[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 12021
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:51

Jeetje, ik volg je topic al een tijd in stilte, maar wat een vreselijk iets maken jullie nu door! Ik ga heel haard voor jullie duimen dat hij er thuis doorkomt, 3 uur naar de kliniek met zo'n ziek ventje lijkt me afschuwelijk.

Selente
Berichten: 1864
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:01

idylle schreef:
Vind je het niet eng om af te wachten? Stel dat hij straks toch weer achteruit gaat, moet je alsnog 3 uur reizen. In de tussentijd van nu tot als je alsnog moet, wordt het er niet beter op denk ik... Ik ga duimen dat hij er goed doorkomt. En heel veel succes vannacht met ieder uur lopen :O


Je kunt het uiteraard ook vanuit de andere kant bekijken. Als hij nu wel opknapt dan bespaar je dus weer een reis van 6 uur. Blijft kiezen tussen twee kwaden. Ik ga ervan uit dat als je elk uur ermee gaat wandelen je wel een redelijke inschatting kunt maken wanneer hij opknapt, hetzelfde blijft of wanneer het slechter gaat.

Komaan Finn, kaarsje brand en wij duimen voor je! :j

pien_2010

Berichten: 43433
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:05

Jeetje wat tuk opeens dit. Echt koliek is zo naar. Ik duim heel hard mee. Sterkte vannacht.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 22-12-21 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:05

Ik vraag me af in hoeverre je dat kunt zien nu hij medicatie heeft gekregen. Maar ik heb hier dan ook geen ervaring mee, vandaar ook dat ik het me afvroeg.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:17

Ach gut! Veel sterkte, ik duim mee :knuffel:

jiehaaa

Berichten: 5071
Geregistreerd: 28-08-05

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:54

Sterkte voor het kleine mannetje!

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 01:43

Veel beterschap!! En jij veel sterkte voor nu. :(:)

Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 02:41

Thanks! <3

Op dit moment is het een draak om mee te wandelen, op 2 benen en overal in happen. Nog 1,5 uur en dan is de medicatie uitgewerkt. Maar vooralsnog is hij fit genoeg. :=

Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 05:26

Medicatie is nu uitgewerkt en hij is nog steeds goed!

Afbeelding

En *\o/* *\o/*
Afbeelding

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 07:36

Wat super fijn!! Hopelijk kun je nog een beetje slaap inhalen vandaag.

Selente
Berichten: 1864
Geregistreerd: 14-05-09

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:11

Yes! Zo fijn dat hij weer meer zichzelf begint te worden. :):)

8Eveline

Berichten: 3214
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:14

Ahw je kon wel zien dat hij zich beroerd voelde. Gelukkig *\o/* mest

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:21

Zo ben weer bij gelezen, wat een vervelende berichten op het laatst....
Hopelijk blijft ie goed in orde, want yow wat een leuk streepjesduo!

Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 09:47

Dankjewel allemaal. <3

Ik ben echt gesloopt. :z
Maar voor een goed doel en hopelijk kunnen we zo een operatie vermijden.

Hij gaat nog steeds goed, is heel alert en actief (als je de stal deur open doet, hinnikt hij meteen heel hard). Ook weer lekker zichzelf (irritante baby hengst haha) en hij is heeeeel boos op de wereld, omdat hij zijn geliefde eten niet krijgt (van alle paarden bij mij op stal, is hij het meest gek op eten haha). Vanaf 9 uur mag hij een beetje hooi, dus nog even spannend hoe hij daar op gaat reageren. Dan na een tijdje krijgt hij hele natte slobber met geweekte veulen brokjes. Dus hard duimen dat hij geen terug val krijgt.

Iemand (Idylle?) vroeg nog waarom we hem niet meteen gebracht hebben, maar daar hebben we wel serieus over nagedacht. Maar in goed overleg met de dierenarts vonden we eerst thuis aan kijken verstandiger, omdat hij nog zo jong is en zieke baby 3 uur op de trailer (wat hij ook niet gewend is), best wel heftig is. De kans was 50/50 dat hij opknapt of slechter werd, als de kans groter geweest was dat hij slechter werd. Was hij zeker opgeladen en naar de kliniek gereden.

Ook als hij een mini beetje achteruit gaat, gaat hij meteen naar de kliniek. Maar in de eigen omgeving knappen ze vaak beter op en 3 uur is ook best een rit voor zo'n kleintje. Goed contact met de dierenarts en als hij slechter wordt komt ze hem medicatie geven om zo comfortabel mogelijk naar de kliniek te kunnen.

Maar vooralsnog lijkt het gelukkig de goede kant op te gaan. <3

En nu ga ik hem even blij maken, met een plukje hooi. :))

pien_2010

Berichten: 43433
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 10:17

Plus dat je gelijk kon beginnen met de behandeling thuis en daarmee 3 uur wint en dat is essentieel.
Het is soms heel moeilijk voor Nederlanders die alles vlak bij de deur hebben om te begrijpen dat hier, bij jullie soms andere keuzes gemaakt moeten worden die voor het paard beter zijn.
Ik had het er slecht mee Quir en ben heel opelucht.

Jet

Berichten: 12021
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 10:25

Wat super om te horen dat hij weer opgeknapt is, nu duimen dat dat zo blijft! En voor jou hoop ik dat ook, zodat je toch wat rust kan pakken overdag. Zo'n nacht is natuurlijk slopend voor je geweest :(:) .

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 10:36

Top om te horen! Nog even vol houden. :knuffel:
Hopelijk kan je ook nog wat slapen :O

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 10:48

Ik vroeg dat idd, bedankt voor je heldere uitleg. Duimen dat hij deze stijgende lijn voortzet!

ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:44

Poe, wat een opluchting! Ik durfde het topic bijna niet te openen. Hopelijk blijft hij gewoon goed nu verder!

Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 14:40

Dat is inderdaad ook zeker zo Pien. Eerste wat ze op de kliniek gedaan zouden hebben is sonderen, maag leeg en paraffine erin. Dat hebben we nu meteen thuis gedaan. Dus minimaal 3 uur eerder dan wanneer we m naar de kliniek gebracht hadden. En voor nu lijkt dat goed te werken!

Want hij gaat boven verwachting goed! *\o/*

Hij is nu bezig met zijn tweede portie geweekt hooi en zijn eetlust is heel erg goed en ook lijkt het met zijn buik nu ook goed te gaan.
Heeft nu 3x gemest en net nog een halve emmer water gedronken.

Als hij zijn hooi op heeft, krijgt hij een klein beetje hele natte slobber. Kijken hoe dat gaat.

Komende 2 weken mag hij sowieso alleen nog geweekt voer eten. Ook zijn veulenbrokjes weken.

Enige is dat hij in de wei erg weinig beweegt (ook niet zo gek, met de sneeuw en alles kei hard bevroren, is er ook geen reet te doen voor ze), af en toe speelt hij met de bal en met Milo, maar meer eigenlijk niet. Dus neem m nu regelmatig even een stukje mee het bos in wandelen. Zodat hij wat meer beweegt en hopen dat daardoor zijn darmen goed op gang blijven.

Hij is wel echt een voorbeeld patiƫntje. <3
Hij is wel weer lekker zichzelf, eigenwijs, druk, speels en hengst. Maar hij weet wel wanneer dat niet kan en is dan super lief en braaf.
Denk ook dat er maar weinig veulentjes zo makkelijk mee gaan wandelen en zo.

pien_2010

Berichten: 43433
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:48

Fijne update Quir ik ben zo blij.

Jet

Berichten: 12021
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:00

Zo, dat klinkt allemaal wel heel positief! Ik blijf duimen hoor. Dat hij nu minder beweegt uit zichzelf is gezien alle omstandigheden wel te verklaren denk ik, ook hij heeft een zware nacht achter de rug.

Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 20:00

Ik ben ook echt blij! Natuurlijk is het gevaar nog niet helemaal weg, komende 3 dagen is het ook heel alert blijven.

Ga vannacht er nog 1 of 2x eruit om even met hem te wandelen, voor de zekerheid. Wel opletten met een slaperige kop en een baby die al echt heel erg hengst is. _O-

Kreeg straks even een hart verzakking, keek op de camera en zag hem niet (camera hangt in de stal van Odie en Milo, maar als ik m helemaal draai kan ik Finn zien als hij staat). Dus ik met lood in mijn schoenen naar stal, bang dat hij weer buikpijn had...

Trof ik hem zo aan:



Hij is inderdaad uitgeput Jet. :(:)

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:08

Ach de schat :D

pien_2010

Berichten: 43433
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:14

Ach gossie.

De laatste ontwikkelingen emotioneert me zeer daar onze Chico het niet gered heeft wat mede te maken heeft (denk ik) dat hij 5 uur!!!moest wachten voordat dierenarts kwam (3x gebeld en ze liggen hier niet voor het oprapen).
Dus toen ik jouw bericht las gisteravond kreeg ik zowat een hartverzakking en kwam de hele film terug. Maar gelukkig had jij wel een dierenarts die snel kwam en gelijk alles uit de kast trok waardoor het kleintje van jou er wel nog is. Onze Chic is 7 jaar geworden en verdiende een betere dierenarts. Het is wat het is.