Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 131 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke pony voor een 9 jarige beginnende ruiter?

 
Profiel   

L16a schreef
Volgende week wordt ze gekeurd, ontworming is net gegeven... hoe correct kan een DA leeftijd inschatten ?We willen haar graag een kans geven, veel tlc ook, de juiste voeding dat ze er bovenop komt(heeft augustus en september op de wei gestaan)...stel dat ze zou pittiger worden zoeken we voor haar een andere eigenaar...


Daar praat je wel heel makkelijk over. Het is geen boek wat je zo weer even weg doet. Je dochter bouwt er een band mee op en zal eraan gehecht raken. Beter even verder zoeken naar een goede match, zeker gezien jullie ervaring. Dan is een project pony niet echt handig om als eerste pony te kopen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 09:25 



 
Profiel   

Selina schreef
Krijg nu wel het gevoel alsof jullie het door een roze bril zien, ook omdat het nu een makkelijke optie is. Maar zou vanwege je dochters leeftijd en het feit dat het haar eerste pony wordt, zeker een paar pony’s proberen en niet direct de eerste die je tegenkomt kopen.


Dat gevoel krijg ik ook een beetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 09:31 



 
Profiel   

L16a schreef
Volgende week wordt ze gekeurd, ontworming is net gegeven... hoe correct kan een DA leeftijd inschatten ?We willen haar graag een kans geven, veel tlc ook, de juiste voeding dat ze er bovenop komt(heeft augustus en september op de wei gestaan)... stel dat ze zou pittiger worden zoeken we voor haar een andere eigenaar...


Het is natuurlijk maar net welk risico je met je kind wil lopen. Als pony in deze staat 'onzeker' is kan dat best wel eens ontzettend omslaan als ze op krachten is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 09:50 



 
Profiel   

Palmboom95 schreef
L16a schreef
Volgende week wordt ze gekeurd, ontworming is net gegeven... hoe correct kan een DA leeftijd inschatten ?We willen haar graag een kans geven, veel tlc ook, de juiste voeding dat ze er bovenop komt(heeft augustus en september op de wei gestaan)... stel dat ze zou pittiger worden zoeken we voor haar een andere eigenaar...


Het is natuurlijk maar net welk risico je met je kind wil lopen. Als pony in deze staat 'onzeker' is kan dat best wel eens ontzettend omslaan als ze op krachten is.


Dit dus!
Risico dat de pony omslaat, maar ook een groot risico op eindeloze dierenartsrekeningen en een teleurgesteld kind.
Ik zou een dergelijk dier in deze toestand zelf nooit te koop aanbieden. Maak eerst dat het dier gezond is en er goed uitziet, en zadel een ander niet met de problemen op.
Je koopt een dier en geen fiets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 11:01 



 
Profiel   

Ik zou ook doorzoeken...

Stel ze wordt te pittig, en je wil haar doorverkopen, succes met het doorverkopen van een pittige (onbetrouwbare?) oudere recreatie pony...
Dat zou misschien nog lukken met een goede sportpony, in dit geval is het waarschijnlijk kansloos.

Gun jezelf de tijd... Vraag de pony 3 maanden op proef gezien de conditie, of zoek door naar een andere.

Wees zuinig op je dochter en op het plezier dat ze er nu in heeft. Daarbij is de juiste pony echt zo belangrijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 11:25 



 
Profiel   

Wat een leuk dier.De foto is niet op haar voordeligst gemaakt en ze oogt idd zo wel alsof ze een oude 15 jarige is en geen fitte 15 jarige.Ze staat misschien niet helemaal correct maar je doel is ook niet om er de olympische spelen mee te halen dus een basis belastbaarheid en lol met je knol staat voorop
Als je haar laat keuren dan zou ik als ik jou was er wel bij willen zijn zodat je evt nog vragen kan stellen aan de dierenarts en zeker niet de stal eigenaar en de instructrice zomaar geloven, hoe eerlijk ze ook zijn.

Heb je ook de ruimte om deze aan te houden als ze over 3 jaar te klein is of mankementen gaat krijgen? Want verlopen is dan minder makkelijk.

Is de eigenaresse niet al begonnen met opknappen van deze pony? Dan kan je misschien ook eerst leasen? Ze staan niet vast niet in rijen voor de deur om deze pony te kopen dus zou rustig aan beslissen

Hopelijk kan de dierenarts deze goedkeuren als je er voor gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 12:07 



 
Profiel   

Dit is ze vandaag :
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 17:14 



 
Profiel   

Ik heb nog steeds het vermoeden dat ze 10 jaar ouder is of totaal uit conditie....
Maar ik heb ook het gevoel dat je toch je beslissing al genomen hebt.
Dus ik hoop dat de dierenarts een zeer uitgebreide keuring doet met bijbehorend advies voor een pony voor je kleine meid ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 06:29 



 
Profiel   

Is het geen optie dat je haar een maand op proef neemt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 07:06 



 
Profiel   

een oude een hele oude daar ben ik op begonnen 25+ en ja helemaal alleen zonder les heb ik door haar leren rijden!

nu zelf mama van een kind van 8 en 4 blijf ik bij de oude schoolmeestertjes plezier maken en kunnen ontdekken is voor een kind de belangrijkste factor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 07:56 



 
Profiel   

Ik denk ook dat dit diertje ouder is, gezien de diepe kuilen boven de ogen en de wat doorgezakte rug. Hoeft geen probleem te zijn maar de prijs mag er wel op aangepast worden. Verstandig dat jullie laten keuren en ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt. Die rug zou ik wel een beetje extra gaan beschermen als jullie er veel mee gaan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 08:42 



 
Profiel   

Ik zou een kind van 9 echt nog geen eigen pony geven. Die verantwoording is veel te hoog voor die leeftijd.
Lekker laten rijden op een manege waar ze heel de dag kan trutten met de ponys en haar pony vriendinnen.

Kans is ook groot ze in haar tiener jaren in ene heel andere interesses gaat krijgen en de pony compleet links laat liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 09:27 



 
Profiel   

Er zijn natuurlijk heel veel pony’s die op elkaar lijken, maar heet ze Anouska toevallig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 09:59 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ik zou een kind van 9 echt nog geen eigen pony geven. Die verantwoording is veel te hoog voor die leeftijd.
Lekker laten rijden op een manege waar ze heel de dag kan trutten met de ponys en haar pony vriendinnen.

Kans is ook groot ze in haar tiener jaren in ene heel andere interesses gaat krijgen en de pony compleet links laat liggen.

Ach alsof een kind van 9 ineens volledige verantwoording heeft voor de pony.
Er zijn zoveel kinderen die een eigen pony hebben. Wat zou het probleem zijn als ze 15jarige puber is en stopt met paardrijden.
Heb dit al vaker gelezen en vind het zo overdreven.Als je de mogelijkheid hebt waarom niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 15:20 



 
Profiel   

Als als als. Als morgen de hemel naar beneden
Valt hebben we allemaal een blauwe hoed.


Een kind kan prima een pony hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 15:22 



 
Profiel   

Ik zeg dat IK nooit een kind van 9 een pony zou geven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 15:58 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ik zeg dat IK nooit een kind van 9 een pony zou geven!

Maar ts en vele anderen doen dat wel. Dus eigenlijk is je reactie totaal niet relevant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 16:13 



 
Profiel   

Onze dochter was 10. Ik dacht zelf die houdt het niet vol maar ze gaat elke dag naar stal. En rijdt 4 tot 5 keer per week.

Voor ts, ik zou deze ook op proef willen om te kijken of hij meer in conditie kan komen. Ik vind hem ook erg schraal en hij mist bespiering. Nu is hij braaf maar is hij dat ook nog als hij zich beter gaat voelen? En sluit uit of er niks onderliggends aan de hand is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 16:55 



 
Profiel   

Ik was 9 toen ik mijn eerste eigen pony kreeg. Nu, bijna 18 jaar later, ga ik nog steeds met heél veel liefde en plezier onze paarden doen. Zelfs in de tijd dat ik andere interesses kreeg.
Mijn eerste pony was een Haflingerruin van 20+, die deelde ik met mijn moeder en zusje, en daar is 2 maanden later mijn welshpony bijgekomen :)

Maar wat voor pony geschikt is voor jouw kind, dat is echt persoonlijk. Belangrijkste is dat 'ie braaf is, dus ik zou persoonlijk gaan voor een oudere pony die al flink wat heeft gezien. Opknappertjes zijn leuk, maar je weet niet wat eronder vandaan komt als ze zich goed in hun vel beginnen te voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 17:39 



 
Profiel   

Op de tweede foto vind ik het wel redelijk. Je moet niet vergeten dat het een manege pony is en misschien huis de pony wel wat uit verhouding en dan in combinatie met matig rijden kunnen ze er ook zo uitzien. Als het dier braaf is en de dierenarts geeft groen licht zou ik het doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:19 



 
Profiel   

Laat de DA echt goed naar de voeten kijken, ik vind ze erg raar van model. Ik ben door wat ik de afgelopen jaren meemaak met onze pony een vreselijke zeikerd geworden met voeten. Maar... zoals de Engelsen zeggen: no foot, no horse

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:22 



 
Profiel   

klassiek geval van stalhouder koopt een paard omdat hij weet dat er klanten zijn die deze pony van hem gaan kopen en vervolgens bij hem blijven omdat ze verteld wordt dat ze niet zonder zijn begeleiding kunnen. Ondertussen het kind helemaal lekker maken met deze mooie pony zodat nee zeggen extra moeilijk wordt want kind is er inmiddels al helemaal gek op.

Zo heeft deze 2x winst, een keer op de verkoop (dit zal wat minder zijn) en een keer op alle lessen die genomen gaan worden (hier haalt hij de extra winst die hij misloopt op de verkoop driedubbel terug)

Ik snap dat het een prachtig aanbod is, maar had je deze pony ook uitgekozen als deze bij een ander had gestaan met de bijsluiter die er bij zit?
Als het antwoord nee is, dan gewoon niet doen.

Persoonlijk zou ik geen onzekere pony voor een jong meisje kopen. Maar gewoon een fijne kinderpony die al heel wat kindjes blij heeft gemaakt met het brave en fijne karakter.
Waar je als ouder je kind zonder zorgen heen durft te sturen en het kind ook zonder begeleiding fijn op kan rijden en mee tutten. En waarbij je vrij kan staan en gaan als je besluit de pony elders te stallen zonder dat je bang hoeft te zijn dat daar geen goede begeleiding is.

Qua leeftijd zie ik geen bezwaren, zolang de ouders tijd in begeleiding steken is het toch fantastisch als je een pony krijgt?
Als je een gouden kinderpony koopt is die zo weer verkocht als er geen tijd is vanwege school of werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:08 



 
Profiel   

Ze blijkt helemaal niet zo onzeker, is heel braaf en leert snel.
Gisteren werd ze gekeurd door de veearts, ze werd toch 3 jaar ouder geschat, 18 dus ipv 15. Haar gewrichten zijn heel goed maar ze heeft verhoogde kans op hoefbevangenheid en er is ook een verhoogd risico op ppid. We hebben dus bloed laten afnemen en nu is het een weekje wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 09:16 



 
Profiel   

Ik zou dan zeker wel wat van de prijs afhalen, 3 jaar is een hoop in paarden leeftijd…

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 09:27 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Ik zou dan zeker wel wat van de prijs afhalen, 3 jaar is een hoop in paarden leeftijd…

En helemaal op deze leeftijd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 09:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 131 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen