Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 53 [ 1304 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

 
Profiel   

Het was 1,5 dag boven 0 (2/3 graden, voelt ineens heel erg warm :+ ), dus helaas is bijna alle sneeuw weer weg.
Vanaf nu gaat het weer flink vriezen en komt er weer nieuwe sneeuw (en hopelijk blijft het nu de rest van de winter liggen). *\o/*

Duo penotti vanmiddag. <3

[ img ]
Milo is echt geen kleintje, maar naast Finn is hij echt een dwerg. _O-
Gezellig samen uit 1 emmer drinken, eindelijk iets gevonden waardoor ze heel goed drinken buiten! Eerst kreeg ik er met moeite een halve emmer in, nu drinken ze zeker 4 emmers per dag buiten! Super blij mee. Binnen dronken ze allebei al wel heel goed.

En Milo en Finn liggen nu op stal lekker te slapen en geven helemaal niets om het vuurwerk. Odie is normaal heel erg bang, maar nu ze nog steeds samen met Milo staat is ze zooooo veel rustiger. <3
Ze staat wel heel strak te luisteren, maar staat verder wel rustig!


[ img ]

Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar! *\o/*

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 22:54 



 
Profiel   

Gelukkig nieuwjaar voor iedereen !

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 01:50 



 
Profiel   

Mijn droom (en doel) van zelf een hengstenhouderij op gaan bouwen is weer een (hele grote) stap dichterbij! *\o/*

Van alle aanmeldingen ben ik uitgekozen om de opleiding KI te mogen gaan doen! Echt waanzinnig tof!

Ging er eigenlijk al een beetje vanuit dat het heel lastig ging worden en het niet zou lukken, omdat er in een Zweedse fokkerij groep op Facebook alleen al meer dan 30 aanmeldingen waren waarvan ook al meerdere een poging deden voor de 5e of 6e keer... En er zijn maar 8 plaatsen per jaar. Dus super tof dat het ik het mag gaan doen. :):) :):)

En mijn IKEA bouw pakketje had vandaag ook een schroefje (of 10) los.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hopelijk gaan deze twee mannen het ook nog waar maken! :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 14:23 



 
Profiel   

Wat ongelooflijk gaaf Quir en wat knap dat je dit lukt ook nog eens in een ander land!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 14:26 



 
Profiel   

Omg yes, wat een enorm chill dat je aan dit avontuur mag gaan beginnen. Stiekem wel een beetje jaloers, maar wie weet wat er nog ooit op het pad komt. Eerst maar eens alles wat je hebt komen bewonderen, dan kijken we wel weer verder. _O-

Tja, dat krijg je als je in Zweden woont, alles heeft een handleiding, maar eigenlijk ook weer niet. *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 14:38 



 
Profiel   

Wat super gaaf dat je dat gaat doen zeg!

Ik vroeg me trouwens ook af laatst. Ik vind het super tof hoe jij kijkt op het trainen van de paarden. Dan las ik ook de ambitie om de hengstjes uiteindelijk ook internationaal de sport in te krijgen (of heb ik dat verkeerd herinnert?).
Wat is jouw visie omtrent trainingsmethoden en topsport? Kan dat samen met een start- en stopknop bijvoorbeeld? Even zwart wit zie je natuurlijk vooral veel negatieve bekrachtiging (of positieve straf in sommige gevallen) in de top van het dressuurrijden, zowel bij de volwassenen als bij de jeugd.
Ik ben zelf niet anti-negative bekrachtiging, ik gebruik zelf het liefst een combinatie van positieve en negatieve bekrachtiging. Maar jij bent denk ik verder in je zoektocht binnen het R+ dus ik was wel benieuwd naar jouw kijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 15:00 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn voor je en je plannen

En succes als je straks op je Ikea pakket gaat zitten :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 15:06 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, wat een toffe uitdaging!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 15:10 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal! Ben er echt onwijs blij mee, was een heel leuk, verrassend, maar vooral ook heel welkom mailtje. :):)

Na afgelopen jaren zoveel grote tegenslagen, heel heftig en zwaar geweest met alle tientallen operaties, voelt het nu weer echt als een nieuwe toekomst. En ik heb er zin in. *\o/*

Deel van de webinars zijn in het Engels, dat maakt het meteen wel een stuk makkelijker. Alles is online/op afstand (mede door corona) en dan week 8/9 is er praktijk op een school in het zuiden, dat is alleen wel 600km enkele reis. :=
Maar komt goed en we gaan er helemaal voor! Heel benieuwd ook en misschien lukt het wel om jullie een beetje mee te nemen als dat leuk gevonden wordt dan. :))

Haha inderdaad Selente, Milo heeft niet echt een gebruiksaanwijzing. _O-
Wie weet nog wel een dubbel huis!

Ja Hasufel, ik ben een beetje bang voor allebei. _O-
Ze zijn zo ongelooflijk lenig haha. Maar uiteindelijk kan het alleen maar in je voordeel gaan werken. Goed voorbereiden, dan komt het vast goed. Ze hebben verder in ieder geval een super fijn en werkwillig karakter.

Intressant Mooney en ook een onderwerp waar ik regelmatig mee bezig ben en over denk.

Ik gebruik het meeste R+ en probeer dat ook altijd als eerste toe te passen, omdat je gewoon fijnere paarden krijgt die meer zelfvertrouwen hebben/krijgen. En vaak ook bewustere paarden krijgt.

Daarnaast gebruik ik zowel R- als P-
P- heb ik bijvoorbeeld gebruikt om Milo in het begin het bijten af te leren.

P- is gedrag verminderen door iets leuks/positiefs weg te halen, hij was (en is nog steeds) dol op kriebels en aandacht. Als hij dus wilde bijten liep ik weg (zijn geliefde persoonlijke kriebelaar loopt weg). Daardoor leren ze bijzonder snel dat een gedraging een effect heeft en een andere gedraging een ander effect heeft. Als hij bijt verdwijnen zijn kriebels, terwijl als hij rustig staat, zijn kriebels blijven.

R- is ook iets wat ik wel gebruik, omdat het met R+ soms gewoon onduidelijker is. Zoals bijvoorbeeld wijken voor "druk". Of eigenlijk het hele rijden is gebaseerd op R- en dat vind ik niet altijd negatief. Wel probeer ik eerst zelf te kijken of ik het eerst kan aan leren met R+.

P+ gebruik ik niet, maar helemaal tegen ben ik ook niet. Alleen 90% van de keren dat P+ gebruikt wordt, wordt dit volledig verkeerd of veel te heftig gebruikt. Ook in situaties waarin niemand nog iets kan leren, een bang paard flink meppen met de zweep zorgt wellicht wel voor dat hij naar voren gaat, maar leren zal hij niet of in tegendeel, hij wordt nog veel banger.

En nu zeg ik dat ik P+ niet gebruik, maar eigenlijk is dat niet zo, want ik heb immers stroom op mijn draden staan... Dat is ook P+. Draad aanraken is "AUW!" dus daar blijven we maar vanaf.

Maar ik denk dat een paard op een positieve manier trainen zeker samen kan met topsport. Helaas zijn er op dit moment niet zo heel veel dressuur ruiters in de top waar ik graag naar kijk (er zijn er wel een aantal gelukkig en er is 1 pony ruiter die ik echt heel fijn vind rijden), maar ik denk zeker dat het mogelijk is.

Daarnaast train ik wel al mijn paarden in de academische richting, omdat ik veel meer achter deze training methode sta dan het huidige ruk en pluk rijerij.
Mijn paarden kunnen dus eigenlijk ook altijd eerder piaffe aan de hand dan dat ze een ruiter op hun rug gehad hebben... Ik leer ze dus dan ook altijd alles eerst aan de hand en daarna onder het zadel, op deze manier leren ze het ook nog veel sneller en je hebt veel betere controle over hoe het paard zijn lichaam gebruikt (bedoel niet dat je ze makkelijker in elkaar plukt, maar je kan beter zien/controleren wat ze waarmee doen en ingrijpen/corrigeren wanneer dat nodig is).

De mannen wil ik dus ook volledig zelf gaan opleiden tot ze het niveau hebben om internationaal te kunnen gaan starten. Daarna hoop ik een jong ruitertje te vinden die met ze aan het werk wil in de sport, ze blijven wel onder begeleiding van mij en zo hoop ik ook weer een (of meerdere) ruitertje(s) de kans te geven om op een harmonieuze manier met een paard te werken en de kans te geven internationaal te starten met een goede pony. Dus ook een ruitertje zonder rijke papa en mama.

Maar hoop ook door paarden zo ver mogelijk zelf op te leiden, dat ze in hun latere leven goed terecht komen en vooral ook dat ze zelf veel meer aan kunnen. Deze twee mannen blijven in principe, zeker als ze goedgekeurd worden, maar er gaat een punt komen dat ik niet meer alles aan kan houden wat hier geboren gaat worden in de toekomst. Ik wil alleen niet gewoon een paard verkopen, maar ik wil dan ook een (paard met) verhaal verkopen. Dus dan moet je ze ook al wat verder opgeleid hebben, want anders ken je het paard nooit zo goed dat je een verhaal kunt verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:07 



 
Profiel   

Mooie plannen Quir en ja graag leer ik van je als het om de opleiding gaat. Het klinkt goed, krachtig en positief. Tuk dat je gezondheid lastig blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:26 



 
Profiel   

Heel fijn uitgelegd Quir, dankje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:33 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuk topic om te volgen. Ik vind je toekomstplannen heel gaaf! Ik volg je verhalen daarover dus graag. Erg mooi om je visie te lezen en dat je zo bewust met je trainingen bezig bent, kunnen velen een voorbeeld aan nemen!
Ik vind je Milo zo mooi en dat plaatje dat hij draaft, wauw!!
Fijn dat Finn weer in orde is.
Voor dit jaar heb je niks drachtig? Ik hoop dat het gaat lukken met de hengst die je op het oog hebt en dat we je knappe dames dan weer kunnen volgen en we mooie, gezonde veulens mogen verwelkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 20:51 



 
Profiel   

Leuk dat je ook komt volgen! :D

Nee helaas niet, maar hopelijk komend jaar 2 drachtig voor volgend jaar en wie weet zelfs zelf doen! *\o/*

Net een eenhoorn zo. <3

[ img ]

[ img ]
Ook super grappig hoe hij steigert, super gecontroleerd. Even kijken of ik stukje film kan uploaden.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Milo traint zelf elke dag rollkur. :=
Dat gaat over een paar jaar denk ik wel echt een groot aandachtspunt zijn, neus eruit en lengte houden. Hij krult zich echt zo makkelijk op al.


[ img ]
*\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:59 



 
Profiel   





En wat als je allebei hetzelfde sprietje hooi wil. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 14:51 



 
Profiel   

Zelfs als ze het zelfde stukje brood willen hebben zijn ze nog lief voor elkaar. Tof hoor de twee mooie mannen.


En joepie je boek is binnen. Leuk aan de studie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:10 



 
Profiel   

Wat een springveren in de voetjes ..
Die met dat sprietje is zó schattig, lekker stel is het
Is het de bedoeling dat ze ook als ze groter worden samen blijven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:22 



 
Profiel   

Ik kan straks met m'n merrie dus gewoon even retourtje Zweden doen voor inseminatie. :')

Stro is als spaghetti! Om te delen. Hoe zou Rival erover denken om een reis te maken naar Zweden en daar zadelmak gemaakt te worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:27 



 
Profiel   

Leuk hè Pien. <3
Al is Finn wel echt heel duidelijk de dominante, Milo is echt veel te lief en zachtaardig eigenlijk.

Hasufel, ja het is echt een stuiterballetje en kan ook echt zo ontzettend gaaf lopen. :))

Ja in principe wil ik ze zo sociaal mogelijk houden, uiteraard even afwachten hoe ze zich gaan gedragen naar elkaar als ze ook mogen gaan dekken. Anders zag ik laatst hele toffe sociale hengsten boxen wat ook nog een optie kan worden. Wel wil ik ook de (dek) hengsten zelf 24/7 de keuze geven of ze binnen of buiten willen staan, maar met een station heb je wat strengere regels, dus dat moet ik even nog gaan uitzoeken hoe en wat. Wellicht grote boxen met uitloop naar paddock en weiland of iets dergelijks. Paddock paradise zal met de (dek)hengsten waarschijnlijk geen optie worden helaas. Maar de opfok en de rest hopelijk allemaal wel.

Jaa Selente! *\o/*
Ellie vind het hier vast ook wel heel leuk!
En Rival hier opgroeien zal hij vast ook wel tof vinden. :))

Gelukkig delen ze het ook echt, niet dat 1 alles heeft haha. En het is natuurlijk ook niet dat dat het enige sprietje hooi was wat ze hadden. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:24 



 
Profiel   

Wat een heerlijke paarden heb je zeg <3

Wat ik me afvraag, zitten er ook wolven (of beren) bij jou in de omgeving? Zo ja, neem ja daar maatregelen tegen voor wb de veiligheid van je paarden en wat doe je dan bijvoorbeeld?

Ben wel heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:36 



 
Profiel   

Wat is hij toch gaaf <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:59 



 
Profiel   

Aranel schreef
Wat een heerlijke paarden heb je zeg <3

Wat ik me afvraag, zitten er ook wolven (of beren) bij jou in de omgeving? Zo ja, neem ja daar maatregelen tegen voor wb de veiligheid van je paarden en wat doe je dan bijvoorbeeld?

Ben wel heel benieuwd!


We hebben ze allebei. :D
Beren hebben we maar 2 en die komen ook niet bij huizen in de buurt, wel worden ze gevolgd (en dat hou ik ook wel in de gaten, maar meer uit interesse). Voor een beer hoef je verder dus ook niet echt iets te doen.

Wat wolven betreft zitten wij in 2 grote roedels (zelfs 1 van de grootste roedels in Zweden). Helaas lopen ze ook erg vaak door de achterste (zomer) weides op dit moment. In de zomer blijven ze gelukkig op afstand en hebben ze genoeg makkelijke prooien in de bossen.

In de winter zorg ik ervoor dat de paarden alleen in de voorste weides kunnen waar ik dus ook toezicht op heb. De kleintjes staan in een wei die helemaal tussen de huizen ligt.
Verder haal ik ze op dit moment binnen als het donker wordt, uiteindelijk wil ik ze op tracks houden met omheining die wolven tegen kunnen houden. Zodat ze 24/7 zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan.

Ik merk wel echt direct aan de paarden als er wolven in de buurt zijn, dan zijn ze enorm onrustig en willen niets liever dan naar binnen.

Verder hebben we ook nog lynxen, maar daar hoef je met paarden in principe ook niet bang voor te zijn.

Op dit moment is er wolven jacht, zal eens opzoeken hoeveel er al geschoten zijn.


MarliesR schreef
Wat is hij toch gaaf <3


Elke dag weer opnieuw verliefd op hem haha. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 18:18 



 
Profiel   

[ img ]

Snösjön/Haraldsjön en Immen zijn de roedels wolven waar ik zit

Snösjön/Haraldsjön mogen er 12 wolven afgeschoten worden en zijn er nu 9 geschoten. In Immen mogen er 6 geschoten worden en is er nu 1 geschoten.

Op dit moment is het dus een beetje extra opletten, omdat ze opgejaagd zijn. Gisteren waren de paarden extreem onrustig, dus vermoed dat er 1 of meerdere wolven in de buurt waren (niet gezien). Vandaag is er nieuwe sneeuw gevallen, dus wordt het makkelijker voor de jagers om de wolven te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 18:27 



 
Profiel   

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, interessant +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 20:04 



 
Profiel   

Hij is zo schattig en knap <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 20:54 



 
Profiel   

De hele dag in de sneeuw storm gestaan met -15, zelfs wimpertjes waren bevroren. :brr:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En Odels denkt: niet weeeeeer dat witte spul.

[ img ]


En Milo vind dat mama geen riekkriebels mag krijgen. _O-
[ img ]

[ img ]

[ img ]

En een nieuwe Milo reels. <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 20:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 53 [ 1304 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen