Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 53 [ 1312 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

 
Profiel   

Prachtig spul Quir. Het is je zoo gegund!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:22 



 
Profiel   

Volgde je al in je andere topic en kom uiteraard hier ook volgen.
Zweden zei me nooit zoveel totdat ik op bokt diverse topics tegenkwam van mensen die in Zweden wonen. Vind het echt heel mooi en hoop er ooit nog eens te komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:46 



 
Profiel   

Gezellig dat je hier ook komt volgen, Truus! *\o/*

Zweden is inderdaad een prachtig land, vooral ook om paarden te houden! Als je de mogelijkheid hebt, is het zeker een aanrader om een keer heen te gaan. :D


Mijn professionele stalhulp! <3
Milo vind het zo fantastisch dat zaagsel.


En het nieuw zelf opgemaakte bed moet natuurlijk ook even uitgebreid getest worden!



Mama Odie is zeer ongerust, want er groeit een kip uit Milo zijn kont!

[ img ]



Libsje is vanaf deze week ook weer lekker aan het werk. <3
[ img ]

[ img ]




[ img ]




En ik heb foto's gekregen van de ruiter van het broertje van Finn! Een goedgekeurde hengst en internationale FEI dressuur pony, die toevallig ook hier in Zweden staat! En zelfs nog best dichtbij (voor Zweedse begrippen dan toch) 1,5 uur hier vandaan.
Even een paar foto's, want ik heb er nog veeeeeel meer gekregen. :))

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Helemaal benieuwd nu hoe hij uit gaat groeien! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 21:27 



 
Profiel   

Leuke foto's en heerlijk dat spul zo thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 21:39 



 
Profiel   

Echt een mooi stel heb je. Ik vind Libsje ook zoooo leuk. Prachtige broer van Finn. Kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent hoe Finn gaat uitgroeien. Word helemaal blij van de laatste foto, lekker alle tastharen laten zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 10:41 



 
Profiel   

De paarden thuis hebben is echt heerlijk! Precies zo kunnen doen, zoals je wil.
Al is het nu nog lang niet helemaal zoals ik zou willen haha, uiteindelijk komen ze allemaal (jonkies en de sport pony's/paarden) 24/7 buiten in een paddock paradise te wonen. <3


Het was mij nog niet eens opgevallen, de snorharen haha. Maar helemaal mee eens! Hier mogen ze ook alles houden, maar het is in Zweden zelfs al een paar jaar verboden ze af te scheren.

Libsje is leuk hè? Ook echt een hele leuke pony om mee te werken, zo super enthousiast en werkwillig (en (soms veel te) slim _O- ).

En elke ochtend doet ze zelf haar rek en strek oefeningen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 16:16 



 
Profiel   

Laatste dagje zon, kleintjes in de grote wei gekregen (kunnen ze al de hele tijd komen, maar hebben ze nog niet eerder gedaan...) en camera mee foto's maken van de kleintjes.

Dacht zeker dat Finn wel even wat actie zou laten zien in de mega wei die voor hem helemaal nieuw is. :+

Niet dus. _O-


[ img ]

Dus ik zit nu in de wei op een rots te wachten en vooral te hopen dat ze toch nog wat actie laten zien. Maar vooralsnog is het alleen regelmatig een neus in mijn nek en grasjes eten.
Ook heerlijk die rust, maar wel een beetje saai voor foto's. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 15:56 



 
Profiel   

Heerlijk genieten in het zonnetje! Ze moeten hun gekke uurtje nog even krijgen _O-

Nou ik heb m’n eerste clicker stappen gemaakt door jouw topic! En mijn slimpie snapt nu al dat hij op voedsel moet wachten tot de click en een mini beetje geprobeerd om voetje op te tillen op commando en dan clickeren. Super leuk hoe hij erop reageert en snapt dat voedsel én kriebels beloning zijn <3 bedankt voor je inspiratie!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 17:26 



 
Profiel   

Jag elskar Sverige! Prachtige platen

En hoe je beschrijft hoe je de veulens leert een halster omdoen en voetjes geven vind ik gewoon ontroerend

Sinds kort hier een bijrjjdpaard, superlief dier maar sluit zich ook helemaal af, in ieder geval als het eng wordt, reactie is omdraaien wegwezen.
Ik was alweer begonnen in 101 horsemanship oefeningen maar ook ik vind jouw verhalen erg inspirerend! Een eigen keuze hebben zal vast ook in zelfvertrouwen uitmaken

Later zal ik je uitleg nog wel 2x doorlezen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:49 



 
Profiel   

Cheyenne0252 schreef
Heerlijk genieten in het zonnetje! Ze moeten hun gekke uurtje nog even krijgen _O-

Nou ik heb m’n eerste clicker stappen gemaakt door jouw topic! En mijn slimpie snapt nu al dat hij op voedsel moet wachten tot de click en een mini beetje geprobeerd om voetje op te tillen op commando en dan clickeren. Super leuk hoe hij erop reageert en snapt dat voedsel én kriebels beloning zijn <3 bedankt voor je inspiratie!!



Helaas waren de grasjes de rest van de tijd ook interessanter. _O-
Finn heeft één keer een stukje galop laten zien en de rest van de tijd allebei met de neus aan de grond haha.

Wat super leuk dat hij er zo op reageert! Ze snappen het vaak echt heel erg snel. :D
Vind het zelf ook een motiverende manier van trainen, omdat zij het zo leuk vinden en enthousiast van worden.

Hopelijk gaan jullie er samen veel plezier aan beleven! <3


hasufel schreef
Jag elskar Sverige! Prachtige platen

En hoe je beschrijft hoe je de veulens leert een halster omdoen en voetjes geven vind ik gewoon ontroerend

Sinds kort hier een bijrjjdpaard, superlief dier maar sluit zich ook helemaal af, in ieder geval als het eng wordt, reactie is omdraaien wegwezen.
Ik was alweer begonnen in 101 horsemanship oefeningen maar ook ik vind jouw verhalen erg inspirerend! Een eigen keuze hebben zal vast ook in zelfvertrouwen uitmaken

Later zal ik je uitleg nog wel 2x doorlezen :)



Sverige är ju fantastiskt. :D

Jouw verzorg paard klinkt een beetje hetzelfde als Odette! Die sloot zich ook af, vooral als het eng werd. Waardoor ze dus eigenlijk ook niet meer kon nadenken en dus vlucht reactie aan gaat. Nu blijft ze in het hier en nu en ook contactbaar, daardoor kan ze zelf blijven denken en komt ze 9 van de 10 keer zelf tot de conclusie dat het eigenlijk niet zo eng was. :D

Maar dat kost wel even tijd voor ze zo ver zijn, maar het proces ernaar toe is ook erg leuk en heel leerzaam!

Bijzonder dat jullie het inspirerend vinden! Maar ook wel heel erg leuk dat andere mensen dit willen en kunnen ervaren. <3



Ik heb Milo net opgegeven voor de veulen verkiezing. :=
Twijfelde best veel, maar heb het maar gewoon gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 07:53 



 
Profiel   

Nou er stemmen vast mensen op hem :j
Hij is prachtig

Ik heb ooit een IJslander rit gemaakt in Dalarna, prachtig was het. Maar die elanden jacht was wel een dingetje :=
Daar was al eens een paard per abuis geschoten

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:57 



 
Profiel   

Twee prachtige veulens <3
Ik volg :D
Mag ik vragen hoe je in Zweden terecht bent gekomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 10:21 



 
Profiel   

hasufel schreef
Nou er stemmen vast mensen op hem :j
Hij is prachtig

Ik heb ooit een IJslander rit gemaakt in Dalarna, prachtig was het. Maar die elanden jacht was wel een dingetje :=
Daar was al eens een paard per abuis geschoten


Zou wel leuk zijn als hij ook stemmen krijgt. :D
Maar hij blijft hoe dan ook mijn liefste vriendje. <3

Dalarna is inderdaad ook prachtig!

Elanden jacht ja. :=
Die is hier vorig weekend begonnen en mijn buren zijn echte jagers. Gelukkig houden ze wel veel rekening met de paarden, maar in de schuur naast de paarden hangt dan regelmatig een eland...

Er worden inderdaad wel eens per ongeluk paarden geschoten, maar gelukkig is dat wel echt een uitzondering. Ze raden wel altijd aan om reflex dekens en zo op te doen, zeker als je in de bossen gaat rijden.

Januari begint de wolven jacht.



Switch2016 schreef
Twee prachtige veulens <3
Ik volg :D
Mag ik vragen hoe je in Zweden terecht bent gekomen?


Dankjewel! :D
En leuk dat je ook komt volgen! *\o/*

Natuurlijk mag dat! Mijn ouders zijn ruim 10 jaar geleden naar Zweden verhuisd, geloof dat het in 2010 was. Nadat ik Deurne afgerond had, heb ik een jaar daar gewoond en toen weer terug naar Nederland om verder te studeren. Toen heb ik ook mijn vriend ontmoet en hebben we een paar jaar geleden besloten om naar Zweden te verhuizen, ook mede door het werk van mijn vriend. Ook de rust en ruimte hier zijn fantastisch! Voor de paarden is het hier ook echt perfect.



Nou toch nog een paar foto's van gisteren.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:01 



 
Profiel   

Heerlijke foto's van een blij paardje.

Citaat
Januari begint de wolven jacht.

Mag dat? De wolf is toch beschermd in de EU? Ik heb daar dus geen oordeel over, maar het verbaast me.
Is eland lekker, zoals ree bv? Zijn grote dieren dus daar kun je een heel dorp van te eten geven bij wijze van spreken
.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:13 



 
Profiel   

Eland is heerlijk! Dat was dan weer het leuke van die jacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:57 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Heerlijke foto's van een blij paardje.

Citaat
Januari begint de wolven jacht.

Mag dat? De wolf is toch beschermd in de EU? Ik heb daar dus geen oordeel over, maar het verbaast me.
Is eland lekker, zoals ree bv? Zijn grote dieren dus daar kun je een heel dorp van te eten geven bij wijze van spreken
.



Inderdaad is de wolf in de EU beschermd, een paar jaar is de wolven jacht ook verboden geweest. Alleen is het risico voor de maatschappij te hoog en daarom mogen ze sinds een paar jaar weer (gecontroleerd) jagen.

Overigens werden er ook meer wolven geschoten toen de (geplande) jacht verboden was, dan nu dus met de geplande jacht. Je hebt hier twee soorten jacht, "licensjakt" dat is de geplande jacht waarbij een x aantal wolven per gebied geschoten mogen worden (deze is verboden geweest). Dan heb je "skyddsjakt", dat is een bescherm jacht en worden wolven die te dichtbij komen of in een dorp komen afgeschoten worden, dus die gevaar vormen voor de maatschappij. Maar ook wolven die gewond geraakt zijn door bijvoorbeeld een aanrijding, vallen onder skyddsjakt. Deze jacht is niet verboden geweest.

Helaas zitten hier nu op dit moment de wolven ook erg dichtbij. Ondanks dat ik absoluut niet tegen de wolf ben, ben ik toch wel "blij" met de jacht. Het zorgt er namelijk voor dat de wolven diep in de bossen op afstand blijven, ver van de huizen en bewoonde wereld vandaan. En dat wilde dieren prooi zijn in plaats van weerloze huisdieren, honden, paarden, schapen, koeien, enz. Alleen dit najaar zijn er al meer dan 30 honden gedood door wolven en dat is zelfs alleen nog maar in mijn regio... Nog niets gezegd over de honderden schapen alleen al dit najaar.

Komende winter mogen er in Zweden 33 wolven geschoten worden (ongeveer 5-8% van totaal aantal wolven) waarvan 18 in mijn regio (wij wonen precies in de overlap van 2 roedels, ene roedel mogen er 6 geschoten worden en in de andere 12). Wolven zijn hier in Zweden ook uitgestorven geweest (jaren 60 zijn ze uitgeroeid) en een heel groot probleem is het immense inteelt, omdat de huidige wolven uit een mini groepje komt die los gelaten zijn door de mens en 2 wolven die zelf vanuit Rusland gekomen zijn.

Echter zijn de wolven hier wel een ander ras dan die in zuid Europa, dat zijn vrij kleine wolven, hier zijn ze een stukje groter.


[ img ]




Eland is inderdaad heerlijk! Het lijkt denk ik wel wat op hert/ree. Al durf ik de elanden die hier geschoten worden, niet te eten. Ik weet namelijk waar ze hangen en dat ik ernaast op de hooizolder mijn hooi voor de paarden heb. _O-

Maar hier kan je in elke supermarkt wel eland, rendier, ree, enz vinden.

Elanden kunnen inderdaad erg groot zijn, dit jaar hebben ze er "pas" 1 geschoten, dat was geen grote. Denk ongeveer C/D-pony grootte, geloof dat ze er 200/250kg vlees vanaf gehaald hebben.

Vorig jaar hadden ze een hele grote, een man, daarvan hadden ze 650kg vlees!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 16:51 



 
Profiel   

Zijn er bij het jagen op elanden geen regels over wat ze wel en niet mogen schieten? In delen van Alaska zijn daar duidelijke regels over, alleen volwassen mannetjes met een bepaald formaat van het gewei bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:04 



 
Profiel   

Das een boel vriezers vol… ik heb ook wel eens flinke voorraad elandgehakt mee naar huis gekregen wegens volle vriezer
Welke regio zit jij dan?

Die wolven daar was 20 jaar terug ook al gedoe over vanwege vee en honden
Nog niet echt een goed evenwicht bereikt dus? Ben al tijden niet meer betrokken bij Zweden

Er waren wel quota, per gebied zoveel jong/vrouw/man, lang geleden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:09 



 
Profiel   

Interessante posts Quir zowrl over de wolf als de eland. Waarvoor dank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:13 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Interessante posts Quir zowrl over de wolf als de eland. Waarvoor dank!

Hier sluit ik me bij aan! Super interessant wat je allemaal vertelt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:25 



 
Profiel   

Wat leuk, nog meer volgers! :D

Maar er zijn zeker regels en wetten wat betreft jagen. Ik weet ze niet allemaal precies, want ik ben geen jager en ook geen interesse om te worden. :=

Maar je hebt allemaal verschillend gebieden, deze moeten minimaal zo groot zijn dat er minimaal 10 elanden per jaar geschoten kunnen worden in dat gebied. Deze zijn dus meestal ook 1.000+ hectare. Zo'n gebied heeft een soort vereniging en veel mensen die daar een huis hebben (met name huizen op het platteland, in steden is het vaak niet zo), hebben jachtrecht. Dat betekend dat je mag jagen mits je vergunning hebt en/of heb je recht op het vlees, dus ook als je niet jaagt heb je recht op een deel van het vlees. Dit jachtrecht kan en mag je ook verhuren. Dit wordt regelmatig gedaan door mensen die op het platteland wonen en jachtrecht hebben bij het huis, maar niet willen jagen en ook geen interesse hebben in het vlees. De mensen die het huren, zijn dan vaak mensen uit de stad die geen jachtrecht bij het huis hebben, zij mogen dan jagen en hebben ook recht op een deel van het vlees.

Het doel van de eland jacht is om het aantal elanden gelijk te houden en de populatie zo sterk mogelijk te houden/krijgen.

Daarvoor worden ca 80.000 tot 100.000 elanden per jaar geschoten (er zijn 300.000 tot 400.000 elanden in Zweden). Laatste jaren is dit rond de 80.000/85.000 geweest.

[ img ]

Tjurar zijn stieren, kor zijn koeien en kalvar kalveren.
In het noorden begint de jacht in september en eindigd half februari. Midden en zuiden beginnen ze half oktober tot en met half februari. Dit is na de bronstijd.

Ze proberen ongeveer 40% kalveren te schieten en volwassen dieren iets meer mannen dan vrouwen. Wat hierboven ook wel een beetje terug te zien is.

De focus ligt op de kleinste en zwakste dieren, als een kalf bijvoorbeeld erg laat geboren is, heeft deze sowieso geen kans om de winter te overleven (Noord en midden dan, zuiden is het een stuk makkelijker en is er ook weinig winter). Ook 1 jarige elanden die (te) klein gebleven zijn, worden vaak uit gekozen om te schieten.

Een koe met kalveren mag niet geschoten worden.

Per eland moet je een afdracht betalen, dat wisselt per provincie. Gemiddeld is dat 800 tot 1200 kronen (ongeveer 80 tot 120 euro) per dier, kalveren zijn goedkoper dan volwassen dieren. Een dier dat ziek is en niet (meer) eetbaar is, hoeft geen afdracht betaald te worden. Deze moet dan wel bij länsstyrelsen ingeleverd worden. Het vlees mag ook nooit verkocht worden.



hasufel schreef
Das een boel vriezers vol… ik heb ook wel eens flinke voorraad elandgehakt mee naar huis gekregen wegens volle vriezer
Welke regio zit jij dan?

Die wolven daar was 20 jaar terug ook al gedoe over vanwege vee en honden
Nog niet echt een goed evenwicht bereikt dus? Ben al tijden niet meer betrokken bij Zweden

Er waren wel quota, per gebied zoveel jong/vrouw/man, lang geleden


Zijn zeker vriezers vol. :))
Maar het wordt ook wel over een redelijke groep verdeeld natuurlijk.

Ik zit in midden Zweden/Svealand. :D

Wolven was een redelijk evenwicht bereikt door middel van gecontroleerd jagen, toen heeft de EU besloten dat er niet meer gejaagd mocht worden en wolven fokken net als konijnen. :+

Maar er mag nu dus weer een jaar of 3/4 denk ik gejaagd worden, dat evenwicht bereiken heeft weer even tijd nodig. En het duurt ook weer een tijdje voor de wolf geleerd heeft dat ze weer bang moeten zijn van mensen, want een wolf is alles behalve schuw of bang. Ze hebben zelfs helemaal geen natuurlijke vijand. Ze kunnen hier prima leven, ver weg van de bevolkte gebieden en daar is dan ook ruimte genoeg, want hier heb je echt nog duizenden hectares met alleen maar bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:43 



 
Profiel   

Daadwerkelijk prachtig plekje heb je daar! <3 En je weet veel te vertellen, erg interessant!

Leuk dat je je hebt opgegeven! Ik heb die van mij ook opgegeven. Verwacht er niet veel van, maar wel gewoon leuk! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:57 



 
Profiel   

Vandaag is het hier helaas niet zo prachtig. :=

15 graden warmer dan de laatste dagen, regen en hele harde wind (windkracht 8 met windstoten van windkracht 10/11). Doe het echt heel slecht op harde wind door hersenletsel. _O-

Maar hoop ook dat we snel op een nog veel mooier plekje zitten!

Leuk dat je haar ook opgegeven hebt! Gelukkig heb je een meisje! Maar hier hetzelfde idee, verwacht er ook niet veel van, maar wel gewoon leuk! Mijn stem heb je! *\o/*



Maandag had Milo het echt heel erg koud (het was ook echt koud, -8 met harde wind en geen zon), hij is stiekem een Australisch veulen en denkt dat het zomer wordt in plaats van winter. Hij heeft helaas dus ook echt geen winter vacht, zelfs dunner dan zijn zomer vacht was, hooguit 5mm. Maar maandag stond hij dus enorm te trillen en voelde ook echt koud aan. ;(

In overleg met de da dus besloten dat als zijn temperatuur lager is dan 36,5 dat hij een deken op krijgt buiten. Ook omdat hij een paar weken terug erg ziek geweest is met hele hoge koorts, willen we niet te veel risico lopen dat hij weer ziek wordt...
Maandag was zijn temperatuur 36,1 dus trillen was ook niet (meer) functioneel en had hij het dus ook echt koud. Vandaag is het weer een stuk warmer, dus deken niet nodig. Maar gisteren avond toch even geoefend met zijn nieuwe dekentje! Een bucas baby dekentje, dus zelfs geen koude buik meer! _O-

Hij heeft m eerst helemaal geïnspecteerd, geproefd, besnuffeld, afgelikt en mee gegooid. Toen vond hij het prima dat ik m op zijn rug legde. Even vond hij het eng dat de deken aan de andere kant tevoorschijn kwam. :+

Dus opnieuw en toen vond hij het helemaal prima!

Dicht gedaan en heb m even 20 minuten laten staan, eerst paar minuten er bij gestaan en daarna binnen op de camera in de gaten gehouden. Hij heeft wel even geprobeerd of hij m over zijn oren uit kan krijgen. Dat lukte uiteraard niet, dus toen was het ook klaar en vond hij het prima en ging lekker hooi eten (ook het moment geweest dat ik m weer afgehaald heb). Eraf gehaald en nog een keer erop gelegd, maar ook dat was geen probleem.

Komende dagen nog een paar keer herhalen, maar denk dat het wel prima is voor hem.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Hij zit voor wat los omdat hij m dus naar voren getrokken had om te kijken of ie over zijn oren uit kon. :+

Komende week ook eens met Finn oefenen voor het geval dat (in principe blijven ze zonder dekens, maar in geval van nood is het wel fijn als ze het in ieder geval al kennen). :D
Hij is wel een echte teddybeer. Hij denkt vast dat hij op Antarctica beland is.

Hij heeft wel een paar selfies gemaakt!

[ img ]

[ img ]
Is hij geen knappe man met zijn mooie snor? <3


[ img ]
Lief Libsje <3

Ze pakt het werk echt zo fijn op! Maar helaas heeft ze weer even verplicht vakantie, vind ze zelf alleen niet echt nodig en ze loopt zelfs al zelf naar de bak in plaats van naar de wei. :+
Maar ze is wat verkouden en hoest af en toe met een beetje snotneus... Gelukkig geen koorts en eet en drinkt goed, verder is ze ook fit en alert. Als dat veranderd komt de da weer terug en krijgt ze metacam, maar anders moeten we het even aankijken en zal ze als het goed is zelf snel weer opknappen, maar volgende week is ze er sowieso weer om de merries de enten. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:26 



 
Profiel   

Is dat een veulen dekentje of een pony dekentje dat op het veulen past. Ik vind het heel erg schattig en mooi staan.
Sterkte met de merrie. Altijd sneu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:42 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je verjaardag Pien! *\o/* Y)(^)

Het is een veulen dekentje. Die hebben toch een wat andere pasvorm dan een gewone pony deken en zijn heel ruim verstelbaar (2 maten! :D hij zit nu op zijn kleinste, dus hij kan nog (ruim, want hij is nu een tikkeltje lang) 2 maten groeien). En veulendekens hebben meestal een buikflap in plaats van singels, waardoor ze veiligere zijn.

En verder geen metalen sluitingen of gespen, alles met klittenband.


[ img ]

[ img ]
Meerdere plastic dingen waar je de sluiting dus doorheen kan halen (zowel voor op de borst als de buikflap) en dus groter of kleiner dicht kan doen.

[ img ]
En dan haal je klittenband er door, plakt m vast en dan bovenop nog een keer terug (dus dubbele klittenband, die ze zelf niet zomaar los krijgen)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 53 [ 1312 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen