Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 53 [ 1301 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

 
Profiel   

Luxe veulens nemen ontbijt op bed. En gelijk heeft hij.

Als dat het ergste is qua zijn mens laten schrikken van nu af aan zou ik er voor tekenen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 19:34 



 
Profiel   

Wat heftig Pien. :(:)
Dat zijn ook altijd wel dingen waar ik hier ook wel bang voor ben. Mijn eigen dierenarts (een Duitse) is echt heel fijn en goed, ook altijd wel vrij snel en ze is 50 weken per jaar 24/7 open... Behalve dus net deze week. Ze doet het alleen, dus echt bizar knap om 50 weken per jaar 24/7 klaar te staan.

Mijn eigen dierenarts was gesloten (vanaf gisteren tot en met maandag), dus daarna andere dierenarts gebeld die ik eerst niet te pakken kreeg. Even daarna belde ze terug, maar ze was op ruim een uur van mij vandaan bij een ander koliek paard. Maar ze zou zo snel mogelijk komen. Andere dierenartsen hebben we niet, dus als ze niet relatief snel kon komen, was ie ook opgeladen naar de kliniek.

Vond dat ik nu ook al erg lang moest wachten op de dierenarts (en als je met een doodziek veulen probeert te lopen die zich de hele tijd op de grond wil gooien, duurt het helemaal lang) en het had ook echt niet veel langer moeten duren, want hij werd het laatste kwartier echt heel erg snel heel slecht. Uiteindelijk heb ik m op stal gezet, omdat ik hem buiten niet meer overeind kon houden (en dan liever op stal warm in een dikke laag zaagsel, dan buiten in de kou op sneeuw en ijs). Toen ging hij liggen en dacht ik dat het over was. Hij ging liggen, helemaal gestrekt, ogen dicht en dood stil. Kreeg niet eens meer reactie. ;(

Vond dit echt heel heftig. |(



Uiteindelijk kreeg ik een beetje reactie en geprobeerd overeind te krijgen, maar dat ging echt niet...

Heb uiteindelijk 1,5/2 uur moeten wachten... En al die tijd met hem aan de wandel geweest op de laatste 10/15 minuten na, waarbij hij sommige momenten echt niet te doen was zoveel pijn had hij. ;(

Toen de dierenarts er was, wel heel snel infuus erin met pijnstillers, iets tegen darmkrampen en vocht.
Toen verdoofd en sonde erin, maar zijn maag inhoud was enorm dik en veel. Dus de sonde verstopte de hele tijd. Zij wilde m toen naar de kliniek hebben, maar had eerst een collega gebeld en die zei dat ze een dikke sonde moest proberen.

Die was echt net zo dik als zijn neusgat, dus dat vond hij echt geen goed idee. Daarna iets meer verdoving bij gespoten en daarna kregen we de sonde er in en uiteindelijk lukte het om de maag helemaal leeg te krijgen. Daarna 5L water en paraffine olie erin gegaan.

Toen waren zijn darmen grotendeels volledig stil.

Moesten we even 10/15 minuten stappen, als zijn darmen dan niet actiever werden moest hij ook naar de kliniek. Maar na 10 minuten waren zijn darmen weer een stuk actiever en was het 50/50 dat hij op zou gaan knappen of dat hij open gemaakt moest worden. En voor nu lijkt het dat eerste! *\o/*

Hij mest nu ook best goed, zeker vergeleken met wat hij te eten krijgt. En ook drinken doet hij nu weer goed. De paraffine olie begon er nu ook af te komen, dus dat betekend dat de verstopping in principe weg is. :):)

Komende 2/3 dagen blijven nog even heel spannend, maar heel blij en opgelucht dat het de goede kant op gaat.

Vanmiddag in de wei toen ik naar buiten liep, kwam hij heel hard aan gesprint en keihard hinniken. <3

Dus gelukkig haat hij mij nog niet, na wat we allemaal voor vervelende dingen hebben moeten doen. :=

Avond wandelingetje vond hij ook weer bijzonder leuk en gezellig, 80% van de tijd heeft hij zelf zijn touw vast gehouden. :knuffel:


[ img ]

[ img ]


Inderdaad Tamary, als dit nu het ergste is om mij te laten schrikken, vind ik het prima. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 21:57 



 
Profiel   

Heel fijn Quir. Tuurlijk blijft dit spannend maar ik heb er absoluut een goed gevoel bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 22:03 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met de patiënt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 10:37 



 
Profiel   

[ img ]
Hij gaat nog steeds heel goed. <3

Het is alleen weer verdommes koud, -25 :brr:

Dus vandaag heeft hij (allemaal uiteraard) buiten weer onbeperkt hooi gekregen en zijn dikke dekentje erop. Gelukkig drinkt hij nu ook een stuk beter buiten. Dus hopelijk blijft het nu goed gaan. Voorlopig alleen nog geen droge brokjes en zo.

Alleen zijn half kale hals vind ik zo zielig met die kou. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 15:06 



 
Profiel   

Ik vind het zo fijn Quir dat hij er zoals het er nu naar uitziet niets van over gehouden heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 15:14 



 
Profiel   

Super fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 17:53 



 
Profiel   

Poeh wat een geluk heeft dat manneke gehad! Hopen dat het zo blijft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 19:10 



 
Profiel   

Begin eigenlijk nu pas een beetje gerust erop te zijn.

Dierenarts vertelde vanochtend ook dat ze toen ze thuis was heel erg twijfelde of hij toch niet beter meteen naar de kliniek moest, omdat hij echt zo bijzonder slecht was...

Ook berichtje dat als hij minimaal verslechterd, echt direct naar de kliniek moesten brengen.

Maar godzijdank is hij boven verwachting goed en snel opgeknapt. <3
En achteraf was ze wel blij dat hij thuis gebleven is, omdat de kans op herstel wel weer groter is.

Lieve Libs heeft ook echt moedergevoelens voor hem, ze staat echt de hele tijd aan zijn kant naar hem te kijken. <3
En Odie moest echt niets van hem hebben, maar ik mag hem nu ook niet meer uit haar zicht halen. Dan wordt ze echt heel onrustig. Ze voelen ook wel echt goed aan.

Maar. :D
[ img ]

Hopelijk voor iedereen fijne kerstdagen! {:) <|-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 19:44 



 
Profiel   

[ img ]

Voor jullie ook fijne Kerstdagen. Bedankt Quir voor je wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 19:45 



 
Profiel   

Wat gezellig Pien! <3


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 21:06 



 
Profiel   

Heerlijke foto's ,zo hoort gup te ♥ zijn! Zo gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 22:16 



 
Profiel   

Aaahh hij voelt zich weer goed zo te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 02:45 



 
Profiel   

Wauw, die zit weer goed in z’n velletje
Wat een elastiekje

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 10:46 



 
Profiel   

ikkedus schreef
Is de bodem bij die weerswisselingen dan niet te onregelmatig voor de kwetsbare beentjes?


Ik kom hier nog even op terug....

De reden dat veel van onze volwassen paarden problemen krijgen is omdat ze juist teveel op vlakke zachte weitjes hebben gestaan en in stallen als veulen...
Het hele hoefgebied maar ook de rest van het lichaam lopen een achterstand op die je eigenlijk niet meer inhaalt.

Deze veulens hebben juist dikke mazzel dat hun lijf wordt uitgedaagd, daar worden het sterke paarden van met een goede proprioceptie! Ideaal dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 11:09 



 
Profiel   

Ninx schreef
ikkedus schreef
Is de bodem bij die weerswisselingen dan niet te onregelmatig voor de kwetsbare beentjes?


Ik kom hier nog even op terug....

De reden dat veel van onze volwassen paarden problemen krijgen is omdat ze juist teveel op vlakke zachte weitjes hebben gestaan en in stallen als veulen...
Het hele hoefgebied maar ook de rest van het lichaam lopen een achterstand op die je eigenlijk niet meer inhaalt.

Deze veulens hebben juist dikke mazzel dat hun lijf wordt uitgedaagd, daar worden het sterke paarden van met een goede proprioceptie! Ideaal dus!


Klopt, reden dat de merens die 1ste 3 jaar van hun leven in de pyreneeën hebben gestaan (gebied van herkomst) kei en kei harde voeten en benen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 11:55 



 
Profiel   

Ja lieve, grote, kleine vriend voelt zich weer top. <3
En een elastiekje is het ook inderdaad. :=
In beweging heel gaaf om te zien, maar hopelijk houdt ie die bokken en sprongen voor zichzelf in de wei. _O-

Dat is zeker zo Ninx. Vond het tijdje terug mooi om te zien het verschil tussen Finn en Milo. Finn die op Nederlandse bodem geboren en eerste maanden opgegroeid is en Milo hier die 24/7 tussen de rotsen woonde. Hij is mega bodem vast en vliegt zo over de rotsen. Finn ging zo goed als meteen op zijn bakkes bij het heuveltje omhoog. :=

Afwisselend terrein is ook echt goed voor de ontwikkeling en inderdaad proprioceptie. Hoop ook op deze manier alle veulens die bij mij geboren gaan worden in de toekomst, zo'n basis van hun leven te kunnen mee geven (in principe houden we ze dus ook tot minimaal 3 jaar aan). Daarnaast ook opfok aanbieden.

Waarschijnlijk ook een hele gave hengst gevonden om mee te gaan dekken! Alleen nog even afwachten of de aanvraag voor EU goedgekeurd wordt. *\o/*
Maar een pony hengst die ik al jaren volg en echt helemaal gek op ben. <3 maar niet ter dekking stond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 21:49 



 
Profiel   

Ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 23:58 



 
Profiel   

Gisteren en vannacht is er ruim een halve meter sneeuw gevallen. *\o/*

Stuk van de wei wat sneeuw weg geschoven, maar die kleintjes zaken er niet zo heel erg ver in weg. Het was wel even speeltijd!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En dit monster kán echt zo gaaf lopen, maar het is een luie fl*kker. _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 18:15 



 
Profiel   

Mooi Quir!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 18:55 



 
Profiel   

Oh wauw wat een prachtige beelden!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 22:57 



 
Profiel   

Hah Quir, ik denk dat wij dezelfde hengst volgen. Zijn naam begint met een B of niet? Super mooi dier.

Leuke foto's ook weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 09:54 



 
Profiel   

Oah heerlijk hoe ze ook kennis maken met deze sneeuw! En dan ook nog een beetje redelijke temperaturen om in te kunnen ravotten.

Deze zomer pak ik de auto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:23 



 
Profiel   

mooney schreef
Hah Quir, ik denk dat wij dezelfde hengst volgen. Zijn naam begint met een B of niet? Super mooi dier.

Leuke foto's ook weer!


Ja! *\o/*

Ik volg hem al zooo lang en elk jaar weer vragen of hij nu wel ter dekking komt te staan. _O-
Nu alleen nog hopen dat EU ook goedgekeurd wordt! Anders heb ik er alsnog niets aan haha. Maar als dat gebeurd, laat ik gewoon allebei de merries met hem dekken. :+

Ja Selente! *\o/*
Zomer is ook nog wel iets leuker haha.

Maar de kleintjes zijn wel blij met de sneeuw. :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 11:53 



 
Profiel   

Ik was dit topic helemaal kwijt geraakt :') Fijn dat het weer goed gaat met de “kleine” man! En jeetje wat een sneeuw!! Heerlijk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 13:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 53 [ 1301 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen