Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloemetje75
Berichten: 1993
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:13

Een gepaneerd veulen….ik hou van vieze zandpaarden. Oef nu zie je de ruggengraat heel goed op de foto.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 15:18

Inderdaad. Dat bedoel ik dus met dat hij niet gewoon schraal is. Ook als je over zijn schouder voelt, zijn schouder voelt echt zoals die van een pasgeboren veulen. Dat is wat anders dan "een beetje schraal door de groei". :(:) Ook op zijn kont zie je de ruggengraat en dat heb ik iig nog nooit gezien bij mijn veulens. :=

jitskenienke

Berichten: 379
Geregistreerd: 23-10-13

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:26

Wat een fijne updates! Hopelijk knapt het beesje snel op! Hoe gaat het met joy?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 15:30

Joy is rond en gezond. :D Nog steeds de baas van Vigo en nog steeds te beroerd om te poseren. >;) Hij ettert met veel liefde iedereen die iets wil doen op weide. _O- (lees: Hij loopt steeds mee en wil aandacht. :)) )

Ik hoop dat we Joy volgende week gaan halen eigenlijk. :)

petraaken

Berichten: 44222
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:33

Wablieft 220 euro betalen en dan zo'n ondervoed veulen hebben? :oo :oo Dat is inderdaad een opfokt waar je je veulen NIET naartoe brengt.

Gelukkig begint hij bij jou zicht te ontspannen. :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 16:04

Dat dus. En als ze om te beginnen dat dier al de juiste hoeveelheid veulenmix (die de eigenaresse zelf aan leverde ook nog!!) gegeven had ipv te zeggen dat ‘je niet moet geloven wat op die zakken staat’ en hem genoeg hooi gegeven had was hij niet in de positie gekomen dat hij slobber nodig had.

Hij kreeg een bodempje van een voerschep (dat is 100gr?) en 1 zak hooi voor twee veulens. Daardoor zijn ze zand beginnen eten want geen gras en zo is hij steeds meer verzwakt.

pien_2010

Berichten: 43709
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:08

eens met je Kathleen dat het veulen er nu al wat ontspannender uit begint te zien en minder een "mislukt" veulen. Hij wordt beter .

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:13

Hij knapt zienderogen op wauw en hij voelt zich thuis. Voor de diarree heb ik zelf darmbalans want de ruinen (2) hebben ook vaker wat waterige poep erbij. Merries hebben er zelden / nooit last van, het is mij een raadsel maar goed. Op aanraden van de veearts heb ik nu dit besteld: https://www.paardensupplementen.nl/black-balance.html (moet erbij zeggen dat er uit mest en bloed onderzoek geen afwijkende dingen kwamen)

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 17:03

Hij staat er echt al beter bij +:)+

Ja dat is wel extreem waardeloos dan...gelukkig is hij daar nu weg.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 18:34

Ik deze overigens delen van de eigenaresse. Hij heeft twee uurtjes op gras gestaan zodat ik kon trainen en ineens deed ie dit.







Sam en Sky is nog steeds geen match máár toen Sam hem over de draad wilde aan vallen banjerde Rêve hem gewoon om. :+ Dus ze is hem aan het duidelijk maken dat hij manieren moet hebben. _O-

BritHittepit

Berichten: 2596
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 18:43

Wat een blij ei <3 reve doet het goed ermee! Sam komt ook wel in orde en zeker als de bulldozer zich een beetje ‘moeit’

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 19:13

Leuk om te zien en wat een goed teken dat hij energie heeft om te spelen!

Reve heeft dus meer opvoedwerk aan nonkel Sam dan aan die kleine Sky :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 20:32

Heerlijk he. :+:
Ze is net hier geweest en heeft zalig met hem staan knuffelen. Ze is helemaal blij. "Ik heb op twee dagen tijd eindelijk mijn Sky terug. Ik kan weer slapen.." en terwijl ging Sky nog eens aandacht vragen. :+:

Rêve heeft momenteel idd meer werk met Sam dan Sky. :')

Vanmorgen hebben we wel een kleine miscommunicatie gehad, was mijn schuld, ik was niet aan het opletten. Heb er een mooie blauwe hand aan over gehouden. :+ Morgen pakken we het buiten zetten even anders aan. := :=
Afbeelding

Keandra
Berichten: 1173
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:49

man, wet degelijk eten en een beetje geborgenheid kan maken op een paar dagen.
Hij leeft weer op.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 20:52

:j Zijn eerste hupsjes heb ik niet op film want ik zit op Sam bij de filmpjes dat ie aan het spelen is. De eerste waren echt heel voorzichtig steigeren.. Alsof hij aan het testen was of dat een optie was. :(:)

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:16

Hahaha, even testen of zijn lijf het nog doet. En jawel, het doet het nog. Rêve staat en loopt erbij alsof ze zegt: "Pas je een beetje op, jongske".

Die ene stop bijna in spagaat voordat hij bij de nogal natte bak is. Geniaal.

pien_2010

Berichten: 43709
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:26

Dat guppie vind ik schattig maar het is pleegmama Rêve die me echt ontroert. Zij zorgt voor die gup. Zo bijzonder.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 21:33

Maflinger_S schreef:
Hahaha, even testen of zijn lijf het nog doet. En jawel, het doet het nog. Rêve staat en loopt erbij alsof ze zegt: "Pas je een beetje op, jongske".

Die ene stop bijna in spagaat voordat hij bij de nogal natte bak is. Geniaal.

_O- Je ziet hem ook echt denken "nope! nope! nope!!!"

Rêve stond hem inderdaad wat in de gate te houden en piepte alleen even als hij niet voorzichtig was met haar. Ze beschermt hem maar hij moet wel respectvol met haar om gaan. :j

Krijg net een berichtje van de eignaresse met een bedankje, dat ze met tranen van geluk naar huis gegaan is vandaag. :+:

pien_2010

Berichten: 43709
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:36

Fijn!

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:45

Wat een heerlijke beelden! Reve is zo lief, zo respectvol in haar communicatie. Leuk dat je dat met ons deelt, ben benieuwd hoe hij opknapt in twee weken als dit nu al zo snel gaat!

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:49

Ayasha schreef:
Heerlijk he. :+:
Ze is net hier geweest en heeft zalig met hem staan knuffelen. Ze is helemaal blij. "Ik heb op twee dagen tijd eindelijk mijn Sky terug. Ik kan weer slapen.." en terwijl ging Sky nog eens aandacht vragen. :+:

Rêve heeft momenteel idd meer werk met Sam dan Sky. :')

Vanmorgen hebben we wel een kleine miscommunicatie gehad, was mijn schuld, ik was niet aan het opletten. Heb er een mooie blauwe hand aan over gehouden. :+ Morgen pakken we het buiten zetten even anders aan. := :=
[ [url=m/mFzL7L.jpg]Afbeelding[/url] ]


Auwww die hand!! :(:)

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:57

Heerlijke filmpjes ! Fijn dat die kleine zich al zo goed voelt, kan begrijpen dat eigenaresse daar emotioneel van wordt na de stress van de afgelopen periode.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 22:03

Hannanas schreef:
Ayasha schreef:
Heerlijk he. :+:
Ze is net hier geweest en heeft zalig met hem staan knuffelen. Ze is helemaal blij. "Ik heb op twee dagen tijd eindelijk mijn Sky terug. Ik kan weer slapen.." en terwijl ging Sky nog eens aandacht vragen. :+:

Rêve heeft momenteel idd meer werk met Sam dan Sky. :')

Vanmorgen hebben we wel een kleine miscommunicatie gehad, was mijn schuld, ik was niet aan het opletten. Heb er een mooie blauwe hand aan over gehouden. :+ Morgen pakken we het buiten zetten even anders aan. := :=
[ [url=m/mFzL7L.jpg]Afbeelding[/url] ]


Auwww die hand!! :(:)

Heb gelukkig morgen toch die botscan op staan dus kan ie meteen mee gecontroleerd worden. _O- Eigenaresse vroeg meteen of ze me iets moest mee nemen van de apotheek van haar vriend voor er op te doen. :+:


Hannanas schreef:
Wat een heerlijke beelden! Reve is zo lief, zo respectvol in haar communicatie. Leuk dat je dat met ons deelt, ben benieuwd hoe hij opknapt in twee weken als dit nu al zo snel gaat!

Mooi om te zien he? Ik kan echt genieten van hoe Rêve met andere paarden en vooral met veulens is. Rêve is eigenlijk echt een geboren moeder.... Met Joy was ze al zo fantastisch en deze accepteert ze ook zonder twijfel... :+: Geen wonder dat Joy zo rustig en vredig is met een moeder die zo onvoorwaardelijk zorgzaam is voor alles dat leeft.

Ik ben er altijd van uit gegaan dat Sam een sociaal en makkelijk paard was maar ik merk nu dat Rêve hem gewoon onvoorstelbaar goed managed. :+ Ze behandeld Sam een beetje als een dwaas veulen dat nog veel te leren heeft en trekt zich niet te veel aan van zijn hissyfits. _O-


jokari schreef:
Heerlijke filmpjes ! Fijn dat die kleine zich al zo goed voelt, kan begrijpen dat eigenaresse daar emotioneel van wordt na de stress van de afgelopen periode.

Ja, ben blij dat ze nu rust heeft en ik hoop dat ze nu eindelijk kan gaan genieten van haar veulen, ze heeft al zoveel mee gemaakt, met dit veulen maar ook met haar andere paard. Ze verdient het echt om gewoon te kunnen genieten. De olie heeft ook zijn werk gedaan want zijn vacht is mestvrij nu. Dat helpt ook al aan zijn gehele uiterlijk natuurlijk.

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:28

Terror is gewoon zijn moeder aan het spelen. Prachtig ze heeft hem helemaal geadopteerd schitterend <3

petraaken

Berichten: 44222
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:35

Niet te geloven dat hij zich al zo snel zoveel beter voelt. Beestje denkt waarschijnlijk dat hij in de hemel is beland. Weet met zijn blijdschap niet wat eerst gedaan. :D Dit is hie een veulen hoort te zijn op zijn leeftijd. :j

Nu nog de diarree weg krijgen en het komt wel goed met hem. Kan me voorstellen dat de eigenaresse eindelijk weer eens goed kan slapen.