Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 53 [ 1304 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

 
Profiel   

Gaaf bedacht vd mens. Het is een waar kunststuk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:46 



 
Profiel   

Handig dekentje! Staat hem goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:23 



 
Profiel   

Ja is mooi bedacht en heel handig voor die kleintjes! :D

Finn heeft alleen wel wat meer tijd nodig voor het dekentje. :=

Hij vond hem echt dooooood eng, dus even de tijd voor genomen en lekker geclickerd. Na 2 clicks vond hij het dekentje al niet meer zo eng dat hij in de hoek moest staan en durfde zelfs al met zijn neus de deken aan te raken.

Daarna dekentje omhoog gehouden = Finn etend dekenmonster!

Maar wederom na 2/3 clicks durfde hij bij mij te blijven staan en aan te raken met zijn neus (was ook begonnen met target training en dat heb ik nu dus ook toegepast, wat hij heel snel door had en durfde).

Daarna dekentje tegen zijn schouder aangehouden en click was dubbele beloning vandaag (dekentje weg + snoepje). Daarna gestopt en morgen weer een dag.

Dus met hem maar even de tijd nemen en echt kleine stapjes nemen. Milo vind eigenlijk alles wat ik doe prima en nooit echt eng, dus bij hem was het gewoon dekentje er op leggen en vrij snel was het goed. :+
Finn heeft al best wel veel vertrouwen in mij, maar nog niet zo veel dat hij alles maar prima vind wat ik doe. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:09 



 
Profiel   

Trots op mijn kleine baby indiaantje Finn! *\o/*

Kon vandaag gewoon zonder problemen het dekentje op zijn rug leggen, daarna ook meteen weer gestopt. Maar gisteren stond hij nog trillend in het hoekje toen ik alleen al de deken vast had, zo spannend. :(:)
En vandaag stopte hij al meteen zijn neus in de deken en dan met zo'n blik: Click? Snoepje? <<)

Hij vond het nog wel spannend, maar een heel stuk minder spanning dan gisteren. Ik hou van positieve bekrachtiging! <3


[ img ]

Nog wel heel gefocust met zijn oortjes op de deken gericht. :))
[ img ]

[ img ]

En hierom indiaantje. _O-
[ img ]
Precies om zijn half blauwe oogje vol gesmeerd met klei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:24 



 
Profiel   

Superleuk topic, ik kom ook volgen!
Hoe je de start en stop knop beschreef en vervolgens het verhaal over de dekentjes deed me denken aan een onderzoek waar ik een keer over gelezen heb. Daarbij kozen de paarden zelf of ze die dag een deken op kregen of niet. Kan het zo gauw niet terug vinden met google :\ maar misschien interessant om uit te proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:25 



 
Profiel   

Wat gezellig! *\o/*

Oh dat onderzoek ken ik inderdaad ja! Toevallig een onderzoek die hier ook in Zweden gedaan is. :D
Zal eens kijken of ik m terug kan vinden, is al best een tijdje terug volgens mij.

Dat is misschien wel eens interessant om te proberen met de twee merries en later ook eens met de kleintjes (zodra ze de deken gewend zijn). Alleen eens terug zoeken of bedenken hoe we dat dan het beste kunnen gaan doen.

Op een hele simpele manier doe ik het wel al een beetje op die manier met de merries. Als ik de deken pak en ze met de neus de deken aanraken, gaat ie er op. Draaien ze hun hoofd weg, gaat de deken weg. Wel altijd een beloning, dus niet dat ze een bepaalde keuze maken alleen om de beloning te krijgen, want die krijgen ze toch wel ongeacht de keuze. Maar ik bepaal dan wel het moment dat ze de keuze hebben.

Vorig jaar wel grappig met Libby. Ze draaide haar hoofd weg van de deken toen ik deze gepakt had, dus toen maar in haar blote kont naar buiten (het was alleen best wel heel koud). Ze kijkt in de deur naar buiten, draait om en loopt naar haar deken waar ze dus met haar neus in blijft staan. Toen wilde ze dus toch wel de deken op. _O-

Maar hierdoor ben ik ook wel vrij zeker van dat een paard echt bewust zelf keuzes kan maken. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:42 



 
Profiel   

Gevonden! Was een Noors onderzoek

https://www.horsetalk.co.nz/2016/09/22/ ... ian-study/

3 symbolen geleerd, niets veranderen, deken op en deken af.

Ik ga eens kijken of ik dat die van mij geleerd kan krijgen. :D
Kijken of ik ze dan meerdere keren per dag kan "vragen" wat ze willen. Wel heel interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:55 



 
Profiel   

Je krijgt het er nog druk mee, met deken op en deken af...haha, nee leuk juist om te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 07:07 



 
Profiel   

Ik zie het al helemaal voor me, knop in de wei waar ze met hun voet op duwen dat er dan een belletje bij mij in huis af gaat, "baas ik wil mijn deken af!" of "baas ik vind het prima zo, maar ik wil toch een snoepje!". _O-

Nee dat gaan we niet doen hahaha.
Weet ook zeker dat ze snel genoeg door hebben dat ze dan altijd een beloning krijgen en dat ze het dan dus alleen nog voor de snoepjes doen. :+

Maar het lijkt me ergens eigenlijk wel interessant wat ze zouden doen als je het "vraagt" als ze een half uurtje buiten staan en later op de dag/in de middag nog eens een keer.
In de ochtend is het vaak toch ook een heel stuk kouder dan in de middag. Nu is het helder dus vriest het op dit moment -6, maar vanmiddag zal de zon schijnen en is het voor het gevoel gelijk 15 graden (met een deken op misschien nog wel veel meer). Nu staan ze dan ook zonder deken buiten en dat lijken ze ook prima te vinden nu. Maar misschien dat als ze zelf bewust een keuze kunnen/mogen maken, dat ze toch voor iets anders zouden kiezen?

Libby ben ik vrij zeker van dat ze liever zonder deken gaat nu, maar Odie zal misschien wel de keuze voor deken maken...?

En ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd wat ze zouden doen als het regent. Odie begint dan echt letterlijk te schreeuwen en staat strak mijn huis binnen te kijken (best leuk hoor paarden recht voor het huis hebben staan _O- ). Met een blik van, jow mens, kom je me nog halen of hoe zit dat?! Zij is eigenlijk ook de enige die in de tent of schuilstal echt gaat staan schuilen voor de regen.

Libby staat dan meestal gewoon rustig verder te grazen of hooi te eten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 07:42 



 
Profiel   

Quir schreef
Ik zie het al helemaal voor me, knop in de wei waar ze met hun voet op duwen dat er dan een belletje bij mij in huis af gaat, "baas ik wil mijn deken af!" of "baas ik vind het prima zo, maar ik wil toch een snoepje!".


Haha :')

Leuk dat je het onderzoek teruggevonden hebt! Was ook benieuwd hoe ze de keuzes ook alweer ingedeeld hadden.


Quir schreef
Maar het lijkt me ergens eigenlijk wel interessant wat ze zouden doen als je het "vraagt" als ze een half uurtje buiten staan en later op de dag/in de middag nog eens een keer.


Ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 08:37 



 
Profiel   

Ik wil altijd heel uitgebreid op je verhalen reageren, maar heb dan vervolgens even geen tijd (of enkel m'n telefoon bij de hand en daar reageer ik zo niet graag op behalve op jouw berichtjes via whatsapp natuurlijk hahaha)... Toch blijf ik het prachtig vinden al je verhalen. Nu weet ik natuurlijk stiekem veel meer dan dit van jou, maar dat betekent niet dat ik minder geïnteresseerd deze verhalen nog eens volg!

Elke keer weer een paar "oh ja!" waarna ik weer ideetjes heb om met zowel Rival als Ellie aan de slag te gaan. Die deken ben ik ook wel heel benieuwd naar hoor hoe Ellie daarin staat. Die staat nog steeds in haar zomervacht zo ongeveer, maar krijg niet het idee dat ze het nu zo vervelend vindt om buiten te staan zonder deken.

Dit soort dingen zijn wel een stuk makkelijker te realiseren als je ze aan huis hebt staan. Voor mij is het geen doen om meerdere keren per dag de weide in te lopen. _O-

Ik wil ze toch nog een keer graag zien hoor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 10:17 



 
Profiel   

Selente schreef
Ik wil altijd heel uitgebreid op je verhalen reageren, maar heb dan vervolgens even geen tijd (of enkel m'n telefoon bij de hand en daar reageer ik zo niet graag op behalve op jouw berichtjes via whatsapp natuurlijk hahaha)... Toch blijf ik het prachtig vinden al je verhalen. Nu weet ik natuurlijk stiekem veel meer dan dit van jou, maar dat betekent niet dat ik minder geïnteresseerd deze verhalen nog eens volg!

Elke keer weer een paar "oh ja!" waarna ik weer ideetjes heb om met zowel Rival als Ellie aan de slag te gaan. Die deken ben ik ook wel heel benieuwd naar hoor hoe Ellie daarin staat. Die staat nog steeds in haar zomervacht zo ongeveer, maar krijg niet het idee dat ze het nu zo vervelend vindt om buiten te staan zonder deken.

Dit soort dingen zijn wel een stuk makkelijker te realiseren als je ze aan huis hebt staan. Voor mij is het geen doen om meerdere keren per dag de weide in te lopen. _O-

Ik wil ze toch nog een keer graag zien hoor <3



Ik praat ook altijd veel te veel! _O-
En je mag gewoon alles 3x aanhoren hahaha.

Vind het best wel leuk om ook op een creatieve manier met ze om te gaan! Morgen ga ik beginnen met Libby de deken op/af/zo laten aanleren.

Maar inderdaad is dit veel makkelijker te realiseren als je ze aan huis hebt staan, bijna niet te doen om anders 3x per dag even te gaan "vragen" wat ze nu willen. _O-

Ben er alleen nog niet helemaal over uit welke symbolen ik ga gebruiken. Dacht ook met kleuren te doen (rood kruis = af, groen rondje = op, blauwe streep = zo laten), maar paarden zien rood niet. Dus hebben kleuren misschien niet zo veel nut?

Dus ik heb eigenlijk jullie hulp nodig! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 21:16 



 
Profiel   

Wat gebruikten ze in die studie ook al weer? Misschien dat gewoon namaken?

Edit: wit bord met:
A simple black horizontal bar meant “put blanket on” while a vertical black bar meant “take blanket off”. A blank white board in the middle meant “no change”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 21:18 



 
Profiel   

Ik kom ook mee volgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 21:49 



 
Profiel   

Hilary schreef
Wat gebruikten ze in die studie ook al weer? Misschien dat gewoon namaken?

Edit: wit bord met:
A simple black horizontal bar meant “put blanket on” while a vertical black bar meant “take blanket off”. A blank white board in the middle meant “no change”.


Oh oeps. Helemaal niet aan gedacht om te kijken wat ze in het onderzoek zelf gebruikt hadden. :=

Misschien inderdaad gewoon een wit bord met zwarte strepen, vraag me alleen af of een kruis en een rondje misschien niet nog duidelijker voor ze is dan een horizontale en verticale streep?

Een leeg bord is in ieder geval een goed idee. :D
Morgen dus eens aan de knutsel. :))

Gezellig dat je ook mee komt volgen FjordOtis! *\o/*


En Max heeft ook nog gewonnen! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 22:10 



 
Profiel   

Ik zou denken zoveel mogelijk contrast tussen de kleuren (geel en blauw contrasteren ook goed) en zo groot mogelijk verschil tussen de verschillende keuzes. Wij kunnen heel goed het verschil tussen een cirkel en een kruis zien, maar geen idee of een paard dat ook kan.

En: Max, Max, Max, super Max, Max :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 22:24 



 
Profiel   

Gisteren begonnen aan een berichtje schrijven, maar was zo moe dat ik in slaap gevallen was. Zo boeiend was het vast ook, haha. _O-

Maar kijk eens hoe onwijs gaaf dit is!! *\o/* *\o/*

https://www.dehoefslag.nl/nieuws/algeme ... hengst-fok

:D


Ik ben met alle vier begonnen met target training! Tennisbal op een stokje en dan moeten ze met hun neus de tennisbal aanraken. Soort van target training deed ik wel al, vaak als start knop. Nu dus wat concreter aanleren. Voor de merries het begin om ze aan te leren aan te geven of ze een deken op of af willen (of dat het prima zo is). Daarvoor is het makkelijker om ze eerst te leren het symbool aan te raken en dat er dan na de beloning iets komt (deken op of af). En voor de hengsten is het gewoon leuk om met ze op verschillende manieren mee bezig te zijn.

Denk trouwens dat ik voor een grote dichte stip ga voor deken op, een groot kruis voor deken af en een leeg bord voor zo laten. Gaan denk ik vanzelf wel merken of het duidelijk genoeg is.

Met Libby was ik een tijdje terug al met target training begonnen. Zij snapte het direct de eerste poging al, maar ligt de focus nu vooral op dat ze de tennisbal gewoon aanraakt in plaats van half op eet. :+
Dus nu eerst zorgen dat ze iets minder enthousiast wordt. Maar denk dat ze deken op/af/zo laten wel heel snel door zal hebben.

En Odie heeft mij positief verbaasd! :D
Ze leert best graag en eigenlijk ook heel erg makkelijk, maar was altijd erg onzeker en terughoudend, soms zelfs echt heel bang helaas, vooral in het begin toen ze hier net was... Daardoor durfde ze nooit zo goed gewoon wat dingen te doen/proberen met wat ik nu eigenlijk van haar vraag (dat wat Libby eigenlijk veel te veel doet).
Maar gisteren de eerste keer met haar gedaan en ze durfde meteen initiatief te nemen en ze had het daarna echt meteen door! Maar 2x hoeven clickeren en ze snapte het. <3
Echt heel erg leuk en fijn dat ze nu dus zoveel vertrouwen heeft dat ze ook zelf dingen durft te proberen en ze weet ondertussen vast ook wel dat als ze iets "fout" doet ze nooit gestraft zal worden. Veel vertrouwen in ons had ze natuurlijk wel al, ook met haar eerste veulentje had ze echt mega veel vertrouwen in ons en we mochten alles met haar en haar eerste baby doen. Maar echt dingen zelf uit proberen, dat was tot nu toe altijd nog wat te veel gevraagd. Tot nu dus! *\o/*


En dan de twee kleintjes.

Finn vond het eerst niet zo heel nodig om met zijn neus de bal aan te raken. :+
Totdat hij doorhad dat hij er een snoepje voor terug kreeg haha. Hij is wel echt heel erg slim en leert super snel, maar is eigenlijk ook al echt een volwassen vent en vind dat allemaal niet zo nodig, tenzij er eten voor in ruil is. _O-

Milo is ook echt een heel slim dier en zo enthousiast, alles is leuk en fantastisch! Hij had dus ook meteen door dat bal aanraken met zijn neus, snoepjes betekent. Bij die kleintjes is mijn "training" uiteraard ook heel kort (en altijd in vrijheid, zodat als het te veel wordt of interesse verliezen of wat dan ook ze gewoon weg kunnen lopen en op die manier zelf beslissen of ze mee willen doen of niet, al moet ik eigenlijk altijd zelf de training stoppen, vooral met Milo, die weet echt niet van stoppen), dus ik had hem 3x de bal aan laten raken, click, snoepje en na 3x klaar voor die keer. Toen even wat gedaan wat hij heel goed kan (stapjes vooruit, achteruit en opzij). Dus stok met bal even op de grond gelegd...

Loopt hij elke keer naar de bal toe en blijft daar staan met zijn neus op de bal en zijn oogjes kijken dan stiekem naar je: click?! Snoepje?! Kijk dan hoe goed ik mijn neus op de bal hou!!

<3 <3 <3


En verder hebben ze weer hun halfjaarlijkse checks gehad! Fysio/osteo, tanden, bloed, entingen.


Ik wilde een leuke video hier plaatsen van Milo en zijn touw, maar kan die niet meer insluiten, omdat YouTube m als shorts (blijkbaar een YouTube reels of zo iets?) gedaan heeft. -O-

https://youtube.com/shorts/k8IDS_H2es4?feature=share

Weet iemand hoe je die video's kunt insluiten, zodat je m meteen hier ziet? Of hoe je anders aan de gewone normale YouTube link komt? Kan die ook nergens meer terug vinden...

Maar vond de video zo schattig haha. <3

En had ook nog een paar grappige video's. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 17:29 



 
Profiel   

Gaaf zeg! Ik ga het artikel zeker lezen *\o/* :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 18:10 



 
Profiel   

Gaaf het artikel in de hoefslag. Mag je trots op zijn.

Zelf pak ik van youtube de link en zet hem tussen de video haakjes in. Onder de smileys zie je een balk met quote, URL, Img, en dan video.
Als je video aan klikt zie je en daartussen zet je jouw link.


Alleen doet dit het nu niet dat aan bokt ligt denk ik, want ik doe dit altijd zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 18:25 



 
Profiel   

Ik probeerde gisteren (?) ook een video te delen zoals jij aangeeft, Pien. Ik kreeg toen de error. Iemand quote mijn bericht en daar stond wel een aanklikbaar dingetje. Zal wel een foutje in bokt zijn, want ik doe het altijd zo en gaat nooit fout. Was instagram trouwens, geen YouTube.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 18:30 



 
Profiel   

Gaaf hè dat artikel! *\o/*

Helaas lukt het nog niet met de video's... -O-

Maar goed, dan maar zo, want deze twee zijn ook best leuk vind ik haha.

Milo voetjes wassen in de waterbak
https://youtube.com/shorts/VSWI_JBT5Nk?feature=share
_O-

Milo en Finn bekvechten :+
https://youtube.com/shorts/WSAa0o8RCRg?feature=share

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 13:46 



 
Profiel   

Vader van Milo heeft vandaag halve finale op de Deense jonge dressuur pony kampioenschappen gelopen en mag morgen naar de finale!

[ img ]

Totaal van 94%
Draf 9.8
Stap 8.5
Galop 9.5
Rijbaarheid 9.5
Capaciteit 9.7

Echt mega scores! *\o/*

https://www.instagram.com/reel/CVqb7M9o ... =copy_link

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 20:32 



 
Profiel   

Wouw, ongekend!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 20:44 



 
Profiel   

Dat is echt mega. Wat ontzettend leuk. Je bent waarschijnlijk ongelooflijk nieuwsgierig hoe Milo het gaan doen over een paar jaar? Nog even nieuwsgierig, waren dit de hoogste punten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 20:51 



 
Profiel   

Ja heel erg nieuwsgierig hoe hij het gaat doen over een paar jaar! :D
Hopelijk heeft hij talent van papa's en mama's kant mee gekregen! Zo jammer dat Mangold niet meer ter dekking staat, anders had ik Odie zeker weten nog een keer met hem laten dekken! Andere kant is het wel tof dat ze nu eerst op de internationale sport gaan richten! En hij heeft ook maar 1 jaargang nakomelingen, dus zijn er niet zo veel van.

Ze krijgen op het kampioenschap punten voor aanleg en de gangen en zo, daar heeft hij de hoogste punten gehaald.
Daarnaast moeten ze een proef rijden (FEI niveau), daarvoor had hij 74%, die 2 scores worden gemiddeld en had hij 0,65% minder dan een andere pony. Dus hij werd tweede. :))

Heel benieuwd morgen naar het resultaat van de finale! Meisje dat hem nu rijd, rijd hem ook nog niet zo lang.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 21:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 53 [ 1304 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen