Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 8 [ 189 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat ik zocht, en wat ik werkelijk gekocht heb ..

 
Profiel   

Mooi topic dit !

Ik zocht niets. En als ik al een paard kon kopen, dan niet zo n grote. Uiteraard was m'n eerste paard 1m80 ( maar erg sensibel).

Na de verkoop van mijn 2e paard , was ik wederom niet op zoek. Maar kreeg de mogelijkheid, een freiberger merrie te kopen. En dat bleek geweldig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 08:35 



 
Profiel   

Ik kan me hier ook melden :')

Ik zocht:
- ruin
- jong (onbeleerd, veulen, max 2)
- expressief
- ongeveer 1.50
- idealiter fjord of freiberger

Ik kwam thuis met:
- ruin
- 1.35
- expressief
- 13 jaar
- onbekend maar iets met stippen :+

Wel nagenoeg onbeleerd :')

[ img ]

Ik zwéér dat de volgende echt jong is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 08:37 



 
Profiel   

Ik zocht heel wat jaar geleden een weidemaatje voor mijn nu 8 jaar geleden overleden ruin, mocht van alles zijn maar geen shetlander..

Inmiddels 2 Shetlanders en oooh wat zijn ze geweldig <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 08:48 



 
Profiel   

Oh dit is een topic voor mij, doe niks anders :')

10 jaar geleden zocht ik een merrie, vos met veel wit, zadelmak.

[ img ]
Kwam thuis met een net geen 3 jarige bruine hengst…

Vorig jaar zocht ik helemaal geen paard, en opeens stond dit op stal:

[ img ]
6 maanden oud merrieveulen… wederom bruin en niet vos -O-

En dit jaar zocht ik een 4 jaar of oudere zadelmak en liefst doorgereden pony (D/E) die vooral braaf was….

Tadaaaaa….
[ img ]
Een 2 jarige (uiteraard niet zadelmakke) New Forest merrie… en wederom niet in de zo gewenste kleur vos…

Ik kom eigenlijk nooit thuis met wat ik zocht, ik heb er een abonnement op :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 09:18 



 
Profiel   

Ik pas hier ook wel in het topic geloof ik :+
Mijn vorige pony was alles wat ik zocht en wou. Ik kocht hem als veulen en hij heeft helaas maar 4 jaar mogen worden.
Ik ging daarna opzoek naar een simpel recreatiepaard. Geen jonkie meer, rond de 14-17 jaar, levenservaring en braaf. Oh ja en vooral een ruin want die zijn gewoon in mijn ervaring makkelijker.

En uhh ja we hebben bijna alle vinkjes behalve dat we thuis kwamen met een drachtige merrie _O- _O-
17 jaar en poepie braaf alleen met een klein detail in de buik :+ Ik viel echt als een blok voor haar en klikte meteen <3

En voor iedereen boos word ja we hebben er wel een paar nachtjes over geslapen en er over nagedacht of we dit willen/kunnen/ruimte voor hebben en wat we in de toekomst gaan doen. Geen zorgen, heel blij mee en helemaal welkom. Alleen absoluut niet helemaal gepland :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 09:31 



 
Profiel   

Ik zocht een Arabische merrie en die wilde ik heel graag drachtig van Yanour naar ons in Roemenie laten komen.
De AV merrie is gelukt, ze stapte alleen niet drachtig van de trailer. Wel kwam er van diezelfde trailer een rescue veulen welke zij met heel veel liefde onder haar vleugels heeft genomen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 10:02 



 
Profiel   

Ik zocht een grootramige kwpn-er, liefst ruin.
Kreeg (niet kocht) een haflinger merrie van 1.45 die ook nog eens mega slecht gebouwd is
[ img ]

Maar gezien dat ze van opa naar mij is gegaan, gaat ze niet meer weg.
Ben er stiekem ook wel heel erg verlieft op.

Vriendin wou alles behalve schimmel fk wit. En die kwam thuis met een spierwitte (meestal met gele gloed :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 10:07 



 
Profiel   

Ik ging ooit op pad voor een dressuurpaard en kwam terug met een Haflingerveulen. Ondanks alle commentaar was ik ziels blij dat ik haar gekocht had. De dames met snot in hun neus heb ik genegeerd en heb heel wat mooie jaren met haar mogen hebben. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 10:18 



 
Profiel   

Begin dit jaar zocht ik:
- Wedstrijdklaar paard van 5-6 jaar oud
- rond de 1.70
- merrie
- zwart of donkerbruin, heel misschien een schimmel maar zeker geen vos
- zo min mogelijk wit
- braaf en meewerkend

Waar ik mee thuis kwam:
- Net zadelmakke 4 jarige
- op dit moment 1.73 en nog in de groei
- ruin
- knaloranje vos :+
- 4 witte benen en wit op het hoofd
- braaf en meewerkend

Alleen het braaf en meewerkend is dus gelukt :Y) . Maar goed, eigenlijk is dat ook wel het belangrijkste. Kleur begint ook langzaam te wennen, gelukkig match een vos wel heel mooi met mijn faboriete kleur blauw :D .

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 10:52 



 
Profiel   

Leuk topic zeg!

Eerste zoektocht voor mij zocht ik een goed doorgereden quarter met genoeg showervaring, een leermeester dus. Geen vos en niet al te groot.
Ik kwam thuis met dit pareltje <3 die overigens 1.53m was, dat is voor een quarter dus groot en welgeteld 1 show gelopen had :+
[ img ]

Zoektocht nr 2 zocht ik :
- een merrie
- geen vos
- zeker niet te groot
- jaar of 2/3.
[ img ]
Kwam thuis met deze fantastische merrie, destijds 3 jaar, mooi vos :+ En maar liefst 1.56m :+

Daarna was ik niet echt op zoek maar kwam toevallig mijn lieve Flint op mijn pad :)
In het begin totaal niet wat ik zocht (hengst, onbeleerd, halstermak maar verder niks), maar nu stiekem toch verliefd op hem geworden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 11:34 



 
Profiel   

Ik kan nu ook eindelijk meedoen in dit topic :):)

4 jaar terug zocht ik:
- pony, 140-148 cm
- max 15 jaar, niet jonger dan 8
- geen bruin, vos of schimmel
- geslacht geen voorkeur, had ervaring met zowel ruinen als merries verzorgen en rijden en daar merkte ik nooit echt verschil in
- geschikt als eerste eigen pony
- voor de springsport
- lief karakter

Wat het is geworden:
- 143 cm
- 10 jaar oud
- bruin :+
- ruin
- zeker geschikt als eerste eigen pony (heb er heeeel veel van geleerd)
- nooit maar één officiële wedstrijd mee gestart 8)7 (om verschillende redenen)
- karakter over het algemeen echt een schatje, maar sommige basis dingetjes zaten er niet helemaal goed in dus die gebruiksaanwijzing leerde ik gaandeweg kennen


Dit jaar wilde ik over naar een ander paardje:
- harde eis 150-160 cm, indien 160 dan smal gebouwd
- 5 tot 10 jaar, liefst een relatief jongere
- geen hengst of een pismerrie, verder alles mogelijk (kleine voorkeur voor ruin)
- geschikt voor eventing; absoluut niet kijkerig
- goede basis van zowel dressuur als springen. Liefst al eens crosshindernisjes gezien
- 'bijzondere' kleur als appaloosa, bont, valk of palomino (zeker geen schimmel of iets met meer wit dan kleur)

Wat er sinds vorige week bij mij op stal staat:
- 157 cm
- 6 jaar
- lieve merrie
- buitengewoon goed springtalent, niet kijkerig, wel snel afgeleid
- basis is OK en ze heeft aan een crosslesje meegedaan
- vos :')

Tja, het paard dat wel precies aan de eisen voldeed was afgekeurd op de foto's. Dus dan maar de wensen iets bijstellen :Y)

[ img ]

Kleur ben ik duidelijk niet goed in haha. De rest is aardig gelukt bij beide zoektochten!



Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 25-10-21 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Foto die niet betaald is eruit gehaald


Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 12:41 



 
Profiel   

Wat een grappige topic!

Waar moest mijn eerste paard aan voldoen:
Een donkerbruine ruin die super braaf was onder het zadel.

Wat kreeg ik:
Schimmel merrie met een trauma, wel super lief op stal en in de wei maar met rijden niet altijd even makkelijk.

Toen ze overleed op een gegeven moment opzoek gegaan naar die donkerbruine ruin. Had hem gevonden maar kwam niet door de keuring .

Uiteindelijk een hele brave bruine quarter merrie gekocht waar ik heel gelukkig mee ben

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:52 



 
Profiel   

Ik zocht:
-merrie
-8 jaar en , het liefst al wat ervaren.
-1.50+

Ik kreeg:
-ruin
-4 jaar oud
-amper 1.40
Maar wat ben ik blij met hem!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:59 



 
Profiel   

ik zocht, op laag pitje,

een ruin,
min. 170m
leeftijd 7-15jaar vanwege de kinderen die er ook zo op konden stappen
Schimmel
dressuur/veelzijdig beleerd/gereden.


Waar kom ik geheel onverwacht mee thuis:

3 jarige ruin
Tuiger
Vos
en 1.63m (inmiddels rond de 1.65/1.66m)
eigenlijk onbeleerd (die paar keer voor de kar en 3x snel onder zadel).

[ img ]

Heb altijd geroepen, tis meer dan 20 jaar geleden dat ik ooit 1 heb ingereden dus nooit weer (ook vanwege de kinderen en helaas weduwe).
, Zijn karakter (mijn dochter van 2 kon er zo bij en hij werd zo voorzichtig ineens), clownsstreken en zijn lopen gaven de doorslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 13:40 



 
Profiel   

Loran_Nolen schreef
ik zocht, op laag pitje,

Heb altijd geroepen, tis meer dan 20 jaar geleden dat ik ooit 1 heb ingereden dus nooit weer (ook vanwege de kinderen en helaas weduwe).
, Zijn karakter (mijn dochter van 2 kon er zo bij en hij werd zo voorzichtig ineens), clownsstreken en zijn lopen gaven de doorslag.


En hij is ook nog eens heel knap!
Herkenbaar trouwens, bij mij gaf het karakter ook de doorslag. Alle vinkjes op onze lijstjes ten spijt, je hebt er niets aan als je niet met het paard door een deur kunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 13:49 



 
Profiel   

miereneter schreef
Loran_Nolen schreef
ik zocht, op laag pitje,

Heb altijd geroepen, tis meer dan 20 jaar geleden dat ik ooit 1 heb ingereden dus nooit weer (ook vanwege de kinderen en helaas weduwe).
, Zijn karakter (mijn dochter van 2 kon er zo bij en hij werd zo voorzichtig ineens), clownsstreken en zijn lopen gaven de doorslag.


En hij is ook nog eens heel knap!
Herkenbaar trouwens, bij mij gaf het karakter ook de doorslag. Alle vinkjes op onze lijstjes ten spijt, je hebt er niets aan als je niet met het paard door een deur kunt.


dank je
Nu begint hij wel wat met uitproberen en heb ik wel even momenten van, *zucht* waarom ook alweer een jong paard .
Maar dan kijk ik naar hem en doet die gek en is die gedachten ook zo weer weg

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 17:56 



 
Profiel   

Na het eeuwige vechten met mijn sensibele merrie zocht ik
- een klein, dik, braaf ruintje!
- kleur maakt niet uit, maar een buckskin (valk) zou wel leuk zijn
- moet braaf zijn proefje kunnen lopen.
-géén Gunnerafstamming!
Wat het werd:
Donkerbruine hengst van Spooks Gotta Gun
Die op Europees niveau liep
1.53 hoog
En 3X het budget dat ik in gedachten had :')
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Maar wát ben ik blij met dit paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 18:24 



 
Profiel   

Zocht niet echt iets, maar als er dan een ooit een eigen paard zou komen moest het een prachtige Zwarte Fell Pony zijn.

Eh.... Hij is geen Fell Pony, niet zwart, maar wit, een hele stoere Shetlander en op dit moment vooral meer gepaneerd dan echt wit :') , ruin en gekregen van zijn fokker toen hij een lief klein hengst veulentje was (uiteraard bij zijn moeder gebleven tot hij afgespeend kon worden) <3 .
Asfaloth is alweer 8 jaar lang mijn grote vriend, maatje, steun en toe verlaat <3 . Zou echt niet meer zonder hem kunnen en wat ben ik ziels gelukkig met mijn knapperd <3 .


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 19:07 



 
Profiel   

xYaartje schreef
Zocht niet echt iets, maar als er dan een ooit een eigen paard zou komen moest het een prachtige Zwarte Fell Pony zijn.

Eh.... Hij is geen Fell Pony, niet zwart, maar wit, een hele stoere Shetlander en op dit moment vooral meer gepaneerd dan echt wit :') , ruin en gekregen van zijn fokker toen hij een lief klein hengst veulentje was (uiteraard bij zijn moeder gebleven tot hij afgespeend kon worden) <3 .
Asfaloth is alweer 8 jaar lang mijn grote vriend, maatje, steun en toe verlaat <3 . Zou echt niet meer zonder hem kunnen en wat ben ik ziels gelukkig met mijn knapperd <3 .


[ [url=m/QrNW4i.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hulde voor de naam! Past goed bij zo'n knappe pony. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 19:11 



 
Profiel   

marley93 schreef
xYaartje schreef
Zocht niet echt iets, maar als er dan een ooit een eigen paard zou komen moest het een prachtige Zwarte Fell Pony zijn.

Eh.... Hij is geen Fell Pony, niet zwart, maar wit, een hele stoere Shetlander en op dit moment vooral meer gepaneerd dan echt wit :') , ruin en gekregen van zijn fokker toen hij een lief klein hengst veulentje was (uiteraard bij zijn moeder gebleven tot hij afgespeend kon worden) <3 .
Asfaloth is alweer 8 jaar lang mijn grote vriend, maatje, steun en toe verlaat <3 . Zou echt niet meer zonder hem kunnen en wat ben ik ziels gelukkig met mijn knapperd <3 .


[ [url=m/QrNW4i.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hulde voor de naam! Past goed bij zo'n knappe pony. :D

Wat lief! Dank je wel <3 ! Officieel heb ik hem als veulentje Sem genoemd, maar toen ik hem kreeg liep hij al ruim 6 dagen rond zonder naam dus ik had er snel een nodig. Naarmate hij ouder werd zag ik gelukkig in dat Sem niet meer paste bij zo'n stoere en knappe pony. Geïnspireerd door de film Lord of the Rings werd het Asfaloth <3 :D . Past perfect bij hem! Naam voelde gelijk goed en we zijn er alle twee nog helemaal happy mee met de naam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 19:53 



 
Profiel   

Wow sevke, wát een machtig paard. Ben jij dat op de foto's? Hij voldeed dan niet bepaald aan je lijstje, maar kan met voorstellen dat je daar nu niet rouwig om bent. Doe je internationale wedstrijden met hem?

xYaartje, zo grappig dat je een pony koopt die bijna het tegenovergestelde is van je wensenlijstje, maar dan toch de leukste blijkt! Het is een dotje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 08:03 



 
Profiel   

Ik verkocht mijn paard van 178.ik wilde echt wat kleiners dit was een onpraktische maat voor iemand van mijn lengte.

Ik zocht;
-Een stuk kleiner 165 zoiets.
-Braaf paard
-Paard waar ik wat dressuur mee kon rijden en vooral veel bosritten.
-bont
-jaar of 6-8 oud.

Ik kwam thuis met een project paard. Bruin. 3 jaar oud en inmiddels 1.88. Niet braaf met opstappen. Planning was opknappen en verkopen.
Hij heeft ook even te koop gestaan 3 jaar terug maar eigenlijk is hij t perfecte paard voor mij ( alleen die stokmaat he)
Januari zijn we 5 jaar samen. Inmiddels zzzwaar met winstpunten en rijden we heel veel in t bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 08:18 



 
Profiel   

Ik wilde absoluut geen merrie, jonger dan 6 jaar en geen saaie bruine
Ik kwam thuis met een bruine merrie van 7 jaar :D helaas heb ik haar dit jaar alweer moeten laten inslapen maar door haar zeg ik nooit meer wat ik niet wil!
En naast haar zie je mijn liefste shettie staan, ja mijn shettie. Ik wilde echt nooit zo een vervelende kleine pony hebben want wat mort je er mee? Nou het is de meest geweldige leuke pony ooit en je kan er echt alles mee :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 08:23 



 
Profiel   

Ik zocht een gezelschapspony voor m’n merrie, het werd een veulen waarvan ik hoopte dat ze groot genoeg zou worden voor een bosritje…. Vader is onbekend en moeders een kleine tinker. Gezien haar bouw en grootte denk ik dat paps en Shire is.

Nu 8 maanden en moeders staat er naast en die is 138.. dus denk dat ze wel groot genoeg wordt. _O-
[ img ]

Over paar weekjes komt ze bij mij aan huis te staan en dan kan ik dr opmeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 09:07 



 
Profiel   

miereneter schreef
Wow sevke, wát een machtig paard. Ben jij dat op de foto's? Hij voldeed dan niet bepaald aan je lijstje, maar kan met voorstellen dat je daar nu niet rouwig om bent. Doe je internationale wedstrijden met hem?

xYaartje, zo grappig dat je een pony koopt die bijna het tegenovergestelde is van je wensenlijstje, maar dan toch de leukste blijkt! Het is een dotje.

Dank je wel <3 ! En sssst niet te hard zeggen hoor haha. Hij vind zichzelf namelijk heeeel erg stoer, maar stiekem is het een dotje en een schatje. Al moet ik vooral knapperd of stoer zeggen tegen hem. Dat vind die helemaal geweldig!
Niet gekocht, maar gekregen van zijn fokker, maar heel bizar ja! Kan ook gewoon echt niet meer zonder hem <3 .
Al vanaf de dag dat die is geboren is (ken hem al sinds die een paar uur oud is. Verzorgde toen al de pony's bij zijn fokker en nog steeds) voelde ik een connectie/klik met hem. Hij kwam in de stal ook altijd gelijk naar mij toe en trok heel erg op aan mij ( want meneer moest zo nodig in november geboren worden :+ Vandaar dat hij zeker de eerste week op stal heeft moeten staan met zijn moeder voor die naar buiten mocht. Hengst loopt 24/7 in de kudde dus zijn moeder dacht in december 2012: kom, laten we eens gedekt worden :') Ideaal was het niet, maar hij is groot en sterk geworden).
Hengstveulens worden daar eigenlijk altijd verkocht dus ik probeerde mij er de eerste zes dagen niet al te veel aan te hechten. Ondanks dat ik toch al een soort van voelde: Jij hoort bij mij. Gelukkig moet zijn fokker dat ook in gezien hebben want toen Asfaloth zes dagen oud was kwam zijn fokker naar mij toe met: hij is voor jou. Je krijgt hem van mij.

Sta je daar. Als begin twintiger met je eerste eigen veulen :D . Toen moest ik het mijn ouders nog vertellen dat ik een pony had gekregen .
Toen ik die vertelde dat ik ze iets moest vertellen dachten ze eerst dat ik zwanger was _O- . Vervolgens waren ze opgelucht en blij dat ik een pony had gekregen haha.

Nog steeds trekt die heel erg naar mij toe. Ik mag alles met hem, maar bij een vreemde kijkt die echt de kat uit de boom. Dat die bij zijn osteopaat bij de aller eerste behandeling en ontmoeting vooral meer op zijn achterbenen stond vergeet ik nooit meer. Schaamde mij dood, maar inmiddels zijn ze gelukkig dikke vrienden en laat die alles toe wat ze wilt doen tijdens de behandeling.
Zo eenkennig is die.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 09:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 8 [ 189 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen