Harmonie in chaos vinden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 09:34

Stay positive and remember everything happens for a reason..
( zegt de depridoos _O- )
Mocht je van je af willen typen, mijn pb staat open, soms is het fijn om met iemand te kunnen overleggen waar je irl geen contact mee hebt en soms kan dat helpen.
Ik zal misschien niet altijd de juiste tips hebben, of juist wel, dat kun jij alleen bepalen.

pien_2010

Berichten: 43722
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:04

Hopelijk loopt het goed af.

GUSTIxBILL

Berichten: 2011
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:35

pmarena schreef:
Dat klinkt alsof niet iedereen het leuk vond dat er iemand "van buiten" tussen de knullen bezig was ofzo.... maar wat er ook scheelt, hopelijk komt het weer in rustiger vaarwater.


Of het daar mee te maken heeft of niet weet ik niet. Ik weet alleen dat ik niet het krediet verdien wat Kathleen me geeft. Dit keer toch zeer zeker niet.

Als Kathleen niets online had gezet dat ze steun gekregen had van mij had ik ook verder niet gereageerd. Het gaat ten slotte om haar opfok en haar leven. Echter verdien ik gewoon echt niet het krediet wat ze me hier geeft.

Ik heb juist enorm diep respect voor hoe zijn met de situatie omgaat en zou haar niet na kunnen doen.

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:47

Als Kathleen je dat krediet geeft, vindt ze dat je dat je dat krediet waard bent :knuffel: .

Wat voor de een als een klein gebaar voelt, kan juist door de ontvangende partij als heel waardevol worden ervaren (in het algemeen gesproken, niet perse in dit geval).

Sterkte Kathleen, hoop dat het muntje eens de juiste kant gaat opvallen voor je.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:55

Ik vind het iig super lief van je Gust dat je zo voor haar en de knullen klaar staat, want reken maar dat je zo heel wat stress wegneemt! En dat je met Joy hebt geholpen is sowieso onbetaalbaar volgens mij...zodat Ayasha niet de kwaaie pier hoefde te zijn. Dat is méér dan goud waard :j

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:03

Jup, iemand die je je dieren toe kunt vertrouwen is zeker goud waard!

pien_2010

Berichten: 43722
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:23

Precies
Eens met post hierboven.

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:41

Ook eens met wat hierboven geschreven staat. Ik moet zeggen dat het wel handig als je in geval van nood iemand hebt die je uit de nood kan helpen. Ik heb het al 2x voorgehad dat zowel ik als mijn vader niet thuis waren en dat ik hulp nodig had voor mijn paarden. Een keer omdat we naar een trouwfeest moesten en daar al vroeg moesten zijn en het een flinke reis er heen was. Dus kon onmogelijk zelf mijn paarden voeren die avond en een keer vorig jaar dat ik met merrie en veulen naar Merelbeke moesten en er eentje thuis achterbleef en ik eigenlijk mijn moeder er niet alleen wilde voor laten staan moest die achterlblijver in paniek slaan of domme dingen doen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 14:06

pmarena schreef:
Dat klinkt alsof niet iedereen het leuk vond dat er iemand "van buiten" tussen de knullen bezig was ofzo.... maar wat er ook scheelt, hopelijk komt het weer in rustiger vaarwater.

Het is meer dat 1 persoon me kort heeft doen overwegen om er mee te stoppen. Vandaag komt de DA opnieuw. Daarvan zal alles af hangen wat er gaat gebeuren. Die DA had in bijna ieders mening vrijdag al moeten daar geweest zijn. Ik werd zaterdag voor de goede orde nog even belachelijk gemaakt waar ik bij stond. Een van de meiden was daar en dat is de enige reden dat ik relatief kalm gebleven ben.

Caught between a rock and a hard place. Vraag me niet hoe want ik heb geen ide maar het is zelfs zo ver gekomen dat er thuis discussie is. :\

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 15:41

Ik begin mij af te vragen of die persoon wel echt al eens zelf paarden aan huis heeft gehad en dagelijks verzorging, stalonderhoud en weideonderhoud heeft gedaan.

joyce83

Berichten: 5236
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 16:16

Ayasha probeer in jouw hoofd te houden dat jij het niet fout doet als een ander het anders zou doen. Wat ik dan niet netjes vind is om dan jou belachelijk te maken. Verschil in mening mag, maar blijf netjes.

Zover ik lees ben jij heel erg betrokken bij de dieren die onder jouw hoede vallen. Dat is echt super en ik zou als ik ze op stalling ergens zou hebben staan juist blij zijn als iemand zo goed naar de dieren zou kijken.
Maar het kan dus best dat iemand anders denkt ach ik zie wel over een paar dagen als het dan nog zo is dan bel ik dan de dierenarts. Ik heb het hier bijvoorbeeld thuis, ik zie dingen anders als mijn man bij mijn paard. En dan zou je juist denken we hebben beide het dier aan huis, oke ik zie haar meer en meer ervaring. Maar heb toch ook wel af en toe dat ik goed moet nadenken hoe ik ga uitleggen waarom ik wil dat bijvoorbeeld de dierenarts moet komen. Eerlijk is eerlijk een bepaalde test heb ik niet eens in overleg gedaan. Helaas klopte mijn gevoel wel, maar leg dat maar eens uit aan iemand die zoiets heeft van ja maar....

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 16:55

Hè.... ik snap het niet....? Waarom vonden ze dat de DA al vrijdag had moeten komen? Waarom precies vrijdag....? En als eigenaresse dat had gewild, waarom regelde ze dat niet dan, op welke manier is dat jouw "schuld"? En wat is het probleem dan precies dat het nu dan 2 dagen later is.....?

En wie maakte je belachelijk -O- Dat is sowieso flauw en stom zeg -O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 22:50

DA is vandaag geweest. Heeft haar excuses aangeboden. Ik had over de hele lijn gelijk en hij moet naar de kliniek om het neusbot na te kijken en sowieso een kleine ingreep om een splinter er uit te halen.

DA zei letterlijk dat ze spijt had dat ze vrijdag niet gekomen is en het verkeerd in geschat had.

Goed gesprek gehad met de eigenaar. Hij is terug welkom zodra het veilig is om hem op weide te zetten. Heb staan huilen naast hem. :o
Eigenaar had ook enorm spijt.

Een probleem: de spuit om hem zich beter te laten voelen voor de rit en voor te bereiden op de ingreep (Antibiotica, pijnstilling en koortsremmer) werkte heul goed… na drie uur proberen en een paar pijnlijke incidenten was het te donker, niemand zag nog wat, kliniek gebeld. Overlegt. Morgen proberen we opnieuw met een trailer en dan gaat Joy desnoods mee tot de kliniek.

Het gaat me er niet om dat iemand een andere mening kan hebben, dat is echt nogal gebeurt en dan is dat prima als het niet om iets gaat dat potentieel dodelijk is of iig blijvend letsel kan geven.

Maar in dit specifieke geval hadden we het over een paard dat al sinds woensdag elke dag bloed. Loom werd, necrose rond de wond vertoonde en nul beterschap. Tel daarbij op dat de wonde op de rand van het neusbot zit…. Sorry, dat kijk je niet een paar dagen aan. Zeker niet als de ‘flap’ een soort uitsteeksel wordt waarvan een blinde kan zien dat dat niet meer gaat aangroeien. In het beste geval moest dat weefsel er af.

Geloof me. Ik heb nog nooit zo graag ongelijk willen hebben.

Ik vond dat de DA vrijdag al moest komen. Gust ook. De overige meiden wilde zelfs niet meer komen omdat het zo goor uit zag. (Het was echt zwart en stonk zelfs na schoon maken.)

Er is dus vandaag ook een rustig constructief gesprek geweest met de eigenaar en er is geen kwaad bloed meer. Morgen gaat hij (desnoods met een bulldozer >;) ) -geintje natuurlijk. := maar hij moet wel echt naar de kliniek. DA kon minstens 1 botsplinter voelen in de wonde en uitte zelf haar zorgen hoe ver de eventuele barst door loopt) de trailer op en naar de kliniek. Zodra hij fit genoeg is, is hij terug welkom om zich verder te ontwikkelen.

Maar ik laat geen paard lijden of zelfs dood gaan onder míjn verantwoordelijkheid. Ik heb voor het eerst in mijn leven met paarden kliniek aan geraden. Dat doe ik écht niet lichtzinnig.

De man van de eigenaresse zei dat ik panikeerde voor niks en ‘al die meiden zijn zo.’
Sorry ik ben 34. Het meiden stadium ben ik voorbij en ik zie dat paard elke dag. Ik ken zijn beweging. Zijn blik, zijn houding. Ik zie wanneer hij niet oke is en ik mocht zelfs geen koorts meten. :X ja ik ben extreem betrokken máár daar kiezen ze ook bewust voor. Dat verzwijg ik niet en zie je sowieso aan hoe de kudde op mij reageert. Wil je dat niet ben ik niet de opfok voor je.

Dat alles gezegd zijnde vergeet ook niet dat ik hang als iemand zonder context social media besluit te betrekken als er een paard met een open wonde loopt al een week die alleen erger wordt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-02-24 23:03, in het totaal 2 keer bewerkt

BritHittepit

Berichten: 2596
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:56

Je hebt goed gehandeld Kat, spijtig dat het niet meteen werd aangenomen! Morgen nieuwe dag en nieuwe (rustige) kansen met een verstandige joy komt het wel goed met dat kereltje! Dankzij jou wakende oog!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 22:59

Ik leg morgen eventueel wel verder uit of beantwoord vragen maar voor nu ben ik echt even uitgeput.

joyce83

Berichten: 5236
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:04

Lieve Ayasha nu met verhaal erbij vind ik zeker jammer dat ze niet geluisterd hebben. Rust goed uit morgen zal het voor jou ook genoeg energie kosten. Hopelijk gaat het mee vallen qua ingreep.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 23:18

Géén probleem het was allemaal vaag ook. Zeker gezien het in eerste instantie een ‘simpele’ wonde leek. Ik begrijp ook wat je bedoelt hoor. Ik probeer de eigenaren niet ‘dwars te zitten’ in die zin; als ze raad vragen geef ik opties maar zij beslissen… maat dit werd donderdag ineens een heel ander geval… ik heb ook bewust gewacht op de mening van de DA. Ik had echt vreselijk graag ongelijk gehad. Ik gun dit echt niemand want we weten allemaal wat kliniek kost. Maar dít kon ik echt niet oplossen op weide. Ik ben overtuigd dat hij zonder kliniek tegen volgende week een bbloedvergiftiging gehad zou hebben.

miicchhellee

Berichten: 1352
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 07:45

Ik snap bijna niet dat iemand jouw raad in twijfel probeert te trekken. Je bent zo kundig en hebt zoveel liefde voor zowel je eigen als andermans dieren en ziet ze dagelijks dat je echt wel weet wanneer "het niet goed" zit.

Sterkte voor jou maar ook voor de kleine man, hopelijk komt hij er toch fijn bovenop!

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 07:50

Aha, jij hoorde bij die bijna iedereen die vond dat de DA er vrijdag al geweest had moeten zijn, en eigenaresse lag dwars..... nu wordt het duidelijk :)*

Jeetje wat akelig zeg dat het er zo naar uit ging zien! Dat ijkt me toch een heel duidelijk teken dat er iets niet goed gaat in het genezingsproces / dat er géén goed genezingsproces op gang kan komen nog omdat er nog een probleem zit -O-

Jasses zeg, dat het beestje dan nog dagen langer er zo mee rond moest lopen -O-

Was het nu een vrouwelijke DA omdat eigenaresse niet dezelfde DA belt als jij?
En had jouw DA het achteraf gezien al moeten hebben gezien / gevoeld....?

Nu blijkt dat er zelfs bot gesplinterd is zijn er denk ik ook ineens veel meer mogelijkheden hoe dit gebeurd kan zijn. Dat de huid open gegaan kan zijn niet per sé door iets scherps maar ook gewoon door de kracht van de klap....?

Arm beestje, hopelijk kan het goed gefixt worden in de kliniek....

Willen jij / je man hier iets door veranderen omtrent de opfok verder...? Omdat er ook discussie thuis was en je zelf aan het nadenken werd gezet om er zelfs mee te stoppen :(:)

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:02

Snap niet goed waarom je hem niet mocht temperaturen? Dat is iets dat ik als eerste doe als ik merk dat een paard lusteloos lijkt.

GUSTIxBILL

Berichten: 2011
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:02

petraaken schreef:
Snap niet goed waarom je hem niet mocht temperaturen? Dat is iets dat ik als eerste doe als ik merk dat een paard lusteloos lijkt.


Heel cru gezegd is dat het stuk waardoor ik geen krediet wil krijgen in dit verhaal

Ik heb vrijdag +5h bij hem gezeten wachtend op eigenaar en da ipv Kathleen. Dit omdat ik de wonde zou gaan checken in voormiddag en Kathleen ‘s avond na de kine.

Donderdag avond heb ik echter contact opgenomen met Equitom hospice care zonder eigenaar te vertellen, omdat het mij niet lekker zat maar ik ook niet onnodig paniek wou veroorzaken.
Zij hebben mij gestuurd wat ik het beste kon doen kwa verzorging, maar ook wat Kathleen en ik, maar dus ook zij vermoeden (botschilfer) en dat dan alle zorg van de wereld niet zou helpen zonder foto’s en kleine ingreep. Dit heb ik toen de eigenaar aankwam aan de eigenaar laten horen.

Echter was het niet mijn plaats en speelde ik paniekvoetbal “daar ik niet weet waar ik over praat” waarna ook alles wat Kathleen zei afgedaan werd als te emotioneel zijn.

