Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 139 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Weekend weg, hoe doen jullie dat?

 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Beste moeder.

dat is heel verdrietig om te horen. :knuffel:
Maar ik zie toch geen opmerkingen van dat ze het paard weg moet doen?
Er staan opmerkingen als, waarom aan huis als daar de basisvoorwaarde niet in orde zijn?
Dan kan hij toch beter op pension staan?
Voor het paard beter, is hij niet alleen.
Voor je dochter fijner, kan ze gemakkelijker les nemen en leert ze meteen mensen kennen.
En dan is het misschien van het voorjaar wel een optie om het paard weer aan huis te zetten :j
Op pension zetten is toch niet hetzelfde al het paard weg doen?


Mee eens. Het is verschrikkelijk om te zien dat je kind het moeilijk heeft. Maar u moet wel begrijpen dat de mensen op bokt denken vanuit het belang van het paard en reageren vanuit de informatie die ze hier zien. En dan zien ze een goed bedoelende jonge meid/vrouw die nog best veel hulp nodig heeft. Zowel in de omgang, onder het zadel en dus ook qua houden van het dier.

Er zitten hier mensen met enorm veel kennis en kunde en die raken bezorgd door de inhoud van de topics en de manier van reageren. Die steken best veel energie in het reageren op dit topic (want al best lang) en hopen haar (en u) te helpen. Als mede-ouder kan ik u vooral aanraden heel serieus te kijken naar de antwoorden. Het is niet denkbeeldig dat zonder hulp de situatie gevaarlijk kan worden. Een dier dat tijdens het buitenrijden niet te remmen valt bijvoorbeeld is gevaarlijk voor haar gezondheid, en die van mensen om haar heen. En hetzelfde geldt voor ongecontroleerd gedrag in de rijbak.

Daarom de tip om op zijn minst voorlopig het dier op een stal neer te zetten waar de broodnodige hulp en begeleiding wel aanwezig is. Dat is natuurlijk belastend voor het gezinsbudget maar beter dat dan in het ziekenhuis belanden of hoge dierenartskosten als het mis gaat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:15 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Beste moeder.

dat is heel verdrietig om te horen. :knuffel:
Maar ik zie toch geen opmerkingen van dat ze het paard weg moet doen?
Er staan opmerkingen als, waarom aan huis als daar de basisvoorwaarde niet in orde zijn?
Dan kan hij toch beter op pension staan?
Voor het paard beter, is hij niet alleen.
Voor je dochter fijner, kan ze gemakkelijker les nemen en leert ze meteen mensen kennen.
En dan is het misschien van het voorjaar wel een optie om het paard weer aan huis te zetten :j
Op pension zetten is toch niet hetzelfde al het paard weg doen?




Op een andere topic was het wel gezecht, wij hebben momenteel niet al te veel geld voor alles, het ging allemaal heel goed maar ik ben ziek geworden. Ik heb een plotselinge herseninfarct gehad en kan zelf niet meer werken. ( moeder hier nogsteeds ) zij is pas 18 jaar en moet nu al heel veel doen rond het huis omdat ik het niet meer kan.. bijv. Alle diertes eten geven, opruimen, erbij werken, noem het maar op. Dat is al heel stressvol en ik wou dat ik ook wat meer kon helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:15 



 
Profiel   

Swooofy schreef
Hoi, moeder hier

Ik snap allemaal dat jullie tips proberen te geven maar kan dit ook wat aardiger. Mijn dochter is nu al een half uur in tranen over hoe sommige mensen hier reageren. Wij zijn ook ons best aan het doen en kunnen momenteel niet beter.

En haar vertellen dat ze haar paard weg moet doen omdat wij er momenteel geen ruimte/ tijd en geld voor hebben om een extra paardje er bij te nemen vind ik ook niet nodig.

Dit konden jullie niet weten daarom bij deze.
Ze zit al heel lang mentaal in de knoop en kan hier nogsteeds geen hulp voor krijgen. Het enige wat ze altijd leuk vond was paardrijden en ze heeft niks met andere mensen, ze is ook slecht in contacten leggen. Sinds we dit paardje hebben is ze voor mijn gevoel zo veel gelukkiger en ze is er het liefst ook dag en nacht mee bezig.


Maar in conclusie, hebben jullie geen tips en niks aardigs te zeggen, zeg dan niks.
Je kan hier iemand niet wetend heel erg mee kwetsen.


Dan had je misschien als moeder ook even goed moeten lezen?

Ze heeft meerdere problemen met het paard, dus helemaal niet zoveel plezier ervan.

Als ouder zonder verstand van paarden snap en zie je het misschien niet, maar alle problemen komen vaak vanuit de basis.

Het is geen fiets die je uit de schuur trekt!! Het is een dier met gevoel en emoties.

Een mens die paarden houdt, zal ervaring en kennis van paarden moeten hebben, anders gaat het echt mis.
Een paard dat te weinig buiten komt, te weinig ruimte heeft, geen gezelschap heeft en bijv verkeerd gevoerd wordt, kan echte problemen krijgen. Ten eerste is dat gevaarlijk, zeker als de dochter nog zo onervaren is. Wat ze gewoon is! Ten tweede krijgt een paard snel gezondheids problemen en kan je de veearts laten komen, die vele malen duurder is dan de basis goed voor elkaar hebben voor je paarden gaat houden.


Nu moeten we medelijden hebben, maar we hebben allemaal onze problemen en moeten ook allemaal zorgen voor het welzijn van onze paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:16 



 
Profiel   

In welke regio zitten jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:16 



 
Profiel   

troi schreef
DuoPenotti schreef
Beste moeder.

dat is heel verdrietig om te horen. :knuffel:
Maar ik zie toch geen opmerkingen van dat ze het paard weg moet doen?
Er staan opmerkingen als, waarom aan huis als daar de basisvoorwaarde niet in orde zijn?
Dan kan hij toch beter op pension staan?
Voor het paard beter, is hij niet alleen.
Voor je dochter fijner, kan ze gemakkelijker les nemen en leert ze meteen mensen kennen.
En dan is het misschien van het voorjaar wel een optie om het paard weer aan huis te zetten :j
Op pension zetten is toch niet hetzelfde al het paard weg doen?


Mee eens. Het is verschrikkelijk om te zien dat je kind het moeilijk heeft. Maar u moet wel begrijpen dat de mensen op bokt denken vanuit het belang van het paard en reageren vanuit de informatie die ze hier zien. En dan zien ze een goed bedoelende jonge meid/vrouw die nog best veel hulp nodig heeft. Zowel in de omgang, onder het zadel en dus ook qua houden van het dier.

Er zitten hier mensen met enorm veel kennis en kunde en die raken bezorgd door de inhoud van de topics en de manier van reageren. Die steken best veel energie in het reageren op dit topic (want al best lang) en hopen haar (en u) te helpen. Als mede-ouder kan ik u vooral aanraden heel serieus te kijken naar de antwoorden. Het is niet denkbeeldig dat zonder hulp de situatie gevaarlijk kan worden. Een dier dat tijdens het buitenrijden niet te remmen valt bijvoorbeeld is gevaarlijk voor haar gezondheid, en die van mensen om haar heen. En hetzelfde geldt voor ongecontroleerd gedrag in de rijbak.

Daarom de tip om op zijn minst voorlopig het dier op een stal neer te zetten waar de broodnodige hulp en begeleiding wel aanwezig is. Dat is natuurlijk belastend voor het gezinsbudget maar beter dat dan in het ziekenhuis belanden of hoge dierenartskosten als het mis gaat.




Kijk a.u.b. Even naar mijn vorige reactie en waarom dat een tijd niet gaat lukken

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:17 



 
Profiel   

Moeder: Ik vind het echt heel rot voor jullie, maar jullie terrein is NU dan gewoon niet geschikt voor het houden van paarden. Ik vind het echt een hele slechte zaak dat je dan tòch een paard hier neerzet, wetend dat het dier alleen moet staan en er geen spoedig uitzicht op verandering is.

