Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 53 [ 1301 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

 
Profiel   

Leuke foto's! Ik ben jaloers
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 15:46 



 
Profiel   

Ik geniet van de foto's! Die koppies uit de staldeur; te schattig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 16:00 



 
Profiel   

Fris was het inderdaad wel vandaag, rond het vriespunt, maar het voelde veel kouder door de natte sneeuw/ijzel en stevige wind. Het voelde als -10.

Helaas was het alleen wel echte toelie uit het zuiden.
Meeste is ook alweer weg, maar kijk wel uit naar de echte sneeuw! Sowieso stuk prettiger dan de modder

Milo zijn eerste reactie naar buiten was wel mooi. Eerst durfde hij de stal niet uit, daarna een mega sprong naar buiten en toen begon het serieuze onderzoek werk. Met zijn neus door de sneeuw, alles in zijn mond gestopt, voetjes er op slaan en je zag hem denken: WOOOW, het ligt echt OVERAL. :wow:

Finn liep eigenlijk wel meteen mee naar buiten, maar wilde niet over de "bandensporen" heen. Uiteindelijk nam hij 2 mega sprongen erover heen (volgens mij probeerde hij beide sporen in 1x te springen) en daarna werd hij iets te jolig. _O-

Eenmaal in de wei lekker gespeeld, maar het liep niet zo makkelijk voor ze. Modder onder de sneeuw en sommige stukjes daardoor best glad. Maar toch hebben ze gave stukjes show weg gegeven. <3

Ene kant worden ze echt zo snel volwassen, vooral Milo gaat nu best hard en is al echt volwassen aan het worden. Best jammer eigenlijk, maar aan de andere kant kan ik ook niet wachten tot ze dadelijk 3 jaar zijn. Zo ontzettend benieuwd hoe ze gaan uit groeien. <3


Vrijdag gaan we kerst foto's maken van alle 4!
Mijn vriend over kunnen halen om ze alle 4 even vast te houden voor mij en gisteren versiering gehaald voor de paarden.
Heel benieuwd wat ze daar van gaan vinden... <|- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 17:16 



 
Profiel   




Finn filmen was dus niet zo'n groot succes, hij was iets te jolig en sprong alle kanten op, ik heb dan ook vooral de grond en mijn laarzen erop staan. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 17:30 



 
Profiel   

Oehh, ik volg mee! Heb een aantal pagina's mee gelezen en ik ben ook erg geïnteresseerd in het gedrag van paarden en alles daar omheen om zo prettig mogelijk samen te werken. Ben nog heel erg zoekende hoe en wat mede door gebrek aan informatie etc. Maar heb ik deze 7 pagina's als super veel geleerd.

En natuurlijk je knappe paardjes die meteen op de eerste pagina al mijn aandacht trokken <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 18:11 



 
Profiel   

Braaf filmpje!
-10 brrrrrrrrrr echt wel koud. Ik vond het hier al koud en guur aanvoelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 18:22 



 
Profiel   

Namira542 schreef
Oehh, ik volg mee! Heb een aantal pagina's mee gelezen en ik ben ook erg geïnteresseerd in het gedrag van paarden en alles daar omheen om zo prettig mogelijk samen te werken. Ben nog heel erg zoekende hoe en wat mede door gebrek aan informatie etc. Maar heb ik deze 7 pagina's als super veel geleerd.

En natuurlijk je knappe paardjes die meteen op de eerste pagina al mijn aandacht trokken <3 <3



Wat super leuk! *\o/*

Inderdaad is er nog niet super veel informatie te vinden, maar gelukkig wel steeds meer. Op Instagram zijn ook wel wat informatieve accounts, zoals the willing equine.

Maar heel veel is ook gewoon trial and error natuurlijk, ook de snelste manier om het te leren. :D

-10 is ook best koud Pien. :brr:



Vanochtend foto's gemaakt, 2 merries deden het super braaf! Die kleintjes hadden andere plannen. _O-

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 19:30 



 
Profiel   

Wat leuk Quor, de kerspaarden. Tja je bent jong en je wilt wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 19:59 



 
Profiel   

Ja haha, ze wilde vooral spelen. :))

[ITP] Vroege kerstsferen

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 14:05 



 
Profiel   

Wauw leuk!
Ik volg *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 11:41 



 
Profiel   

Gezellig dat je ook komt volgen Mirre! :D

Baby Finn staat op uitgelicht. <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 16:47 



 
Profiel   

Dat is ook terecht! Leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 17:10 



 
Profiel   

Heerlijk om zo jouw spul te volgen! Was natuurlijk al lang verliefd op jouw kwartet <3
Was alleen al een poosje niet op bokt, dus kwam er vrij laat achter… excuses :o :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 21:26 



 
Profiel   

Wat leuk BL! *\o/*
Beter laat dan nooit toch, haha. <3




Milo zijn gedachten: bal, bal, bal, bal, deken? Deken?! Deken! DEKEN! Deken deken deken deken. _O-


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Het is best wel frisjes, helaas alleen nog geen flinke laag sneeuw... Hoop dat er snel nog een halve meter valt, dan mag het zo de rest van de winter wel blijven! *\o/*

Spoiler:
[ img ]
Plaatje van gisteren, dus vanaf vandaag een stuk minder koud weer. Op dit moment is het -19


Milo was wel oprecht blij met zijn dekentje, niet alleen om mee te spelen. :+
Maar elke keer na een uurtje vond hij het buiten echt niet leuk meer, maar met dekentje bleef hij heerlijk actief de hele dag. Die heeft met zijn zomer vachtje het dus gewoon echt koud. :knuffel:

Finnsje heeft een hele dikke beren vacht, maar vond zichzelf heel erg stoer met zijn deken. Maar denk dat hij het ook wel prettig vond, want was ook een stuk actiever. Eerder stond hij de hele dag continue hooi te schransen (waarschijnlijk om dus warm te blijven ...), maar nu gingen ze samen op onderzoek uit en spelen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 08:11 



 
Profiel   

Brrrr ik zou ook een dekentje willen :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 08:25 



 
Profiel   

Ze groeien als kool en zijn zo mooi. Min 19 vind ik echt veel te koud. Hier is het vannacht min 4 geweest en we hebben de CV voor het eerst een half uur aangehad ter ondersteuning vd kachel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 08:45 



 
Profiel   

*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Jezus :oo ik dacht dat je koud bedoelde op zeg maar 1/3 van de temperaturen die jij nu laat zien :oo

Die temperaturen zijn wel degelijk koud!! :oo Ben ik benieuwd hoeveel grams de paarden op hebben nu en of je verschil merkt met hoe het in nl was kwa vacht enz. O:) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:59 



 
Profiel   

Voor deze tijd van het jaar is het voor hier ook wel behoorlijk koud. Vorst is wel al normaal, maar meestal niet kouder dan -5/-10.

Libs heeft nu 100 grams staldeken op en daarover 50 grams regendeken met halve hals op. Odie 200 grams staldeken en 50 grams regendeken met halve hals. De baby's hebben nu 200 grams veulen dekentje op. Ze hebben ook nog een 50 grams liggen, maar dat is vooral voor als het niet zo koud is maar wel veel regent en/of hard waait.

Op stal staan ze altijd zonder dekens, daar is het rond de 8/10 graden.

Qua vacht merk ik eigenlijk tegenovergestelde van wat je zou verwachten. :D

Ze hebben namelijk een vrij korte vacht vergeleken met in NL, maar wel dikker/dichter. Ook is de vacht wel echt functioneler. Eerste winter had Odie echt zo'n noodvacht, met hele lange haren. Maar zodra er sneeuw op haar rug viel, smolt dat direct. Dus de vacht isoleerde niet. Als er nu sneeuw valt, blijft dat gewoon op de rug liggen. Terwijl ze nog niet de helft qua lengte aan vacht heeft.

Libs heeft een hele dunne vacht, maar is ook een pony die het snel warm heeft. Die doet het ook echt slecht op warmte (30 graden is echt niet te doen voor haar :knuffel: ). Dus die pak ik niet te snel warm in.

Finn heeft nu ook wel een beetje zo'n "noodvacht", dus dan lijken ze een hele dikke warme vacht te hebben, maar is niet zo functioneel. Wat ik het wel lastig vind nu wat voor hem het beste is. Dus vooral kijken hoe ze het doen. Finn voelde niet koud, maar stond wel non stop hooi te schransen (om warm te blijven vermoed ik dus). Nu met dekentje gaat hij ook op onderzoek uit en speelt. Dus vermoed dat hij het dus kouder had dan ik eerst dacht. Dus dan liever maar een dekentje erop, dat ze ook nog wat spelen in plaats van non stop vreten om warm te blijven.

Milo heeft dus echt helemaal geen vacht, we (wij en da) vermoeden doordat hij zo ziek geweest is. Zijn vacht begint nu wel iets dichter te worden, maar nog steeds kort. Als het regent, wordt zijn huid na een uurtje (of 2) ook echt nat, alle andere blijven droog op de huid.

De connemara merrie heeft echt een mega dikke vacht, die is geschoren maar heeft nu alweer een langere vacht dan die van mij bij elkaar.
Nu is het ook wel zo dat mijn buren (daarvan is de pony) echt totaal de ballen verstand hebben. :=


Maar om warm te blijven is het vooral ook heel belangrijk dat ze altijd onbeperkt toegang tot goede kwaliteit hooi hebben met hoge energie en eiwit waarden (en uiteraard schoon vers water). :D


Milo traint hard voor de hengsten keuring. *\o/*

[ img ]

En Finnsje wordt ook steeds knapper en knapper. <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:50 



 
Profiel   

Wat een knapperds <3
Wat ben ik blij dat het hier niet zo koud is :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:17 



 
Profiel   

Leuke uitleg Quir.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:22 



 
Profiel   

Ze zijn zoooo leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:56 



 
Profiel   

Ik voel me ergens zo'n slechte paarden mama. :=

Net de twee kleintjes een klein stukje wei vooraan erbij gegeven die helemaal vlak is, daar waren ze heeeel blij mee haha. _O-

Moest wat lijntjes erbij spannen, maar het is zoooooo koud. En dan laat ik die arme dieren gewoon de hele dag buiten staan. :=
Nu met deken hebben ze het alleen echt niet koud meer, maar voor mijn gevoel is het heel gemeen. :+


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ze maakte goed gebruik van het nieuwe stukje, even lekker rennen, bokken, springen en gek doen. <3

Achteraan in de wei is het ook gewoon vlak, maar daar gaan ze nooit heen... Vooraan is heel hobbelig, maar goed. Nu spelen ze nog veel meer en kunnen ze wat meer hun beentjes strekken.

Ik ga nu opwarmen met warme chocolademelk met slagroom. :brr: :9k

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:05 



 
Profiel   

Leuke foto's Quir van zeer vrolijke paarden kinderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:33 



 
Profiel   

Van de kou lijken ze geen last te hebben, zo blij zijn ze <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:08 



 
Profiel   

Ze waren even heel blij ja, Pien. :D
Nu trekken ze ook regelmatig een sprintje en stoeien. Niets mooier om te zien vind ik. <3

Nee inderdaad Binkie_Queen.
Zonder dekentjes is het wel echt heel duidelijk dat ze het echt koud hebben en ook niet leuk vinden meer buiten. Nu met dekentjes zijn ze lekker vrolijk, actief en gaan samen op onderzoek uit en spelen/stoeien samen. <3

Dat deden ze zonder dekentjes niet meer, waren ze alleen maar non stop hooi aan het eten, stonden alleen maar bij bij hun hooibad en reageerde ook wel wat boos/gefrustreerd op elkaar, nu gelukkig niet meer. *\o/*

Deze vind de kou ook nooit zo leuk. :brr:

[ img ]

Milo is zooo enthousiast op nieuw zaagsel. Dus hij krijgt nu elke dag een half pak en 2x in de week een heel pak (niet verwend hoor hahaha) . := _O-
Zodra hij een pak ziet wordt hij mega enthousiast en laat zelfs zijn eten staan. Wel ideaal hulpje, hij maakt alles mooi los en verspreid het overal heen.
[ img ]
"ZAAGSELLLLL"

[ img ]
Schiet eens op baas?!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 53 [ 1301 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen