Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parnassia
Berichten: 830
Geregistreerd: 30-08-01

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 01:33

Sterkte.
Spannend en echt niet fijn. Missch heb je de mogelijkheid om naar een goede kliniek te rijden, sommigen hebben dusdanig geavanceerde apparatuur en kennis dat ze ook met een dik been een goede diagnose kunnen stellen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 01:55

Ik vermoed dat elke DA hem nu eerst op pijnstillers en ontstekingsremmers zou zetten om de zwelling er af te krijgen. Dus die begin ik hem vandaag wel te geven. Ik overweeg om woensdag tijdens het spreekuur mijn normale DA te bellen en de situatie uit te leggen.
Hij staat nu op stal met zijn beschermers om.

Afbeelding

Zijn anti-weef rand. :+ vooral de bal voorkomt veel. Daar zitten altijd schatten in verstopt. :j
Afbeelding

De beertjes klooit hij ook mee. Het touw niet zoveel. Dat is eigenlijk om aan Joy zijn kant te hangen als die terug komt.

Ook nog een hele week *** weer. Hij heeft zijn weide rechten al verspeeld want mijnheer galoppeerd naar voren. :x :x dus het wordt paddock.

Het is iig de laatste keer dat deze hier nog komt. En hij staat dus bekend als een van de beste in de omgeving hè….

Afbeelding
Dit ergert me…. Gewoon vooraf uitgeprint….Hij had een klembord bij en papier dus dacht dat hij het uitgeschreven had maar nee hoor…. >;) die bute zou hij van elke DA krijgen en het is de variant die hij eet dus daar start ik mee. Maar woensdag bel ik mijn vaste DA of hij akkoord is met de cortisonen.

En hoe geef je een paard capsules?
Ik wil gebeld hebben voor ik de capsules moet geven. Dat zijn de cortisonen volgens mij. Dan zijn het vermoedelijk capsules omdat het smaakt zoals iets dood ruikt na een week.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 03:23

Toen ik trouwens zei dat dat paard geen zelfbehoud had en door bleef lopen ondanks pijn merkte mijn man vrij droog op ‘van wie zou hij dat hebben…’ >;)

Riviera87
Berichten: 417
Geregistreerd: 05-05-20

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:08

Is er een reden dat deze dierenarts niet gewoon kiest voor bv een metacam als ontstekingsremmer/pijnstiller?

pien_2010

Berichten: 43480
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:15

Wat zonde dit.
Uit eigen ervaring met een zware blessure had ik een dierenarts ostheopaat bij Polie, die bekend staat als de beste van Frankrijk.
Die man had röntgen handen en zei ieder keer :hou het geld voor de foto of echo maar in je zak want"...... Tot op een dag dat hij zei, daar ziet iets waar ik graag een foto van wil, maar ik denk dat ze een klap daar heeft gehad en we een deukje gaan zien. Dat klopte 100%.

Maar zo klink jouw verhaal niet. Dat is geen gespecialuseerde oudere dierenarts met "röntgen" handen die daarmee kan genezen. Wat balen vind ik dit voor jou.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:54

Nou dat klinkt als "zonde geld" inderdaad, je hebt zelf genoeg ervaring en inzicht om ook tot deze conclusie te komen. Achteraf gezien had je dan beter eerst zelf die rust kunnen geven en daarna DA laten komen...

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:09

Heb je klei staan of kan je daar makkelijk aan geraken. Ik zou dat been in de klei zetten. Benen in de klei zetten bij peesblessures heb ik geleerd van iemand die bij een draversstal werkte toen ik nog een puber was. (iets meer dan 30 jaar geleden dus). Moet zeggen dat ik mijn draver die ik toen had de eerste 6 maanden daarmee zijn voorbenen heb in gesmeerd. Ook stond hij 6 maanden op rust. Daarna heb ik het altijd in voorraad gehad. Als ze eens met een gevuld been stonden smeerde ik er al snel klei op en zeker als het warm aanvoelde. Ik zou niet snel voor pijnstillers kiezen want soms doet dat meer kwaad dan goed. Ik snap heel goed dat je je vaste DA om een tweede opinie gaat vragen. Ontstekingsremmers kan ik nog wel begrijpen. Ik krijg die in pilvorm en stop dat altijd in een stukje op appel hier.

Rocamor

Berichten: 10903
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:11

oh, wat balen zeg!

Ik ga mee met petraaken, ik kies ook niet zo snel voor pijnstillers, in de hoop dat ze door de pijn juist wat rustiger blijven.

Overigens, voor jouw man: soort zoekt soort? Of moet zijn pols hem daar even aan herinneren?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 14:31

Riviera87 schreef:
Is er een reden dat deze dierenarts niet gewoon kiest voor bv een metacam als ontstekingsremmer/pijnstiller?

Metacam wordt hier eigenlijk maar zelden gegeven in mijn ervaring. Ik heb eentje gehad die vast gelegen had en zichzelf behoorlijk toegetakeld had met worstelen. Die had echt hele stukken haast gevild van zichzelf. Was ook in shock toen we hem vonden. DA zei toen eerlijk ‘je bent ofwel net op tijd ofwel net te laat.’
Het was ‘s nachts ergens gebeurt en vond hem’s morgens. :

Anyhow. Die heeft zes weken stal rust gehad met aan de hand bewegen als hij wilde (de eerste drie weken was dat een dikke nee. Zijn benen waren een grote wonde. Dat type wonde dat je krijgt als je in een turnzaal valt. Iets tussen een schaafwond en brandwond in. Die heeft op metacam gestaan tot hij terug huid had op het merendeel van zijn lijf (de foto’s zijn vrij gruwelijk maar als ik die nu terug zie snap ik nog steeds niet hoe hij en ik daar door gekomen zijn want normaal was hij nogal moeilijk met alles en die wondes moesten elke dag gespoeld en hij heeft alles laten doen terwijl het zo’n pijn gedaan moet hebben… : )

Maar dat is de enige waarbij ooit metacam gegeven is bij mij. Anders altijd bute. Ik gok dat metacam zwaarder is?


pien_2010 schreef:
Wat zonde dit.
Uit eigen ervaring met een zware blessure had ik een dierenarts ostheopaat bij Polie, die bekend staat als de beste van Frankrijk.
Die man had röntgen handen en zei ieder keer :hou het geld voor de foto of echo maar in je zak want"...... Tot op een dag dat hij zei, daar ziet iets waar ik graag een foto van wil, maar ik denk dat ze een klap daar heeft gehad en we een deukje gaan zien. Dat klopte 100%.

Maar zo klink jouw verhaal niet. Dat is geen gespecialuseerde oudere dierenarts met "röntgen" handen die daarmee kan genezen. Wat balen vind ik dit voor jou.

Dat is dus het gekke. Daar staat deze man dus ook om bekend hier. Anders had ik überhaupt hem niet laten bellen.


pmarena schreef:
Nou dat klinkt als "zonde geld" inderdaad, je hebt zelf genoeg ervaring en inzicht om ook tot deze conclusie te komen. Achteraf gezien had je dan beter eerst zelf die rust kunnen geven en daarna DA laten komen...

Ja behalve de ontstekingsremmers maar die had ik dan opzich ook wel deze week gehad. Wellicht niet gisteren al maar morgen ten laatste. Misschien vandaag als de pees zichtbaar dik is zoals hier het geval. Dan maakt hij tijd. Als ik gisteren geweten had wat ik nu weet…. Maar goed… zo gaat het al tijd. Het ‘gesprek’ of wat daar voor door moest gaan met die man ook… ik begrijp echt niet waar hij zijn populariteit vandaan gehaald heeft. :?

Rocamor schreef:
oh, wat balen zeg!

Ik ga mee met petraaken, ik kies ook niet zo snel voor pijnstillers, in de hoop dat ze door de pijn juist wat rustiger blijven.

Overigens, voor jouw man: soort zoekt soort? Of moet zijn pols hem daar even aan herinneren?

_O- hij zegt dat al over Rêve en mij. Als ik klaag over haar komt er standaard ‘bij wie is dat paard geboren?’


petraaken schreef:
Heb je klei staan of kan je daar makkelijk aan geraken. Ik zou dat been in de klei zetten. Benen in de klei zetten bij peesblessures heb ik geleerd van iemand die bij een draversstal werkte toen ik nog een puber was. (iets meer dan 30 jaar geleden dus). Moet zeggen dat ik mijn draver die ik toen had de eerste 6 maanden daarmee zijn voorbenen heb in gesmeerd. Ook stond hij 6 maanden op rust. Daarna heb ik het altijd in voorraad gehad. Als ze eens met een gevuld been stonden smeerde ik er al snel klei op en zeker als het warm aanvoelde. Ik zou niet snel voor pijnstillers kiezen want soms doet dat meer kwaad dan goed. Ik snap heel goed dat je je vaste DA om een tweede opinie gaat vragen. Ontstekingsremmers kan ik nog wel begrijpen. Ik krijg die in pilvorm en stop dat altijd in een stukje op appel hier.

Heb wel klei staan maar regent dat er niet af?


Hij eet de pijnstillers iig goed. Daar vreesde ik voor want sommige soorten bute moet ik er met een spuit appelmoes in spuiten. En dan is ie boos op me. := bute is ook ontstekingsremmend dus gok dat hij het daarvoor ook krijgt.
Gisteren nog het toppunt van ironie mogen meemaken. :)) raad eens wie gevraagd heeft om haar veulens bij mij te zetten. (Er is over geschreven in het topic)

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:46

Ik heb nog niet meegemaakt dat klei er afregent als dat is opgedroogd. Denk dat coolinggel er wel afregent maar klei bij mijn weten toch niet.

Riviera87
Berichten: 417
Geregistreerd: 05-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:02

Bute is 'zwaarder' dan metacam en mag hier in Nederland niet eens als eerste keuze ingezet worden als medicatie. Ook vanwege de bijwerkingen. Hier snel een artikel van internet geplukt: https://www.dehoefslag.nl/nieuws/algeme ... bruik-bute
Maar hier in NL word veel metcam/novacam/equioxx voorgeschreven als pijnstiller maar ook juist als ontstekingsremmer.
Echter is bute wel een hele goedkope optie tov de veiligere pijnstillers..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 16:29

Geen ide Riviera. Ik heb hier nog maar 1 keer metacam gekregen voor een a pony. Anders is het altijd Bute geweest…. Nu kan ik uit typen hoe deze DA ‘praatte’. Veel vragen stellen hielp niet eens. := ik bel morgen mijn vaste maar ben 90% zeker dat die ook Bute gegeven had. Alleen de cortisonen betwijfel ik.

Hannanas
Berichten: 13025
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:32

Metacam is milder en eerste keuze. Is de standaard pijnstiller type nsaid (humaan oa ibuprofen) voor honden/paarden/katten.

Bute is echt heftig, beter maagbescherming ook geven. Plus moet genoteerd in paspoort. Bute én cortico is ook een keuze die hier in Nederland eigenlijk niet echt snel meer gegeven wordt. Is ouderwets. Voor honden heet het Phen-Pred. Echt een paardenmiddel kwa werking. Als een dier op zijn eind loopt bijvoorbeeld. Dubbel zo heftig voor de maag ook.

Hoe loopt Sam?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 18:39

Sam was gisteren en eergisteren behoorlijk slecht, echt de de voet niet willen neerzetten (op het puntje en de knie gebogen om de pees te ontlasten).
Vandaag is hij "gewoon" mank maar kan hij wel normaal staan. Hij beweegt niet veel (staat aan het hooi) maar hij staat ook niet meer steeds zijn been omhoog te heffen. (Hij stond echt als hij op rust stond om de vijf minuten zijn dikke been even "omhoog" te heffen en dan weer "neer" te zetten maar nooit steun nemen. Dat toonde hij dus ook bij de DA.

Bute is hier een vrij normale keuze in mijn ervaring. Heb eentje gehad die genaaid geweest is een paar keer die Bute kreeg, toen Sam zijn kaakbreuk had heeft hij ook op bute gestaan ... Ik heb eigenlijk alleen maar met die pony toen iets anders gekregen. En die DA is degene die dat andere paard een paar keer heeft moeten naaien (wonde was erg moeilijk en sprong open dus hij is drie keer genaaid tot het geen dat "open" ging klein genoeg was om zo te laten.) en hem dus bute gaf dan. Cortisonen echter hebben ze nog nooit gegeven. Ik heb niet stil gezeten vandaag (het voelt nu al alsof ik al een week achter de rug heb. :x)

Mijn vaste DA aan de telefoon gekregen. Die zei 1 zakje bute ipv 2 voor drie weken en de cortisonen niet geven. (daar had ik ook het slechtste gevoel over. Cortisonen is voor chronische ontstekingen, dit is voor nu een accute. Ik snap niet waarom je daar cortisonen voor zou geven. De voordelen van cortisonen wegen niet op tegen de nadelen in deze situatie imo. Ik ben geen DA maar ik ken cortisonen en ik kan me niet voorstellen dat het voor paarden nu zoveel gezonder is dan voor mensen.) Hij gaf aan dat als het idd zo dik is dat een echo nu mogelijk niet duidelijk genoeg zal zijn dus even de zwelling laten minderen en dan een echo. Dat is dus nu ook mijn plan van aanpak. Als de zwelling geslonken is bel ik hem terug om een echo te regelen.

De eigenaresse van Sky werkt ook bij een kliniek zoals jullie weten. Die het schema door gestuurd en gevraagd of ze haar baas eens wilde vragen wat die vond. Die zei eigenlijk: bij een normale accute pees ontsteking zou ik geen pijnstilling of ontstekingsremmers geven maar als hij geen steun wil nemen dan 1 zakje en geen cortisonen. Dat zijn dus al twee "geen cortisonen" en eentje zou idd zelfs in principe geen bute geven. Heb nu alle bevindingen door gezonden en hij gaat het vanavond even bekijken (is nu op ronde). Voorlopig zegt die 1 zakje bute en geen cortisonen.

Dat bevestigd mijn negatieve gevoel over die cortisonen wel behoorlijk... Hij krijgt de bute wel 's avonds bij zijn eten wat de maag ook beschermd. Ik weet niet of je maagbescherming vrij kan kopen? Anders moet ik de DA hier in de buurt bellen of ik daar kan gaan ophalen.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:55

Ach arme Sam toch, veel beterschap gewenst :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 19:02

Oh de Bute is trouwens idd genoteerd in zijn paspoort. Sam is sowieso wel uitgesloten voor menselijke consumptie maar hij heeft het boekje wel netjes ingevuld.

Mijn fysio kent de beste man persoonlijk en zei dat toen mijn man hem vertelde dat ik alleen zou zijn met die DA dat hij er geld voor over gehad had om dat te zien. >;)

Die kwam niet meer bij toen ik mijn ergernis er uit gooide.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:35

Ik heb bij mijn weten heel lang geleden eens bute gekregen maar sindsdien krijg ik enkel als pijnstilling annex ontstekingremmers pilletjes die roze van kleur zijn. Kan de naam nooit onthouden. 2 zakjes Bute is wel veel zeg dat die DA zei.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 19:51

petraaken schreef:
Ik heb bij mijn weten heel lang geleden eens bute gekregen maar sindsdien krijg ik enkel als pijnstilling annex ontstekingremmers pilletjes die roze van kleur zijn. Kan de naam nooit onthouden. 2 zakjes Bute is wel veel zeg dat die DA zei.

Ja ik weet wel dat je hier de ‘pony zakjes’ hebt en de ‘paarden’ zakjes. Zal zo eens kijken hoeveel gram of mg er in zit want het verschil is de hoeveelheid. Dit zijn vrij kleine zakjes tov wat ik gewoon ben dus denk dat het de pony variant is.

Freyr
Berichten: 696
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:04

Balen gewoon van Sam...

Maar mij heb je wel nieuwsgierig gemaakt met welk veulen wil komen. Toch niet N?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 21:09

Freyr schreef:
Balen gewoon van Sam...

Maar mij heb je wel nieuwsgierig gemaakt met welk veulen wil komen. Toch niet N?

:n De twee veulens van het meisje dat de 1e opfok van Joy regelde. :+

Hannanas
Berichten: 13025
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:13

Waar Joy zo mager van kwam? Aparte paarden-soap daar bij jullie in de buurt :P

Fijn dat Sam al minder zijn been heft.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 21:24

Jep. :+ Waar hij alleen op weide gegooid is. :+ Ze komt eind vd week waarschijnlijk even kijken. Zal dan het verhaal wel horen gok ik. Heb haar wel via bericht al duidelijk gemaakt dat ik een respectvolle sfeer wil zowel tussen de eigenaren als tov mij. Dat alles bespreekbaar is zolang het met respect is en dat als het haalbaar is ik het doe. Dat ik alle paarden die onder mijn verantwoordelijkheid komen verzorg zoals mijn eigen paarden.

Ik moet er niet van leven dus het is voor mij eigenlijk echt heel simpel: Als iemand zich onbeschoft gedraagt of me meer leed kost dan het waard is dan gaat die persoon verzocht worden om andere oorden te zoeken voor zijn of haar veulen. Ik ben de beroerdste niet en als het haalbaar is dan doe ik het met liefde maar nee is ook nee. :) Dan is het gewoon echt niet haalbaar.

Dat gezegd zijnde heb ik wel e.e.a opgevangen oa dat de eigenaar van die stal gaat stoppen met de opfok (voor zover je het stoppen kan noemen als je leeg loopt maar dat terzijde.) maar zoals ik het begreep toen Joy er nog stond had dit meisje er ook twee volwassen pension paarden staan. Dus een beetje eigenaar zou dan toch zeggen "laat die twee veulens voor dat laatste jaar nog maar staan". Gezien zij toen daar voerde, binnen en buiten zette enz.
Wat me doet vermoeden dat er vast een verhaal aan zal zitten. Nu heb ik zelf contact gehad met de eigenaar van de stal eergisteren geloof ik omdat één van zijn pension paarden met het deken over de hals stond en 1 voorbeen "er in" op een ongelukkige manier. (Ik passeer de weides elke dag op weg naar Joy en hij stond aan de straatkant, ook nog een schimmel dus je kon er echt niet naast kijken dat die zijn deken niet lag hoe het moest liggen. :+)

Hoewel hij, toen we vertrokken, vriendelijk was en zijn excuses aanbood was hij nu alles behalve vriendelijk aan telefoon... Toen ik af drukte dacht ik "nou, ik zou dankbaar zijn als een pensionpaard van mij zo stond en iemand me dat even liet weten...

Toen ik Joy zonder pardon ging ophalen en behoorlijk pissig was over de hele situatie heeft de eigenaresse van Rocky me gestuurd dat ze "dom waren om mij voor het hoofd te stoten." waarop ik toen gereageerd heb dat ik niet van plan was om wraak te nemen of whatever (heb ik ook niet gedaan. Ik heb altijd toegegeven dat ik er niet tevreden was als me dat specifiek gevraagd werd maar heb geen moeite gedaan om hun naam zwart te maken.) waarop ze toen iets in de aard zei van "Dat bedoel ik niet meid, ik bedoel dat mensen naar jou toe cirkelen en jij en je man veel contacten hebben waardoor dit hun duur gaat komen te staan ongeacht wat jij doet."

Nu moet je weten dat die vrouw vrij spiritueel is en ik heb er eigenlijk nooit veel bij stil gestaan, wel altijd onthouden maar goed, mijn hersenen weigeren pertinent om dingen te vergeten dus da's niks ongewoon. Maar tja, dan gebeurt dit en dan ga je toch denken... :+ Het afgelopen jaar ongeveer zijn idd veel mensen me komen vragen "of dat de plaats was waar Joy gestaan had" en tja, dan ga ik ook niet liegen, daarbij, het is duidelijk zichtbaar op de achtergrond van foto's van Joy toen. :+ En buiten dat ik dan dus bevestigde dat hij daar idd gestaan had maar dat zowel ik als Joy onze plek daar niet vonden heb ik alleen mijn "dichte cirkel" verteld wat er gebeurt was. Heb toen natuurlijk wel hier mijn hart gelucht en dat is ook terug te vinden gok ik als je zoekt hoewel ik geen namen genoemd heb. Maar ik heb IRL oprecht geen moeite gedaan om ze zwart te maken. Vooral toen ik nog boos was, was dat echt heel verleidelijk en heeft mijn man het een paar keer uit mijn hoofd gepraat als ik ergens op wilde reageren. :+ Maar dat zakte weg. De eigenaresse van Sky heeft het ook zelf uit gedokterd dat Joy daar gestaan had omdat de omgeving gewoon echt heel herkenbaar is. Dus iedereen die foto's van Joy daar gezien heeft herkend de stal gewoon en dan komen ze natuurlijk ervaringen vragen maar ook dan zei ik gewoon van "ja dat is waar ik weg gegaan ben idd en zeker de laatste tijd zei ik er ook bij dat ze toen pas begonnen waren en dat ik niet wist hoe het nu ging. Want dat wist ik ook niet. Kan altijd dat het met onze groep een gevalletje "opstartproblemen" was en dat ze er van geleerd hadden. Maar tsja... Joy moet nog twee worden en de opfok is opgedoekt. := Aan hun accommodatie ligt het niet want die is meer dan goed genoeg. Van die accommodatie kan ik alleen maar dromen.

Ik hoop toch dat ik het langer kan vol houden dan twee jaar. :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 01:53

Pees van Sam is al minder dik. Het weer voorziet hem ook van natuurlijke koeling. Jeetje. Wat een weer hier… hij stond wel weer te wiebelen net omdat hij een drafje deed bij het naar binnen komen… :roll: uil.


Zaterdag komt L kijken naar de weide. Mijn moeder zei al: ‘straks heb jij iedereen van daar, bij jou.’ _O-

Als ze besluit van te komen starten we ook met een schone lei. :)

Morgen worden Joy en Sky gekapt, heb vandaag Joy geroskamt en hem even moeten duidelijk maken dat hij ook niet voorzichtig moet terug kroelen. :(:) :(:) Toen ging ie maar bekken trekken om te laten weten dat het goed deed. :))
Hij lijkt wel meer naar Rêve te gaan neigen kwa kleurtje… hoop dat hij wel zijn manen wit laat ook vos en zwart er door heen. >;)

En dan een stukje persoonlijk… gisteren met mijn broer bij mijn vader geweest en ik durf voorzichtig te hopen dat hij nu echt uit de put gekrabbeld is. :+: Het voelt ook weer compleet nu bij papa. Het doet mijn vader ook goed. We waren onderling weer dwaas aan het doen (mijn broer en ik lijken enorm op elkaar in manier van doen en denken en dat hebben we beide niet van onze ouders. :+ onze hersenen werken anders ofzo… we begrijpen elkaar altijd maar de rest volgt onze hak-op-de-tak denkwijze nooit. Wij kunnen dus echt helemaal dubbel liggen om iets simpel als een afbeelding op een sigaretten pakje maar niemand kan volgen waarom, :+) mijn vader zei dat hij het niet snapte waarop mijn broer en ik tegelijk: ‘da’s omdat ge geen fantasie hebt!’
Mijn vader zat heerlijk te glimlachen om zijn kinderen weer samen te zien spannen. <3

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 10:32

Wat een heerlijk bericht over je broer, het klonk lang telkens zo verdrietig. Ik duim met je mee dat hij weer overeind is geraakt.

Dat zou wat zijn, dat iedereen van die opfok daar naar jou zou komen. :D

Sam. Aap. Draven is nu niet de bedoeling. >;)

Straks moet je een bijtpak dragen voor Joy. _O-

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 11:41

Daarom dat ik huiverig ben voor pijnstilling. Ze doen dan vaak domme dingen zoals Sam nu doet met dat draven.

Wel fijn nieuws over je broer.