Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 00:26

pmarena schreef:
Dat ze er op wilde joh! Persoonlijk voel ik nou niet echt de behoefte zoals je madam omschrijft :=

Mijn moeder mist het rijden stiekem wel maar is door een val van een vorig paard bang geworden. Sam was niet geschikt maar Rêve is wat minder wiebelig. Toen ze eenmaal de hulpen door had zat ze ook gewoon te genieten. <3 ze vond het machtig hoe Rêve zo licht reageerde. :+: ze gaan in mei op vakantie maar daarna wilde ze een paar lesjes. :j


pien_2010 schreef:
Toch dapper van je moeder. Leuke foto's!

:j met Rêve durf ik het wel ook omdat die zo goed op stem commando’s reageert. Sam was echt te sensibel. Dat hebben we geprobeerd maar Sam heeft ook hele moeilijke gangen terwijl Rêve een zetel is. Alleen de galop is even aanpassen. Weet niet hoe ik het moet uit leggen maar ze gooit hoog op in galop. Eens je haar ritme hebt zit ze fijn maar ze galoppeerd heel anders dan eender welk ander paard dat ik al gereden heb. Ja de PRE die ik ooit reed deed dit ook… je voelt ze echt omhoog springen ipv de meer voorwaartse beweging van wpn’ers.


Mars schreef:
Mooie plaatjes van jou en Joy en wat een heerlijk plekje hebben jullie!

Ik hecht me normaal niet aan plaatsen maar ik merk dat ik blij ben dat ik mijn weide terug heb… het is zo’n vredige plek… :o

Afbeelding
Zonsondergang <3

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:37

Wat een prachtige plek, mooie stallen, handig die grote hooiruif. Ik vind het mooi en smaakvol gedaan en geweldige ligging. Wie weet gaat je moeder weer rijden. Zou leuk zijn.

pmarena

Berichten: 48273
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:55

Fijn dat je een rustgevende plek terug hebt zo dan, en ook nog lekker met je super goed gelukte "veulen" er op +:)+

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:02

Zo die hebben daar goed de ruimte. Mooie schuilstal ook. Echt top gedaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 16:47

Ze haasten zich zelfs niet meer echt als ik met voer aan kom. _O- Ze hebben wat aan de hooibaal geplukt maar het verse spul is beter. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 19:56

De heren hebben nieuwe buren. :+ een fjord en 2 quarter horses. Jezus wat zijn die dingen klein. :o De "grootste" is iets kleine dan Rêve. De kleinste van de twee is amper zo groot als Sam. := Ik had ze ook veel breder verwacht... De grootste heeft internationaal succesvol mee gedraaid en is "op pensioen" bij dit meisje.

Joy is niet heel overtuigd... Die heeft bij aankomst behoorlijk lelijk gedaan om duidelijk te maken dat ze weg moesten blijven bij de draad. := := (en van Sky)
inmiddels kunnen ze vredig langs elkaar staan. :=

pmarena

Berichten: 48273
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 06:32

Ja het zijn vaak toch de grotere ponymaatjes en aangezien Reve een "heus paard" is :D

Verbaasde zijn felheid je...? :)

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:36

Quarter horses zijn qua stokmaat meer E-pony's dan paarden eigenlijk. Een quarter van 1;60m vinden ga je niet snel doen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 12:49

pmarena schreef:
Ja het zijn vaak toch de grotere ponymaatjes en aangezien Reve een "heus paard" is :D

Verbaasde zijn felheid je...? :)

Het is vooral dat hij twee keer bereid geweest is om een schok te incasseren van de draad (en daar staat echt wel wat op) dat ik dacht "misschien heb je mee van je moeder dan ik hoopte." :=

Vorig jaar werd hij al een mannetje als hij langs vreemde paarden moest dus ik had wel reactie verwacht. Liefst was ik er bij geweest zodat ik hem even vast had kunnen houden. Als je hem vast hebt doet hij kalmer. Inmiddels kibbelt hij wat met de jongste van de buren maar het meer spelen dan echt ruzie. :+

Ik denk dat alleen de grootste net een E pony zal zijn. De kleinste zal nipt Sam zijn maat halen ... := Joy is iig groter.

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:28

Nieuwe buren? Of nieuwe pensiongasten voor jou? Wel een goed leerschool misschien voor Joy... Accepteren dat er meer andere paarden zijn is misschien best handig voor de toekomst haha.
Wel benieuwd naar foto's van jouw "wilde' hengst in actie haha.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 13:35

Helaas geen foto's van, mijn man heeft een filmpje gemaakt van toen ze elkaar al enigszins gewend waren de dag erna. Als hij aan de hand loopt en hij voelt zich mannetje dan kromt hij het halsje en maakt hij zich groot en gaat trippelen maar hij zet geen druk op het touw. Gewoon wat meer kabaal. _O-

De nieuwe buren zijn een beetje dubbel voor mij. :) Dat is iets wat mijn man geregeld heeft waar ik niet mee akkoord ben maar goed. Het is nu wat het is. Kan er ruzie over blijven maken maar dat gaat weinig veranderen aan de situatie. Het zijn geen pensiongasten voor mij iig. :x

pmarena

Berichten: 48273
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:47

Is er nog wel ruimte voor uitbreiding van het jongens-team nu dan...?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 13:51

Ja, dat wel. :) Als dat niet zo geweest was zaten we bij de notaris vrees ik. :o Dat heeft nu al niet zo heel veel gescheeld. :o :o (in tegenstelling tot wat mensen denken word ik niet snel boos maar als ik boos wordt is het veelal ook meteen goed. :o ) We hebben er gisteren avond nog wel wat gekibbel over gehad omdat ik vind dat als je een stuk weide gratis mag gebruiken en je weet dat er twee jonge paarden staan, je best de eigenaar even kan laten weten als je de eerste keer vreemde paarden gaat brengen. Maar goed. Ik verwacht niet dat het lang goed gaat gaan en dat dit dus een tijdelijke situatie is... Het is niet dat ik die mensen niet graag heb. Het is dat ik bewust een opstelling maak waarbij ik met niemand rekening moet houden en nu geforceerd wordt in een situatie waarin dat wel moet. En dat werkt voor mij gewoon niet. :) Daarom wil ik ondanks mijn beperkingen en ziekte geen paarden op pensionstallen enz. Ik ben gewoon graag alleen in "mijn" gebied. Daarom kies ik ook voor een opfok omdat je dan geen eigenaren hebt die elke dag bij je staan en van alles willen kwa opberg ruimte enz...

pmarena

Berichten: 48273
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:19

Ohjee, dat is niet zo'n best begin geweest dan.... ik word nu toch wel een beetje benieuwd waarom de tot nu zowat perfect lijkende man dit zo besloten heeft... zonder het goed met jou te bespreken :(:)

Ik dacht eerst van misschien dacht hij dat zelfverzorging van wat extra paardjes op het perceel handiger zou zijn om jou te ontlasten, maar weide gratis gebruiken :? Dan zal het eerder iets van een vriendendienst zijn ofzo.

Wel jammer dat dit nu ineens zo over je plannen heen gedenderd kwam en ook vast wel wat afbreuk zal doen aan het gevoel van tot rust komen daar :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 15:18

Behoorlijk ja. Mijn man beweerd dat ik er voordeel van ga hebben. Tot op heden zou ik niet weten hoe. Ik ben vooral boos dat hij weet hoe belangrijk dat stuk voor mij is en dat er gewoon nul overleg geweest is. :x

pmarena

Berichten: 48273
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:45

Ja dat vind ik ook wel Uitermate Teleurstellend om te lezen zeg.... was het een kwestie van mensen die met haast op zoek waren naar een plekje en dat hij er uit floepte van kom maar bij ons....? Het is toch niet via die hoefsmid oom hè... :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 15:50

Nee. ‘Ze zochten meer weide’

IEDEREEN MET PAARDEN ZOEKT MEER WEIDE!

Ja ben er nog steeds bloedlink om… daarom blijft het ook niet goed gaan. Op een dag ga ik ontploffen en is het om. :=

pmarena

Berichten: 48273
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 16:47

Nou inderdaad... jij wilt zelf misschien ook wel meer weide :+

Maar waarom moet dat in hemelsnaam gratis aangeboden worden dan??
Had die beste man een appelflauwte ofzo :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 17:00

pmarena schreef:
Nou inderdaad... jij wilt zelf misschien ook wel meer weide :+

Maar waarom moet dat in hemelsnaam gratis aangeboden worden dan??
Had die beste man een appelflauwte ofzo :=

Ik wil idd meer weide en net te horen gekregen dat er een stuk aangrenzend aan ons huis te koop komt waar ik al op aas zolang we er wonen.

Ik snap ook niet waarom hij het gratis aangeboden heeft. Hij zei dat ze me zouden helpen met de veulens als ik naar het ziekenhuis moest maar ben gisteren geweest en ben toch echt zelf moeten gaan. :+

Sterker nog; overtijd zei ie dat ik miss hun paarden moest verzorgen als zij op vakantie gingen. Eh nee. Dat dacht ik dus niet. Ik begrijp echt niet wat er in zijn hoofd om gaat en hij wordt boos als ik er over begin dus dat schiet niet op. Het ontploft vanzelf op korte termijn. Ik word er steeds bozer om dus er komt een punt dat mijn neiging om confrontaties te vermijden het onderspit delft.

Momenteel laat ik het rusten omdat het mogelijk is dat hij een TIA gehad heeft. De onderzoeken lopen maar hij heeft verminderd zicht aan 1 oog na een migraine aanval. Tenminste. Wij dachten dat het migraine was maar de symptomen zijn gelijkaardig en de dokters vrezen nu dat die migraine dus geen migraine geweest is.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 17:11

Uhum, Joy heeft een voerbak naar zijn buren gegooid. := vriendschapsverzoek of frustratie is nu de vraag. _O-

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:23

Joy maakt gewoon duidelijk wat zijn baasje denkt. :')
Deze keer kan ik je man zijn gedachtengang toch ook niet volgen zenne… En hoezo voor hun paarden zorgen als zij op vakantie zijn ?? Sinds wanneer heb jij energie op overschot ? _-:(

pmarena

Berichten: 48273
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:02

Ojee ik volg deze ook even niet hoor. Sowieso het hele stukje "gratis" en natuurlijk ook het "zonder overleg" maakt het ook heel raar :(:) Als ik jou was zou ik toch wel graag het complete verhaal willen van wat hij precies met hen afgesproken heeft en wat hun verwachtingen nu zijn :?

Je gaat toch niet voor die paarden zorgen in deze situatie, dat zou ik ook niet willen :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 18:09

Nee hoor, als ze op vakantie willen halen ze ze maar naar huis en zoeken ze maar iemand die ze daar gaat verzorgen. Ik wil geen random personen op mijn weide. En ik ga het ook niet doen. Mijn dagen zijn vol genoeg.

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:34

Ik heb alles even een oaar keer doorgelezen, maar heeft jouw man een tia gehad of de eigenaar van die andere paarden?
En als het jouw man is, zou zijn beslissing dan geen gevolg kunnen zijn die tia? Of met elkaar te maken hebben.
Overigens heb je helemaal gelijk, zulke beslissingen neem je niet alleen, die overleg je..

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 19:42

Mijn man, vermoedelijk, ze moeten het nog onderzoeken. De beslissing is echter gemaakt vóór dat geval dus daar heeft het niks mee te maken. :) ik laat het nu alleen niet escaleren omdat ik ondanks alles begrijp dat hij nu met andere dingen in zijn hoofd zit (letterlijk) dan dat en dat hij daardoor mogelijk anders reageert dan hij normaal zou doen.