Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 20:05

Zo, ik zit vandaag voor mijn pc ipv bij mijn vader omdat ik gisteren positief getest heb op covid. :+ Ik deed de test eigenlijk omdat ik verkouden ben en ik papa wilde kunnen bewijzen dat ik negatief was maar dat werd 'm dus nie. :+ Heb er niet al te veel last van, 1 dag wel wat meer maar nu echt gewoon verkouden. Irritant maar niet doodziek. heb gisteren en eergisteren Rêve en Sam gereden (1 per dag). Beiden waren heel braaf na toch een periode stilstaan ivm mijn medicatie en daarop gevolgd mijn "verkoudheid" waardoor ik mijn lijf tijd wilde geven (ook een gewone verkoudheid merk ik dat mijn lijf vaak wat sneller moe is dus er was voor mij echt geen reden om aan covid te denken :+)

Vandaag Joy even geborsteld, nouja, geborsteld... Roskam er over heen gehaald. Was aan zijn billen bezig en zat op mijn hurken (ja heel verstandig ik weet het.) maar verloor mijn evenwicht. Dus ik pak zijn staart vast om me te balanceren waarop Joy alleen even achter om keek van "hallo, ik heb gevoel in dat ding hoor!" :+

Eh ja, sorry Joy. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:15

Hij kan lekker lopen hoor! Fijne update en toch beterschap.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:03

Oh nee wat een pech met die covid!

Wow ik moest 2 keer kijken of die donkere echt Sky was, wat is dat dier 100% verbeterd op zo’n korte tijd! Zijn blik is ook helemaal anders, zo zacht en ontspannen <3

Reageren je paarden eigenlijk anders op jou als je eens een mindere dag hebt qua gezondheid? Of merk je dat niet echt?

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:40

Beterschap. Geweldige foto's!!!

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:55

Oooo joyke.... ik vind 'm zo leuk hè <3

Beterschap...

jokari

Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:06

Buffeltje <3

Word maar gauw beter.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 22:08

Mer1980 schreef:
Hij kan lekker lopen hoor! Fijne update en toch beterschap.

:j Hij heeft een ander type gang dan Rêve. Rêve heeft vooral brute kracht in haar achterbeen. Joy lijkt meer balans te hebben en meer vermogen om die kracht te doseren.


Mars schreef:
Oh nee wat een pech met die covid!

Wow ik moest 2 keer kijken of die donkere echt Sky was, wat is dat dier 100% verbeterd op zo’n korte tijd! Zijn blik is ook helemaal anders, zo zacht en ontspannen <3

Reageren je paarden eigenlijk anders op jou als je eens een mindere dag hebt qua gezondheid? Of merk je dat niet echt?

Sky is echt enorm bij gekomen. :j Hij mag nog een beetje bij op de schouders maar dat komt wel. :j Eigenaresse bood vorige week ook spontaan aan of ze me niet extra moest betalen. _O- Het is een behoorlijke ondeugd die Joy graag op de zenuwen werkt. := := Hij knuffelt blijkbaar ook weer als vanouds met zijn eigenaresse. :+:

Ik merk wel dat de paarden er rekening mee houden ja. :j Er wordt wat minder getreuzeld en geklooid. :+ Waar ze anders wel eens wat klieren om aandacht op te eisen laten ze me meestal gewoon mijn werk doen als ze merken dat ik me niet goed voel. :D

pmarena

Berichten: 48177
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 07:18

Wat zien de jongens er goed uit +:)+

Nu weer Covid.... hopelijk was dat de lappenmand voor 2023 en heb je voor de rest geen rarigheid :(:)

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:00

Zo zeg die zien er inderdaad goed uit.

Jammer dat jij nu een coronabesmetting hebt opgelopen. Gelukkig geen al te grote last er van. Kennis van mij is onlangs door een covid besmetting met een longontsteking in het ziekenhuis beland. Gelukkig is hij alweer thuis ondanks zijn hoge leeftijd.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 22:27

Sky had vandaag lentekriebels. Ze krijgen nog steeds slobber na hun gewone voer (eens ze op de grote weide staan wil ik dat af bouwen). Gedurende het eten van de slobber die ze dus gewoon in vier bakken krijgen die ik met voldoende ruimte uit elkaar zet dat ze elkaar niet etteren deed Sky dus het volgende: Hapje slobber => Idioot doen => Joy kreeg een hartritmestoornis.

Na een keer of drie begon Joy het gewoon te worden maar na de 6e keer ofzo keek ie echt naar mij met een blik van "Baas.... DOE IETS! I'm too old for this sh*t."
Heb hem dus maar over de bol geaaid en gezegd "nu weet ge wat nonkel Sam dacht als gij zo deed." :+
Alsof hij het begreep zuchtte hij eens diep en keek Sky na die zijn volgende spatje er uit werkte. :+ Heb de bakken nog maar iets verder uit elkaar gezet dat Sky meer ruimte had voor zijn uitspattingen en minder vaak bijna over Joy zijn hoofd heen sprong. _O- Als ik Sky zo zie doen dan valt me wel eens te meer op hoeveel gemoedelijker en "wijzer" Joy is/altijd geweest is... Joy speelde natuurlijk wel maar hij had altijd een zekere bedachtzaamheid zodra hij afgespeend was. Sky heb ik vandaag letterlijk gevraagd of zijn dieptezicht wel in orde was. :+ (niet dat ie antwoordde maar ik ben altijd alleen dus ik ben gewend om tegen de veulens te praten.)

Ik ben nog altijd niet op krachten. Ben er inmiddels achter dat als ik rijd dat dat 1 taak te veel lijkt te zijn. :x :x Vandaag de paarden maar gewoon op de grote weide gezet waar ze hun eigen lente kriebels er uit gewerkt hebben (ze gaan sowieso elke dag op de grote weide tenzij er speciale omstandigheden zijn maar als ik niet rijd breng ik ze 's morgens al en als ik wel rijd dan is het meestal in de vroege namiddag.) Ze geven zichzelf wel beweging op deze manier. :+ Toen ik de stallen aan het doen was waren ze met de windhonden aan het spelen die in de tuin langs de grote weide wonen. (ja mijn paarden racen tegen windhonden. :j Het helpt dat ze weten dat als ze de eigenaren van die honden hun aandacht getrokken krijgen, ze wortels of een appeltje krijgen. :+)

Moest de lakens verversen van het bed vandaag maar werd duizelig dus legde me even neer. Mijn trouwe viervoeter (Yaiko) heeft zich vanmorgen bezeerd en moet dus een beetje rustig gehouden worden. Die legde zich initieel in zijn kussen langs het bed tot ik zei "Kom hier vriend."

Hij moest even zoeken maar vrij snel lag hij gestrekt met zijn rug tegen mijn borstkast aan, met zijn hoofd op mijn arm en mijn andere arm over hem heen te slapen. :+ Ons kleine geheimpje. :)) Heerlijk een uurtje geduld met mijn kleine bontjas tegen me aan. <3

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 22:47

Jammer dat je niet rijden kunt. Dat het teveel is. Leuk dat Sky zo vrolijk en levenslustig is. Arme Joy (hahaha). Zo leuk beschreven. En uitgerust met je hond in bed.

BritHittepit

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:22

Hondjes zijn magie

Paarden ook maar die bij in bed is niet zo makkelijk

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 01:16

pien_2010 schreef:
Jammer dat je niet rijden kunt. Dat het teveel is. Leuk dat Sky zo vrolijk en levenslustig is. Arme Joy (hahaha). Zo leuk beschreven. En uitgerust met je hond in bed.

Ja, het is stom want er komen heus nog dagen maar het is zo’n fijn weer nu. Zondag weer regen. Heb een beetje een winterdip en elke keer als het weer mooi genoeg is dat ik zin heb om mezelf te activeren is er wel iets waardoor het niet kan. :x :x Luxe-problemen natuurlijk… Ben ze net gaan halen van de grote weide. Terwijl Sam met zijn neus tegen me aan loopt, loopt Rêve als een soort bodyguard langs me op. :+ wat een bonk van een merrie is het toch als ze zo langs je loopt. <3


Kay_Kim schreef:
Hondjes zijn magie

Paarden ook maar die bij in bed is niet zo makkelijk

:j honden hebben echt een beetje magie denk ik… Voelde me een stuk beter na mijn dutje met mijn knuffel-mechelaar zoals mijn man hem inmiddels noemt. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 17:48

*sigh* Ik ben getrouwd met een idioot....

Yaiko kon niet mee gaan trainen omdat hij zich eergisteren wat bezeerd leek te hebben, hij mankte vandaag niet meer maar hij mag dan niet werken van ons, ik neem hem dan meestal mee wandelen dat ie wel een beetje energie kwijt kan. Mijn man weet welk pad we altijd nemen en wilde blijkbaar testen of Yaiko me ook "IRL" zou verdedigen. :x :x

Dus ik wandel over een veldweg, Yaiko liep een paar meter voor me op aangezien we toch alleen waren en ik was eigenlijk aan het genieten van hoe happy hij was. En toen werd ik ineens langs achter gegrepen. >;) Ik had de tijd zelfs niet om een commando te geven maar dat maakte ook geen Jota uit want Yaiko kwam als een kleine muisstille kanonskogel uit de hel op ons in gevlogen en trok eigenlijk meteen mijn "belager" rond me uit omdat ie zijn hele gewicht er in gooide. Ongeveer tegelijkertijd hoor ik mijn man "AH, Yaiko! Los!" roepen (let wel: dit gebeurt dus allemaal in een paar seconden.) en toen had ik dus door wat er gebeurde maar Yaiko dacht "f*ck you, dat is mijn baas!" dus ik zeg "Yaiko, los en dicht!" en toen kwam Yaiko dus bij mij zitten maar blafte voor de goede orde nog een paar keer. Dus ik zeg "Schat gijse mongool!!" (mijn hart zat echt in mijn keel. :x) waarop mijn man alleen maar dwaas zijn pols liet zien waar Yaiko zijn gebit in stond met de woorden "Nu weet ik zeker dat hij ook op burger pakt in geval van nood."
ja da's fijn, ik ben 20 jaar ouder maar fijn... :roll:

We zijn samen terug gewandeld naar de veulens (en mijn moeder) en yaiko was uitermate trots op zichzelf. (zodra de dreiging voorbij is, is hij terug de happy pup die we allemaal kennen.) Dus ik bel even aan bij mijn moeder voor pleisters want manlief bloedde, mijn moeder heeft mijn man keihard uit gelachen omdat mijn man iets bromde van "Dán kan hij ineens vol bijten." (op training is Yaiko erg onrustig met vast houden waardoor hij niet "vol" genoeg bijt in de mouw)

Als je onze drie honden naast elkaar zou zetten zou Yaiko degene zijn die je zou negeren. Met zijn puppie kop en slungelige bouw. Hij "oogt" voor mij ook altijd klein omdat die andere twee zulke buldozers zijn. :+

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 17:57

_O- _O- _O-

Sorry!! zodra ik tot een beter antwoord in staat ben, zal ik dat hier neerzetten

Freyr
Berichten: 694
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:02

Niet leuk voor jou, maar ik heb hier even hardop zitten lachen _/-\o_

Wat een stel zijn jullie toch ook.

Muga

Berichten: 2074
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:21

Ik heb het lachend voorgelezen aan mn man _/-\o_ _/-\o_

Doet ie niet snel een tweede keer denk ik zo... :=

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:34

Briljant! :D _/-\o_

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:53

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- ik lig hier te gieren van de lach. Wat een sukkel, die man van jou. Nu weet je dat je verdedigd wordt door de hond en hopelijk is Yaiko nu niet te scherp geworden door dit incident.

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:30

Ja getrouwd met idioot…. Waarom vertrouwde hij Yaiko niet 100% dat hij jou onder iedere omstandigheid zou verdedigen?

Ik moest wel lachen om je verhaal! Trotse pup snap ik wel!

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:51

Wat geweldig om te lezen!

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:17

hahahaha had hij gedacht dat jullie knuffel-mechel hem met rust zou laten ~~}> ~~}> ~~}> niet te diepe bijtwonden?

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:37

Je kan je titel beter veranderen in chaos vinden in harmonie als dit zo doorgaat. ☺️

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 21:58

Dit is dus een van de vele redenen dat mensen graag een keer een vlieg zouden willen zijn bij ons. _O-

pien_2010 schreef:
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- ik lig hier te gieren van de lach. Wat een sukkel, die man van jou. Nu weet je dat je verdedigd wordt door de hond en hopelijk is Yaiko nu niet te scherp geworden door dit incident.

Nee zodra het klaar was ging hij aan mijn man zijn hand snuffelen alsof ie wilde zeggen ‘weet niet of je het gemerkt hebt maar je bloed.’ :+ _O-


Bloemetje75 schreef:
Ja getrouwd met idioot…. Waarom vertrouwde hij Yaiko niet 100% dat hij jou onder iedere omstandigheid zou verdedigen?

Ik moest wel lachen om je verhaal! Trotse pup snap ik wel!

Op training leren ze bijten op een pak met zichtbare bijt stukken bij het NVBK. Dat een hond dus pakwerk doet betekent niet dat ie ook bijt wanneer er geen pak te zien is. Bij politie honden dragen ze kleren over het pak om de hond geen onderscheid te leren maken. Onze honden boxen wel op burger (dus burger kleding over het pak) maar bijten niet. Veel ringsport honden bijten niet wanneer er geen jut te zien is.
Vandaar dus dat hij wilde zien wat Yaiko zou doen. We hadden alleen afgesproken dat we iemand in pak met kleren over en MET MIJN MEDEWETEN dat zouden testen.

Niet dat ik ineens half de struiken in gesleurd zou worden. >;) >;)


Hannanas schreef:
hahahaha had hij gedacht dat jullie knuffel-mechel hem met rust zou laten ~~}> ~~}> ~~}> niet te diepe bijtwonden?

Het valt mee gelukkig. Een paar gaten maar hij heeft niet geschud gelukkig. Dwaas. ‘Ik had een dikke jas aan….’ Ja dat dacht Yaiko blijkbaar ook daarom pakte hij op het vel. :roll:


Jasmijn schreef:
Je kan je titel beter veranderen in chaos vinden in harmonie als dit zo doorgaat. ☺️

_O- knuffel-mechel ligt zalig tussen ons in te slapen momenteel. Hij lag net op mijn schoot terwijl we filmpjes aan het kijken waren op mijn man zijn gsm en dan moet hij zijn hele hoofd in mijn armen hebben liggen.
Manlief bromde iets van wolf in schaapskleren _O-

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:04

_O- wolf in schaapskleren. Precies!