Ik had daarin alles naar Kathleen moeten sturen en moeten afwachten. Dan had Kathleen meer klaar gekregen. Dus ik ben ook oprecht blij dat dit allemaal is uitgepraat
Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 13-02-24 10:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:07

ah Gust, zie dit gewoon als een leerschool. In eerste instantie wilden zowel jij als Kathleen het beste voor het dier én jullie zaten qua gevoel en ervaring er dan ook récht op. Imo is er absoluut geen blaam te leggen naar jou, niet zo hard zijn voor jezelf.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:26

Nou en dat is dus het stukje van "geen goede daad zal onbestraft blijven" :(:)

Ik zou dit ook gedaan kunnen hebben. In belang van het paard, voor mijn eigen gemoedsrust, met de goede bedoeling om eigenaar een extra stukje kennis mee te geven waarop ze dan zou kunnen beslissen / handelen.

Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die denken "wie ben jij om over mijn paard met een kliniek te bellen". Dat ze niet als eerste zien dat het alleen maar goed bedoeld is.... en verdorie als jij 5 uur daar hebt gezeten voor hun paard.... dat is ook niet niks zeg!! Oef....

Waarom kwam de DA uiteindelijk niet dan...?

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:37

Gust, je gaat niet voor je lol +5 uur op "andermans" weide zitten wachten omdat je je zorgen maakt over een paard van een derde. Tenzij je nog zo'n heerlijke onbevangen pennymeiske bent, die de eigenaar perse wil zeggen dat het ene paard het andere paard beet en daarom nu een (schaaf-)wond. Dat stadium zijn we allen (helaas) voorbij.

Zie het als een leerschool. Jullie willen allemaal het beste voor de dieren. Jij, Kathleen, maar ook de eigenaren. Ik begrijp uit jouw verhaal, dat de wonde er niet beter uitzag (lees: veel slechter) dan kort daarvoor (waar we foto's van hebben gezien). En ik begrijp er ook uit, dat de eigenaar de verergerde wonde nog niet had gezien. Ik kan me enkel voorstellen dat jij contact opneemt met Tom, als die wonde (veel) verergerd zou zijn. Want van paniekvoetbal spelen, kan ik je niet "beschuldigen" na de affaire met je eigen brokkenpiloot.

Soms moeten zaken gewoon even landen. En hebben we (allemaal) even tijd nodig om weer rationeel na te kunnen denken.

Dus ja, als ik dit zo lees (en tussen de regels door denk te kunnen lezen), denk ik nog steeds dat die credits van Kathleen terecht zijn; +5 uur een paard in de gaten houden en zo lang te wachten op de eigenaar...


@pmarena: soms willen mensen het gewoon even afwachten. Ik heb dat een aantal jaar geleden ook gehad. Kennis had een ietwat te vroeg geboren veulen en merrie zonder melk eerste uren. Na 3 dagen dikkere sprong van veulen. Eigen dierenarts zei: kom maar orale AB halen. kennis had mij ook gevraagd. Mijn eerste reactie: opladen en naar kliniek. Kennis heeft kliniek gebeld en hoorde de kosten voor een nachtelijke operatie en kliniek had ook gezegd: je kunt ook afwachten en morgen ochtend insturen. Kennis vroeg weer wat ze moest doen. Mijn antwoord: "Heb je het geld ervoor (over) om (indien nodig) de nachtoperatie te doen, dan opladen. Heb je het geld er niet voor (over), dan afwachten tot morgen. Als jet het geld wel hebt en je stuurt niet tijdig in en het gaat mis, dan vergeef je je het jezelf nooit. Ze heeft kennissen die veel meer bekend zijn met fokken, dus ik gaf aan: Bel die maar, overleg met hun. Ik ga naar huis, even naar WC en koppel de kar vast achter de auto (was inmiddels 2300 uur). Als ik terug ben hoor ik wel of we afreizen of niet. Ik was nog niet koud weg en kreeg al bericht: koppel de kar maar, we gaan rijden.
is dat paniekvoetbal? Voor de een wel. Voor de ander niet. Het heeft het leven van het veulen wel gered overigens. Maar het geld voor dit soort zaken moet er wel zijn / komen.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 13-02-24 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43722
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:41

Ach Gust, ik vind dat je het niet zo fout gedaan hebt hoor. Als het nl mijn paard was geweest al had je daar staan krijsen en Janken ,.dan had ik de boodschap er echt wel uitgefilterd en was hij zsm naar de kliniek gegaan. Want dit soort wonden daarbij ligt bloedvergiftiging op de loer en dat gaat helemaal mis, als je te laat bent.