Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 139 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Weekend weg, hoe doen jullie dat?

 
Profiel   

Ik zit al een tijdje mee te lezen in dit topic en zie allerlei tips en suggesties voorbij komen waar niets mee gedaan wordt, gaat niet, kan niet etc. Maar wat ik niet snap is waarom er door TS of haar moeder niet gereageerd wordt op de vraag om welke regio het gaat. Dit is al meerdere keren gevraagd. Afgezien dat Bokt zeker kritisch kan zijn, heb ik ook heel veel mooie acties voorbij zien komen waarbij Bokkers elkaar (vaak belangenloos) helpen. Dat zou toch nu ook kunnen als het om een paar keer buiten of binnen zetten gaat? Maar nogmaals, als het antwoord niet komt kan ook niemand helpen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:21 



 
Profiel   

Ik kan alleen maar zeggen,slik je trots in en vraag hulp.Zal even duren,maar ik denk dat je dochter dan in het voorjaar wel van haar paard kan genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:23 



 
Profiel   

Klopt, ik zou ook prima een keer willen helpen.
@TS/moeder; in welke regio wonen jullie? (mag ook per PB)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:23 



 
Profiel   

mirim schreef
mirim schreef
Hebben de mensen die hulp aanboden en vroegen in welke regio jullie wonen al een antwoord ?
Want misschien zit jullie hulp dichterbij als jullie denken.

Ik quote mijzelf even.
Met alle narigheid, zowel voor jullie als voor het paard, zijn er best bokkers die willen helpen. Zeker weten.
Maar dan moet er ook naar hulp gezocht worden en niet enkel klagen en overal ‘ nee, kan niet’ op zeggen.
Want bij zon instelling zijn er alleen maar verliezers.
Over het algemeen zijn paardenmensen doorzetters en aanpakkers, ook voor een ander....


Nope, maar ik werk in het midden van het land, heb een auto en kan van daaruit met alle plezier eens bij TS gaan kijken of ik haar ergens mee kan helpen. En ik vermoed dat er best Bokkers mee willen omdat meerdere ogen natuurlijk meer zien en er hier veel mensen zijn die jarenlange paardenkennis hebben vergaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:23 



 
Profiel   

superpony schreef
Tja, met deze antwoorden en instelling heb ik niet het idee dat we met de moeder communiceren.

Als het paard niet goed staat, krijgt u misschien de dieren politie aan de deur. Alleen staan, te kleine ruimte, teveel modder etc etc, zijn gelukkig regels voor.

Dit is zielig voor het (onbegrepen) paard.

Ahh wat een onzin dit zeg.
Ik lees mensen die het goed voor elkaar hebben alleen wat kennis missen en medische tegenslagen gehad hebben waardoor je situatie ineens kan veranderen.

Bovendien ken ik niemand die zijn leven direct omgegooid heeft door anonieme teksten op internet die bot en soms beledigend zijn.
Iedereen heeft moeten leren en het beste wat je kunt doen is uitleggen en ervanuit gaan dat de meeste mensen graag willen leren.
Dat het dat niet direct vandaag is, so be it.
Niemand is gisteren de persoon geworden die je vandaag bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:25 



 

Ik ben het helemaal eens met de visie van veel bokkers dat een paard niet alleen hoort te staan, dat les/hulp wenselijk is en dat bijv. via een pensionstal wellicht handige contacten kunnen worden opgedaan. Dat lijkt me nu wel duidelijk. Laten we nu weer terug naar de hamvraag: hoe kan topicstarter even een weekendje weg?

Ik ben ook benieuwd naar de regio waar jullie zitten. Ik zou best willen bijspringen als jullie in de buurt wonen. En anders eens een advertentie maken en die bij een manege ophangen? Ik denk dat er veel paardlozen met mij graag willen helpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:29 



 

TS en moeder,

Het is niet eenvoudig, zeker niet als er ook nog ziekte in het spel is, maar zoals het nu gaat wordt het van kwaad tot erger.

Vergelijk het met een hond. Stel je koopt de hond terwijl je fit bent, maar krijgt plots een ongeluk waardoor je niks met de hond kan doen. Je kan hem nooit meer uitlaten. Hij gaat lastig gedrag vertonen (en zelfs gevaarlijk gedrag; bijten) maar er is geen geld om op training te gaan. Een uitlaatservice is ook te duur.
Wat doe je dan met zo'n hond? Houd je hem binnen in een slaapkamer opgesloten "want hij heeft toch een fijne mand en genoeg eten?" of zoek je, als er financieel echt niks kan, een ander huis voor hem?

Hetzelfde gebeurd nu met jullie paard. Hij staat alleen terwijl samenzijn essentieel is (net als meer ruimte hebben dan een slaapkamer voor een hond) , vertoont gevaarlijk gedrag (wegrennen in het bos en niet stil willen staan, TS zegt zelf al dat ze eens bijna haar been gebroken heeft) en er is geen geld voor hulp of een weidemaatje.

Wil je een paard wel houden in een dergelijke situatie? Ik ben bang dat het zo van kwaad tot erger gaat. Dus, en dat is echt niet rot bedoeld, denk even goed na wat het beste is voor je paard en baseer dáár je keuzes op.


Top overigens dat mensen hulp aanbieden, pak die kans TS! Ook mét hulp zal je paard snel een maatje nodig hebben maar hopelijk kan iemand je in elk geval helpen het gevaarlijke gedrag te verminderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:31 



 
Profiel   

Even los van alle gezeur wat hier gaande is…


Als je regio Twente woont mag je mij een pb doen. Misschien kan ik helpen. Ik vraag er niets voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 13:05 



 
Profiel   

Swooofy schreef
Hoi, moeder hier

Ik snap allemaal dat jullie tips proberen te geven maar kan dit ook wat aardiger. Mijn dochter is nu al een half uur in tranen over hoe sommige mensen hier reageren. Wij zijn ook ons best aan het doen en kunnen momenteel niet beter.

En haar vertellen dat ze haar paard weg moet doen omdat wij er momenteel geen ruimte/ tijd en geld voor hebben om een extra paardje er bij te nemen vind ik ook niet nodig.

Dit konden jullie niet weten daarom bij deze.
Ze zit al heel lang mentaal in de knoop en kan hier nogsteeds geen hulp voor krijgen. Het enige wat ze altijd leuk vond was paardrijden en ze heeft niks met andere mensen, ze is ook slecht in contacten leggen. Sinds we dit paardje hebben is ze voor mijn gevoel zo veel gelukkiger en ze is er het liefst ook dag en nacht mee bezig.


Maar in conclusie, hebben jullie geen tips en niks aardigs te zeggen, zeg dan niks.
Je kan hier iemand niet wetend heel erg mee kwetsen.


Oke moeder point taken.

Uw dochter legt 3 problemen voor op bokt.

1 haar paard komt niet terug in tempo wanneer zij buiten galoppeert. Dit is levensgevaarlijk maar alle tips die we geven worden afgewezen.

2 als ze op de wei aan het springen is met het paard stopt ie voor en na de hindernis. Het beste advies (want dit is levensgevaarlijk omdat je hierdoor een verhoogd risico hebt op vallen, is les maar daarvoor zijn blijkbaar niet de middelen. Niet springen lijkt ook geen optie

3 uw dochter die blijkbaar geen contacten maakt wil een weekendje naar haar vrienden en weet niet hoe ze de verzorging van haar paard dan moet regelen.

Drie serieuze, zelfs gevaarlijke problemen waarbij tot dusver geen enkele tip ter harte is genomen.
Mijn tip aan u is.. uw dochter heeft dringend hulp nodig met haar paard en bokt is duidelijk niet het aangewezen gremium om haar verder te helpen.

Mijn dringende advies aan u is dat u uw dochter gaat begeleiden bij de omgang van haar paard en wanneer u dat zelf niet kunt, u gaat zorgen voor een adequate begeleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 14:10 



 
Profiel   

Dus nogmaals de vraag: in welke regio wonen jullie?

Er zijn al diverse mensen inclusief mijzelf die willen helpen. Het moet echter wel te behappen zijn qua afstand omdat de begeleiding die wij aanbieden niet eenmalig te doen is. Dochter moet nog dermate veel leren dat 1x langskomen voor hulp niet werkt.

Dus stop met excuses maken en pak die zo broodnodige hulp aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 14:28 



 
Profiel   

Hier ook iemand die best wil helpen. Regio mag ook per pb uiteraard.

Ik weet als geen ander hoe helend een dier/paard kan weeken. Vergeet alleen nooit de basisbehoeften van een paard zelf. Er zijn hier meerdere zeer waardevolle tips gegeven. Mijn advies is: vraag hulp. Accepteer hulp. Dat lijkt mij niet alleen noodzakelijk, het kan ook hartstikke leuk en leerzaam zijn voor je dochter. En het paard is hier met name mee gebaat.

Ik wens jullie heel veel sterkte maar ook wijsheid toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 15:04 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
Welke regio? Mag via pb.
Eventueel kan ik je helpen voor het weekend?


Op pagina 1 heb ik dit al gevraagd maar helaas geen antwoord.
Als het dichtbij mij is wil ik dit gewoon zo doen hoor, hoef ik niks voor te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 16:51 



 
Profiel   

Eens met SjonnieZ.

Uw dochter heeft het paard blijkbaar niet onder controle en loopt tegen diverse problemen aan.
Rijden in een weiland gaat misschien nu nog goed, maar over een paar maanden is het een grote baggerzooi en dan kan dit ook niet meer. Een paard is een kuddedier en al staat er maar een kleine Shetlander bij dan zou dit al goed zijn. Als er echt zo weinig budget is dan is het eigenlijk niet verantwoord om een paard te houden.

En het is ‘gezegd’ en niet ‘gezecht’.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 18:18 



 
Profiel   

Swooofy schreef
Hoe doen jullie dat? Met een weekend weg?

Ik ben naar de andere kant van het land verhuisd niet te lang geleden en zou graag een weekendje weer al mijn vrienden zien.. alleen staat mijn paardje niet op een stal maar gewoon aan huis.. en mijn moeder is toevallig best bang voor paarden ( al is het echt een schat ) mijn moeder kan wel gewoon eten geven en drinken dat vind ze niet weg maar haar uit de stal halen en buiten zetten of rijden/ longeren enz word hem niet..

Wij kennen hier niemand in de omgeving die dat zou kunnen doen, maar hierdoor heb ik het gevoel dat ik nooit een dagje weg zou kunnen, want 2 dagen op stal staan vind ik echt niks..



Om antwoord te geven op je vraag:
Als wij hier een weekendje weg willen of op vakantie willen dan brengen we onze dieren ook naar een vakantieadres of zoeken we een (vakantie)oppas die op ons huis en de dieren wil passen en het voeren en schoonhouden van de verblijven etc. doet.

Voor de paarden een vakantiestalling, en die zijn er genoeg. Meestal pensionstallen die ook vakantiestalling aanbieden. Misschien eens bij jou in de buurt informeren bij een pensionstal of vakantiestalling/tijdelijke stalling mogelijk is en wat daar de kosten van zijn?
Hier in de buurt zit er bijv. een die kost voor 1 nacht €17,50 incl. stal, hooi, stro, brok.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 08:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 139 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen