Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 189 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat ik zocht, en wat ik werkelijk gekocht heb ..

 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 22:31 



 
Profiel   

Ik wou absoluut geen bruin paard hebben toen ik opzoek ging naar mijn eerste paard.
Uiteraard ben ik met een bruin paard naar huis gekomen :')
(voor de rest voldeed hij wel aan alle eisen)

Ondertussen hebben we 4 bruine paarden/pony's. <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 22:37 



 
Profiel   

Ik wou een d of e pony, friezen vond ik spuuglelijk. Drie keer raden wie nu een fries heeft :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 22:38 



 
Profiel   

Ik wou ook geen paard. Teveel tijd, teveel geld. Ik quote mezelf letterlijk “als mijn ouders nu aanbieden een paard voor me te kopen, zeg ik nee”


[ img ]
Is ze niet leuk? :D
Toch echt vrijwillig helemaal zelf gekocht :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 22:40 



 
Profiel   

Ik zocht een rasloos, wat ouder, bomproof paard met western uitstraling (vlakke gangen, dikke kont, van nature lage hoofdhouding). Had geen hoop op een jonge dure quarter, want niet stabiel genoeg nog en te duur. En kwam thuis met beeldschone, jonge (stabiele) quarter. Al 6 jaar mijn grote vriend <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 22:41 



 
Profiel   

Ik wilde vooral niet zo'n doorsnee bruine KWPNner

[ img ]
Tadaaa

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 22:46 



 
Profiel   

Geen bruine, want die had ik al... gelukkig is de tweede buckskin volgens zijn papieren, want anders zou je toch zweren dat ik twee bruine paarden heb :D [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 22:47 



 
Profiel   

Géén schimmel.

[ img ]

Ik tel er 3 :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 22:49 



 
Profiel   

Ik was oorspronkelijk op zoek naar een KWPN paard. Dat al wat verder was in de dressuur, dus een leerpaard.

Ik heb nu een Fjord waarmee we samen nog de dressuur moeten gaan uitzoeken. We maken er gewoon een dressuurpaard van :Y)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 22:49 



 
Profiel   

Jaaaa! Dit vind ik leuk!

Ik ben twee keer op zoek geweest. De eerste keer was in 2017 vlak na mijn schoolexamen en de tweede keer was afgelopen voorjaar.
Eerste keer zocht ik:
- Ruin of een brave merrie, geen hengst
- Minimaal de basis beleerd.
- Ras niet enorm belangrijk, maar ik was wel groot fan van Tinkers
- In de leeftijd van 4 tot 10 jaar
- Verkeersmak
- Mag uitdaging inzitten, maar moet niet gemeen oid zijn.
- Minimaal 1.50, 1.55 of hoger is een pré. Maximaal 1.65.
- Donker kleurtje of bont
- Binnen budget van destijds 3000 euro

Ik kwam thuis met deze man:
Een vierjarige Connemararuin die werd geadverteerd met 1.53 (bleek echter rond de 1.49 te zitten, maar oké). Braaf (op hier en daar uitbreken na) basis beleerd, niet volledig verkeersmak. Schimmel :Y)
[ img ]

Helaas bleek al snel dat hij een knieblessure had en daarom heb ik hem afgelopen april in laten slapen na ongeveer 3 jaar kwakkelen en grasmaaien. Twee à drie weken daarvoor begon hij te kreupelen en ben ik rond gaan kijken voor een nieuw vriendje die mijn Shetje gezelschap kon houden. Met de huidige paardenmarkt, was ik wat flexibeler :o
- Hengst of ruin, afhankelijk van de leeftijd. Ik ga namelijk geen driejarige hengst kopen :Y)
- Tinker of een kruising daarmee
- Flink aan de maat. Minimaal 1.50, maar liever weer vanaf 1.55. Dat is namelijk al heel groot voor een Tinker xd
- Afhankelijk van de leeftijd beleerd. Jonkies mogen, maar de voorkeur is voor een beleerde Tinker
- Import mag, voorkeur voor NL-gefokt
- PSSM-vrij
- SME-vrij bij voorkeur
- Gewend aan verkeer
- Gewoon braaf
- Geen voorkeur voor kleur
- Geen voorkeur voor hoeveelheid manen of sokken

Ik was echt helemaal in de Tinkermodus :+ Ik heb wel bij een Tinker gekeken, maar uiteindelijk kocht ik dit mannetje <3
[ img ]
Zwartbonte Barock Pinto (Fries x Ierse draft) van 12 juni 2020. Verwachte schofthoogte: 1.50+! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 22:57 



 
Profiel   

Qimm schreef
Ik wilde vooral niet zo'n doorsnee bruine KWPNner

[ [url=m/ah6lRk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tadaaa

OMG, wat een bink! <3 Als dit doorsnee was had ik allang een paard gekocht... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 22:58 



 
Profiel   

Geen witte...
Wat kreeg ik een witte pony...


Geen jong paard...
Wat werd het... Een net 3jarige ruin...

Geen merrie...
Wat werd het... een 6 jarige merrie :P


En wat leren we hier van... je krijgt niet altijd wat je wilt... maar wel wat je nodig hebt :P want we zijn er heel blij mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:01 



 
Profiel   

Gezocht:

Vos ruin met een brede bles en vier witte benen :j
- braaf
- 1.65 tot 1.70

Ik kwam thuis met een zwarte merrie zonder enig wit op de benen en een kolletje. Niet braaf, en 1.72

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:08 



 
Profiel   

Na het inslapen van mijn droommerrie wilde ik eigenlijk een kopie van haar. Maar dat was niet realistisch.. maar er was toch wel een flink lijstje van ‘nee dan niet’.
- geen ruin
- ouder dan 5 tot 11
- geen bruine
- geen koudbloed of draver
- niet groen

(Ik was nog niet echt op zoek dus hoefde nog geen eisen bij te stellen _O- )

Wat stond er in de wei en heeft mij uitgekozen?
Een vierjarige groene draver ruin in de kleur bruin…. Hoe verzinnen we het soms, maar hij heeft mij uitgekozen en ik kon geen nee zeggen!

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:13 



 

Een witte of vosbonte koudbloed pony waar ik lekker meteen de bossen mee in kon;

[ img ]

Euh ja :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:17 



 
Profiel   

Hahaha! Zo leuk dat iedereen iets anders heeft dan de wensenlijst!

Ik was nog niet op zoek, wel bedacht dat ik echt ging sparen voor als mijn verzorgpaard er niet meer zou zijn (3 jaar later nog steeds aanwezig gelukkig, nu 26 jaar oud :D ) Dan had ik een mooie spaarpot opgebouwd en de stalling zou ik overnemen.
Verzorgpaard is een kwpn van 1,67 hoog. Vos met grote bles. Dus dat mocht het iig niet worden. Liefst rond de 1.70 max. en liever geen jazz bloed.

Stalgenoot had een grote (1.75) vos met bles van Johnson.... die is niet meer van haar hahaha! Misschien niet het paard wat ik zelf zou gaan zoeken, maar met alle liefde over genomen. Leuk feitje is nog dat mijn paarden familie zijn van elkaar...Farrington x Calipso en Johnson x Calipso (hier kwan ik pas achter toen ik het paspoort had).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:18 



 
Profiel   

Ik wou:
- een allround rijpaard, eentje waarmee je eens dressuur kan rijden maar ook een kan springen. Moest geen uitblinker zijn
- sterke voorkeur voor merrie, ik trek uit mezelf naar merries toe
- voorkeur voor Arabisch of Spaans bloed
- zadelmak en ingereden, liefst tussen 5 en 8 jaar oud. Moest niet veel kunnen, maar basis moest wel bevestigd zijn (b-proef klaar zeg maar)
- géén schimmel

Ik kocht:
- merrie
- Arabisch volbloed
- 3 jaar en maar net zadelmak
- schimmel
- rijpaard en allround; ja, ze is echt heel allround. Hoe gek ik het ook bedenk, ze doet het. Rijpaard is niet zo goed gelukt, ze is nu chronisch geblesseerd en voor de rest van haar leven ongeschikt als rijpaard. Maar! Ongelukken kunnen altijd gebeuren en ik heb er 3 jaar mee gereden. Waarin ik onder meer aan het strand ben gaan rijden met haar, heb gesprongen, heb gedresseerd, neckrope gereden heb,…

Ze is nu 6 jaar bij me en ik hoop op nog heel veel mooie jaren! Ik was groen en 18, zij groen en 3, maar dat is goed gekomen en ik kan me echt geen beter vriendje wensen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:18 



 
Profiel   

Heel leuk dit!
Ik wilde een lekker klein paard, want ben zelf klein. En absoluut geen schimmel!!
Dus nu uiteraard 2 schimmels van 1.80m in de wei :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:20 



 
Profiel   

Ik wou een fries maar absoluut onder geen voorwaarden een nakomeling die Jasper bloed voert.

Dus ik kocht een julius x jasper
:')

Moeder stamt direct af van Jasper.
Vader is een norbert x beart en beart is jawel.... Een jasper. :evaw:
Gelukkig maakt hij het in karakter dubbel en dwars weer goed.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:31 



 
Profiel   

[ img ]
Voor mij nooit een Shetlander, dit is al 4,5 jaar mijn vriend.

[ img ]
Ik had de vos en bovenstaande shet. Heerlijk zo weinig paarden, weinig uitmesten etc. En toen kwam Keessie de fjord weer te koop na 1,5 jaar weg te zijn geweest…. We hebben er alweer 2 jaar 3 thuis staan dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:34 



 

Ik wilde een dochter van Iffraaj en die heb ik ook. :D Met nog een leuke, black type stamboom en daarmee ook potentieel interessant voor de fokkerij, dus ik klaag nergens over. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:45 



 
Profiel   

Als ik een maatje voor mijn Friese merrie wou en ook leuk zou zijn voor de kinderen als ze er in geïnteresseerd zijn zou het een witte welsh worden maar zeker never nooit een shet.

Ja joh en wat loopt er nu.
[ img ]
Juist twee stuks zelfs. De kleinste denkt trouwens dat hij 1.80m is in plaats van 80 cm

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:56 



 
Profiel   

Ik geloof dat ik me wel aardig aan mijn lijstje heb gehouden :D.

Ik zocht een d pony, merrie, beetje stevig type en geen vos. Jonger dan 5, hoeft niet beleerd te zijn, wel minimaal halstermak.

Ik heb een valk Welsh cob merrie gekochy van twee jaar. Niet halstermak en ze wordt waarschijnlijk een kleine e pony, maar verder netjes volgens het lijstje.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 00:06 



 
Profiel   

Eis 1: er zou de eerste jaren geen paard meer bij komen
Eis 2: moest het dan toch zo zijn, dan een jonge aqha/apha merrie (absoluut die 2) met goede bloedlijnen die nog niet zadelmak was zodat ik daarmee aan de slag kon. En absoluut niet veel wit eraan!

Tja…
[ img ]

[ img ]

[ img ]
(En niet onbelangrijk detail, het is een hengst :') )
Hij is iniedergeval jong en was toen ie bij me kwam niet zadelmak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 00:19 



 
Profiel   

Ik wilde geen dressuur gefokte KWPN’er meer nadat ik mn vorige dressuur gefokte KWPN’er met 6 al in moest laten slapen. Zocht naar een wat breder paard en niet al te groot (die 6 jarige was dus 1.80) :')

En met wat kom ik thuis:

Een dressuur gefokte KWPN’er :+
Wel wat breder en 1.63 :Y)
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 00:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 189 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen