Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 13:38

Wat fijn van je broer. En ook Sam gaat de goede kant op, nu nog rustig blijven Sam!.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 14:25

petraaken schreef:
Daarom dat ik huiverig ben voor pijnstilling. Ze doen dan vaak domme dingen zoals Sam nu doet met dat draven.

Wel fijn nieuws over je broer.

Ik kan hem ook niet op drie benen laten staan..

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:35

Dat is ook waar..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 02:17

petraaken schreef:
Dat is ook waar..

Ik begrijp je hoor. En ben het zelfs met je eens… Maar met Sam is het bij dit soort dingen altijd een beetje kiezen tussen kwaden lijkt het… normaal zou ik hem kleiner moeten zetten met de pijnstillers maar dan gaat hij weven… zonder pijnstillers staat hij steeds op drie benen omdat hij ook een beetje een dramaqueen is en ben ik bang dat hij zijn andere been gaat overbelasten… Rêve zou ik zonder pijnstillers zetten op een kleiner stuk maar Sam maakt voor hem zorgen altijd veel moeilijker dan nodig. :=
Éigenlijk is het een klein wonder dat dit zijn eerste echte blessure is sinds hij bij mij is.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 05:47

Vergeet daarbij dan ook niet dat het toch een man betreft hè? Die zijn altijd wat gevoeliger wat betreft hun gezondheid :+ Dit is blijkbaar ook zo in de dierenwereld :')

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 11:03

Ik zal het mijn merrie vertellen, die bijvoorbeeld acuut op de handrem staat wanneer ze bijvoorbeeld nog een labeltje aan de buitenkant van haar deken heeft hangen.. :Y) drama queens zijn is niet geslachtelijke bepaald.
Hopelijk knapt hij snel goed op, arme jongen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 11:14

Sintara schreef:
Ik zal het mijn merrie vertellen, die bijvoorbeeld acuut op de handrem staat wanneer ze bijvoorbeeld nog een labeltje aan de buitenkant van haar deken heeft hangen.. :Y) drama queens zijn is niet geslachtelijke bepaald.
Hopelijk knapt hij snel goed op, arme jongen

ja kijk dat snap ik dan weer wel.... :+ Ik heb ook een hekel aan etiketjes. _O-
Ik ga daar ook acuut van op de handrem en ze MOETEN er uit. :=

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 11:18

Achja, met zo een mis je ook nooit iets. Ik heb wel eens gehad dat er bij een verzorgpony nog zon doorzichtig pinnetje door de singel zat tijdens het rijden. Dat was helemaal open bij terugkomst uit het bos %) ik voel me er nog schuldig over.
Bij mel zal me zoiets nooit gebeuren :Y)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 11:24

je snapt niet dat ze die dingen überhaupt in materiaal steken eigenlijk he. :\

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 12:00

Ja inderdaad! Wat doet Sam bij zulk soort dingen? En hoe gaat zn been vandaag, is hij nog netjes aan het afslanken?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 14:59

Sintara schreef:
Ja inderdaad! Wat doet Sam bij zulk soort dingen? En hoe gaat zn been vandaag, is hij nog netjes aan het afslanken?

Dramatisch weg krimpen van het moordwapen :j :j

Pees is minder dik maar nog steeds gezwollen. Hij sloft wel minder dus das voorzichtig positief. L is vandaag geweest en was ook positief. Zij doet de opfok daar niet meer en liet foto’s zien van hoe haar veulens nu staan… daar krijg je maagpijn van. :x eigenlijk zou je de dierenbescherming moeten bellen als dit niet de laatste veulens waren. :\ :\

jokari

Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 18:49

Pfff dat die veulens daar dan ook maar snel weggehaald worden.

Fijn dat Sams been slinkt.
Die plastiek dingskes prikken ook echt wel serieus. :(

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:15

Klinkt voorzichtig positief, heeft hij in elk geval minder last.. arme veulens |(

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 20:48

Vandaag Joy zijn staart eens uit gekamd. Ziet er meteen een stuk beter uit. :)) touw in mijn moeder haar handen geduwd terwijl hij zijn eet-zak om had. Ontklitter er in en juu. :)) :)) Hij liet het maar over zich heen komen. _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet hem wel eens bij knippen denk ik. :D

Freyr
Berichten: 696
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 21:57

Wat een bulldozer wordt het toch :wow: :~

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 23:18

Heel stoer paard al!

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 23:43

Wouw foto 1 vind ik zo prachtig. Die "loerende" blik.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 23:55

Sintara schreef:
Heel stoer paard al!

Hij is terug aan het groeien zag ik. Kont stond weer hoger als hij op gelijke grond stond. Hij wordt wel steeds mooier :+:


Freyr schreef:
Wat een bulldozer wordt het toch :wow: :~

Rêve in hengsten-uitvoering. :+:


pien_2010 schreef:
Wouw foto 1 vind ik zo prachtig. Die "loerende" blik.

Zijn mensenoog geeft hem die blik. :D Ik vind het nog steeds niet echt mooi maar ik begin er aan te wennen. Het is wel een heel fijn paard ook nog steeds, een speelvogel maar respectvol. :+: hij blijft veel wijzer dan hij het recht heeft te zijn op die leeftijd. :+:

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 03:57

Die eerste foto net alsof hij denkt: "staat mijn uitgekamde staart zo goed op de foto baas...?".

Wat die plastic staafjes betreft, vind ik het echt wonderlijk hoe vaak ik een door een ander kindje gebruikt kledingstuk heb ontvangen voor die kleine, waar dat pieletje dan nog steeds inzat..... daar laat je je kind toch niet mee rondlopen met zo'n irritant prikkertje :(:)

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 05:54

Wat een plaatje is Joy toch <3

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 13:02

Het knappie. Zelfs als ie vies is.

Ik ben helemaal niet bevooroordeeld. Wel nee ...

Wat fijn om te lezen dat het met je broer weer wat beter gaat trouwens.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 18:47

Zo, gisteren Joy zijn staart gedaan, vandaag samen met S Sky zijn staart ook even gedaan. :j viespeuken. :+

Hij ging voor haar staan met zijn hoofd wat lager dus ze zegt "uhm Kath wat wil ie?" dus ik kijk op en zeg "dat je zijn voerzak af neemt." "oh...."
_O- Hij komt altijd heel beleefd laten weten dat ie klaar is. :j :))

Joy was dus eerder klaar met eten en stond heel enthousiast aan Sarah te tonen hoe hij met zijn voerzak kon zwieren. _O-
Sarah heel droog "Ja Joy we zijn heel trots op u..." *aait Joy over de bol*

Joy gedraagt zich soms echt als een kleuter die mama haar aandacht wil dus dan wordt ie zo ook behandeld. _O- _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 23:46

pmarena schreef:
Die eerste foto net alsof hij denkt: "staat mijn uitgekamde staart zo goed op de foto baas...?".

Wat die plastic staafjes betreft, vind ik het echt wonderlijk hoe vaak ik een door een ander kindje gebruikt kledingstuk heb ontvangen voor die kleine, waar dat pieletje dan nog steeds inzat..... daar laat je je kind toch niet mee rondlopen met zo'n irritant prikkertje :(:)

:+: vandaag de zijne ook terug uit gekamd. Ga het proberen bij te houden nu. Ik gooide een borstel naar Joy zijn kop omdat hij aan het klieren was en toen hadden we het over kopschuw worden. Ik zei nog tegen S ‘Ik doe iets mis met dat kopschuw maken. Zelfs die wat kopschuw hier komen blijven het niet ondanks dat ik zo’n dingen uitsteek.’
Toen schoot S in de lach want Sky is ook veel nuchterder geworden sinds hij bij mij staat. _O-

Tegelijk ben ik ook degene die Sky corrigeerde met een ‘PRRRRR!’ Toen hij een achterbeen op hefte om te dreigen. Zo zacht als het kan, zo hard als het moet zei Kim vroeger altijd.

Ik snap ook niet dat mensen dat er in laten zitten. Ik verdraag zelf de etiketjes zelfs niet. :o
Knip ze er altijd uit.

Manlief heeft zijn eerste wedstrijd gehad. Arras heeft het erg goed gedaan alleen heeft ie de aanvalsman een beetje stuk gemaakt… := die maakte twee keer een fout met ‘opvangen’ waardoor Arras hem tegen de grond werkte en toen wilde Arras de Apache graag mee naar huis. :+ :+ Apache heeft ook zijn excuses aangeboden want dat was twee keer een nul omdat Arras niet lostte. Het probleem is dat als ze liggen het instinct het deels over neemt en ze vaak niet meer lossen hoe goed ze normaal ook lossen. Alle aanvallen er na dat hij bleef staan liet Arras nl gewoon weer los. :=

Maar halfweg moest de Apache wel even pauze. We hopen dat hij geen pezen gerokken heeft. Een van de aanvalsmannen op training heeft zijn meniscus gescheurd met Arras met diezelfde fout. :\ Arras weegt zo’n 10kg meer dan de gemiddelde mechelaar en hij bijt technisch niet vol genoeg maar wél hard… :(:) dus hoop dat de man oké is. Alle andere onderdelen deed hij wel erg goed dus manlief tevreden en Arras was uitermate trots op zichzelf. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 02:28

Sorry ik banketstaaf tegen mezelf maar:
Sam zijn pees nu. Geen geweldige foto’s. Als het morgen droog is nog eens bij daglicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is Rêve haar moeder…. 26 inmiddels en al een paar jaar op pensioen op een droomplek:

Afbeelding

Afbeelding

Ze is nog steeds leider van haar kudde. :+

Ik moet zeggen dat ik toch even ‘gepakt’ was om haar oud te zien worden… we waren geen vriendinnen maar ze is wel van mij geweest (eigenlijk nog steeds.)
Ik mag haar ook gaan bezoeken maar ik twijfel een beetje… vraag me af of het haar boeit en of ik mezelf daar niet meer pijn mee doe dan goed… mijn man begreep in tegenstelling tot ik zelf helemaal waarom het me raakt… ‘schat je was zelfs treurig toen het paard van je vriendin slecht nieuws kreeg. Die ken je alleen van de verhalen. Pretty heeft tien jaar bij jou gestaan… als ze komt te overlijden gaat het je sowieso ook raken…’

Ik dacht eigenlijk dat ik er minder ‘last’ van zou hebben omdat ik haar al jaren alleen via foto en filmpjes zie… maar elke keer is er toch die steek van ‘mijn meisje…’ :o

Rêve heeft ook 100% haar blik, wellicht speelt dat ook mee… ze is prachtig oud aan het worden want ze is mooi vol ondanks dat ze al jaren niet meer getraind wordt. Op het filmpje rende ze ook nog net als vroeger happy naar de weide. Geen stijve pas te bespeuren dus ze heeft echt een goed leven…, (dat is ook de enige reden dat ik haar heb laten gaan. Huidige eigenaresse weet ook dat ze me op elk moment mag bellen en ik de zorg terug over neem en ze weer naar mij mag komen zou zij het financieel niet meer redden. Puur praktisch zou dat voor haar de snelste oplossing zijn zou het voor vallen gezien Pret haar leeftijd en reputatie. Dus daar vertrouw ik wel op. Binnen Limburg kreeg je haar 10 jaar geleden al niet verkocht toen ze nog in training stond. :+)

Ze stuurt me deze beelden ook spontaan. Ook al hebben we niet meer zoveel contact als vroeger. Om de paar weken krijg ik foto’s of een filmpje van Pret…

Ze was zo’n draak maar ze heeft me ook zoveel geleerd… ze heeft me Rêve gegeven… ze was en is gelukkiger met T… daarom is ze gegaan… Maar als T me morgen stuurt dat ze overleden is of het tijd is om te beslissen denk ik dat het me meer zal raken dan ik dacht toen dat nog ‘ver weg’ leek… op 26 moet je er toch rekening mee gaan houden als je realistisch bent…

Dus nu moet ik een beetje beslissen… heeft zij er wat aan als ik haar ga bezoeken en waar ga ik het meeste spijt van krijgen?

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 06:59

De pees lijkt al veel droger. En ik zie zo snel ook geen rare bulten op de pees zelf.

Jij hebt, samen met T, Pretty het mooiste cadeau gegeven dat je haar kon geven: een baasje waar ze mee overweg kon, een prachtige plek en to be a horse that is loved by a girl, as every horse deserves.

Zij heeft jou je Droompaard gegeven.

Het zal je niet in de koude kleren gaan zitten als er wat meer haar zou gebeuren, dus diep in je hart: als je wilt gaan kijken, waar is het dan voor?