Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 161 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een pony aankopen voor mijn kleine meid

 
Profiel   

Nog een tip: ik zou eerst doorvragen voor ik af zou rijden en mijn dochter of nichtje er op zou zetten. Je wilt niet weten hoe oneerlijk de handel soms is, ook voor de kinderen. Zou jammer zijn als ze er met proefrijden al hard af gaan, alles is braaf in de advertenties.. Voor mijzelf kom ik alleen kijken bij pony's met sportervaring, gaat me niet om hoe goed de pony is als je gewoon een beginners pony zoekt, maar dat hij alles gezien heeft en die kan je van te voren opvragen bijv om te checken of de info klopt. Ik wil graag weten welke ervaring de pony mee neemt en bij advertenties van de echte kinderpony's zie je vaak al foto's van pony's die van alles met de kinderen hebben gedaan, foto's van wedstrijden (al is het bixie), buitenritjes, er op staan, zonder en met zadel, op vreemd terrein, noem het maar op. Vraag daar naar, dan kom je er snel genoeg achter wat het diertje hoort te kennen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 14:57 



 
Profiel   

Wij hebben vorig jaar een 21 jarige E pony gekocht. Nog geen dag spijt van gehad. Beestje is nu 22 en top fit. Heeft alles al eens meegemaakt. En als je die band tussen mijn dochter en die pony nu ziet, zo bijzonder. Oud is zeker voor een pony echt niet afgeschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 15:09 



 
Profiel   

Hier vorig jaar een atje van toen uit me hoofd 22 verkocht kwam ook van zorgboerderij af wegens corona al tijdje niks gedaan dus ook zo verkocht had voornamelijk voor het huifbed gelopen. 2 Kindjes rijden er zo op weg. De jongste nog aan de lijn oudste los. Jongste mag soms los maar dan gaat de pony naar de uitgang ( heeeeeelijk die pony streken)
Dus ook om even aan te geven hoelang en hoevaak onder het zadel wil echt niks zeggen. Nogmaals karakter en de klik! Want die is toch ook wel erg belangrijk.

Eens een jonge welsh gekocht ik kon er niet op blijven had daar ook niks mee. Rijd er vervolgens een 8 jarig jongetje zo mee weg :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 15:35 



 
Profiel   

Een 8-jarige vraagt misschien niet veel en kan soms zeker wel een verschil zijn! Haha, een kinderpony zijn is een vak apart..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 15:36 



 
Profiel   

MightyMike schreef
Een 8-jarige vraagt misschien niet veel en kan soms zeker wel een verschil zijn! Haha, een kinderpony zijn is een vak apart..

Absoluut. Zelfs als je 9 maanden bent.

Ja, dat was de spelt in de hooiberg die we zelf ook niet bedacht hadden maar ooit een Fjordveulen gehad die kindjes helemaal te gek vond en er poepbraaf mee om ging.
Je laten leiden door een vier-jarige en netjes doen wat er gevraagd wordt is toch wel soort van uniek.

Ik denk dat de meesten 'm wel kennen:
[PP] [VOLG] De avonturen van shetlander Poow

maar dit is ook zo'n voorbeeld. OK, Moeders stopt er best wat tijd in, maar het resultaat mag er zijn.
Je ziet ook precies gebeuren bij die jongens als ze weer een groeispurt hebben gemaakt en ze opeens dingen kunnen die ze eerder niet konden. die ontwikkeling is heel normaal maar in deze foto's wel heel zichtbaar en herkenbaar. Zo mooi om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 22:02 



 
Profiel   

Hier ook een sul van ruim 1.74 m die zo graag kinderpony was geweest! Deze jongen is zelfs dekhengst geweest en heeft actief in de sport gelopen. Hij laat zich rustig door ieder kind longeren in alle gangen, onze jongste was 6 toen hij hier kwam, en rijden, hij geniet er zichtbaar van! Hij is dan extra voorzichtig, je ziet hem bijna trots zijn dat je hem daar bij vertrouwd. Hoe meer kinderen op hooibalen om hem heen staan om hem te poetsen, hoe mooier hij het vind. Omdat hij zo groot is en veel beweging heeft (tuiger), moesten ze er even in groeien om hem in draf uit te kunnen zitten, maar inmiddels is het zover. Prachtig om te zien! Deze jongen is ook absoluut een speld in een hooiberg, al heel wat jaartjes bij ons en mag hier oud worden. Hij is braver dan de meeste kinderponys met de kinderen waren, haha, alleen zijn grootte is natuurlijk geen match geweest. Hier de laatste foto mijn 12 jarige dochter eindelijk fanatiek rijdend. Ik volg Poow al lang op instagram ook, geniet altijd van de foto's. Braaf kun je er veel houden door er zelf veel mee bezig te zijn en je kind goed te begeleiden. Onze kijkerige D heb ik veel bij gelongeerd voor de kinderen en af en toe bij gereden om hem braver te houden. Sommigen zijn gewoon braaf geboren, de onze kan wat show laten zien (niet bij de kinderen, dan is hij extreem voorzichtig), kan niet samen op de wei bijv, hebben hem wel eens vol in ruzie uit de wei moeten plukken, maar zodra hij je ziet, loopt hij weer als een mak schaap mee. Is alle poeha in 1 sec weer vergeten en doet dan weer zijn best.
De rijfoto is zelfs een foto van hem zo weer uit te wei getrokken uit zijn pensioen, rijden gaat mij vanwege ziekte nl niet meer goed af. Altijd zo weer opstappen en wegrijden, zijn conditie moet weer op peil, maar hij gedraagt zich niet anders dan dat hij vol in het werk zou staan. Zit geen fris haartje op, hij is inmiddels 18, maar dat had hij ook niet zoveel jaar terug. Blij dat ze nu groot genoeg zijn, ze pakken hem nu lekker op en je ziet hem genieten. Altijd teleurgesteld als ze een ander paard pakken en hem niet mee nemen :D


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 08:20 



 
Profiel   

Ja dat weet je toch nooit ooit kocht ik een konik voor mezelf louter uit nieuwsgierigheid,
echt de beste pony ever echt leuke dingen meebeleefd ja zelfs peutermak....
[ img ]
[ img ].
Waar hij weg ging was hij vervelend, het beest was te gestrest van al die wisselende ruiters kleine stallen !.
natuurlijk was ik er altijd bij, en deed ik er zelf vooral landwerk mee en mennen aan het echte rijden had ie een hekel. Maar rond keutelen met een peuter kleter en later basisschool kind op haar rug was oke zolang er geen dwang was. Ze hebben samen wat kattekwaad uit gehaald!
frambozen uit opa zijn moestuin eten, appels en pruimen plukken , de was ophangen, binnenhalen, Voltige, sleeen en de mooiste samen gaan vissen 30 graden buiten en de pony stond in de sloot gras van de kant te eten en dochter zat op zijn rug een bamboe stokje met een veter er aan en zo hebben ze een hele middag gestaan van links naar rechts. en komen ze thuis met een uitgezette schildpad!!!Stoffel woont nog steeds in de tuin in middels al 5 jaar
Helaas kwam de pony om het leven door een ontsnapte hengst maar ze beschermde wel Haar kudde en als je haar toen zag vechten zou je niet zeggen dat het dat seutige pony'tje was, het was echt een gevaarlijk monster dat vechtte tegen een trekpaard hengst vol testosteron....echt dat moment is het meest bijzondere moment in mijn paarden carrière!. Nog steeds word ze gemist ze was van onschatbare waarde terwijl ze letterlijk voor een appel en een ei gekocht is nadat ze een jaar te koop had gestaan en vele kijkers haar lieten staan. Zeker 300 mensen en nog steeds vraag ik me af Waarom wilt iedereen een sport pony voor zijn kind dit dier was bomproof,( we hebben hier extreem grote machines). kind vriendelijk tot in elke vezel en vooral vol avontuur om de wereld met je maatje te ontdekken?. Ze waren samen markante persoonlijkheden in de buurt waar echt velen van hebben genoten!!.En ik blijf er bij ieder kind zou dat met zijn pony moeten kunnen veel belangrijker dan een loodlijn en wijken voor de kuit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 08:39 



 
Profiel   

ook ik zou kijken naar een die kipmak is en dan liever iets meer uitgeven dan minder. Onze eerste pony was een soms echt een draak maar haddden we als verzorgpony en ik kon het niet over mijn hart krijgen en hem te laten verkopen aan onbekende.. dus wij namen hem ondanks dat ik wist dat mijn dochter er niet alleen op kon.. Het heeft heel veel tranen gekost en veel valpartijen en regelmatig bezoekjes aan de seh. Pas na 1.5 jaar ging het beter maar tot de dag dat hij overleed hield ik mijn hart regelmatig vast. Toen hij overleden was wilden we wel een andere maar hebben we echt ingezet op een sukkeltje 1e klas. en ons niet laten lijden door emoties. En we hebben er een gevonden... een kleuter zet ik er zonder problemen op.. hij zet geen stap verkeerd. en zolang hij bij andere paarden is is hij kipmak.. ook buiten.. bitloos en zonder zadel onderdoor klimmen van zijn kont afglijden, alles kan... maar zet hem niet alleen, dan wordt ie onzeker en houd hij geen rekening met je... ach als dat het enige is.. succes met je zoektocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 09:09 



 
Profiel   

vierhoef schreef
ik hoor veel positieve dingen over Anais super ponys.

vallen in de hogere prijsklasse, super braaf en mak die ponys



Ja ik heb wel een wat insta foto's gezien en dat zijn wel altijd hele leuke pony's

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 09:39 



 
Profiel   

Waarom niet kijken bij een manege die bijvoorbeeld een oude pony weg doet? Vaak kunnen die nog wel even mee maar zijn ze te oud voor de lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 09:46 



 
Profiel   

@Kwita: Dat was een gouden pony! Ik denk ook dat een 4-jarig kind meer heeft aan een betrouwbaar speelmaatje dan aan een luxe concourspony.Soms projecteren ouders hun eigen ambities op hun kind. Als dat kind zelf ook ambitieus is,dan is dat ook prima natuurlijk.Ieder mens en ieder paard is weer anders en er is altijd wel een goede match te vinden.Maar een net zadelmakke 3-jarige lijkt me niet veilig genoeg voor een klein kindje, al zou de pony op zich wel een goed karakter hebben.Zo'n pony weet toch nog niets.En als een kind zich flink bezeert met het rijden of de omgang dan kan het kind bang worden en het plezier erin verliezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 09:48 



 
Profiel   

Misschien niet de beste tip voor je portemonnee maar ga eens op wedstrijden kijken en dan vooral naar pony’s die braaf hun ding doen en waarvan de ruiter eigenlijk al te groot is. Gewoon brutaal vragen of zo’n dier eventueel te koop is. Zo had ik onze eerste pony’s wel tien keer kunnen verkopen, een keer zelfs gestalkt op wedstrijden. Elke keer doken dezelfde mensen op, tot de Nederlandse aan toe. Maar kopers stonden me niet aan dus niet gedaan. Maar ken ook mensen die zo aan hun volgende pony’s komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 09:59 



 
Profiel   

Sidera schreef
vierhoef schreef
ik hoor veel positieve dingen over Anais super ponys.

vallen in de hogere prijsklasse, super braaf en mak die ponys



Ja ik heb wel een wat insta foto's gezien en dat zijn wel altijd hele leuke pony's


Zeker, maar dit zijn dus wel ponys die als hengst gekocht worden, geruind en met paar weken staan ze voor enorme bedragen te koop. En ze doen er zeker veel mee en foto's en presentatie altijd tip top; maar ik ben zelf van mening dat ik voor mijn eigen kind nooit zo'n pony zou kopen. Geef mij die pony maar die wat minder fancy op de foto staat en jaren overal mee heen gesleept is. Maar zo heeft iedereen zijn of haar voorkeuren en dat is uiteraard prima. Overigens geen verkeerd woord over deze mensen, dit is puur mijn eigen visie op deze manier van kinderponys aanbieden.

En je hebt nog wel meer stallen die dit succesvol doen; PonyMakelaar, PonyMatch, PerfectPonies etc. Allemaal prima in orde en pony's worden super gepresenteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 10:43 



 
Profiel   

Wel, ik blijf me verwonderen over alle reacties ... aangenaam en fijn, pakkende verhalen en goede tips. Het kijken naar de pony-wedstrijden doe ik ook al, nu de wedstrijden weer uitgebreid zijn na corona. Nu mag er weer heel de dag gereden worden, individueel en in groep. Maar zolang je toeschouwer bent, wordt je met argwaan bekeken ... nu, de volgende wedstrijd is inclusief kleine meid hoor, dan kan ze de sfeer opsnuiven ;) En nee, ik ben niet zo overambitieus dat ik een supersportpony onder haar poep wil zien ... zeker niet omdat ik haar de eerste twee jaar wil laten uitzoeken wat ze precies wil. We zijn beide zeer sportieve ouders (geweest), competitief ook, maar onze dochter "moet" dat niet zijn, ze mag en wij zullen haar hierin ondersteunen. En waarschijnlijk ook vaak ons hart moeten vasthouden, dat doe ik nu al! Ze schuift ook alleen af van haar grote vriend, mijn trouwe paard. Al voor haar geboorte waren ze verbonden, mijn ruin vond het geweldig om mijn zwangere buik te besnuffelen en likjes te geven, zo'n foto hebben we zelfs gebruikt voor de geboortekaartjes. En zoals mijn ruin met haar stapt op de rug, zo stoer of beschermend heeft hij dat nooit met mij gedaan! Dus die paardenliefde, dat bestaat, dat weet ik, vandaar dat ik voor haar een maatje zoek, hoeft echt geen sportpony te zijn. Bij het proefrijden van de pony's zie ik haar ook steeds relaxen, bij de dikste van hun allen werd ze zowat in slaap gewiegd ;) Alleen mijn buikgevoel bleef weg, het leek te mooi! Die spreekwoordelijke match bestaat, daar ben ik van overtuigd, heb het zelf ervaren met mijn ruin, hij was alles wat ik "NIET" zocht 20j geleden, dus mijn begeleider zei meteen sorry, ik keek hem aan en zei: "En toch is dit HET paard", wat bleek achteraf, zelfde afstamming als mijn eerste oude merrie ... en nooit spijt van gehad. Dus, daar zet ik opnieuw op in, meer geduld in tijd om een betrouwbaar vriendje te vinden voor onze actieve dochter. Het is een echte ontdekkingstocht ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 10:50 



 
Profiel   

bigone schreef
Misschien niet de beste tip voor je portemonnee maar ga eens op wedstrijden kijken en dan vooral naar pony’s die braaf hun ding doen en waarvan de ruiter eigenlijk al te groot is. Gewoon brutaal vragen of zo’n dier eventueel te koop is. Zo had ik onze eerste pony’s wel tien keer kunnen verkopen, een keer zelfs gestalkt op wedstrijden. Elke keer doken dezelfde mensen op, tot de Nederlandse aan toe. Maar kopers stonden me niet aan dus niet gedaan. Maar ken ook mensen die zo aan hun volgende pony’s komen.

Een pony die je daar tegenkomt is in elk geval al goed doorgereden. Ook grote paarden worden vaak via concoursen verkocht.Maar inderdaad zul je dan wel flink de portemonnee moeten omschudden meestal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 11:08 



 
Profiel   

ElCamino schreef
Flevo pony's van Bianca Sabbe...... Heeft heel leuke welsh pony's



Eens ! Hele fijne ponys .

Kunt ook op de facebook pagina van Soso bixie events navragen.

Verder maakt het ras niet uit. Maar koop aub een makke, niet te jonge pony. 5 isnog best erg jong en ze gaat die pony niet hard laten werken en moe krijgen, dus met een energie pony werkt dat niet.

Tuurlijk is het leuk, dat ze ernog een paar jaar op kan, maar een te grote pony is echt niet leuk en handig.

Vooral hier op letten: dat het een kinderpony is, die ook echt door kinderen gereden wordt ( en niet alleen voor de mooie verkoop foto's ) ipv door lichte tieners of volwassenen.
Maakt n heel verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 14:28 



 
Profiel   

Ik zou dus weer nooit op een concours iets kopen. Zo'n sportwelsh in de witte bandages waar je ook nog het 5 dubbele voor betaald :D

Dat zijn i.m.o. vaak de type pony's waar kinderen op rijden met een dijk aan begeleiding en een hoop mensen om zich heen die weten hoe zo'n ding te corrigeren en pony's die een bak werk krijgen.

Ik koop liever iets wat bij iemand in de achtertuin staat met klei in zijn oren :') . Dan heb ik het idee dat de kunde/wat we gaan vragen ongeveer gelijk is aan mijn eigen kunde/dat van mijn kind en de pony dus vergelijkbaar gehouden gaat worden.

Idem voor manegepony's, daar kan je ook goed mee de mist in gaan als ze nu of 3 uur per dag lopen of gecorrigeerd worden door grotere ruiters.

Maar eigenlijk is dit voor TS prachtig natuurlijk, het is zo een heel leerzaam uitgebreid topic waar alle voors en tegens langs komen. Ik denk dat de conclusie een beetje is dat het eigenlijk zo afhankelijk is van hoe je als moeder en als kind bent en dat er dus eigenlijk niet 1 type kinderpony is zeg maar? Wat bij de een niet past, past bij de ander wel?

Hier dus de 3 jarige( nogmaals, niet van mij!) , hier zou ik mijn kind zo opzetten, terwijl ik bij een andere 3 jarige mijn kind nog geen neushaar laat aanraken... zeg het maar :')

Moderatoropmerking:
link video verwijderd



Laatst bijgewerkt door balance op 30-08-21 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link verwijderd op verzoek; geen eigen video


Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 15:50 



 
Profiel   

Met je eens om niet bij een manege te gaan kijken of een sportpony voor een 4-jarige. Ik zeg altijd maar zo, de pony moet braaf hebben gedaan wat wij er ook mee willen doen. Zijn ze veel meer werk gewend (en dat is op de manege vaak het geval, 3 uur op een dag is veel en dan gaan ze naar een situatie waarbij ze een paar keer per week een paar rondjes mogen doen), grote kans dat ze minder braaf blijven bij minder werk. Maar op wedstrijden loopt meer dan de sportwelshjes Ruitje. In de bixie klasse kan je zeker kijken of de B en daar loopt van alles. Die enorme sportwelsh is niets voor een kind van 4 indien deze veel meer in het werk staat, thuis loopt aan allerlei hulpteugels om het plaatje super te maken voor je kind die paar rondjes op concours, ik begrijp wel wat je bedoeld hoor Ruitje, daar heeft een klein meisje nog niets aan en voor mij is dat ook niet de ideale kinderpony waar veel werk aan verricht moet worden om braaf te kunnen schitteren op concours. Maar in de lagere klasses lopen ook wel huis tuin en keuken pony's rond die wel enorm braaf zijn zonder alle toeters en bellen. Voor de dochter van ts komt aan het werk zetten er pas een paar jaar later bij, dus een pony die flink in het werk staat, is niet vergelijkbaar met haar situatie. Dus een pony van een klein kindje die hobbelritjes gewend is, een C is vaak al gereden door kinderen die veel verder zijn, nogmaals ik zou daar van af stappen voor een meisje van 4 en een A of kleine B zoeken die uit een zelfde soort situatie komt en al wat kent, vreemd terrein etc en zich daar overal braaf heeft laten zien en die genoegen neemt met een paar hobbelritjes. Met een 3-jarige in eigen tuin moet je maar af wachten hoe de rest gaat, al lijkt hij verder braaf, de ervaring is er gewoon nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 16:03 



 
Profiel   

Ik snap ook wat jij bedoeld hoor! Zeker eens met een hoop van wat je zegt!

Conclusie: ik hoop gewoon dat er over 4 jaar op stal iets te koop staat wat ik ken, want zie het maar te vinden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 16:18 



 
Profiel   

Komt vast goed Ruitje, de voorpret is ook al leuk! Wij hadden in het begin een brave shet, was ook doorgereden, zo leuk om die kleintjes er mee te zien keutelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 16:27 



 
Profiel   

ruitje schreef
Ik snap ook wat jij bedoeld hoor! Zeker eens met een hoop van wat je zegt!

Conclusie: ik hoop gewoon dat er over 4 jaar op stal iets te koop staat wat ik ken, want zie het maar te vinden :D

Jouw gewaardeerde vriendin heeft toch wel een handvol nuttige connecties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 16:27 



 
Profiel   

Oh dat komt vast goed! Misschien is de dochter van de TS dan er vanaf gegroeid, koop ik haar pony over :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 16:38 



 
Profiel   

Ik zou die pony dan weer laten staan omdat ie nog niet lekker aan de hulpen is. (en ik vind 'm niet zl lekker lopen :x maar dat terzijde := )

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 17:41 



 
Profiel   

Earth schreef
Ik zou die pony dan weer laten staan omdat ie nog niet lekker aan de hulpen is. (en ik vind 'm niet zl lekker lopen :x maar dat terzijde := )


Pony is 3 jaar, serieus? Ik zette hem er op om braafheid te illustreren( wat volgens sommigen niet kon bij een 3 jarige) niet om te zeggen dat hij morgen kan starten :+ .

Ohja en goedgekeurd maar was vergeten dat Bokt zo is en het beter weet dan een DA zeg :') . Mijn god, ik vraag per direct of het filmpje er af kan.

Alweer spijt van dat ik dit soort dingen doe :+ . Wil altijd mensen helpen en open zijn maar moet echt eens kappen met dingen delen hahaha :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 17:53 



 
Profiel   

Voor een meisje van 4 hoeven de knopjes er helemaal niet op te zitten, een stuur en een rem is het meest belangrijke. Die kan ze toch nog niet bedienen. Deze pony is prima te sturen en in stap en draf te krijgen. Braafheid is zoveel belangrijker dan knopjes op die leeftijd. Coördinatie van die kids is er nog niet of weinig, dus hij moet helemaal niet sensibel zijn op hulpen, niet onder de indruk van wat gebonk en geschop.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 17:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 161 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen