Jaarlinghengst vermist Friesland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 15:19

Is dat zeker dat ze die uitlezen?

Wel voor UBN, 5 jaar terug mijn paard individueel op laten halen en toen is er hier op het erf niets uit gelezen.
Wat ze bij Rendac zelf doen weet ik uiteraard niet.

Maar denk als ze de grote vrachtwagen op gaan dat ze daar tussen de varken enz ook niet met een chip apparaat gaan staan hannesen.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 15:45

Hevonen schreef:
Dat klinkt naar. Overigens leest Rendac de chip wel uit. Ik heb na een twijfelachtig verdwijnen van mijn paard via Rendac zekerheid gekregen over zijn dood.


Hier ca. 1,5 jaar geleden een paard laten ophalen; niks uitgelezen alleen om adres gevraagd voor de rekening.........

Hevonen

Berichten: 5621
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:40

Ik kreeg wel het chipnummer via Rendac, moest daarvoor wel toestemming vragen van de eigenaar van het staladres. Het was ook een heel complex gedoe. Ben maanden aan het zoeken geweest en kreeg uiteindelijk via de verzekering het adres.

Als die mensen een verzekering hebben voor de paarden (wat me erg logisch lijkt) dan zou ook die meer moeten weten

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:46

Hevonen schreef:
Ik kreeg wel het chipnummer via Rendac, moest daarvoor wel toestemming vragen van de eigenaar van het staladres. Het was ook een heel complex gedoe. Ben maanden aan het zoeken geweest en kreeg uiteindelijk via de verzekering het adres.

Als die mensen een verzekering hebben voor de paarden (wat me erg logisch lijkt) dan zou ook die meer moeten weten

Mag ik vragen waar je het chipnummer voor nodig was? Niet jouw eigen paard?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57945
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:46

Hier is geen enkele chip uit gelezen geweest door rendac.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:12

Schandalig hoe makkelijk de eigenaar van de opfok zich er (onder)uit lijkt te willen praten, nul compassie voor mensen die hun paard kwijt zijn!

Eef_Bam

Berichten: 4100
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:34

Wat een raar verhaal, 1 keer kan nog toeval/pech zijn maar zo vaak paarden kwijt/dood.... Zouden ze gewoon doorverkocht worden ofzo?

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:44

Hevonen schreef:
Dat klinkt naar. Overigens leest Rendac de chip wel uit. Ik heb na een twijfelachtig verdwijnen van mijn paard via Rendac zekerheid gekregen over zijn dood.


Helaas niet altijd, dat komt al uit meerdere verhalen naar voren en is ook bij Porsche en bij de jaarling van mevrouw Wekema niet gebeurt. Hij stond ook niet geregistreerd bij Rendac ondanks dat hij wel een UBN nummer heeft. Vreemd toch?

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:55

Om even algemeen te reageren: Degene die dus nu ook melding heeft gemaakt van haar vermiste hengst is afgelopen weekend via via achter het verhaal van mijn zus gekomen. Zij dacht dat dit gewoon “vette pech” was destijds maar had er altijd al een vreemd gevoel bij. Dit kwam ter sprake afgelopen weekend en zodoende is zij met mijn zus in contact gebracht.

Het is in beide gevallen een jonge hengst geweest die strontmak aan de hand was en een mooie uitstraling had. En deze verhalen, naast nog een aantal andere privé gemelde verhalen, maken de situatie alleen nog maar verdachter.

Helaas heeft de rechter een aantal maanden geleden uitspraak gedaan dat er niet bewezen kan worden dat er niet aan de zorgplicht kon worden voldaan door de opfokker.
Dit terwijl de opfokker zichzelf meerdere malen ontzettend heeft tegengesproken in de rechtszaak. Maar helaas was dit de uitspraak. Mijn zus moest zich hier dus wel bij neerleggen. Maar het gevoel dat Porsche nog leeft, is nog zo sterk aanwezig. Er is gewoon nooit een cm bewijs geweest van wat er met hem gebeurt is. Dat maakt het zo wrang. :(

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 07:10

Wat ontzettend triest allemaal.
Hopelijk komt ooit de waarheid naar boven. Als Porsche en de anderen toch nog leven dan weten er meer mensen wat van. Hopelijk gaan er mensen praten.
Sterkte allemaal. Ondanks dat het al weer wat jaren geleden is gebeurd lijkt mij het ontzettend zwaar voor betrokkenen.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 07:23

Te gek voor woorden dit.
Een 2e paard weg.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 07:35

misschien foto's delen? Je weet nooit of hij ergens gespot wordt

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 09:04

Is er internationaal iets waar de chipnummers op kunnen worden vermeld van gezochte paarden?

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 09:34

Eef_Bam schreef:
Wat een raar verhaal, 1 keer kan nog toeval/pech zijn maar zo vaak paarden kwijt/dood.... Zouden ze gewoon doorverkocht worden ofzo?

Zo vaak? 2 x zo ik het lees.

Hevonen

Berichten: 5621
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 12:57

Rizette schreef:
Hevonen schreef:
Ik kreeg wel het chipnummer via Rendac, moest daarvoor wel toestemming vragen van de eigenaar van het staladres. Het was ook een heel complex gedoe. Ben maanden aan het zoeken geweest en kreeg uiteindelijk via de verzekering het adres.

Als die mensen een verzekering hebben voor de paarden (wat me erg logisch lijkt) dan zou ook die meer moeten weten

Mag ik vragen waar je het chipnummer voor nodig was? Niet jouw eigen paard?


Zeker wel, maar in bruikleen bij iemand gestald die helaas niet betrouwbaar was. De eerst tijd ging alles goed, maar kennelijk ineens niet meer. Kreeg op het laatst geen contact meer en ze verhuisde het paard tegen alle afspraken in diverse malen. En ze loog alles aan elkaar; ik had dat moeten doorzien, maar dat is helaas niet tijdig gebeurd.

Aan de hand van het chipnummer (wat ik uiteraard ook zelf had) kon ik zien dat het inderdaad mijn paard betrof. Hij was pas 15.

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 14:49

Rizette schreef:
Hevonen schreef:

Als die mensen een verzekering hebben voor de paarden (wat me erg logisch lijkt) dan zou ook die meer moeten weten

Mag ik vragen waar je het chipnummer voor nodig was? Niet jouw eigen paard?


Zeker wel, maar in bruikleen bij iemand gestald die helaas niet betrouwbaar was. De eerst tijd ging alles goed, maar kennelijk ineens niet meer. Kreeg op het laatst geen contact meer en ze verhuisde het paard tegen alle afspraken in diverse malen. En ze loog alles aan elkaar; ik had dat moeten doorzien, maar dat is helaas niet tijdig gebeurd.

Aan de hand van het chipnummer (wat ik uiteraard ook zelf had) kon ik zien dat het inderdaad mijn paard betrof. Hij was pas 15.[/quote]
Jouw paard was dus inmiddels overleden? Wat verdrietig.

Hevonen

Berichten: 5621
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 21:29

Ja, en las dat op Facebook... ze was mijn 'telefoonnummer kwijt' en had ook mijn e-mailadres niet meer. Terwijl we daarvoor toch bijna maandelijks contact hadden... Ik kon haar ook niet meer vinden, want ze was verhuisd... bah... was een enorme schok en een heel naar verhaal. Ze had hem heel erg verwaarloosd, dat laatste jaar, maar dat hoorde ik pas achteraf

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 06:34

Kans is klein maar je weet nooit.
Een paardenhoofd gevonden.
Er staan geen foto's bij alleen tekst.
Ze hebben het over teugels maar geen idee of ze kennis hebben. Dat het ook een halstertouw kan zijn.

Afbeelding

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 07:46

Linnie050 schreef:
Kans is klein maar je weet nooit.
Een paardenhoofd gevonden.
Er staan geen foto's bij alleen tekst.
Ze hebben het over teugels maar geen idee of ze kennis hebben. Dat het ook een halstertouw kan zijn.

[ [url=m/ozMQ9N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is in Limburg. Lijkt me niet dat dat met elkaar te maken heeft

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 09:27

Siersma schreef:
Linnie050 schreef:
Kans is klein maar je weet nooit.
Een paardenhoofd gevonden.
Er staan geen foto's bij alleen tekst.
Ze hebben het over teugels maar geen idee of ze kennis hebben. Dat het ook een halstertouw kan zijn.

[ [url=m/ozMQ9N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is in Limburg. Lijkt me niet dat dat met elkaar te maken heeft

Nou inderdaad dat heeft dus echt niks met dit topic te maken. Ik vind de zin "een dood paardenhoofd gevonden" dan wel weer grappig.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 09:28

Met teugels? bedoelen waarschijnlijk een halster?

Wel een lugubere vondst zeg..

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:40

Is dit niet de vermiste porsche? Ook 1 wit sokje linksachter en verder donkerbruin, geen aftekeningen. Kolletje kan ik niet zien. Witte sokje lijkt alleen wat hoger te zijn bij de vermiste porsche...
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 10-03-24 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Moska

Berichten: 3396
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:44

Aftekening klopt niet, het vermiste paard heeft een hogere sok

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:45

Nee dat witte voetje is hoger bij het vermiste paard

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:46

Jammer. Hopelijk vinden ze hem nog. Maar ik denk het niet...