Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 139 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Weekend weg, hoe doen jullie dat?

 
Profiel   

Shae schreef
Swooofy schreef
Zoals eerder gezecht hebben wij genoeg andere dieren waar ze bij staat. Alleen geen andere paarden. Waarom? Heb ik al uitgelegd dus lees eerst terug voor het reageren. - moeder


Shae schreef
Er is geen goed excuus voor het alleen houden van dit paard.


Hiermee bedoel ik natuurlijk een paardenmaatje. Ik blijf erbij. Er is geen goed excuus.



Heb je de situatie gelezen? Momenteel gaat dat niet. Ik ben veel in het ziekenhuis en mijn dochter heeft het al veel te druk met alles. We kunnen momenteel geen ander paard erbij.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:42 



 
Profiel   

Tjah ik vind het allemaal wel heel makkelijk gezegd het is nu niet anders. Je kiest voor een dier, zorg dan dat je aan de basisbehoeften kunt voldoen. Het dier is uiteindelijk de dupe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:43 



 
Profiel   

Tijdelijk is iets anders dan helemaal niet, wens je heel veel beterschap, er is zeker begrip, maar hoop dat jullie iets met de tips willen doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:45 



 
Profiel   

MightyMike schreef
Jammer dat het uit je reactie blijkt helaas, gaat niet, wil niet, het is zo. Maar ten koste van het paard helaas, hopelijk komt er ooit ook in NL wetgeving dat het niet mag, zoals Zweden bijv. Dan zijn deze discussies gewoon niet nodig.



Iedereen reageerd hier alsof het paardje mishandeld word. Ze krijgt goed eten/ genoeg beweging/ heeft een ruime stal waar ze in kan bewegen/ heeft genoeg tijd op de wei/ word heel veel mee gedaan en heel veel liefde gegeven.

Je kan mij niet vertellen dat iemand die voor het eerst een paard neemt er gelijk twee plaatst. En er dan ook het geld voor heeft.
- moeder

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:45 



 
Profiel   

Wat ik al zei,ik heb een pension Haflinger erbij.Sober ras en hij is heel stabiel.Mijn ruin heeft door hem ook meer zelfvertrouwen gekregen.Vooral met rijden in onze wei en wandelen op straat.Nu staan ze hier wel 24/7 buiten en staan niet veel in de stal,alleen met voeren komen ze binnen.Ze staan op een hectare en dat heb je toch nodig voor 2 paarden 24/7.Als je ruimte heb is dat misschien een idee.Je mag mij natuurlijk altijd een pb sturen.Ik ben gewoon een particulier en heb geen pension stal.


Laatst bijgewerkt door Britta31 op 30-08-21 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:45 



 
Profiel   

Swooofy schreef
Heb je de situatie gelezen? Momenteel gaat dat niet. Ik ben veel in het ziekenhuis en mijn dochter heeft het al veel te druk met alles. We kunnen momenteel geen ander paard erbij.

daarom bestaan er pensionstallen.
Staat het paard niet alleen.
Is er hulp voor de dochter die echt nog enorm veel te leren heeft,
kan er een netwerk gemaakt worden in de nieuwe omgeving.

win-win voor iedereen.

Maar elk antwoord is, kan niet en wil niet....
MightyMike schreef
Jammer dat het uit je reactie blijkt helaas, gaat niet, wil niet, het is zo. Maar ten koste van het paard helaas, hopelijk komt er ooit ook in NL wetgeving dat het niet mag, zoals Zweden bijv. Dan zijn deze discussies gewoon niet nodig.


zo is het...

En op de dag dat ik door mijn hersenletsel mijn paarden niet meer kan geven wat ze nodig hebben staan ze te koop..... maar dat is ook niet aardig als antwoord....


Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 30-08-21 12:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:46 



 
Profiel   

Beste moeder;

Ik zou dit topic loslaten. Je geeft al aan niet bekend te zijn in de paardenwereld en geloof me; daar wil je ook niet in bekend worden. :D


Ik ben ook beslist van mening dat een paard samen hoort te staan, maar snap heus dat jullie in een lastig parket zitten en dat het paard dan even op een andere plek in je leven komt te staan.

Weet in ieder geval dat veel mensen zoeken naar een fijne plek voor het paard en dat als je de zaken op orde hebt je gewoon stalling aan kunt bieden tegen betaling voor een maatje.
Dat is voor je dochter leuk want die kan ervan leren en voor het paard ook gezellig. :) jullie kost het dan ook nog eens niets.

Bokt is wel heel geschikt om mee te lezen en ideeën op te doen, dus dat is heel handig.
Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:47 



 
Profiel   

Dat doen de meeste mensen WEL, of ze houden het er bij 1, maar die plaatsen ze dan op pensionstal. Al is het maar een shetje. Een shetje kost misschien een paar honderd euro in aanschaf, eet heel weinig en voelt zich prima met af en toe een borstelbeurt. Heel kort door de bocht, maar wie daar geen geld voor heeft, moet niet aan een paard beginnen. Volgende week koliek en je bent een paar honderd tot duizend euro verder aan dierenartskosten, paarden houden kost helaas geld, daar weet iedereen op bokt van omdat we bijna allemaal paarden hebben. 1 paard alleen houden is ook een vorm van dierenmishandeling, klinkt hard, want ik begrijp best dat je er het beste mee voor hebt, maar het is voor het paard echt een 1e levensbehoefte.


Laatst bijgewerkt door MightyMike op 30-08-21 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:48 



 
Profiel   

Dat is ook zo,de eigenaar van de pension Haflinger heeft heel veel ervaring met paarden,ik minder en met vragen kan ik altijd bij haar terecht.Ook als het over mijn ruin gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:49 



 
Profiel   

Hebben de mensen die hulp aanboden en vroegen in welke regio jullie wonen al een antwoord ?
Want misschien zit jullie hulp dichterbij als jullie denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:49 



 
Profiel   

Swooofy schreef
Je kan mij niet vertellen dat iemand die voor het eerst een paard neemt er gelijk twee plaatst. En er dan ook het geld voor heeft.
- moeder


De meeste mensen nemen inderdaad één paard en stallen het dan in een pensionstal of manage, zodat er andere paarden zijn, mensen om mee te socializen en je zelf (meestal) niet 100% van de zorg op je hoeft te nemen.

De mensen die hun paarden aan huis hebben, hebben er wel degelijk doorgaans meerdere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:53 



 
Profiel   

Bokkers hebben niet alleen kritiek,maar zijn ook altijd bereid medebokkers te helpen,ook op locatie bij iemand thuis.Zo heb ik les gehad van een bokker in het vertrouwen krijgen in mijn ruin en hij weer in mij.Ook via een topic op Bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:54 



 
Profiel   

Zeker, neem de tips en kennis aan, en wellicht is er wel een bokker die tijdelijk zijn shetje bij je neer wil zetten als gezelschap. Op bokt ontstaat ook zeker heel veel goeds! Alle tips goed bedoeld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:55 



 
Profiel   

Moeder-
Ik ga hier verder niet op in. Ik heb alles uitgelegd. Het ging allemaal goed maar ik ben zoals ik zei plotseling heel ziek geworden en lig zelf veel in het ziekenhuis. Dat hadden wij ook niet kunnen voorspellen. We hadden overal geld voor apart gehouden maar door slecht geregeld met de verzekering zijn heel veel van mijn medische kosten niet vergoed en is het even heel moeilijk geworden. Ik ga haar niet door mij het plezier afnemen aangezien ik haar in jaren niet zo blij heb gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:55 



 
Profiel   

Moeder- is het mogelijk dat je zelf een account aanmaakt en van daaruit post?
1) het is volgens mij niet toegestaan om via het account van een ander te posten
2) ik vind het zeer lastig te lezen wat moeder dicteert (niet zelf schrijft, anders zijn moeder en dochter wel heel unaniem in het maken van schrijffouten) en wat dochter zelf schrijft.

Swooofy schreef
Op een andere topic was het wel gezecht, wij hebben momenteel niet al te veel geld voor alles, het ging allemaal heel goed maar ik ben ziek geworden. Ik heb een plotselinge herseninfarct gehad en kan zelf niet meer werken. ( moeder hier nogsteeds ) zij is pas 18 jaar en moet nu al heel veel doen rond het huis omdat ik het niet meer kan.. bijv. Alle diertes eten geven, opruimen, erbij werken, noem het maar op. Dat is al heel stressvol en ik wou dat ik ook wat meer kon helpen.


Weet je dat dikgedrukte zeker? Want dochter zegt zelf dat ze paar maand geleden haar baan is kwijtgeraakt en ze daarom nu nog steeds geen inkomen heeft.


Laatst bijgewerkt door Rocamor op 30-08-21 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:57 



 
Profiel   

Dat zegt ook niemand, dat je haar haar plezier af moet nemen. Klinkt alsof een paard haar heel veel goed doet. De tips zijn alleen bedoeld om het voor het paard beter te maken. Een leen shet is geen gek idee, kosten zijn dan voor de eigenaar zelf, kunnen doorgaans gewoon buiten blijven staan etc. Nogmaals heel veel beterschap, direct nu actie is iets anders dan er over nadenken en wanneer jullie in een beter parket zitten, er wellicht iets aan te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:58 



 
Profiel   

Moeder is eerst bang voor paarden en durft hem wel te voeren maar biet buiten te zetten ? Maar is nu zelf heel ziek en ligt vaak in het ziekenhuis ?
Dochter maakt geen contacten met mensen, maar wil wel graag terug naar de andere kant van het land omdat daar zoveel vrienden zitten ?
Ik ben het spoor bijster, sorry

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:00 



 
Profiel   

Swooofy schreef
MightyMike schreef
Jammer dat het uit je reactie blijkt helaas, gaat niet, wil niet, het is zo. Maar ten koste van het paard helaas, hopelijk komt er ooit ook in NL wetgeving dat het niet mag, zoals Zweden bijv. Dan zijn deze discussies gewoon niet nodig.



Iedereen reageerd hier alsof het paardje mishandeld word. Ze krijgt goed eten/ genoeg beweging/ heeft een ruime stal waar ze in kan bewegen/ heeft genoeg tijd op de wei/ word heel veel mee gedaan en heel veel liefde gegeven.

Je kan mij niet vertellen dat iemand die voor het eerst een paard neemt er gelijk twee plaatst. En er dan ook het geld voor heeft.
- moeder


In principe is het voor een kuddedier als een paard helaas wel degelijk een soort geestelijke mishandeling om het alleen te plaatsen. Zijn er nog paarden van de buren in een wei ernaast, dan is het al anders dan een paard alleen (zonder soortgenoten dus). In het wild zou een paard alleen snel opgevreten worden, en dat instinct van niet alleen willen zijn zit diep :(:)

Als je geen 2 of meer paarden wilt (wat ik me héél goed voor kan stellen) dan zorg je er dus voor dat je paard bij andermans paarden komt te staan. De meeste mensen zetten hun eerste eigen paard daarom gewoon neer op een pensionstal :j

Naar wat ik om me heen heb gezien gaat het helaas zelden goed om een eerste eigen paard aan huis te zetten.... meestal worden er grove fouten gemaakt, door een gebrek aan ervaring, kennis en kunde, waardoor het voor zowel paard als eigenaar / ruiter steeds minder leuk wordt :(:)

De fouten die vaak gemaakt worden:

- paard zonder soortgenoot zetten (waardoor paard onrustig wordt)
- paard op ongeschikt terrein zetten (waardoor paard onrustig wordt)
- te kleine weide die snel kaalgevreten en tot modder gestampt wordt (waardoor paard te veel binnenblijft blijft en onrustig wordt)
- geen paddock / geschikte bodem voor buitenlopen van paard in de winter (zie boven)
- geen rijbak / longeercirkel / geschikte bodem voor wat werk in de winter (zie boven)


En als ik zo het hele verhaal lees geeft dat het gevoel dat je voor elk van bovenstaande punten wel een vinkje zou kunnen zetten.... maar misschien heb ik het mis, en is er meer dan slechts een klein stukje wei. Ik hoop maar dat er een flink stuk wei is. Van hopelijk goede kwaliteit (zandgrond, geen klei of veen...) en/of er wellicht ook aan gedacht is om een mooi formaat longeercirkel / zandpaddock te maken voor de winter :)

Overigens ontzettend veel beterschap gewenst moeder :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:02 



 
Profiel   

Swooofy schreef
Ze gaat haar hele leven al met paarden om en weet sowieso al meer dan mij dus ik kan er niet teveel over zeggen. maar als zij 5x duidelijk aangeeft een uitlegd wat haar situatie is en dat het op die manier niet is op te lossen, vind ik het niet nodig om daar op door te drukken.
Het paard is gezond en ziet er gewoon heel vrolijk uit, ze heeft geen problemen bij het gewoon rijden in de bak en heeft echt al een paar dingen zelf opgelost. Het is gewoon een paardje wat nog wat meer moet leren.


Nee, niet juist!

Hier zitten mensen met zeer veel ervaring met paarden. Die vertellen haar en U exact hetzelfde. Ze plaatst zelf de topics met de problemen en dan krijgt ze veel advies van die mensen met zeer veel ervaring. Meer dan een meisje van 18 kan hebben.

Het is niet erg om nog niet alles te weten. En we leren echt allemaal nog elke dag bij. Maar het is een dier, geen fiets!!

De problemen liggen aan de basis. U kunt niet zien of dit paard vrolijk is. Een paard dat op weinig ruimte EN alleen wordt gehouden is niet vrolijk.

Het is zelfs gevaarlijk voor uw dochter als ze zo door blijft gaan en ook geen goede begeleiding gaat krijgen.
Ja, lessen kosten geld, maar een paard bij de veearts is echt duurder en een dochter in het ziekenhuis is geen leuk weekendje weg.

En 18 is nog niet zo volwassen als mensen denken natuurlijk. Ze woont bij u? Je kind opvoeden, helpen en begeleiden stopt niet hier.

Uw dochter heeft geen plezier als dit paard steeds meer problemen gaat krijgen. Alles wegwuiven is niet echt de juiste instelling en zeker niet het goede voorbeeld.
U heeft dit nu allemaal gelezen en zou als volwassen persoon en moeder, hier wat meer uit kunnen halen, dan: Wat een gezeur, we doen het lekker toch zo.

Bokt is kritisch, maar na veel goede adviezen en alles in de wind slaan, worden mensen iets minder begripvol. Ipv met al die goede adviezen, kunnen de bokkers ook buiten spelen met hun eigen paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:04 



 
Profiel   

Swooofy schreef
MightyMike schreef
Jammer dat het uit je reactie blijkt helaas, gaat niet, wil niet, het is zo. Maar ten koste van het paard helaas, hopelijk komt er ooit ook in NL wetgeving dat het niet mag, zoals Zweden bijv. Dan zijn deze discussies gewoon niet nodig.



Iedereen reageerd hier alsof het paardje mishandeld word. Ze krijgt goed eten/ genoeg beweging/ heeft een ruime stal waar ze in kan bewegen/ heeft genoeg tijd op de wei/ word heel veel mee gedaan en heel veel liefde gegeven.

Je kan mij niet vertellen dat iemand die voor het eerst een paard neemt er gelijk twee plaatst. En er dan ook het geld voor heeft.
- moeder



Daarom staat die van mij in pension.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:05 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Moeder- is het mogelijk dat je zelf een account aanmaakt en van daaruit post?
1) het is volgens mij niet toegestaan om via het account van een ander te posten
2) ik vind het zeer lastig te lezen wat moeder dicteert (niet zelf schrijft, anders zijn moeder en dochter wel heel unaniem in het maken van schrijffouten) en wat dochter zelf schrijft.

Swooofy schreef
Op een andere topic was het wel gezecht, wij hebben momenteel niet al te veel geld voor alles, het ging allemaal heel goed maar ik ben ziek geworden. Ik heb een plotselinge herseninfarct gehad en kan zelf niet meer werken. ( moeder hier nogsteeds ) zij is pas 18 jaar en moet nu al heel veel doen rond het huis omdat ik het niet meer kan.. bijv. Alle diertes eten geven, opruimen, erbij werken, noem het maar op. Dat is al heel stressvol en ik wou dat ik ook wat meer kon helpen.


Weet je dat dikgedrukte zeker? Want dochter zegt zelf dat ze paar maand geleden haar baan is kwijtgeraakt en ze daarom nu nog steeds geen inkomen heeft.




Mijn dochter haar telefoon staat op engels, vandaag typfouten. Ik ga geen account aanmaken want ik ga hier verder niet op in. Vind het ook een beetje raar dat u denkt dat mijn dochter hier doodleuk nog even op door gaat als zij huilend naar mij toe komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:08 



 
Profiel   

Tja, met deze antwoorden en instelling heb ik niet het idee dat we met de moeder communiceren.

Als het paard niet goed staat, krijgt u misschien de dieren politie aan de deur. Alleen staan, te kleine ruimte, teveel modder etc etc, zijn gelukkig regels voor.

Dit is zielig voor het (onbegrepen) paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:10 



 
Profiel   

mirim schreef
Hebben de mensen die hulp aanboden en vroegen in welke regio jullie wonen al een antwoord ?
Want misschien zit jullie hulp dichterbij als jullie denken.

Ik quote mijzelf even.
Met alle narigheid, zowel voor jullie als voor het paard, zijn er best bokkers die willen helpen. Zeker weten.
Maar dan moet er ook naar hulp gezocht worden en niet enkel klagen en overal ‘ nee, kan niet’ op zeggen.
Want bij zon instelling zijn er alleen maar verliezers.
Over het algemeen zijn paardenmensen doorzetters en aanpakkers, ook voor een ander....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:15 



 
Profiel   

superpony schreef
Tja, met deze antwoorden en instelling heb ik niet het idee dat we met de moeder communiceren.

Als het paard niet goed staat, krijgt u misschien de dieren politie aan de deur. Alleen staan, te kleine ruimte, teveel modder etc etc, zijn gelukkig regels voor.

Dit is zielig voor het (onbegrepen) paard.



Ik weet niet wie er gezecht heeft dat ze op een te kleine ruimte staat of in de modder?? We hebben een heel weiland vol gras en zeker geen modder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:19 



 
Profiel   

Dat is wel erg gemakkelijk gezegd, we wisten niet beter.

Ik tik in op google: paard houden
Dit is dan de eerste link die ik tegen kom: https://www.dierenbescherming.nl/paarden

We leven niet meer in 1980 zonder internet en dan zeggen, ik wist niet beter. Sorry moeder.[/quote]



Ik heb daar over na gevraagd bij de vorige eigenaren zoals ik zei. Ze zeiden dat het voor een tijd niet veel uit zou maken aangezien wij andere dieren hebben staan en veel in de tuin/ met de dieren bezig zijn. -moeder[/quote]

Maar nu weet je het wel; een paard alleen voelt zich onveilig en ongelukkig. Er is een reden voor dat het in andere landen zelfs van de wet niet mag en dat er in NL ook aan wordt gewerkt. Ik neem aan dat jullie toch ook het beste willen voor het paard? Zoek dan bijv. in de buurt naar een boer, waar ze bij andere paarden kan staan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 139 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen