Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 139 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Weekend weg, hoe doen jullie dat?

 
Profiel   

Hoe doen jullie dat? Met een weekend weg?

Ik ben naar de andere kant van het land verhuisd niet te lang geleden en zou graag een weekendje weer al mijn vrienden zien.. alleen staat mijn paardje niet op een stal maar gewoon aan huis.. en mijn moeder is toevallig best bang voor paarden ( al is het echt een schat ) mijn moeder kan wel gewoon eten geven en drinken dat vind ze niet weg maar haar uit de stal halen en buiten zetten of rijden/ longeren enz word hem niet..

Wij kennen hier niemand in de omgeving die dat zou kunnen doen, maar hierdoor heb ik het gevoel dat ik nooit een dagje weg zou kunnen, want 2 dagen op stal staan vind ik echt niks..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:43 



 
Profiel   

(Ik weet niet of dit de goede categorie was)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:44 



 
Profiel   

Oproepje hier op bokt? Op FB? Zijn vast bokkers die je wel helpen willen. En je moeder kan evt toezicht houden, zit je ook niet met het probleem een wildvreemde in/bij je huis te laten

Met dit weer kan je paard toch ook best buiten blijven voor een paar nachtjes. Als je moeder kan voeren zie ik het probleem niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:52 



 
Profiel   

Als het flinke weides zijn met wat beschutting gewoon dat weekendje lekker buiten laten? Je moeder kan hooi over het hek gooien? Van een weekendje niet rijden worden ze niet minder hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:53 



 
Profiel   

Ik heb 4 jaren lang de paarden en overige dieren verzorgt op een particuliere stal. De eigenaren waren gemiddeld 1 keer per maand weg en soms enkele weken. Dus 2 keer per dag naar stal. Over 2 weken gaan de eigenaren verhuizen, zal het missen. De vergoeding was een paard in bruikleen. Denk dat je op bokt, facebook en horsify eens een oproep moet plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:55 



 
Profiel   

Kan je ook niks met een draadje? Ik weet dat vrienden van ons wat draadjes hebben gespannen die dan alleen dicht gemaakt hoefde te worden om het paard buiten te zetten. Dan hoef je het paard niet aan te pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 13:00 



 
Profiel   

secricible schreef
Kan je ook niks met een draadje? Ik weet dat vrienden van ons wat draadjes hebben gespannen die dan alleen dicht gemaakt hoefde te worden om het paard buiten te zetten. Dan hoef je het paard niet aan te pakken.


Jammer genoeg niet! Via de stal moet je helemaal langs de autos en over de oprit, ze is ook best lui dus ze zou gewoon lekker zelf in haar stal blijven staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 13:22 



 
Profiel   

Waar woon je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 13:51 



 
Profiel   

Longeren of rijden is voor een weekend echt geen must, maar de stal uit naar buiten wel.
Is het een optie om ze s nachts buiten te laten? Dan hoeft je moeder alleen te voeren.

En anders bij een lokale manege/rijvereniging informeren of iemand je moeder kan helpen als je weg bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 13:54 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 23:21 



 
Profiel   

Of een verzorg(st)er vinden die af en toe mee helpt en die je betaald door of te rijden of te betalen.
Die kan dan voor je in vallen als je een dagje/weekend/weekje op vakantie gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 23:47 



 
Profiel   

Hier altijd iemand die dan in huis gaat en voor de dierentuin zorgt tegen kleine vergoeding. Jong meisje, die blij want lekker hele dag Netflixen en snaaien (samen met een vriendin), wij want er is toezicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 06:17 



 
Profiel   

Het lijkt me cruciaal dat jouw moeder gaat oefenen op je paard binnen en buiten zetten. Het is toch te zot voor woorden dat er overwogen wordt om het paard alleen op stal te laten staan voor een heel weekend omdat je je vrienden wil zien.

Als jou iets overkomt, zit je moeder dus met een paard dat ze nieteens kan buitenzetten.

Zorg ook alsjeblieft voor een paardenmaatje voor je paard. Paarden hebben echt sociaal contact nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 06:51 



 
Profiel   

Regio?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 06:55 



 
Profiel   

Shae schreef
Het lijkt me cruciaal dat jouw moeder gaat oefenen op je paard binnen en buiten zetten. Het is toch te zot voor woorden dat er overwogen wordt om het paard alleen op stal te laten staan voor een heel weekend omdat je je vrienden wil zien.

Als jou iets overkomt, zit je moeder dus met een paard dat ze nieteens kan buitenzetten.

Zorg ook alsjeblieft voor een paardenmaatje voor je paard. Paarden hebben echt sociaal contact nodig.


Ik vind niet dat je dat van je moeder kan verwachtten. Dat zal moeder toch echt zelf moeten willen.
Zoek een verzorger en betaal die. Of zet ze buiten en laat ze buiten zodat je het je moeder zo makkelijk mogelijk maakt. Ben je imo wel naar haar verplicht als jij weg gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 06:56 



 
Profiel   

Hoe doe je dat als je ziek bent of op vakantie wil, ik heb op marktplaats een oproep geplaatst. Ik heb nu een fijne verzorgster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 06:57 



 
Profiel   

Mijn ouders passen hier altijd op als wij met vakantie gaan. Als het weer het toe laat, laat ik ze allemaal in de wei staan, dan kunnen ze daar voeren, maar zelfs dan moeten ze de paarden soms even in de hand hebben. Een UV masker af wat weer op moet, scheve deken of zelfs af gekregen, of toch op stal omdat er slecht weer aan komt. Dus indien je moeder dat niet goed durft, zou ik iemand anders vragen. Mijn ouders zijn geen paardenmensen en we hebben wel eens gedacht achteraf wat jammer dat we geen camera's in de stallen hebben hangen, haha, mijn vader van ruim 70+ achter een welsh a aan die zich niet wilde laten vangen, halsters die ze om moesten doen en niet goed wisten hoe (uitleg wel gehad, maar dachten dat doen wij wel even). Gelukkig allemaal brave paarden hier en ouders die het wel durven/willen doen. Maar dat laatste moeten ze wel hebben, zou mijn schoonouders nooit vragen die er bang voor zijn om zoiets te doen.

Wellicht iemand in je vriendkring, of anders bokt of mp?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 07:02 



 
Profiel   

Dit zijn wel dingen waar je vooraf over na moet denken als je paarden aan huis wilt houden.
De impact is vaak heel groot. Ik heb echt het idee dat ik een stukje jeugd gemist heb hierdoor. Ik had weinig sociaal contact, ging bijna niet uit en vakanties heb ik nooit gehad toen ik jong was. Achteraf heb ik er wel spijt van, al bracht de paarden aan huis ook heus veel voordelen.

Kan je paard niet buiten blijven voor een weekendje? En heeft hij een vriendje? Een Shetlander ofzo? Paard alleen kan eigenlijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 07:12 



 
Profiel   

Ik heb ze de eerste 2 vakanties toen wij paarden aan huis kregen nog terug gebracht naar pension waar ik altijd gestaan heb. Wellicht ook nog een optie? Er zijn wel pensionstallen die daar stallen vrij voor hebben/houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 07:14 



 
Profiel   

Wij gaan niet...
Ik zou zeker wel wat mensen kennen die het willen doen.
Maar dagje weg en in de avond weer terug werkt net zo relaxed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 07:20 



 
Profiel   

Welke regio? Mag via pb.
Eventueel kan ik je helpen voor het weekend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 07:25 



 
Profiel   

' s nachts buiten laten, niet weg gaan of iemand zoeken die het kan doen. Dat hoort er nu eenmaal bij als ze aan huis staan

Maar paard hoort ook niet alleen te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 07:36 



 
Profiel   

Pensionstal zoeken waarje je paard dan kwijt kan of idd een verzorger, pensionklant erbij. Waar woon je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 07:38 



 
Profiel   

Aangezien ik in een ander topic van je lees dat ze alleen staat zou ik het paard lekker op een pensionstal zetten :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 07:52 



 
Profiel   

Shae schreef
Het lijkt me cruciaal dat jouw moeder gaat oefenen op je paard binnen en buiten zetten. Het is toch te zot voor woorden dat er overwogen wordt om het paard alleen op stal te laten staan voor een heel weekend omdat je je vrienden wil zien.

Als jou iets overkomt, zit je moeder dus met een paard dat ze nieteens kan buitenzetten.

Zorg ook alsjeblieft voor een paardenmaatje voor je paard. Paarden hebben echt sociaal contact nodig.

Stel ik zou in dezelfde situatie zitten als TS.. mijn moeder komt echt niet bij een paard in de buurt; die schijt 7-kleuren stront. Waarom zou zij dat maar moeten kunnen terwijl ze mij wel mijn hobby gunt op haar erf?

Het is TS haar paard, als ouders niets willen/kunnen zal TS het toch zelf moeten zien op te lossen.
Dus nu zij nog gezond en wel is, iemand regelen die regelmatig komt en zo weet wat de bedoeling is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 08:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 139 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen