Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 8 [ 189 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Plaats een nieuw onderwerp

Wat ik zocht, en wat ik werkelijk gekocht heb ..

 
Profiel   

Leuk topic

Gezocht:
Menpaard vanaf 150 cm
Startklaar en iets ervaring voor de wagen
Leeftijd vanaf ergens rond de 6 jaar

Gevonden:
Hongaars sportpaard uit Duitsland

Wat ervaring voor de wagen maar bij thuiskomst bleek hij nog nooit iets aan dressuur te hebben gedaan en geen bak te kennen

Na keuring i.p.v. 5,5 dus 3,5 jaar zijn

I.p.v. redelijk kalm karakter bleek het nogal een karakterpaard te zijn met hengstenkuren

Maar na een jaar hard werken, veel lessen en soms bijna opgeven is het dan toch echt ons maatje geworden en kunnen we het samen heel goed vinden


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 09:38 



 
Profiel   

miereneter schreef
Wow sevke, wát een machtig paard. Ben jij dat op de foto's? Hij voldeed dan niet bepaald aan je lijstje, maar kan met voorstellen dat je daar nu niet rouwig om bent. Doe je internationale wedstrijden met hem?

xYaartje, zo grappig dat je een pony koopt die bijna het tegenovergestelde is van je wensenlijstje, maar dan toch de leukste blijkt! Het is een dotje.


ja en ja :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 12:13 



 
Profiel   

12 jaar geleden voor het eerst samen met me partner opzoek naar een mooie zwarte Forest merrie.
(Mooie investeren van de erfenis van oma)
Kom bij de fokker aan om een veulen te bekijken, heeft ie er 2 lopen. 1 zwarte en 1 vos en een zwarte enter merrie. Volle zus van het zwarte veulen. Prachtige pony.
Uit eindelijk alle 3 gekocht.
De 2 zwarte pony's echt stoere pony's om te zien.
De vos vond ik niet veel aan.
Maar goed als jonge fokker dol enthousiast met alles naar de keuring.
1 3 jarige en 2 twenters.
3 stamboek geworden en direct verkocht. Zat niet meer in. ( Met de ervaring van nu, was die eerder weg gegaan)
De vos is dat jaar nationaal kampioen geworden. Eerst steeds mooier kwa type en bewegen met een wauw factor.
Als 3 jarige naar de keuring, regio kampioen en nationaal reserve kampioen.
De zwarte heb ik als 4 jarige zadelmak verkocht en loopt inmiddels in Italië.
Zo zie ja maar kleur zegt niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 12:53 



 
Profiel   

xYaartje schreef
Ondanks dat ik toch al een soort van voelde: Jij hoort bij mij. Gelukkig moet zijn fokker dat ook in gezien hebben want toen Asfaloth zes dagen oud was kwam zijn fokker naar mij toe met: hij is voor jou. Je krijgt hem van mij.


Wat een leuk verhaal!

MarjanB schreef
Nu 8 maanden en moeders staat er naast en die is 138.. dus denk dat ze wel groot genoeg wordt.


En hij helpt mee met de klusjes in de bak, zo te zien :Y) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 19:10 



 
Profiel   

Ik had mijn paard nog geen jaar geleden verkocht en toen ineens werd deze frummel geboren en ben ik sinds december 2020 toch weer eigenaar van een pony… Nu bijna 14 maanden oud[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 19:16 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Ik zocht een gezelschapspony voor m’n merrie, het werd een veulen waarvan ik hoopte dat ze groot genoeg zou worden voor een bosritje…. Vader is onbekend en moeders een kleine tinker. Gezien haar bouw en grootte denk ik dat paps en Shire is.

Nu 8 maanden en moeders staat er naast en die is 138.. dus denk dat ze wel groot genoeg wordt. _O-
[ [url=m/FwGNOi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Over paar weekjes komt ze bij mij aan huis te staan en dan kan ik dr opmeten.


Grappig dat je denkt dat pa een shire is, want het eerste dat ik meteen dacht toen ik langs jouw foto scrollde was: wow die doet me aan mijn toenmalige shireveulen denken!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 13:01 



 
Profiel   

Gezocht: braaf paard die al veel gewend is en waar ik zo weg mee kan rijden

Laten we maar zeggen dat ik na 6 jaar wel een soort van heb waar ik naar zocht :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 14:49 



 
Profiel   

VogeltjeM schreef
MarjanB schreef
Ik zocht een gezelschapspony voor m’n merrie, het werd een veulen waarvan ik hoopte dat ze groot genoeg zou worden voor een bosritje…. Vader is onbekend en moeders een kleine tinker. Gezien haar bouw en grootte denk ik dat paps en Shire is.

Nu 8 maanden en moeders staat er naast en die is 138.. dus denk dat ze wel groot genoeg wordt. _O-
[ [url=m/FwGNOi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Over paar weekjes komt ze bij mij aan huis te staan en dan kan ik dr opmeten.


Grappig dat je denkt dat pa een shire is, want het eerste dat ik meteen dacht toen ik langs jouw foto scrollde was: wow die doet me aan mijn toenmalige shireveulen denken!!


Oh ben benieuwd wil dr tzt dna laten testen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 16:25 



 
Profiel   

Even getwijfeld of ik hier wilde reageren maar why not!

Ik was niet echt actief opzoek naar een paardje maar als ik een paardje wilde kopen, had ik al wel een lijstje gemaakt!
- Friese merrie
- Tussen de 10-14 jaar zodat ze wel even mee kon maar niet perse groen was.
- Leerpaardje
- Gezond

En toen ineens stond deze dame op stal!
[ img ]

- KWPN merrie
- 14 jaar oud
- Leerpaardje
- Hoefkatrol en artose in het voorbeen.

Nu loopt ze gelukkig weer zuiver en zit ze super in haar vel dus grotendeels doelen bereikt! Alleen was niet de verwachting zo snel een paardje te hebben _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 23:40 



 
Profiel   

Heerlijk topic dit :))

Wij zochten een ruin, rond de 10 jaar, geen witte, minimaal 1.70 hoog en bomproof zodat mijn man er ook op kon leren rijden.

We kwamen thuis met dit monster: een toen net 2 jarige mini appaloosa hengst van 96 cm :+ inmiddels wordt hij dit jaar 7, loopt hij voor de sulky en is hij ontzettend lief (en ruin).
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 00:16 



 
Profiel   

Frummels schreef
minimaal 1.70 hoog en bomproof zodat mijn man er ook op kon leren rijden.


_O-

Hij is wel heel knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 08:29 



 
Profiel   

miereneter schreef
Frummels schreef
minimaal 1.70 hoog en bomproof zodat mijn man er ook op kon leren rijden.


_O-

Hij is wel heel knap!


Haha, ja dat wel! :D En echt mijn allerbeste vriendje. Ben zo gek op onze draak.
Je krijgt niet wat je wil, maar wat je nodig hebt, zeggen ze he haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 03:01 



 
Profiel   

Oh wat een heerlijk topic is dit! En er staan echt pareltjes tussen <3

Ik riep met de start van 2019 dat ik het voorlopig echt bij dat ene paard ging houden.
We zouden lekker kilometers gaan maken, en verder niet teveel werk of gedoe.

Maarja, soms komen er een paar dingen op je pad :+

Maart 2019 had ik de moeder en oma van mijn paard erbij, en een hengst waarmee ik mocht dekken in bruikleen.

Eind 2019 besloot ik dat hengsten houden niks voor mij was en besloot ik de bruikleen hengst niet over te kopen.

Begin 2020 werd mijn penny droom hengst mij te koop aangeboden, dat kon ik echt niet afslaan :Y)

Zomer 2020 logischerwijs 3 veulens erij. Braaf afstand gedaan van de 2 merries, en het hengstveulen, maar de merrieveulens waren echt te leuk!

Maarja, 2 veulens en 1 merrie, dat kon ook niet. Dus begin 2021 een bruikleen merrie erbij.

En als je je droomhengst hebt, en 2 gave merries, wil je er ook mee fokken, dus beide gedekt.

En toen moest de hengst ook een maatje, en oja, we hadden droom kilometers maken ook nog.
Dus hallo arabische ruin (ook bruikleen).

En dan dus nog 2 veulens binnen nu en een paar maanden.

Vrees dat er wat keuzes gaan volgen die ik niet zo leuk ga vinden :=
Terug naar 1 paard zal niet meer lukken, maar als we het aantal halveren blijft er nog steeds genoeg stront over

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 03:15 



 
Profiel   

Wat een heerlijk topic

Ik zocht een Noriker
[ img ]


Kwam thuis met een onbeleerde Schwarzwalder fuchs
[ img ]

Hij is gelukkig errug knap geworden


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 07:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 8 [ 189 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen