Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 53 [ 1312 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

 
Profiel   

-O-




Arme baby had net flinke buikpijn van zeer waarschijnlijk de enting die ze gehad hebben. |(

Zijn moeder reageert ook altijd heel heftig op tetanus enting... En vorig jaar ook koliek van gekregen. Milo is dus waarschijnlijk ook zo gevoelig ervoor.

Hij lijkt nu gelukkig weer wat beter, eet in ieder geval wat hooi, blijft in de benen en na wandelen terug op stal heeft hij zelf een appel uitgezocht en opgegeten. Gelukkig drinkt hij ook goed bij Odie.

[ img ]

Hopelijk blijft het zo. -O-


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 16:04 



 
Profiel   

Jeetje wat is koliek toch ellendig. Niet fijn dat hij daar zo gevoelig op is! Hopelijk gauw weer fit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 16:22 



 
Profiel   

Ja echt waardeloos en ook zo machteloos, eerst Finn en nu Milo... Al lijkt het met Milo nu gelukkig wel met een sisser af te lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 16:37 



 
Profiel   

Misschien was hij gewoon even heel erg moe en niet koliekerig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 16:51 



 
Profiel   

Ah nee, wat rot! Hoop dat het snel weer klaar is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 16:53 



 
Profiel   

Hopelijk is Milo gauw weer fit!!

Supergaaf dat je die opleiding mag doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 18:02 



 
Profiel   

:(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 18:44 



 
Profiel   

Balen, hopelijk knapt hij snel op :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 19:42 



 
Profiel   

Mocht hij als troost even drinken? Ze waren toch al een tijdje gespeend?
Hopelijk is hij snel weer zijn energieke stuiterende eenhoorn-zelf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 19:49 



 
Profiel   

Milo is nog niet helemaal fit, maar gelukkig geen koliek meer. :(:)
Ook is zijn mest nu weer zo goed als normaal, hij had flinke diarree.

Hij eet nu goed, drinkt goed (zowel water uit de drinkbak als bij Odie), speelt weer wat en slaapt nu rustig. Hij is ook heel moe.

Ikkedus, Milo staat in de avond en nacht nog bij zijn moeder. <3
Ben geen voorstander van vroeg spenen en wil ze eigenlijk tot een maand of 10 erbij laten. Zo lang het gaat uiteraard, maar ondanks dat Milo echt heel erg hengst is, is hij dat naar Odie absoluut niet en hij is sowieso ontzettend lief, vriendelijk en zachtaardig. Echt zo'n liefste jongetje van de klas. Een Barbie hengst. <3

Jaa Gaby, echt heel gaaf dat het gelukt is! Gisteren inlog gegevens gekregen en vanaf komende maandag begint de opleiding. Heel benieuwd en vooral ook of het lukt in het Zweeds. _O-
Op zich weet ik heel veel al wel van Deurne en werk op de hengstenhouderij, dus nu is het vooral leren wat het allemaal in het Zweeds is en de Zweedse regels zijn natuurlijk wel heel anders.

Maar mijn docent is zelf Frans, dus dat maakt het vast makkelijker. Hier en daar Engels was ook geen probleem.

Elke maandag komen er nieuwe lessen online en elke zaterdag ochtend om 9 uur een bijeenkomst (online) met een korte toets over het onderwerp van die week.

17 februari al de eerste mogelijkheid voor theorie examen (daar ga ik voor :D ) en 4 maart praktijk examen, zodat je eventueel de zomer al mee kan draaien op station. Week 8/9 alle praktijk op Bollerup naturbruksgymnasiet.

Echt super mooi daar!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 00:22 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 13:19 



 
Profiel   

Gelukkig dat je paardje weer vooruit gaat en wat een prachtig gebouw en mooie heldere foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 16:42 



 
Profiel   

Hopelijk Milo snel weer z'n oude zelf. Odie kon veel van zichzelf doorgeven, maar die reactie op de enting had ze wel voor zichzelf mogen houden zeg.. -O-

Wat een prachtig pand is dat toch waar je straks naartoe mag! Hoe vet dat je dit seizoen zelf al aan het werk kunt. :):) (jou kennende haal je het gewoon)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 08:40 



 
Profiel   

Milo en finn beide weer fit?

Toffe locatie
Als je de opleiding succesvol afrondt, betekent dat dan dat je hengstenhouder mag worden? Als dekstation?

Dat Zweeds kom je vast uit. Neem aan dat je al vloeiend dagelijks Zweeds spreekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:43 



 
Profiel   

Bollerup, dat ziet er echt supergaaf uit!!
Komt vast goed in het Zweeds :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 10:51 



 
Profiel   

Leuk! Ik ga ook volgen. Beide geweldige veulens, maar vind Finn echt geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:01 



 
Profiel   

Leuk masyo dat je ook komt volgen! :D
Het zijn allebei hele leuke veulens en ook echt totaal verschillend en dat maakt het ook weer juist zo leuk. Finn is wat brutaler, maar ook wat meer sensibel op de omgeving. Milo is heel zachtaardig en vriendelijk, maar ook ondeugend, maar hij is op een andere manier sensibel (hij is vooral heel bang om iets "fout" te doen, maar hij moet nog leren dat hij het nooit fout zal en kan doen :)) ).


Ik hoop dat het Zweeds goed komt, haha. Lezen en schrijven is geen probleem, verstaanbaar maken gaat ook wel goed, verstaan ligt er echt heel erg aan wie er tegenover mij staat. Sommige kan ik echt super goed verstaan, maar andere praten Grieks voor mij. _O-

Vloeiend Zweeds spreken kan ik niet, maar denk ook niet dat dat ooit echt zal lukken. Taal is sowieso niet echt aan mij besteed, geef mij maar cijfertjes, scheikunde, natuurkunde, biologie en dat soort dingen. Duits, Engels of elke andere taal dan NL, niet mijn sterkste punt (Nederlands gaat tegenwoordig ook niet meer zo vanzelfsprekend). :=
Ook kost nieuwe dingen leren mij ook wel wat meer moeite door hersenletsel, daarvoor kon ik juist heel makkelijk leren. Maar iets harder voor moeten werken is ook niet zo erg.

Inderdaad Hasufel, dan mag ik alles doen wat betreft KI. Sperma vangen, hanteren, verwerken, verzend klaar maken, invriezen en daarnaast ook merries insemineren met vers en diepvries.

Hengsten deel mag ik volledig zelf doen, merrie deel moet deels met een dierenarts (dierenarts moet bijvoorbeeld scannen of ze klaar zijn om te insemineren en ook later of ze drachtig zijn).

Ik wil in het begin vooral focussen op het hengsten deel, dus echt een hengstenhouderij, sperma vangen en in het laboratorium verwerken. Wel ook mijn eigen merries insemineren. Later uit gaan breiden met ook gast merries stallen die dan geinsemineerd moeten worden (met sperma van eigen hengsten of verzendsperma). Maar dat vereist een heel andere bedrijfssituatie met ook veel meer stallen om merries kwijt te kunnen. Dus dat gaat in een later stadium worden.

Qua hengsten wil ik ook (in het begin in ieder geval) vooral gaan focussen op sport pony's (dressuur), deels omdat het niveau en kwaliteit van pony hengsten hier in Zweden bijzonder laag is en ik zo hoop betere pony hengsten beschikbaar kan gaan stellen.

Maar dat zal allemaal niet in korte tijd staan, hopelijk als deze twee hengstjes 3 jaar zijn en goedgekeurd zijn. :D

Ja daar gaan we voor Selente. :D
Zou mooi zijn als dit seizoen al wat op station mee zou kunnen draaien! En vooral als het lukt om mijn merries nu zelf te mogen insemineren.

Milo en Finn zijn gelukkig allebei weer fit! *\o/*
Milo was gisteren nog een beetje sloom, maar geen buikpijn meer.

Hoop dat Milo de volgende keer niet zo reageert. :(:)

Op dit moment is het warm (5 graden) en stormt het. Dus de sneeuw is helaas alweer zo goed als helemaal weg...

Zo ziet Milo zijn bekkie eruit als ze op stal komen, Odie een modder buik heeft (ze had even een flink sprintje getrokken) en Milo drinkt. _O-


[ img ]

[ img ]


En dit is een heel lief, knap boos koppie als zijn fruithapje te lang duurt ...


[ img ]

Milo maakt er een fruitpapje van

[ img ]



[ img ]

Zonsondergang gisteren, zo mooi. <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 14:01 



 
Profiel   

Interessant om je plannen te lezen. En ik vind het knap dat je in het zweeds gast leren.
De foto's vind ik geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 14:26 



 
Profiel   

Ooh die voederbakken zijn wel enorm handig zo om te geven! Die gezichtjes ook :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 15:27 



 
Profiel   

Ik vind het eigenlijk ook wel knap, Pien. _O-
Maar we gaan er gewoon voor en meer dan mijn best kan ik niet doen.

Maandag beginnen we en heb er zin in. *\o/*
En kijk er enorm naar uit om in de komende jaren dromen waar te kunnen gaan maken. En gelukkig een fantastische vriend die er ook achter staat. <3

The_Cat schreef
Ooh die voederbakken zijn wel enorm handig zo om te geven! Die gezichtjes ook :')


Ja die voerbakken zijn echt top! Zo handig ook om rustig voer erin te doen, zonder opdringerige paarden. Voor veulens ook wel fijn, omdat je geen gat in de trailies hebt waar ze eventueel door heen kunnen proberen te komen.

Zulke voerbakken wil ik straks ook weer! :D
Of van die bakken die je kan draaien.

[ img ]
Deze. :D

Alhoewel ik eigenlijk hoop straks een groot deel van de paarden op een PP te hebben lopen.

Milo heeft een veulen voerbakje, waar je van die stangen in kan doen. Alleen Milo paste er niet in (bak is voor een pony veulen te diep, waardoor zijn jukbeentjes er niet in paste), maar Odie haar neus paste er wel zonder problemen in. _O-

Jouw PBtje komt er aan, het was iets meer tekst om goed en duidelijk uit te kunnen leggen. :=


Staartjes en dikke billetjes. <3
Vooral Finn zijn staart. :wow:

[ img ]

[ img ]

Vanochtend een schrik training parcourtje neer gezet (nog heel simpel natuurlijk), dat wil ik komende tijd wat vaker gaan doen met steeds meer obstakels. :D
Kleintjes deden het wel super goed, maar vergeten foto's/video's te maken. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:41 



 
Profiel   

Eerste toets een 9,6. *\o/*
[ img ]


En Milo oefent alvast voor mij. :j
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 14:08 



 
Profiel   

Goed begin !

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 14:10 



 
Profiel   

Mooi cijfer! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:39 



 
Profiel   

Zelfs nog hoger, want je hebt 24 van de 25 goed. Top score dus en zelf zijnde een emigrant weet ik hoe ongelooflijk knap dit is. Hier mag je zeer trots op zijn. Chapeau!!!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:54 



 
Profiel   

Dankjewel! :D

Ben er wel blij mee, inderdaad 1 fout en denk dat dat komt door de taal. Al blijf ik er bij dat ik het wel goed had. _O-

[ img ]

Vraag is aan welke tekenen je kan zien dat de geboorte aan de tweede fase begonnen is. Zij zeggen doordat het water gebroken is, echter is dat het laatste deel van de eerste (contractie) fase. Tweede (uitdrijvings) fase begint als de merrie (de meeste dan) gaat liggen en de blauw/witte blaas tevoorschijn komt. Derde fase is de nageboorte die er af komt.

Maar goed, het is ook net hoe je het dus ziet/leest. Na dat het water gebroken is, begint inderdaad de tweede fase. Maar ik lees het dus als wat de eerste tekenen zijn van de tweede fase.

Achja, 24 van 25 goed is ook meer dan prima haha. Snap de theorie in ieder geval. :):)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 53 [ 1312 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen