Welke pony voor een 9 jarige beginnende ruiter?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marga1Jarig
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Welke pony voor een 9 jarige beginnende ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:31

Problemen moet je niet kopen die komen vanzelf.

Dus een GEZONDE pony kopen.

Je kan beter wat langer zoeken naar de geschikte pony voor jou dochter, die is er wel, dus geduld dan vind je hem/haar wel.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 18:46

L16a schreef:
Dat zou goed nieuws zijn voor alle dieren die al aan de medicatie zijn, ik heb me daar al druk in gemaakt, schandalig toch de pharmamaffia (bij mens én dier).
Maar idd, gezien het feit dat we nog zo onervaren zijn lijkt het ons verstandig daar nu niet zo bewust voor te kiezen. Verder in onze paardencarriere komen we dat wss zowiezo nog tegen..want het lijkt er nu eenmaal bij oudere dieren vaak bij te horen, net als de hoefbehangenheid.



Snap dat het zo voelt . Maar heb je enig idee wat het kost om een medicijn (voor dieren ) geregistreerd te krijgen ? Dan zit er als je dat voor elkaar hebt die 1e 10 jaar ( termijn kan aangepast zijn ) patent op . Zodat je de registratie kosten (en meer) terug kan verdienen . Daarna mag iedere medicijn fabrikant het ook op de markt brengen zonden dat het nogmaals geregistreerd moet worden

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:28

L16a schreef:
Dat zou goed nieuws zijn voor alle dieren die al aan de medicatie zijn, ik heb me daar al druk in gemaakt, schandalig toch de pharmamaffia (bij mens én dier).
Maar idd, gezien het feit dat we nog zo onervaren zijn lijkt het ons verstandig daar nu niet zo bewust voor te kiezen. Verder in onze paardencarriere komen we dat wss zowiezo nog tegen..want het lijkt er nu eenmaal bij oudere dieren vaak bij te horen, net als de hoefbehangenheid.


Mee eens, verder heel erg verstandig! Inderdaad problemen krijg je helaas vanzelf wel naarmate een dier ouder wordt.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Welke pony voor een 9 jarige beginnende ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:46

Een pony wordt niet direct hoefbevangen bij ouder worden. Dat heeft er niks mee te maken. Een verbrede witte lijn betekent dat ze al hoefbevangen geweest is, en er aldus vatbaar voor is/blijft.
Zoals ik al zei : even doorzoeken naar een gezond exemplaar...

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:49

L16a schreef:
Elisa2 schreef:
Ja ik vind haar ook ouder ogen dan 18..waarom heeft ze een verhoogde kans op hoefbevangenheid? is er nu bloedgeprikt op ppid? Oudere paarden en pony's mankeren vaker wat natuurlijk, de vraag is of ermee te leven is en goed te managen en dat de prijs er naar is natuurlijk. In ieder geval heel verstandig dat jullie bloed hebben laten afnemen.


Ja, bloed geprikt op ppid. Die verhoogde kans op hoefbevangenheid zagen ze aan de witte lijn onderaan de hoef, die is verbreed...


Als de witte lijn al verbreed is dan is ze al een keer bevangen geweest.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Welke pony voor een 9 jarige beginnende ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:56

Hoe is het afgelopen?

Hoe gaat het nu en hoe ziet de pony er nu uit?