Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:37

Reve, haar moeder ziet er inderdaad erg goed uit.

Sam zijn been ook een heel stuk beter. Joy blijft een grapjas. :D

Avalanche

Berichten: 16058
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:48

Toch was het ook wel heel bijzonder wat je met Pretty hebt bereikt, zeker gezien haar verleden :(:)

Ik vind Rêve er toch ook op lijken. Ik denk dat Rêve de ongetraumatiseerde versie is van Pret.

Sam..... Monster was ook echt zo dramatisch toen met de blessure, maar erna ook nog hoor. Je mocht niet eens naar het been kijken gewoon. Het lijkt wel weer iets beter?

pien_2010

Berichten: 43434
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:12

Het lijkt of Joy ook die blik heeft van oma en moeder.

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:15

Ja je ziet er wel herkenningspunten in inderdaad :j

Stel je voor dat je vanmiddag bericht krijgt dat ze Pret met spoed in moe(s)t laten slapen.
En ze dus echt weg is, je kan er niet meer naartoe, er is geen keuze meer.

Stel je dat telefoontje levendig voor. Wat is je reactie dan....?
oliebol gemiste kans om haar nog even een knuffel te geven. Of "het is wel goed zo".

jokari

Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:06

Pretty ziet er goed uit.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 15:55

*foutje met versturen*
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-03-23 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 16:00

Rocamor schreef:
De pees lijkt al veel droger. En ik zie zo snel ook geen rare bulten op de pees zelf.

Jij hebt, samen met T, Pretty het mooiste cadeau gegeven dat je haar kon geven: een baasje waar ze mee overweg kon, een prachtige plek en to be a horse that is loved by a girl, as every horse deserves.

Zij heeft jou je Droompaard gegeven.

Het zal je niet in de koude kleren gaan zitten als er wat meer haar zou gebeuren, dus diep in je hart: als je wilt gaan kijken, waar is het dan voor?

Pees is idd al een stuk droger, nog niet zoals ie moet zijn maar al een stuk beter dan ie was gelukkig. :(:)

Eerlijk? Het voelt een beetje alsof ik haar gedumpt heb. :) Ik weet dat zij zelf er zo niet over denkt maar ik ben niet meer naar haar gaan kijken sinds ik haar weg gedaan heb. Ofja, de eerste maanden wel nog omdat ik hun les gaf. Maar zodra ze op pensioen ging ben ik eigenlijk niet meer gaan kijken.


Avalanche schreef:
Toch was het ook wel heel bijzonder wat je met Pretty hebt bereikt, zeker gezien haar verleden :(:)

Ik vind Rêve er toch ook op lijken. Ik denk dat Rêve de ongetraumatiseerde versie is van Pret.

Sam..... Monster was ook echt zo dramatisch toen met de blessure, maar erna ook nog hoor. Je mocht niet eens naar het been kijken gewoon. Het lijkt wel weer iets beter?

Klopt, dat heb ik al een peer keer gezegd. Ik denk dat als ik Pretty van veulen af aan gehad zou hebben dat ze zoals Rêve geweest zou zijn... :)

Sam loopt iig beter, de eerste dagen "slofte" hij wat met dat been. Dat doet hij niet meer nu. Hij houdt zich nu ook rustig gelukkig dus dat helpt ook natuurlijk. :+


pien_2010 schreef:
Het lijkt of Joy ook die blik heeft van oma en moeder.

Ja de "uitdrukking" lijkt redelijk verankerd te zijn in de lijn. Joy kan soms ook echt een "Rêve blik" krijgen en ook haar houding. En Rêve heeft die blik en houding dan weer van Pretty.. dus in wezen komt het allemaal terug op Pretty als Joy zo'n blik geeft. :+


pmarena schreef:
Ja je ziet er wel herkenningspunten in inderdaad :j

Stel je voor dat je vanmiddag bericht krijgt dat ze Pret met spoed in moe(s)t laten slapen.
En ze dus echt weg is, je kan er niet meer naartoe, er is geen keuze meer.

Stel je dat telefoontje levendig voor. Wat is je reactie dan....?
oliebol gemiste kans om haar nog even een knuffel te geven. Of "het is wel goed zo".

Ik weet het antwoord op die vraag niet, dat is het probleem een beetje denk ik...


jokari schreef:
Pretty ziet er goed uit.

Ze staat ook erg fijn waar ze nu staat. :j Komt echt niets te kort.

Riviera87
Berichten: 417
Geregistreerd: 05-05-20

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:36

En als je het anders bekijkt.
Wat verwacht je dat het je gaat brengen als je haar bezoekt?
Fijn dat de pees van Sam al wat beter is! Ga je nog een echo laten maken nu de zwelling minder is?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 01:47

Riviera87 schreef:
En als je het anders bekijkt.
Wat verwacht je dat het je gaat brengen als je haar bezoekt?
Fijn dat de pees van Sam al wat beter is! Ga je nog een echo laten maken nu de zwelling minder is?

Dat ik nog eens geweest ben? Ik denk dat het meer een soort plichtsbesef is? Ik denk nl niet dat zij mij echt mist. Ik mis haar ook niet perse hoe raar dat ook klinkt. Ze staat goed en dat is belangrijk. De dag dat ik daar aan twijfel ga ik haar op halen. Ze staat nu op de skyfarm. Hier: https://www.skyfarm.be/
Pretty wordt trouwens niet ingezet als therapie paard. Daarvoor moet toestemming gegeven worden en Pret staat er echt op pensioen.

Ik wil sowieso een echo laten maken maar wil het de tijd geven om te genezen. Dus denk dat ik eind van de maand de DA bel om een echo te laten maken. Dan heeft het enige tijd gehad om te genezen. Kunnen we zien wat er gespeeld heeft en of hij oké is of dat hij nog langer nodig heeft. Maar wil hem sowieso de rest van de maand gewoon laten rusten.

Vandaag Rêve gereden. Die pakte ondanks de storm gewoon de draad weer op :+: even mijn hoofd weer leeg kunnen maken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 02:18

Kleine update hoewel er niet veel beweging is. Zodra de weide af is krijgen jullie foto’s.

L heeft gestuurd dat ze twijfelt, enerzijds wil ze de hengsten graag naar mij omdat ze de weide echt heel netjes en ruim vond en ook de stallen, de hooiruif (onbeperkt hooi en elkaar niet kunnen weg jagen. Tis zo’n echte met dakje… had nooit gedacht dat ik zo’n ding in mijn bezit ging hebben.) en het gehele concept… ook dat ze langer mogen blijven dan 2,5 jaar.

Maar in de andere stal kan ze haar vier merries ook kwijt en ze is bang voor de reactie van de huidige stal eigenaar als ze de veulens alleen verhuisd. Wat ik begrijp, ik denk dan ‘breng de veulens naar ons en de merries naar de andere stal’ maar ik snap ook dat alles op 1 plek ook gewoon makkelijker is. :) dus dat zal ze zelf moeten beslissen. Ik heb nog kandidaten en ik ga geen plek vrij houden. Dat geldt voor iedereen die wacht. :o wie eerst komt heeft de overige plekken. (Joy en Sky staan al vast natuurlijk tenzij s besluit hem op te halen maar voorlopig denk ik dat ze hem bij me in pension zou willen kunnen zetten na de opfok. :+ hij mag blijven van mij maar heb geen piste op de grote weide dus voor een rijpaard is dat niet handig. Ik merk wel dat veel mensen vragen of ze tot vier mogen blijven en dat vind ik wel een positieve ontwikkeling. Dus weinig beweging op dat vlak. De draad staat voor 99%. Vier draden. De eerste op 20cm ongeveer en dan steeds 30 cm tussen. Niet echt wolfproof maar iig niet de standaard twee/drie, het is ook (nog) geen wolven gebied dus ook geen subsidie, :+

We hebben nog een stuk open gelaten omdat we weten dat er herten op de weide komen en we even willen zien wat die met de nieuwe omheining doen. :+ herten zijn hooligans… maar als we de ijzerdraad ook trekken verwonden ze zichzelf. (Er komt bij elke witte draad ook een ijzerdraadje dat de stroom zeker goed door komt. We zijn voorbereid op Rêve’kes die piano speelde met gewone stroomdraad als veulen…:x die pakte gewone draad in haar mond en liet m terug veren…. :roll:)

Dan Sam… de zwelling is beduidend af genomen voor het zicht maar als je aan de pees voelt voel je nog vrij veel vocht. Tis nu 10 dagen dus nog even geduld voor een echo.. hij mankt niet meer trouwens. Doet ook rustig nu. Hopelijk valt het mee als we de echo kunnen doen. Al weet ik niet of ik hem nog op niveau ga durven trainen ook al is het niet met trainen gebeurt… :o wilde dat ik hem op de grote weide kon zetten maar dan gaat hij mogelijk weer dom doen… wellicht beter nog even wachten…

Met mij zelf gaat het k*t. Geen ide of het hier echt past maar… veel nachtmerries… moeite met ze van me af te schudden eens ik wakker ben… ik hoop dat het weer snel genoeg stabiliseerd dat mijn paddock weet rijdbaar is en ik Rêve wat kan trainen… ik had zoveel rust met die korte training maandag… maar nu is de bak weer zo nat dat het niet leuk is om te trainen. En op verplaatsing gaan… mijn man is aan de weide bezig en dat heeft nu gewoon even prioriteit dat Joy en Sky ook beter kunnen staan.
Als hij het niet vergeten is ga ik morgen voor mijn tattoo. Dat brengt vaak ook wel enige zen, :+ heb alleen een ‘snee’ (iets tussen een snee en kras in) op mijn arm die getatoeëerd moet worden van met Yaiko te spelen (zijn wolvenklauw was scherper dan ik gezien had en Mechels spelen veel met hun poten.) dus hoop dat dat geen belemmering gaat zijn.

Freyr
Berichten: 695
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 08:44

Wat balen dat je je zo belabberd voelt, dikke knuffel :knuffel:

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 08:52

Hopelijk vind je snel terug rust in je hoofd.

pien_2010

Berichten: 43434
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:04

Beterschap, niet fijn.

jokari

Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:08

Knuffel voor jou. Hopelijk vind je een manier om rust in je hoofd te krijgen.

Mer1980

Berichten: 18864
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:41

Och wat naar dat je je zo rot voelt, het mag ook wel eens klaar zijn met dat pokke weer! Beetje zon en vitamine D (en P natuurlijk) zal de mens goed doen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 17:22

Ik ga over een uurtje ongeveer richting mijn tattoo meneer. :j Meestal kan die me ook behoorlijk doen lachen. beetje beter weer zou idd voor heel veel mensen al helpen denk ik. Heb iig al beter geslapen afgelopen nacht.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 19:09

Haha, mijn tattoo meneer doet aan moshen (slede honden) en heeft hounds. Toen ik aan kwam braken ze één voor één uit hun deel van de tuin en toen mijn tattoo meneer kwam had ik het hele sledeteam rond me staan die allemaal knuffels wilde. _O- _O- Hij doet open, neemt het beeld in zich op en zegt ‘waarom breken die honden alleen uit bij u?’ Dus ik zeg ‘geen ide ma ik denk dat ik het hele team verzameld heb hè?’
Ze gingen ook mooi rond me zitten. _O- dus hij ‘zover ik zie wel ja. En ze zijn klaar om door u ingespannen te worden ook als ik het zo zie.’

_O- _O- thx but no thx. :)) ik knuffel wel met ze maar ik vind mennen al niet aantrekkelijk laat staan slede honden die belachelijk hard gaan en puur op stem commando’s bestuurd worden. :=

Freyr
Berichten: 695
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:45

Heerlijk verhaal weer!

BritHittepit

Berichten: 2562
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:09

Gij bent niet te doen! Veel succes bij de tattoo meneer(vriend) ik hoop dat het je zinnen wat verzet!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 00:05

Yes. Net thuis. Heerlijk gelachen. Hij merkte wel beetje bezorgd op dat ik wat scherp in mijn gezicht ben. Zodra het minder gaat met mij krijg ik snel een beetje ingevallen wangen. Mijn broer ook. :+ hoe scherper ons gezicht hoe meer stress we ervaren. :=

Volgende maand verder. :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 01:49

Kay_Kim schreef:
Gij bent niet te doen! Veel succes bij de tattoo meneer(vriend) ik hoop dat het je zinnen wat verzet!

Het zijn echt vrienden geworden. Zijn vrouw ook. :)) we waren nog aan het napraten en tattoo artiest zei iets dwaas en terwijl ik nogal ‘exasperated’ zijn naam zei, zei zijn vrouw op exact dezelfde toon ‘och schat!’ En hij keek echt van de ene naar de andere en vroeg of die toon universeel was voor vrouwen. _O-

Hij vroeg ook of ik ‘zachtmakende sh*t’ gebruikte (lotion) omdat mijn tattoos hun kleuren zo mooi blijven (goede verzorging van de huid is daar belangrijk voor.) en blijkbaar voel je het ook aan mijn huid. Ook met tatoeëren.

Dus ik zeg heel droog ‘ja das wel wat de tube beloofd in elk geval ja. :j zacht makende sh*t.’ :+

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 08:58

Kath trekt niet alleen paarden aan maar ook honden. :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 12:09

:j en dan thuis komen en drie mechelaars hebben die willen weten waar je gezeten hebt en waarom je hen bedrogen hebt. :j

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:22

Hebben ze dan ook zo'n verongelijkte blik in hun ogen? :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 12:25

Yaiko wil meteen, nu, liefst bij de voordeur, op mijn schoot zodat zíjn geur weer in mijn kleren zit. _O- Heb ze even moeten overtuigen dat ik toch echt graag binnen wilde komen en maar van kleren gewisseld. _O- de bedriegerskleren zitten in de was. :)) :)) Ze blijven toch snuffelen enz tot ze gewassen zijn. _O-

Sam heeft gisteren achter op de kleine weide gestaan. Bij het binnen halen deed hij wel weer even dom maar pees was vanmorgen terug iets dunner dan gisteren dus de pees lijkt het aan te kunnen. Voorlopig laat ik hem nog niet op de grote weide maar op de kleine hier durf ik wel terug. :=