Het is natuurlijk super als TS lekker kan tutten met paardje aan huis, maar het moet wel fair blijven naar het paard :j

Nu staat er een kudde-dier alleen (erg onveilig gevoel voor zo'n dier), TS zit met allerlei problemen waar geen oplossing voor mogelijk lijkt, moeder kan eigenlijk niks met het paard.... en van wat ik hier lees krijg ik de indruk van een terrein waarbij de situatie er niet beter op wordt straks in de herfst / winter / voorjaar, als met een beetje pech de hele wei vertrappeld wordt... als je niet oppast staat paard dan meer binnen dan buiten / wordt frisser door minder beweging en het koudere weer, rijden in de wei gaat niet meer doordat het zo glad en modderig wordt..... en dan kan ze er helemaal niks meer mee.... :(:)

Ik duim voor iedereen dat jullie uitzicht hebt op heel binnenkort een 2e stal of schuilstal kunnen realiseren zodat paardje gezelschap en dochter wat hulp kunnen krijgen :)

En ik duim dat de wei goed voor elkaar is en jullie toch een goed genoeg ingerichte weide / paddock hebben om daadwerkelijk jaarrond paard + vriendje te kunnen huisvesten.... en dat je anders een fijn plekje elders kan vinden voor dat dier want dit is niks joh zo, dat moet je een kudde-dier en je dochter niet aandoen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:19 



 
Profiel   

Dan had je misschien als moeder ook even goed moeten lezen?

Ze heeft meerdere problemen met het paard, dus helemaal niet zoveel plezier ervan.

Als ouder zonder verstand van paarden snap en zie je het misschien niet, maar alle problemen komen vaak vanuit de basis.

Het is geen fiets die je uit de schuur trekt!! Het is een dier met gevoel en emoties.

Een mens die paarden houdt, zal ervaring en kennis van paarden moeten hebben, anders gaat het echt mis.
Een paard dat te weinig buiten komt, te weinig ruimte heeft, geen gezelschap heeft en bijv verkeerd gevoerd wordt, kan echte problemen krijgen. Ten eerste is dat gevaarlijk, zeker als de dochter nog zo onervaren is. Wat ze gewoon is! Ten tweede krijgt een paard snel gezondheids problemen en kan je de veearts laten komen, die vele malen duurder is dan de basis goed voor elkaar hebben voor je paarden gaat houden.


Nu moeten we medelijden hebben, maar we hebben allemaal onze problemen en moeten ook allemaal zorgen voor het welzijn van onze paarden.[/quote]


Ze gaat haar hele leven al met paarden om en weet sowieso al meer dan mij dus ik kan er niet teveel over zeggen. maar als zij 5x duidelijk aangeeft een uitlegd wat haar situatie is en dat het op die manier niet is op te lossen, vind ik het niet nodig om daar op door te drukken.
Het paard is gezond en ziet er gewoon heel vrolijk uit, ze heeft geen problemen bij het gewoon rijden in de bak en heeft echt al een paar dingen zelf opgelost. Het is gewoon een paardje wat nog wat meer moet leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:23 



 
Profiel   

Moeder van Swoofy, ik begrijp zeker dat een paard voor haar een hele fijne aanwinst kan zijn en dat is ook zeker mooi. Niemand probeert iemand anders af te kraken, maar blijf wel bij mijn mening dat als je dieren houd, dat je het goed moet doen en daar is geen excuus voor te bedenken. Begrip voor hoe het zo komt is er zeker wel. Bokt is een behoorlijk discussie forum en er komt soms ongevraagd advies voor bij, en niet altijd positief, maar als niemand iets zegt, ben je je er ook nooit van bewust dat het anders kan. Zeker fijn dat je een schuilstal of stal belangrijk vind, dat is het ook. Wellicht kan moeder ts begeleiden in het houden van het paard hierin, een paard alleen is gewoon echt sneu voor het dier, mentaal en fysiek. De tip voor een shet is dan prima opperen in mijn ogen, kost in aanschaf niet veel, eet niet veel, kan niet op een volle wei, daar moet je rekening mee houden, en tja, dierenarts en smid gaan wel door ook als is ie klein. Voordeel is dat deze in principe bijna het hele jaar buiten gehouden kan worden. Een simpele parasol voor de hitte of zo wellicht mogelijk, slecht weer kunnen ze prima tegen. Maar 1 alleen is een situatie waarin het paard mentaal niet blij is. Om een gezond paard te houden is paardengezelschap belangrijker dan je denkt. Het contact, het samen kroelen, de paardentaal, je ophangen aan een ander paard in geval van stress, het blijven vlucht- en kuddedieren, een paard hoort niet alleen. Als dat tijdelijk even zo is, is het soms niet anders, maar je paard kan zeker problemen gaan ondervinden, waar je later bijv in gedrag/gezondheid zelf problemen mee kunt krijgen (heb haar andere topics niet gelezen, maar lees van andere hier dat er al gedragsproblemen zijn waar ze tegenaan loopt). Dat zou ook verdrietig voor je dochter zijn. Paarden houden is zeker niet makkelijk, maar kan wel super veel plezier opleveren als je het goed doet en hoop serieus dat je dochter dat gaat beleven! Bokt is een paardentopic en eerlijk is eerlijk, iedereen wil hier het beste voor een paard zien, ook zijn er veel mensen met veel kennis, het wiel hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden, daar kan je ook je voordeel mee doen. Als moeder begrijp ik zeker dat je het beste voor je dochter wilt, hopelijk is er een weg waar beiden het super kunnen hebben.


Laatst bijgewerkt door MightyMike op 30-08-21 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:23 



 
Profiel   

Swooofy schreef
DuoPenotti schreef
Beste moeder.

dat is heel verdrietig om te horen. :knuffel:
Maar ik zie toch geen opmerkingen van dat ze het paard weg moet doen?
Er staan opmerkingen als, waarom aan huis als daar de basisvoorwaarde niet in orde zijn?
Dan kan hij toch beter op pension staan?
Voor het paard beter, is hij niet alleen.
Voor je dochter fijner, kan ze gemakkelijker les nemen en leert ze meteen mensen kennen.
En dan is het misschien van het voorjaar wel een optie om het paard weer aan huis te zetten :j
Op pension zetten is toch niet hetzelfde al het paard weg doen?



Op een andere topic was het wel gezecht, wij hebben momenteel niet al te veel geld voor alles, het ging allemaal heel goed maar ik ben ziek geworden. Ik heb een plotselinge herseninfarct gehad en kan zelf niet meer werken. ( moeder hier nogsteeds ) zij is pas 18 jaar en moet nu al heel veel doen rond het huis omdat ik het niet meer kan.. bijv. Alle diertes eten geven, opruimen, erbij werken, noem het maar op. Dat is al heel stressvol en ik wou dat ik ook wat meer kon helpen.


Helaas weet ik wat het is om hersenletsel te hebben, sterkte :knuffel:

Maar zoals andere ook al opmerken, heb je de topics van haar gelezen?
search.php?author_id=410477&sr=posts
Dan zie je dat er gevaarlijke situaties ontstaan met onder andere het rijden. Met wat pech een keer ongelukken.
En met de 18 veel dingetjes in ruil voor een paard, nou dat kan ik niet zo gek vinden eigenlijk :)

Ik begrijp dat de situatie voor jullie niet optimaal is.
Maar ja daar mag een dier niet onder lijden, wat nu wel het geval is.
Vandaar de soms harde opmerkingen. (al vind ik dat iedereen het eigenlijk best netjes houd)
Een paard is een kuddedier en hoort met soortgenoten te staan.
Jou dochter heeft te weinig ervaring zelf een paard te verzorgen en te rijden.
Dan zal er toch een oplossing gezocht moeten worden?


Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 30-08-21 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:24 



 
Profiel   

Je zou naar een Welkoop of waar je je voer voor het paard koopt kunnen vragen of zij iemand weten die je zou kunnen helpen het paard te verzorgen als je weg bent. Of naar een dichtbijzijnde manege vragen of zij iemand weten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:24 



 
Profiel   

pmarena schreef
Moeder: Ik vind het echt heel rot voor jullie, maar jullie terrein is NU dan gewoon niet geschikt voor het houden van paarden. Ik vind het echt een hele slechte zaak dat je dan tòch een paard hier neerzet, wetend dat het dier alleen moet staan en er geen spoedig uitzicht op verandering is.

Het is natuurlijk super als TS lekker kan tutten met paardje aan huis, maar het moet wel fair blijven naar het paard :j

Nu staat er een kudde-dier alleen (erg onveilig gevoel voor zo'n dier), TS zit met allerlei problemen waar geen oplossing voor mogelijk lijkt, moeder kan eigenlijk niks met het paard.... en van wat ik hier lees krijg ik de indruk van een terrein waarbij de situatie er niet beter op wordt straks in de herfst / winter / voorjaar, als met een beetje pech de hele wei vertrappeld wordt... als je niet oppast staat paard dan meer binnen dan buiten / wordt frisser door minder beweging en het koudere weer, rijden in de wei gaat niet meer doordat het zo glad en modderig wordt..... en dan kan ze er helemaal niks meer mee.... :(:)

Ik duim voor iedereen dat jullie uitzicht hebt op heel binnenkort een 2e stal of schuilstal kunnen realiseren zodat paardje gezelschap en dochter wat hulp kunnen krijgen :)

En ik duim dat de wei goed voor elkaar is en jullie toch een goed genoeg ingerichte weide / paddock hebben om daadwerkelijk jaarrond paard + vriendje te kunnen huisvesten.... en dat je anders een fijn plekje elders kan vinden voor dat dier want dit is niks joh zo, dat moet je een kudde-dier en je dochter niet aandoen -O-


Moeder-

We hebben de stal en het weiland allemaal na laten kijken door de vorige eigenaren toen zij haar kwamen brengen, ik heb ook vaak genoeg op internet gekeken en in de omgeving hoe andere paardjes er bij staan. Zoals ik zei heb ik persoonlijk niet veel verstand ervan ( wel veel research gedaan ) maar de oude eigenaren hebben ons verteld dat er geen probleem was met de wei/ stal/ alleen staan.. wij wisten ook niet heel veel beter dan ons verteld is, en nu is dat even snel geen oplossing voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:28 



 
Profiel   

Ik snap dat de situatie nu niet terug te draaien is :)

Maar ik maak me wel zorgen over hoe het nu verder moet. Of het allemaal wel een beetje goed gaat komen met de wintertijd die er aan komt..... het klinkt alsof er voor het paard voorlopig geen oplossing gaat komen, wat gezelschap krijgen betreft :(:)

Maar als er inderdaad maar een klein stukje wei is? Dan hoop ik maar dat dat een beetje begaanbaar blijft het komende half jaar, want anders zit je flink in de penarie.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:31 



 
Profiel   

Je had gelijk iemand moeten zoeken toen je daar kwam wonen, dan had je nou iemand gehad. Zo ie zo moet je iemand hebben voor nood gevallen. Vraag op Marktplaats, op Bokt of de supermarkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:34 



 
Profiel   

Misschien raar om te zeggen en hebben jullie er ook al aan gedacht.Maar hebben jullie al aan het hooi enz voor de winter gedacht?Heb je er ruimte en geld voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:34 



 
Profiel   

Is er geen mogelijkheid om een paard van een ander bij te zetten? Dan heb je ook direct hulp als het klikt.

Een paard alleen is -zoals al duidelijk is gemaakt- geen optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:35 



 
Profiel   

Beste moeder.

dat is heel verdrietig om te horen. :knuffel:
Maar ik zie toch geen opmerkingen van dat ze het paard weg moet doen?
Er staan opmerkingen als, waarom aan huis als daar de basisvoorwaarde niet in orde zijn?
Dan kan hij toch beter op pension staan?
Voor het paard beter, is hij niet alleen.
Voor je dochter fijner, kan ze gemakkelijker les nemen en leert ze meteen mensen kennen.
En dan is het misschien van het voorjaar wel een optie om het paard weer aan huis te zetten :j
Op pension zetten is toch niet hetzelfde al het paard weg doen?
[/quote]


Op een andere topic was het wel gezecht, wij hebben momenteel niet al te veel geld voor alles, het ging allemaal heel goed maar ik ben ziek geworden. Ik heb een plotselinge herseninfarct gehad en kan zelf niet meer werken. ( moeder hier nogsteeds ) zij is pas 18 jaar en moet nu al heel veel doen rond het huis omdat ik het niet meer kan.. bijv. Alle diertes eten geven, opruimen, erbij werken, noem het maar op. Dat is al heel stressvol en ik wou dat ik ook wat meer kon helpen.[/quote]

Helaas weet ik wat het is om hersenletsel te hebben, sterkte :knuffel:

Maar zoals andere ook al opmerken, heb je de topics van haar gelezen?
search.php?author_id=410477&sr=posts
Dan zie je dat er gevaarlijke situaties ontstaan met onder andere het rijden. Met wat pech een keer ongelukken.
En met de 18 veel dingetjes in ruil voor een paard, nou dat kan ik niet zo gek vinden eigenlijk :)

Ik begrijp dat de situatie voor jullie niet optimaal is.
Maar ja daar mag een dier niet onder lijden, wat nu wel het geval is.
Vandaar de soms harde opmerkingen. (al vind ik dat iedereen het eigenlijk best netjes houd)
Een paard is een kuddedier en hoort met soortgenoten te staan.
Jou dochter heeft te weinig ervaring zelf een paard te verzorgen en te rijden.
Dan zal er toch een oplossing gezocht moeten worden?[/quote]



In mijn ogen ( moeder ) gaat de verzorging en het rijden helemaal niet zo slecht.. ik heb inderdaad alles gelezen en ik zie het ook in het echt gebeuren natuurlijk. Maar bijv, met dat springen van wat ik zie gaan het 7/10 keer gewoon helemaal goed, soms zie ik haar een beetje gefrustreerd worden als het even kiet allemaal mee werkt.. maar ze heeft het in de posts die zij gemaakt heeft een beetje erger laten lijken dan het allemaal is. Ik zou haar 100% echt niet het bos in laten met een paard wat niet te stoppen is. Ben zelf vaak genoeg mee gegaan en wat zij bedoelt is niet dat het paard zo maar de weg op zou rennen, daar is zij gewoon bang voor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:35 



 
Profiel   

Sorry maar als je zoals je zelf zegt veel research hebt gedaan naar het houden van paarden dan zou je al lang en breed weten dat een paard een maatje nodig heeft.

Het is 2021. We hebben de verantwoordelijkheid en kennis om goed voor dieren te zorgen.

Zoek een plek op een manege of stal. Koop er een shetje bij of neem een pension shetje. Verkoop het paard en ga een paard leasen op een manage. Maakt niet uit wat, maar als het paard alleen maar sociaal contact met mensen kan hebben dan is jullie nieuwe huis gewoon niet geschikt voor een paard. Hoe blij je dochter er ook van wordt, er is geen goed excuus voor het alleen houden van dit paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:35 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Misschien raar om te zeggen en hebben jullie er ook al aan gedacht.Maar hebben jullie al aan het hooi enz voor de winter gedacht?Heb je er ruimte en geld voor.


Al het hooi/ stro/ voer is allemaal al gekocht en ingeslagen, er staan 20 rollen van 155 kilo en nog een paar balen. -moeder

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:37 



 
Profiel   

Swooofy schreef
Moeder-

We hebben de stal en het weiland allemaal na laten kijken door de vorige eigenaren toen zij haar kwamen brengen, ik heb ook vaak genoeg op internet gekeken en in de omgeving hoe andere paardjes er bij staan. Zoals ik zei heb ik persoonlijk niet veel verstand ervan ( wel veel research gedaan ) maar de oude eigenaren hebben ons verteld dat er geen probleem was met de wei/ stal/ alleen staan.. wij wisten ook niet heel veel beter dan ons verteld is, en nu is dat even snel geen oplossing voor.

Dat is wel erg gemakkelijk gezegd, we wisten niet beter.

Ik tik in op google: paard houden
Dit is dan de eerste link die ik tegen kom: https://www.dierenbescherming.nl/paarden

We leven niet meer in 1980 zonder internet en dan zeggen, ik wist niet beter. Sorry moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:37 



 
Profiel   

De oud eigenaren zijn natuurlijk 1 mening en die wilden graag verkopen.. Het geeft helemaal niet wanneer je niet beter weet, maar hoop dat jullie wel proberen in de nabije toekomst iets met de verkregen kennis willen doen. Al doende leert men. Heel af en toe zie ik hier in de omgeving er 1 alleen staan, maar dat is echt sporadisch en maakt het ook niet goed te praten natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:38 



 
Profiel   

Shae schreef
Sorry maar als je zoals je zelf zegt veel research hebt gedaan naar het houden van paarden dan zou je al lang en breed weten dat een paard een maatje nodig heeft.

Het is 2021. We hebben de verantwoordelijkheid en kennis om goed voor dieren te zorgen.

Zoek een plek op een manege of stal. Koop er een shetje bij of neem een pension shetje. Verkoop het paard en ga een paard leasen op een manage. Maakt niet uit wat, maar als het paard alleen maar sociaal contact met mensen kan hebben dan is jullie nieuwe huis gewoon niet geschikt voor een paard. Hoe blij je dochter er ook van wordt, er is geen goed excuus voor het alleen houden van dit paard.



Zoals eerder gezecht hebben wij genoeg andere dieren waar ze bij staat. Alleen geen andere paarden. Waarom? Heb ik al uitgelegd dus lees eerst terug voor het reageren. - moeder

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:38 



 
Profiel   

Swooofy schreef
Zoals eerder gezecht hebben wij genoeg andere dieren waar ze bij staat. Alleen geen andere paarden. Waarom? Heb ik al uitgelegd dus lees eerst terug voor het reageren. - moeder


Shae schreef
Er is geen goed excuus voor het alleen houden van dit paard.


Hiermee bedoel ik natuurlijk een paardenmaatje. Ik blijf erbij. Er is geen goed excuus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:40 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Swooofy schreef
Moeder-

We hebben de stal en het weiland allemaal na laten kijken door de vorige eigenaren toen zij haar kwamen brengen, ik heb ook vaak genoeg op internet gekeken en in de omgeving hoe andere paardjes er bij staan. Zoals ik zei heb ik persoonlijk niet veel verstand ervan ( wel veel research gedaan ) maar de oude eigenaren hebben ons verteld dat er geen probleem was met de wei/ stal/ alleen staan.. wij wisten ook niet heel veel beter dan ons verteld is, en nu is dat even snel geen oplossing voor.

Dat is wel erg gemakkelijk gezegd, we wisten niet beter.

Ik tik in op google: paard houden
Dit is dan de eerste link die ik tegen kom: https://www.dierenbescherming.nl/paarden

We leven niet meer in 1980 zonder internet en dan zeggen, ik wist niet beter. Sorry moeder.




Ik heb daar over na gevraagd bij de vorige eigenaren zoals ik zei. Ze zeiden dat het voor een tijd niet veel uit zou maken aangezien wij andere dieren hebben staan en veel in de tuin/ met de dieren bezig zijn. -moeder

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:41 



 
Profiel   

https://huis-en-tuin.infonu.nl/diversen ... -huis.html

de 5e link bij google: Paard houden

Dus er is weinig uitgezocht.
Denk dat er meer uitgezocht word bij het zoeken naar een nieuwe fiets dan bij een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:41 



 
Profiel   

Jammer dat het uit je reactie blijkt helaas, gaat niet, wil niet, het is zo. Maar ten koste van het paard helaas, hopelijk komt er ooit ook in NL wetgeving dat het niet mag, zoals Zweden bijv. Dan zijn deze discussies gewoon niet nodig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 139 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen