Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:36

En als je een hele brave leuke shet hebt, kan je soms proberen die ernaast te houden. Ken ook wel kinderen die doorstromen naar de wat meer sportpony, maar nog lekker aanklooien en tutten met de shet. Bij ons is hij na het rijden bijv menpony geworden. Niet mijn ding, maar toch wel erg leuk.

Ik ben trouwens 1.68m en woog als kind 40kg en eerste 2 pony's waren b/x, daarna d-pony's. Iedereen vond me daarna te lang en wilde me naar de paarden, maar nooit gedaan. Pony van 1,46m wel verkocht op mn 19e met heeeeeeeeel veel spijt.

Nu 19jr een new forest van 1.42m gehad. En de quarters zijn 1.45m-1.49m. Wat past en fijn is, hangt ook af van de bouw, de wensen etc.

Misschien wil dochter wel helemaal geen wedstrijden. Ik was er ook klaar mee begin 20, maar minstens zoveel lol, zo niet, nog meer. Dat weet je nu allemaal niet.

DYM
Berichten: 21
Geregistreerd: 26-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 13:49

Wauw, dank je wel allemaal voor de reacties. Fijn dat ik niet de enige ben met veel vragen.
De reden waarom ik nu al op zoek ga, is omdat mijn kleintje graag op m'n grote paard van 174cm rijdt (lees zitten). Daarom zet ik nu graag een pony als gezelschap voor mijn paard erbij en wil ik ook niet meteen zeer intensief gaan ponyrijden, ik voorzie een periode van ca 2 jaar om enerzijds te leren omgaan met de pony (als partner in crime) en anderzijds wil ik er op letten dat ze het leuk blijft vinden. Een beleerde of geleerde pony vinden van tussen de 10-17 jaar is oh zo moeilijk want zoals ik lees, zijn die ponies meestal gereserveerd voor kennissen. De enige die ik tegenkwam was voor mijn neus weggekaapt ... dan heb je ponies van 20+ of ponies van 6- ... Waarom wat grotere pony? Omdat we zelf groot zijn en omdat het weidemaatje groot is ... onze dochter is al 1 jaar voor op lengte. En als we twee jaar lang intensief begeleiden (niet trainen) dan lukt dat volgens mij wel, zelfs op een B'ke durf ik haar het eerste jaar niet alleen laten, juist vanwege haar jonge leeftijd. We hebben ons pony-profiel wel goed doorgedacht denk ik ... alleen de juiste weg vinden in het aanbod is iets anders. Maar de begeleiding die jullie voorstellen vind ik een prima idee, zo'n paardenmakelaar (of hoe heet dat), en nee, we hebben een budget, maar daar besparen we niet op al hebben we een plafond. En het ras ...tja, ik heb daar niet echt een eis op, het karakter is veel belangrijker samen met de koelheid (betrouwbaarheid), alleen, hoe beoordeel je dat op enkele bezichtingen want een pony in de verkoopsituatie kent zijn nieuwe omgeving nog niet hé ... Ik hou jullie op de hoogte :)

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:56

Ik denk dat je toch leeftijd voor lengte moet laten gaan. 2 jaar lijkt kort, maar is voor een kind heel lang en heel bepalend.

In 2jaar tijd verandert een kind enorm en je kan beter naar nu kijken, dan naar over 2 jaar. Er is een kans dat ze helemaal niet wil, of geen wedstrijden wil rijden, bang wordt etc etc. Kunnen fases zijn, maar niet elke rijpony wordt leuker van stilstaan bijv.

Als je paard braaf en sociaal is, zou ik er rustig mn shet bij zetten. Die houdt helemaal niet van andere shets en was ooit in pension gek op een shire.

Maar een mix is erg leuk; shet*welsh bijv.

Onze zoon was 10 dat hij nog op de shet reed. Iets te lang, maar ging qua gewicht wel en ze hadden lol. Hij wilde niet over. Reed af en toe de d-pony, maar werd hem niet. Is wel gaan mennen.

Als je nu een sterke, kleine maat hebt, kan je ook 1 stap overslaan. Dan kan een kind soms in 1 keer naar een d-pony bijv.

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:01

Wij hebben 2 dochters en ondertussen dus ook 2 ponies.
Alhoewel ik aanvankelijk een lijstje met eisen had (niet te jong, geen hengst, ervaren en brave pony,...budget) zijn we daar op een bepaald moment toch wat vanaf gestapt en hebben we het buikgevoel van onze dochters gevolgd. Uiteindelijk moeten zij er op rijden. Ik heb hen wel altijd gezegd dat ze er heel goed moeten over nadenken want ik koop geen pony om wat later weer te verkopen.

Zo wou mijn oudste dochter (toen 12j) het liefst een zwarte pony. We waren al naar een paar ponies gaan kijken die aan mijn lijstje voldeden (waarvan geen enkele zwart was), maar geen enkele pony sprak haar aan. Soms wou ze zelfs nog geen testrit maken met de pony.
Tot er die dag was dat er een 4 jarige zwarte pony te koop stond en ze mij de advertentie liet zien. Eerst toch maar gezegd dat de pony nog te jong was en redelijk klein (1,44cm) maar toen de bezichtiging van een andere pony weer tegenviel kwam die 'zwarte' pony toch weer ter sprake. Toen zei mijn echtgenoot om er toch naar toe te willen gaan, en ja hoor, dat is ze geworden. Ondertussen staat ze hier al meer dan 6 jaar en het is echt een droom van een pony. Mijn jongste dochter (nu 13j) heeft een paar weken geleden haar ruiterbrevet met haar gehaald.

En mijn jongste dochter was al jaren gek van shetlanders, dus op een bepaald moment besloten om eentje voor haar te kopen (ze was toen 9j). Ze vroeg aan mij waar ze online kon zoeken en was vervolgens uren bezig op zoek naar haar shetlander. En opeens kwam ze naar mij, ze had haar pony gevonden!
Het was de meest zielige advertentie ooit, slechte fotokwaliteit, bijna geen uitleg over de pony en het was ook nog eens een 'gewoon' vosje. Ik zelf zou het zoekertje nooit geopend hebben, maar ze wilde zo graag gaan kijken.
Gelukkig was het vlakbij, dus toch maar een afspraak gemaakt en gaan kijken. En ja hoor, dat was ze. En zo staat dit shetje hier nu ook al enkele jaren (voornamelijk) gras te maaien maar ik moet toegeven, het is gewoon de juiste. Een echte lieverd en we hopen nog vele jaren van haar te mogen genieten.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:11

Ben het eens met Superpony. 113 cm is nog niet heel lang, een kind hoort eigenlijk wel over de rug van de pony heen te kunnen kijken. Vergelijk het maar met jezelf en dan rekening houdende dat het voor de kids allemaal moeilijker is. Een c gaat ruim over de lengte van je meisje heen, vergis je daar niet in. Bovendien als hij toch een keertje niet zo braaf is, schrikt de grootte vaak een kind toch af. Op deze leeftijd maak of breek je de interesse voor het paardrijden. Wij zijn idd van een A nu naar een E gegaan, in D maat nog opgemeten. Deze heeft dan nu gezelschap van een shet, dat gaat prima samen op de wei. Ik verkoop zelf niet graag en als ik het wel doe, dan hoop ik ook een passende match te vinden, niets vervelender dan dat je een telefoontje krijgt na een tijdje dat het niets wordt of mis is gegaan. Vorig jaar heb ik voor de D-pony dan ook de pony niet verkocht aan een moeder met dochter die wel heel graag wilden, maar waarvan wij al konden zien dat het geen match was. Pony had een zekere, duidelijke ruiter nodig, dat was dat meisje helemaal niet. Had al een paard op stal die zo braaf moest zijn volgens verkopers, maar waar ze nu helemaal niets meer mee kon en dus een nieuwe zocht. Ik had als eigenaar van een C ook liever niet verkocht aan een 4-jarig meisje.

Voor een goede pony is het idd zoeken, meeste gaan via via, maar wij hadden ook niemand in onze kenniskring die een pony zochten, dus verkocht aan een bokker. Ze zijn er wel, maar weinig, en idd snel bij zijn, anders zijn ze weg.

Je kind alleen laten vind ik de eerste paar jaar nog niet aan de orde met een pony, 4 is echt nog jong. Op de meeste maneges mogen ze pas starten als ze een jaar of 6 zijn met rijden.

Karakter is idd gokken. In deze markt heb je vaak maar tijd voor 1 keer proef rijden, anders zijn ze weg. Vandaar ook het advies, koop van een kindje dat net door is gegroeid naar een grotere pony. Als die er plezier van heeft gehad, neem je makkelijker die gok vind ik. Bij een handelaar weten ze zelf vaak ook niet wat ze precies binnen hebben en worden ze voorgesteld door puber meiden, die de pony al wel begeleiding geven.

Een shet past ook op die leeftijd prima, rond de 1 m kan ze er nog een tijdje mee, al zijn die ook niet altijd makkelijk braaf gereden te vinden. Maar minder grote investering en dan kan je altijd kijken of je dochter het echt leuk vind. Mijn ervaring is dat ze met 4 nog niet echt rijden, meer stapritjes en kleine drafjes. Een sportpony blijft met alleen die beweging vaak niet braaf genoeg. Ik heb als moeder zijnde de pony's voor hun vaak bij gelongeerd etc. Braaf houden is ook belangrijk.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:24

Dan heb je wel echt geluk had Herous. Mijn 12-jarige kijkt graag naar pony's op marktplaats en weet wat ze mooi vind :D Maar als ik haar die keuze laat maken, komt ze thuis met wat ze op een plaatje mooi vind, inschatten wat echt bij haar past is er op die leeftijd nog niet bij. Dan hebben we een onbeleerde hengst in een speciale kleur met enorm lang behang hier staan omdat ie zo schattig keek :D Ze moeten er zeker zelf op rijden en er een klik mee hebben, maar inschatten en er goed over denken is op die leeftijd en met hun ervaring toch wel lastig, zelfs heel veel volwassenen overschatten zichzelf nog wel eens bij een paard kopen helaas.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34642
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:29

Via de Bixie Facebook zag ik een hele leuke B pony voorbij komen net. Ideale kinderpony, 19 jaar en superbraaf. Als je op zoek bent is de Bixie Facebook ook handig om te volgen, komt geregeld wat voorbij.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:52

DYM schreef:
Hallo

Op zoek gaand naar een pony voor mijn kleine meid ... eerst goed bedacht wat we wouden, maar als ruiter van een paard, merk je snel dat je leek bent in de ponywereld ... de ene raadt welsh af en de andere prijst hem aan ... hoe check ik nu of mijn dochtertje een match is met de pony ... want ze hebben allemaal een gouden karakter als ik de advertentie geloof ... Bestaat er zo'n checklist?
Bestaat er ook een lijst met betrouwbare verkopers? (beroepsmatige verkopers hé) Je hoort veel vaker de negatieve ervaringen dan de positieve ...
Zucht ... alles lijkt ook snel te moeten gaan want er is veel vraag naar ponies ... in hoeverre kan ik mijn buikgevoel volgen?
Sorry, maar op dit moment heb ik meer vragen dan antwoorden ...

Eerst eens goed bedenken wat je nodig hebt. Voor hoe lang wil je de pony hebben (kinderen groeien), wat moet de pony kunnen, en wat niet, wat voor temperament wil je? Wat is het doel van de pony?
Ben je zelf in staat de pony in conditie te houden als je dochter niet meer wil? Kinderen zijn wispelturig, en wat vandaag leuk is, is het morgen niet meer.

Ik denk dat het handig is die dingen voor jezelf duidelijk te hebben, want dan heb je een veel beter idee van waar je naar op zoek gaat.

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:04

MightyMike schreef:
Dan heb je wel echt geluk had Herous. Mijn 12-jarige kijkt graag naar pony's op marktplaats en weet wat ze mooi vind :D Maar als ik haar die keuze laat maken, komt ze thuis met wat ze op een plaatje mooi vind, inschatten wat echt bij haar past is er op die leeftijd nog niet bij. Dan hebben we een onbeleerde hengst in een speciale kleur met enorm lang behang hier staan omdat ie zo schattig keek :D Ze moeten er zeker zelf op rijden en er een klik mee hebben, maar inschatten en er goed over denken is op die leeftijd en met hun ervaring toch wel lastig, zelfs heel veel volwassenen overschatten zichzelf nog wel eens bij een paard kopen helaas.


We beseffen inderdaad dat we goud in de weide lopen hebben. Mijn jongste gaat jaarlijks op ponykamp en wou dit jaar persé met onze pony op ponykamp en ze wou ook voor haar ruiterbrevet gaan. Op voorhand gezegd dat we dan nog veel moesten oefenen. Ook is het een grote manege met heel veel binnen en buitenpistes, veel paarden en ponies en onze pony staat gewoon altijd thuis bij ons op de weide, enkel met haar maatje. Maar door het aanhoudende slechte weer en vele regen hebben we amper thuis kunnen rijden dus met een bang hartje haar toch op de trailer gezet en naar de manege gebracht. We waren zo ongelooflijk trots op beiden, de hele week is vlekkeloos verlopen en als kers op de taart de laatste dag geslaagd voor haar brevet. Ze stonden daar precies of ze deden niet anders :)

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:06

Prachtig als het wel is gelukt en idd die pony's zijn goud waard!

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:06

DYM schreef:
@droomy, ik zie dat je woonplaats = Tilburg ... zegt Stal Jellema je iets?


Ik kende ze niet, maar een snelle Google search leert dat je er blijkbaar beter wegblijft!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:48

Ik weet nog een mooie B te staan.

Welshje, vol papier, 11 jaar oud. Ideaal voor Bixie. Pony is wat aan de luie kant en meisje wat hem nu heeft zit liever op haar andere pony. Dat is meer een sportpony.

Pony houdt van eindeloos tuttelen en is echt braaf. Maar met springen dus niks te vlot en dat is de reden waarom ze in de verkoop staat.

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:09

Wat ik vaak gezien heb: Ouders kopen een prachtige jonge pony met veel potentie voor hun dochter. Echter, het meisje kan de pony niet aan en wordt bang. Waarop grotere meiden op de manege\pensionstalling met de pony gaan rijden en de eigenaresse heeft er niets aan.Een klein oud ponietje is meestal een veel betere match voor een klein kindje.Die oogt niet zo mooi misschien maar het kind kan er veilig plezier mee hebben.

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:45

vierhoef schreef:
ik hoor veel positieve dingen over Anais super ponys.

vallen in de hogere prijsklasse, super braaf en mak die ponys


Die hebben een poosje terug een pony van mij in handen gekregen.
verhaal was dat ze hem al 3 maanden op stal hadden en dat het een
echt leermeestertje was. Heel bijzonder dat de pony een week ervoor nog bij ons in de box stond en wij hem al ruim 4 jaar hadden. Is via een ander persoon bij hun terecht gekomen. Ook wij hadden vertrouwen in die persoon. Je kunt eigenlijk niemand meer vertrouwen, want het gaat allemaal om geld tegenwoordig. Of jou kind er wel of niet afvalt is schijnbaar niet meer zo belangrijk. Hogere prijsklasse zegt dus ook helemaal niets. Heel veel succes met jullie zoektocht !

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:52

Ik geloof dus ook niet zo in handelsstallen en kinderpony's, nogmaals voor mij komt een kinderpony rechtstreeks uit handen van kinderen. Geluk moet je overal een beetje hebben, maar ik ga bij die stallen niet kijken voor deze doelgroep. Zie vaak prachtige pony's voorbij komen, maar alles waar het voor deze leeftijd bij staat is de braafheid, niet de looks waar veel ouders dan toch voor vallen bij de plaatjes die deze stallen heel goed weten neer te zetten. Nogmaals, die pony's zullen vast niet verkeerd zijn, maar ik zie er geen bevestigde kinderpony's in, maar mode pony's die ze aanrijden (even erg kort door de bocht dan). In dat geval komt de hogere prijsklasse van de kwaliteit pony, niet perse braafheid voor de kleinste kinderen. Wil niet zeggen dat die pony's niet normaal braaf zijn, maar een kind wat hobbelt, niet stuurt, niets opvangt, zoekt een bravere dan bravere pony die daar niet mee aan de haal gaat, zijn rondje netjes blijft lopen en voor mij dus alleen een pony die dat al bewezen heeft te hebben gedaan met andere kindjes. De sportpony's met looks komen wellicht daarna bij ervaring van deze kindjes op de brave pony's wel vanzelf als ze de smaak te pakken hebben en klaar zijn voor meer.
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 26-08-21 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:54

Dorine92 schreef:
Amber_anne schreef:
Ik zie op Social media vaak een vrouw voorbij komen die kleine pony's aanbiedt. Helemaal doorgereden en braaf. Wel vaak in de hogere prijsklasse

Misschien dat iemand hier weet wie ik bedoel

Elise Buiten heeft een leuke pony die te koop is of komt. Maar weet niet of er een sport of recreatiepony gezocht wordt en hoe oud en groot het kind is enz?


Deze staat bij mij op stal en is werkelijk poepbraaf en een leuk ding om te zien. Echte aanrader!

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:12

Ze bestaan wel. ik herinner me een klein jongetje die nog helemaal nooit gereden had en die moest van zijn ouders meteen een eigen pony hebben.Iedereen op de manege \pensionstalling raadde dat ten zeerste af.Maar ze wilden het toch en er kwam een oudere D-pony ruin voor het jongetje,en die was zo onnoemelijk braaf dat dat kind er meteen mee zelf kon hobbelen in de beginnersles. De jongen groeide op met de pony en raakte zijn interesse in rijden kwijt maar de pony heeft wel zijn pensioen bij die mensen gekregen, die bleef gewoon.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:19

anjali schreef:
Wat ik vaak gezien heb: Ouders kopen een prachtige jonge pony met veel potentie voor hun dochter. Echter, het meisje kan de pony niet aan en wordt bang. Waarop grotere meiden op de manege\pensionstalling met de pony gaan rijden en de eigenaresse heeft er niets aan.Een klein oud ponietje is meestal een veel betere match voor een klein kindje.Die oogt niet zo mooi misschien maar het kind kan er veilig plezier mee hebben.


Klopt, ik wil bijna zeggen, hoe dooier hoe beter voor die kleine kids. Ik heb nu al een paar keer (en iedere keer was teveel) gezien dat ouders een jonge (wat goedkopere) pony kopen voor hun kind die dan in de eerste instantie nog wel braaf lijkt, maar wanneer het dier eenmaal thuis staat beginnen de problemen. Die meiden moeten bij wijze van achterstevoren ondersteboven op een pony kunnen zitten en er lol mee hebben, niet iedere keer met knikkende knietjes en klotsende oksels op moeten stappen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34642
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:20

Een goede kinderpony koop je imo via via door gebruik te maken van je netwerk en met een grote gun factor van degene die de pony verkoopt. Zeker in de huidige markt.

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:39

SusanH schreef:
Een goede kinderpony koop je imo via via door gebruik te maken van je netwerk en met een grote gun factor van degene die de pony verkoopt. Zeker in de huidige markt.


Daar ben ik het wel mee eens. Zo hebben wij 3 weken geleden ook een grotere pony kunnen kopen voor onze kleindochter. Dit meisje had de pony al 4 jaar en het meisje daarvoor ook. Alles aantoonbaar en de
pony is precies zoals de mensen vertelde.

DYM
Berichten: 21
Geregistreerd: 26-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 22:08

Amber_anne schreef:
Ik zie op Social media vaak een vrouw voorbij komen die kleine pony's aanbiedt. Helemaal doorgereden en braaf. Wel vaak in de hogere prijsklasse

Misschien dat iemand hier weet wie ik bedoel

Elise Buiten heeft een leuke pony die te koop is of komt. Maar weet niet of er een sport of recreatiepony gezocht wordt en hoe oud en groot het kind is enz?[/quote]

Deze staat bij mij op stal en is werkelijk poepbraaf en een leuk ding om te zien. Echte aanrader![/quote]

Effe gekeken uit nieuwsgierigheid, dat is meer dan 2u rijtijd enkel ... niet echt haalbaar voor mij :(

Freekieee

Berichten: 1759
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:11

Anaissuperpony’s. Maakt ze echt kindmak. Op fb of Instagram kan je haar volgen. echt super welshjes

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:11

Dat zal je er toch voor over moeten hebben want ze zijn uiterst dun gezaaid.
Zeker wanneer je nu ook nog de bevestiging hebt dat het een betrouwbaar doodmaken dier is misschien twee uur rijden te ver laten vallen. Wat jij wil is heel veel gevraagd en nauwelijks aan te komen.

rocky_1995

Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-11

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:29

Ik zou toch voor een hele brave b pony gaan en desnoods 1 die al ouder is. Met 1.13cm kan ze voor een b pony echt nog wel 30 a 35cm groeien als ze qua bouw niet heel stevig is. Juist lekker op een ontspannen spelende wijze leren op een super brave pony is voor zulke jonge kinderen zo fijn. Een c pony is toch flink aan de maat dan als klein meisje.

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:32

DYM schreef:
Amber_anne schreef:
Ik zie op Social media vaak een vrouw voorbij komen die kleine pony's aanbiedt. Helemaal doorgereden en braaf. Wel vaak in de hogere prijsklasse

Misschien dat iemand hier weet wie ik bedoel

Elise Buiten heeft een leuke pony die te koop is of komt. Maar weet niet of er een sport of recreatiepony gezocht wordt en hoe oud en groot het kind is enz?


Deze staat bij mij op stal en is werkelijk poepbraaf en een leuk ding om te zien. Echte aanrader![/quote]

Effe gekeken uit nieuwsgierigheid, dat is meer dan 2u rijtijd enkel ... niet echt haalbaar voor mij :([/quote]

Beestje is pas 3 toch? Zou ik nog niet doen voor een meisje dat echt nog gaat beginnen met rijden.
Koda is een hele gave pony voor een ruitertje dat al een stuk verder is en in ieder geval stap en draf beheerst.