Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freyr
Berichten: 694
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:34

Ohh, die reactie. Ik schoot ook per ongeluk in de lach :x

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:59

Freyr schreef:
Ohh, die reactie. Ik schoot ook per ongeluk in de lach :x


Wij zijn slecht en ik had ook zeker een reactie terug verwacht _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 22:04

Freyr schreef:
Ohh, die reactie. Ik schoot ook per ongeluk in de lach :x

Ik schoot ook hardop in de lach en toen ik het mijn man vertelde zei die ‘ma ocharme.’
En toen keek ie even en zei ie ‘gij twee gaat elkaar nie beter maken wat dat soort dingen betreft eh?’

Nope! _O- ziet er naar uit van niet. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 22:31

Maflinger_S schreef:
Ze is druk met zogen.

_O- ja dat eten is natuurlijk wel gratis dus voorlopig hoeft die kleine zich nog geen zorgen te maken. :+ :=

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 00:04

Jij snapt ‘t. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 00:25

Ik moet zeggen dat ik S meer en meer mag en dat ze me ook echt ‘verlichting’ geeft zonder dat ze daar iets speciaal voor doet. Gewoon in haar buurt zijn laat me ontspannen en ik kan zijn wie ik ben… :o Heel soms brengen paarden eigenaren mee die je daadwerkelijk leuk vindt. <3

(Ik grap altijd tegen mijn fysio dat de paarden nooit het probleem zijn maar dat ze hun eigenaren niet kunnen thuis laten als hij vraagt waarom ik geen pensionstal zou willen. _O- )

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 08:52

Leuk dat jullie een klik hebben.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 19:42


Sam en Rêve konden eindelijk weer sneeuw-vrij bewegen. :j

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:26

Maar goed dat Chris dit niet ziet, je zou bij Sam ook met een martingaal moeten gaan rijden :+ Weet Sammeke dat ie geen 3 meer is?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 20:52

Hij vergeet het regelmatig. _O- _O- Sammeke is mentaal nooit voorbij de drie geraakt denk ik. :))

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 07:47

Heerlijk filmpje en mevrouw Rêve heeft een mooie turbo in de galop :D

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 07:53

Geinig, na de 2 minuten eerst die hoge kop van Sam en Reve die dat wel een mooi moment vindt om DABBEDABBEDAP!! naar voren te knetteren :D Wat valt er te beleven in dat hoekje....? Ze gaan daar toch elke keer weer naar terug :D

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:21

Sam die denkt dat hij nog heel wat jaartjes jonger is. :D Vind ik altijd leuk om te zien dat sommige paarden op oudere leeftijd zich nog zo kunnen voelen. :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 20:30

Zo, het is even stil geweest. :) Weinig te vertellen. Sky en Joy doen het beide goed. Zaterdag gaan eten met de hondenclub waar mijn man lid van is. Gisteren Sam gereden en vandaag Rêve. :+

Ze hebben een flinke tijd stil gestaan en waar ik Sam vertrouw met mijn leven... Rêve not so much. :')
Bij het zadelen was ze verdacht braaf. Ze is nooit zo braaf. >;) Ik kon alleen maar denken "stilte voor de storm".... :+
Opgestapt, ik laat haar wegstappen en na een paar passen gaat ze stil staan, ik geef been en krijg een reactie die zo snel was dat ik hem niet helemaal kan beschrijven alleen dat ik de martingaal voelde "pakken" op mijn teugels en dat ik instinctief dacht "als ik er over 10 seconden nog op wil zitten moet ze nú in draf. :+
Het enige dat ik kan bedenken is dat ze een poging gedaan heeft om een sprong te maken waarmee haar moeder mijn schouder ooit uit de kom gekregen heeft omdat ik wilde doorrollen maar gewoon zo hard viel dat mijn schouder naar voren er uit schoot desondanks. :+ Pretty had een bok waarbij ze zich op richtte, omhoog sprong met haar rug gebolt en dan gooide ze ineens schuins uit vanuit haar lendenen terwijl dat hoofd ineens om laag ging. Ik heb nooit een manier gevonden om die bok uit te zitten. Mijn landingen werden beter na de 1e keer omdat ik wist wat er ging komen en me veelal liet vallen voor ze op het hoogste punt was maar heb 'm nooit uit gezeten. Ik heb het idé dat Rêve hetzelfde van plan was... Die beweging, de aanspanning van de spieren die er aan vooraf gaat zit zo in mijn geheugen gegraveerd dat mijn instinct zo iets had van "oh hel no!" _O-

Dus met een "DRRRRRAffffff" haar in draf gezet en haar geërgerde hoofdbewegingen maar gewoon even genegeerd. :+ Na een paar rondjes werd haar hoofd stiller en toen ik "Goedzo meissie" zei kwam er een proestje en ontspande haar rug. Toen was het goed. :j De rest van de rit was ze braaf en werkwillig zonder dreigementen. :+

Dit is dus de reden dat Rêve nog altijd met martingaal gereden wordt. :') het geeft me nét iets meer overmacht als ze in buldozer-modus wil gaan. :=

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:52

Jeetje goed opgelost. Gelukkig niets gebeurd en bleef ze braaf.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 21:05

Ik zat een fractie van een seconde terug op Pretty zodra ik het haar voelde doen. :+ Ik heb Pretty nooit graag gereden en ik had helemaal niks met dat paard kwa band maar ze heeft me wel onvoorstelbaar veel geleerd... Dat moet ik haar nageven. Het waren altijd vrij pijnlijke lessen maar ze hebben me al mee dan eens gered inmiddels... En in de tijd dat ik Pretty had kon mijn lijf het allemaal nog beter handelen dus ze heeft het me op het juiste moment geleerd.... :=

Freyr
Berichten: 694
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:11

Nou, de bijnaam Terror maakt ze weer even waar. Wát een draak!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 22:17

_O- Het is eigenlijk best wel erg, ze stond echt heel rustig met zadelen, op een gegeven moment zie ik haar even "schrikken" (ze trok haar hoofd weg) maar de radio is ook verplaatst dus ik mompel iets van "Rêve stop met uzelf bang te maken."
Toen ik mijn pad wilde nemen en die niet kon vinden terwijl ik zeker was dat ik die op de staldeur gelegd had. Na een halve minuut ongeveer legde ik de link met het "schrikken" en ja hoor. :+ Pad lag aan de andere kant van de deur. Ze had dat ding dus gewoon van de deur af geduwd. :roll: Maar buiten dat stond ze echt heel rustig en ik heb naar mijn man gestuurd "ik ga Rêve rijden maar ze is belachelijk rustig dus als ik over 40 min ongeveer niet stuur, stuur dan even om te kijken of ik niet K.O ben." en mijn man stuurde heel rustig terug "oke." _O-

Ik weet niet wat het precies is wanneer je je zorgen maakt als je paard rustig is bij het op zadelen.... _O-
Normaal staat ze altijd wel ergens mee te klieren, met haar touw, met één van de borstels of bussen die op de grond binnen haar bereik staan... (Ik zou soms zweren dat dat paard niet weet dat ze merrie is.) Nu buiten die pad dus helemaal niks. Gewoon met het hoofd laag rustig wachten tot ik klaar was. >;) >;)

Dat Joy met alles rond loopt dat niet te heet of te zwaar is, is normaal als hengst maar zij is normaal dus ook zo. :+ Joy is op het punt dat als S naar Sky komt dat hij een bak gaat halen waar de slobber normaal in gaat en die voor haar voeten neer gooit... := :=

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 23:11

Heel fijn dat je met Reve kunt lezen en schrijven, zoals dat zo mooi heet. Dan kan je op tijd ingrijpen. Ook fijn dat je dat op basis van ervaringen in het verleden met de snelheid van het licht kunt doen, zeker nu je lijf iet minder kan hebben dan een paar jaar terug.

Hier zie ik het ook al bij mijn draakje. Die loopt braaf aan de hand maar als ze met haar hoofd gaat schudden dan weet ik dat er een moment komt dat ze "af" gaat. En dan heb ik veel paard aan mijn touwtje. Gelukkig houdt ze altijd wel rekening met mij maar het is altijd even wennen. En er vooral niet te veel aan gaan zitten want dan wordt ze groter ...

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 23:19

Mooi he die paarden :P
Wel fijn dat je martingaal je net even die extra seconde reactietijd gaf. Mooi hoe ze dan toch weer relaxed rond draaft als de spanning eraf is. Zoals je haar moeder beschrijft lijkt Rêve meer een Pretty-Light versie. (stond me ook iets bij dat Pretty niet zo’n tof leven had voor ze bij jou kwam? Wat dat betreft mag dochter niet klagen)

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:19

Damn jij hebt lef zeg. Ik had ze waarschijnlijk eerst even aan de longe laten uitrazen. Moest ik wel bij al mijn paarden (op een na) wel doen als ze een tijdje niet gereden waren.

jokari

Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 12:35

Nou ik ben blij dat je het voelde aankomen en zo goed hebt kunnen opvangen/laten afvloeien. :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 13:01

Mars schreef:
Mooi he die paarden :P
Wel fijn dat je martingaal je net even die extra seconde reactietijd gaf. Mooi hoe ze dan toch weer relaxed rond draaft als de spanning eraf is. Zoals je haar moeder beschrijft lijkt Rêve meer een Pretty-Light versie. (stond me ook iets bij dat Pretty niet zo’n tof leven had voor ze bij jou kwam? Wat dat betreft mag dochter niet klagen)

Rêve is inderdaad een Pretty-light versie. Pretty was op het valse af.. Dat heeft Rêve niet. Pretty kon (en heeft dat ook meerdere keren gedaan) je echt stuk maken zonder dat daar echt een reden voor was. Rêve heeft altijd wel een reden voor haar gedrag.

Pretty werd bij de vorige eigenaar vrij hardhandig aangepakt máár ze waren toen ook al bang voor haar. Dus da's een beetje een kip-of-het-ei verhaal... Heeft ze eerst vals uit gehaald en zijn ze haar toen zo beginnen behandelen of waren ze bruut met haar en heeft ze uiteindelijk gereageerd... Dat ga ik nooit weten gok ik.


petraaken schreef:
Damn jij hebt lef zeg. Ik had ze waarschijnlijk eerst even aan de longe laten uitrazen. Moest ik wel bij al mijn paarden (op een na) wel doen als ze een tijdje niet gereden waren.

Ik probeer dat te vermijden omdat ik van dit soort momenten gebruik maak om te zoeken hoe ik haar te slim af kan zijn. Ik ken haar natuurlijk wel inmiddels, met een jonger of onbekender paard laat ik ook eerst even uit razen maar eens ik een paard ken en enigszins weet waar ik aan toe ben probeer ik het vanuit het zadel op te lossen.


jokari schreef:
Nou ik ben blij dat je het voelde aankomen en zo goed hebt kunnen opvangen/laten afvloeien. :=

Je leert snel met een Terror op stal. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 17:03

Maflinger_S schreef:
Heel fijn dat je met Reve kunt lezen en schrijven, zoals dat zo mooi heet. Dan kan je op tijd ingrijpen. Ook fijn dat je dat op basis van ervaringen in het verleden met de snelheid van het licht kunt doen, zeker nu je lijf iet minder kan hebben dan een paar jaar terug.

Hier zie ik het ook al bij mijn draakje. Die loopt braaf aan de hand maar als ze met haar hoofd gaat schudden dan weet ik dat er een moment komt dat ze "af" gaat. En dan heb ik veel paard aan mijn touwtje. Gelukkig houdt ze altijd wel rekening met mij maar het is altijd even wennen. En er vooral niet te veel aan gaan zitten want dan wordt ze groter ...

Mijn "verleden" helpt daar inderdaad echt wel bij. De meeste dingen heb ik al wel eens gevoeld bij de ene of de andere en mijn onderbewustzijn calculeert al snel wat mijn kansen en mogelijkheden zijn. := dat proces gaat zo snel dat ik zelf eigenlijk altijd pas achteraf kan zeggen waarom ik iets op een bepaalde manier aangepakt heb. Mijn snelheid/reflexen zijn eigenlijk altijd mijn grote voordeel geweest met "moeilijke" paarden (en ook met frisse merrie's. _O- ) Ik ben niet sterk, aan de grond heb ik dus ook liever dat mijn man haar pakt als ze zo is (omdat ik door mijn gewrichten ook niet meer zo stabiel ben en mijn man heeft iets meer gewicht om in de strijd te gooien.) maar in het zadel heb je geen kracht nodig. Daarom los ik dit soort dingen ook liever onder het zadel op denk ik eigenlijk... Ik voel me zelf zekerder in het zadel dan er langs. Ik weet dat ik kan zitten en dat ik snel genoeg ben... Vanaf de grond ben ik veel meer in het nadeel op elk gebied.

Rêve is ook een type waar je niet mee moet proberen te bluffen. Ze weet dat ze sterker is en herinnert je daar met liefde aan. Dus bij Rêve zoek je altijd naar een compromis. "Jij wil energie kwijt maar ik wil niet dat je idioot gaat doen dus we gaan draven en aan het werk en ik negeer even dat je met je hoofd gooit". :+ Eens ze dan haar ei kwijt is gaat ze inderdaad ook echt gewoon weer ontspannen. Dat is echt zo fijn aan die merrie, Sam blijft hangen in dergelijke spanning, Rêve niet, die moet gewoon even haar energie kwijt en dan is ze er ook klaar mee.

Ook hier geldt niet te veel aan haar klooien op zo'n moment, haar voorwaarts laten gaan en even grotendeels negeren wat ze vanvoor aan het doen is. _O- Geen ruzie zoeken door gevechten aan te gaan die het niet waard zijn. Rêve is net als de jouwe best heel veel paard als ze zo is en haar zoon gaat niet minder paard zijn ongeacht hoe groot die wordt. Als ik dat front van hem zie ga ik die ook heel slim moeten aanpakken. := Joy is echt Rêve in hengsten uitvoering.... :=


Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:41

Maar voor nu zijn het nog twee prachtige kleuters die lekker aan het chillen zijn.