Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ons verhaal was veel te kort.

 
Profiel   

Mijn allerliefste
In juli 2017 begon ons avontuur. Als 2 maanden oud veulentje stond jij te koop. Je mama was een connemara, en je papa dachten ze een tinker. Al heb ik in de afgelopen jaren al heel wat wilde gokjes voorbij horen komen want een volle tinker kon het nooit geweest zijn.
[ img ]

Wat het ook was, mijn droompony was je direct. Eigenlijk wist ik het van de foto's af al, maar voor de formaliteit heb ik je nog even bezichtigd :+ en man, wat heb jij me met je karaktertje snel om je vinger gewonden. Kleine grapjesmaker. Als jij het ergens niet mee eens was mocht iedereen dat ook best weten. Zoals de hoefsmid vond je maar het jouwe van :+
[ img ]
Ik heb je dus zomaar gewoon gekocht en daar heb ik nog nooit ook maar 1 seconde spijt van gehad. Je was nog zo klein en moest dus nog even bij mama blijven. Maar dat gaf niet want je stond op een super plekje en ik kwam regelmatig even met jou knuffelen, waar je de allerbeste in bent!


[ img ]

Toen het tijd was om bij mama weg te gaan heb ik jou mee naar huis genomen en heb ik een heerlijk plekje gevonden bij mensen aan huis waar je op kon groeien samen met een oudere merrie en 2 jonge vriendjes om mee te spelen. Wat genoot je ervan en van een klein guppie zag ik je langzaam opgroeien naar een hele bink!!

[ img ]

Vorig jaar zomer was het dan zo ver. Je was nu ruim 3 jaar en werd rustig aan beleerd. Eerst grondwerk, en wat was jij zoals verwacht braaf en leuk om mee te werken. We hebben meegedaan aan een clinic en ondanks dat je wel onder de indruk was van het publiek deed je het toch allemaal maar!

[ img ]

Een van de eerste keren op mijn eigen gup. Man ik heb een week de grijns van trots niet meer van mijn gezicht gekregen.

[ img ]

Alles deed je braaf. Het enige wat opviel was dat je nogal scheef en vast in je bekken zat. Hiervoor ben je 3 keer behandeld door een chiropractor en het leek beter te gaan.

In het najaar van 2020 kwam mijn droom uit en kon ik je aan huis hebben. Wat heerlijk! Ik heb je mee naar huis genomen en je samen met een vriendinnetje lekker op het land gezet. Even bijkomen van het beleren, even lekker vakantie. Tegen februari/maart van dit jaar was je gewoon weer niet goed. Grondwerken ging niet lekker en ik durfde je niet goed weer op te pakken. Het begon me steeds meer op te vallen dat je gewoon niet goed liep. Je had een hele verkorte pas linksachter en je bekken zat compleet vast. Eerst maar eens een dierenarts erbij. Die vond het moeilijk. Het advies was toch weer losmaken door een goede chiropractor en rustig aan gaan trainen. Zo gezegd zo gedaan. Maar het hielp niet. Je bleef onregelmatig. Ik vertrouwde het niks en heb een afspraak gemaakt op de kliniek.

Daar aangekomen ben je helemaal door de molen gehaald. Ik kwam voor een onderzoek naar het bekken/si gewricht maar daar was op de röntgenfoto's geen centje pijn te bekennen. Uiteindelijk foto's gemaakt van je been en daar kwam het aan het licht. Osteolytische spat.


[ img ]

De foto loog er niet om en de arts schrok zelf een beetje van de foto.
Maar we hadden in elk geval een diagnose waarom je zo slecht liep. Goed komt het nooit meer. Maar met goed management zou het misschien een acceptabel pensioen worden.
Vol goede moed heb ik je weer mee naar huis genomen en ingezet. Je bent ingespoten in de spier met osphos, krijgt permanent duivelsklauw en ik probeer je zoveel mogelijk droog en warm te houden.

Na het overlijden van je vriendinnetje kreeg je een mini vriendje en wat ben je gek op hem

[ img ]

Maar mijn lieve jack je word niet beter. De osphos heeft niks gedaan en de duivelsklauw is niet voldoende. en je blijft kreupel. Belasten is helemaal niet aan de orde en Wat ik ook doe, wat ik ook probeer je blijft je been ontlasten. Draven lukt je niet meer. Spelen met je vriendje ook nier meer. Vorige week schrok je van een zaag en je probeerde weg te draven. Strompelend verbijt je de pijn. Mijn hart breekt ;(

Ik kan niet accepteren dat je al een jaar kreupel bent, en van oktober tot mei met pijn moet leven. 4 jaar ben je. Nog een heel leven te gaan.

Lieve jack, vanmorgen heb ik een heel lang, en eerlijk gesprek met mijn eigen dierenarts gehad. Hij heeft naar jou gekeken en ziet het. Hij ziet hoe je compenseert, hoe onregelmatig je in vrijheid al loopt. Hij vind het enorm lastig maar is het met mij eens dat je dit niet moet willen. Je kan niet meer beter worden. We hebben alles geprobeerd. Kon iemand me maar zeggen "doe even dit, doe even dat, en dan is hij zo weer beter" en ik deed het. Maar het is er niet.
We hebben besloten om je te laten gaan. Nog een laatste paar dagen. Nog een emmer Wortels, nog kusjes, nog knuffels.
Mijn hart scheurt in duizend stukken maar ik doe het voor jou. Ik wil voor jou geen leven met pijn. Ik hou van jou lieve grapjas


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:08 



 
Profiel   

Ach jee, zo jong, zo oneerlijk ;( Maar wel de beste keuze, heel veel sterkte voor de komende periode, maar je had niets anders kunnen doen. Zo te zien leeft hij daar ook echt in een paradijs :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:16 



 
Profiel   

Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:18 



 
Profiel   

Afschuwelijk, zo jong nog! Gelukkig heeft hij het ontzettend met jou getroffen. Heel veel sterkte! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:21 



 
Profiel   

ooh wat erg voor je :( zo jong en al moeten afgeven. Veel sterkte. Geniet van de laatste dagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:26 



 
Profiel   

Wat triest, zo gewenst en zo blij mee. Maar hulde dat je de beslissing hem hebt genomen, je kin niet anders maar dat maakt het verdriet niet minder, sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:29 



 
Profiel   

Wat schrijf je met liefde over hem en wat een verschrikkelijk einde voor jullie. 4 jaar is veel te jong, jullie hadden nog heel wat jaren samen moeten hebben. Veel sterkte TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:29 



 
Profiel   

Ach jee.. zo'n puppy nog. Gelukkig kun je voor hem de juiste keuze maken. Hij heeft het daarmee getroffen. Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:30 



 
Profiel   

:knuffel: jeetje, wat een ontzettend sneu verhaal.
heel moedig van jou om ervoor te kiezen hem van zn pijn te verlossen, al heb je helaas geen andere keuze.
Het is soms allemaal niet eerlijk, en wat een pech op zo een jonge leeftijd. Gelukkig heb je hem in zn korte leventje veel liefde kunnen geven.
Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:33 



 
Profiel   

Veel te jong, heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:35 



 
Profiel   

Veel sterkte TS, wat moet dit een nachtmerrie voor jou zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:44 



 
Profiel   

Ach jee, zo'n goede band samen en dan veel te jong moeten laten gaan.. Heel veel sterkte Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:53 



 
Profiel   

Wat een verschrikking voor jullie. 4 jaar en dan dit onmogelijke besluit moeten maken. Geniet de komende dagen nog even van hem, verwen hem met alle lekkers. En voor de periode erna inmens veel sterkte met het verwerken. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:57 



 
Profiel   

Och wat verdrietig
Heel veel sterkte gewenst !

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:09 



 
Profiel   

Heel verdrietig voor jullie allebei. Gelukkig heeft hij een fijn leven gehad bij jou, maar ja, het had allemaal veel langer en nog fijner moeten zijn. En voor jou.. ik weet hoe ontzettend moeilijk zo'n beslissing is... moedig dat je het doet en heel erg veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:45 



 
Profiel   

Wat verdrietig, maar zo'n moedig en eerlijk besluit.
Veel sterkte met dit verlies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:49 



 
Profiel   

Oei wat heftig. Wat ben jij een goed baasje voor je paard. Ik vind het heel erg voor je. Sterkte met het uitvoeren van dit vreselijke besluit. In dit geval is het echt liefde waardoor je hem laat gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:56 



 
Profiel   

Wat een verdrietig bericht, maar een dapper besluit. Jammer dat jullie niet langer van elkaar kunnen genieten. Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:58 



 
Profiel   

Jeetje, heel veel sterkte en respect voor dit dappere maar o zo moeilijke besluit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:59 



 
Profiel   

Ach wat sneu, hij is nog zo jong :\

Heel veel sterkte met dit enorme verlies :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 15:01 



 
Profiel   

Wat enorm verdrietig.
Pff geen leeftijd zeg.
Heel veel sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 15:03 



 
Profiel   

Bedankt voor de lieve reacties. Dat doet me goed :knuffel:
Ik leef in een waas, en elke keer als ik denk dat de tranen wel op zijn beginnen ze weer te stromen.
Voor mijn kleine mini vriendje heb ik een logeer adresje gevonden bij kennissen waar hij even samen met wat andere shetlandertjes kan staan zodat hij niet alleen hoeft te zijn en dan ga ik een afspraak maken met de dierenarts voor het inslapen. Maar het voelt zo onwerkelijk, ik ben de dood van mijn 4 jarige aan het plannen. Onmenselijk. Ik ben in ieder geval "blij" met het gesprek van vanmorgen met mijn DA. We hebben het er echt heel lang en goed over gehad en ik voel me gesteund in mijn beslissing. Geen "wat als." Maar ik gun dit echt niemand ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 15:22 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk. Zo jong nog Y;(
Ik leef zo met je mee :knuffel: Je kan echt lezen hoe veel je van hem houd. En hij zal voor altijd een plekje in je hart hebben :knuffel: Y;(
Nu galoppeert hij lekker in het paarden paradijs, zonder pijn :knuffel:

Heel veel sterkte Ts :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 15:31 



 
Profiel   

Wat een ontzettend moeilijke beslissing heb je moeten maken. Mijn hart huilt met je mee. Heel veel sterkte! :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 16:12 



 
Profiel   

Vreselijk om zo een jong dier te moeten laten gaan :(

Je spreekt met zoveel liefde over hem... sterkte met dit immense verdriet :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 16:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen