Harmonie in chaos vinden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:42

Dat levert je ook niet zo'n heel klein beetje credit op.... althans zo zou het moeten zijn.

Eigenaar had daar gewoon zelf moeten zijn. Waarom kwamen zij zelf niet eerder en waarom moest jij daar dan in hemelsnaam zo lang wachten...? En toen ze er eindelijk waren zagen ze dus ook nog niet de ernst van de situatie in...? En kreeg je stank voor dank....?

Hadden zij zelf dan op die vrijdag de DA gebeld (die uiteindelijk maandag kwam) en besloten dat ze helemaal niet hoefde te komen / maandag ook wel prima zou zijn...?

Ik vind het echt heel erg lovenswaardig en bepaald niet voor de hand liggend dat jij je tijd er voor opoffert om op andermans weide over andermans paard te zitten zorgen... en dan is dat je dank zeg, pffffft -O-

GUSTIxBILL

Berichten: 2011
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:57

Daarom heb ik het niet neer gezet
Ik heb het vooral neergezet dat dat een deel van de aanleiding is geweest. En het perspectief voor te stellen, dat er dingen gebeurt/gedaan zijn zonder directe toestemming van de eigenaar (waarvoor in eerste instantie dank, tot het nieuws wat bevestigd werd)

Ook verder geen slecht woord naar eigenaar of betrokken partijen. In tegenstelling
Iedereen heeft willen handelen naar wat zij het beste achten. Denkend aan het paard en hun ervaring. Zeker nu met Kathleen opgelost is.
Eigenaar was er ook redelijk snel in verhouding tot situatie.

Ik doe niets voor dank of een goed zo. Als in iets doe, doe ik iets voor het paard. Niet voor de mensen of om me beter te voelen.

Dat ik ook heel diep respect heb voor Kathleen. Het geduld wat zij aan het licht heeft gesteld, en wat zij allemaal geprobeerd heeft.
Niemand die ik ken kan daar aan tippen.

Enige wat we nu kunnen doen is hopen dat de ezel straks laad, met of zonder bulldozer :')
Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 13-02-24 11:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:02

Kortom, jullie allen hebben het welzijn van de dieren voorop staan. En dan kan het zijn dat 1 van de partijen het een keer verkeerd inschat. Maakt dan niet uit wie. Als je leuke en eerlijke mensen om je heen verzameld hebt, volgt daar vanzelf een keer een "Excuus, dat heb ik verkeerd ingeschat" op. Als je met mensen samenstaat die je vertrouwt, dan komt dat wel.

Hopelijk keert de rust voor jullie allen, jou, Kath, maar ook voor de eigenaren in kwestie weer wat terug. Niemand wil zijn paard gewond weten of zien.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:24

Hopelijk werkt deze hobbel dan door als een "ze weten wel degelijk waar ze over praten" ervaring voor de groep :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 12:48

De wonde was overigens vrijdag al necrotisch. Zaterdag nog meer. Maar vrijdag kon je daar ook al niet meer naast kijken. De DA is toen niet gekomen omdat de foto’s mogelijk niet het beeld echt goed weer gaven maar vooral omdat de toestand van de wonde en het paard heel erg positief voor gesteld werd. Met hoe zij het uit legden was mijn DA ook niet vrijdag nog gekomen vrees ik.

DA heeft haar excuses aangeboden trouwens maar eigenlijk is het haar ook gewoon veel positiever voor gesteld.

Maar vandaar dus ook de credits naar Gust. Het liep allemaal scheef kwa uur. En ik moest om 16:00 bij mijn fysio zijn (dat zijn geen luxe afspraken.) vooral omdat ze er deze week niet zijn (en daar baal ik nu al van :x gaat een leuke week worden fysiek.)

Ik hoop dat hij gewoon laad sebiet. := we zijn dan ook nog voorzichtig met die wonde natuurlijk. Niemand wil dat neusbot nu belasten dus daarin heeft hij alleen voordelen in zijn ‘ik vind dit geen goed plan.’ :=

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 14:56

Ik zou zeggen Joy met voer de trailer in lokken. Zodanig dat de patiënt het goed ziet. Voor hem ook een emmertje voer. Doen of je neus bloedt (...) en hopen dat hij dankzij Joy zó mee naar binnen wandelt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 16:57

Hij is op weg, vandaag met een tweepaards Leo er op gezet en daarna Whiskey en hij stond er op 5 minuten op. Gisteren met de camion ging dat niet omdat we geen hengstenschot hebben dus vervoeren met Leo ging niet en Leo er af als Whiskey er voor staat ook niet. Nu gekeken of hij rustig bleef als Leo achterwaarts ging maar eens er op maakte het hem weinig uit. Dus hij is op weg naar hulp en Leo is van mening dat hij op de loonlijst hoort te staan. _O-

pien_2010

Berichten: 43722
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 17:00

Wat een fijne update.

GUSTIxBILL

Berichten: 2011
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 17:00

Leo wat extra eten en hij is happy :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 17:34

Ben blij dat hij nu zo fijn rustig gegaan is. :+:
En eigenlijk… Wat is Leo van ver gekomen. Die hebben we letterlijk de camion in getackeld met twee toen hij jaarling was. :o we lachen daar nu soms nog om hoe Leo stond te kijken. :o

En nu is Leo de laad-hulp, Joy kan ook maar Leo laad eigenlijk makkelijker. :=

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 17:47

Super dat het zo gegaan is +:)+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 18:15

Hij is inmiddels ook veilig aangekomen. :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 20:01

Rocamor schreef:
Kortom, jullie allen hebben het welzijn van de dieren voorop staan. En dan kan het zijn dat 1 van de partijen het een keer verkeerd inschat. Maakt dan niet uit wie. Als je leuke en eerlijke mensen om je heen verzameld hebt, volgt daar vanzelf een keer een "Excuus, dat heb ik verkeerd ingeschat" op. Als je met mensen samenstaat die je vertrouwt, dan komt dat wel.

Hopelijk keert de rust voor jullie allen, jou, Kath, maar ook voor de eigenaren in kwestie weer wat terug. Niemand wil zijn paard gewond weten of zien.

Klopt. Met de eigenaresse is gepraat want dat liep natuurlijk niet zo gezellig de voorgaande dagen. Die lucht is geklaard en er zijn afspraken gemaakt voor de toekomst. Dat is nu dus ook echt ‘water under the bridge’ voor mij. :) zodra hij weer happy en heel is komt hij gewoon terug naar ons tot ze hem willen naar huis halen.

Ze kon er vandaag zelf niet bij zijn dus heb haar gestuurt zodra hij er op stond en ook hoe het verlopen was. Dat mijn man me ook gestuurd had dat hij rustig stond dus dat de rit rustig aan het verlopen was. Niemand wil een gewond dier en al helemaal niet in die mate dat de kliniek er bij moet. Ze weet ook dat ze me mag sturen en bellen zolang hij daar staat ook.

Vannacht krijgt hij eerst antibiotica en wordt de wonde opnieuw schoon gemaakt want dat is natuurlijk ongedaan gemaakt afgelopen nacht. Morgen zal de ingreep gebeuren, gezien de toestand van de wonde is besloten antibiotica er in te steken voor de ingreep zodat die al werkt tegen dat ze de wonde en het bot zelf gaan bekijken.

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:06

Wat een heftige situatie zo alles bij elkaar! Een gewond dier an sich is al stressvol genoeg maar alles wat je beschrijft geeft nog een hoop extra zorg. Gelukkig dat t allemaal wel is uitgesproken en op dat gebied de rust weer gekeerd.
Hopelijk knapt t ventje goed op na de behandeling en staat ie binnenkort weer blij tussen de andere mannen.

pien_2010

Berichten: 43722
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:35

Goed zo dat alles is uitgesproken

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 21:18

Mars schreef:
Wat een heftige situatie zo alles bij elkaar! Een gewond dier an sich is al stressvol genoeg maar alles wat je beschrijft geeft nog een hoop extra zorg. Gelukkig dat t allemaal wel is uitgesproken en op dat gebied de rust weer gekeerd.
Hopelijk knapt t ventje goed op na de behandeling en staat ie binnenkort weer blij tussen de andere mannen.

:j hoop dat hij snel en goed hersteld. Tis gek om zijn voerzak niet te vullen. :=
Stond vandaag echt even te kijken van ‘klopt niet… ohja…’ maar had ik de eerste dag met Nero ook. :)) had twee weken later haast ontworming voor Nero mee gekocht. := mijn hersenen doen wat langer over verandering. _O-

Hij heeft me wel gisteren nog een herinnering mee gegeven. Mijn andere voet is ook lichtjes blauw. _O- ik begin het persoonlijk te nemen stilaan. :))

GUSTIxBILL

Berichten: 2011
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:32

Hij wou dat je weer in balans liep :j

pien_2010

Berichten: 43722
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:35

GUSTIxBILL schreef:
Hij wou dat je weer in balans liep :j


Hahahaha, sorry Kathleen, ik moet zo hierom lachen.

GUSTIxBILL

Berichten: 2011
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:44

pien_2010 schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Hij wou dat je weer in balans liep :j


Hahahaha, sorry Kathleen, ik moet zo hierom lachen.


Ze zei het gisteren zelf :')
Dus die mag ze af en toe nog lang horen O:) }:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 21:48

GUSTIxBILL schreef:
pien_2010 schreef:

Hahahaha, sorry Kathleen, ik moet zo hierom lachen.


Ze zei het gisteren zelf :')
Dus die mag ze af en toe nog lang horen O:) }:)

_O- ik denk dat hij mikt. :))

Het wordt echt een flink paard. Ben benieuwd hoe groot hij uiteindelijk gaat worden. En mijn linker voet doet nog steeds meer pijn dan deze. :))

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 06:47

Gelukkig is hij goed aangekomen. Wel praktisch dat jullie al wat voorwerk gedaan hebben qua behandelen en in de hand hebben zodat ze niet een totaal onbenullig "veulen" in de kliniek krijgen. Hopelijk gaat alles goed....

Ik moet zeggen dat ik het wel erg "makkelijk" vind klinken allemaal zo hoor.... niet de moeite nemen om de DA er naar te laten kijken, zelfs het probleem downgraden tegenover de DA zodat die besluit niet te komen. Terwijl Gust dus +5 uur zit te wachten....op een DA die nooit gaat komen?! Hoe kan je iemand (die notabene eigenlijk niks te maken heeft met jou of je paard) nou zo lang voor niks laten wachten.... -O-

En er niet bij kunnen zijn als je paard naar de kliniek moet?? Ook dat weer door jullie op laten knappen.
Alsof dat allemaal maar vanzelfsprekend is.... het komt heel weinig betrokken over zo.

Er zijn natuurlijk best redenen te bedenken waardoor iemand ècht niet kan komen maar ik vind wel dat jullie op deze manier wel héél intensief alle zorg over andermans paard op je nemen. Dat vinden ze toch nooit meer ergens als de opfoktijd voorbij is :=

GUSTIxBILL

Berichten: 2011
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 07:55

De totaal tijd is +5h geweest
In tussentijd ben ik wel even half uur weg geweest voor ander/beter verzorgingsmateriaal te halen en mijn vriend op te pikken daar hij gedaan was met werken en van dag 1 met veulen in kwestie “klikte”. Het is toen ik terug kwam en een 2de persoon bij haar was, dat het mis ging. Deze persoon heeft toen bij joy ook duidelijk gemaakt niet eens te zijn met hoe ik de wonde verzorgde. De manier waarop dit gebeurt is vrijdag heb ik een sorry voor gekregen, de dag zelf. Wat er gezegd is geweest echter niet, maar dat moet ook niet. Het is niet mijn opfok en niet mijn plaats. Dat alles voor Kathleen in orde is, is het belangrijkste. Ik had ook kunnen kiezen om dit allemaal niet te doen. En ik kan mijn rug keren en weg wandelen van de opfok en de mensen. Kathleen niet. Mijn mening daarin telt dus verder ook niet.

Eigenaresse was er in verhouding redelijk snel bij naar omstandigheden. We hebben vooral moeten wachten op de da, of deze tijd had of haar collega. Dat stuk neem ik haar ook absoluut niet kwalijk. Zelf zou ik nu als er iets met mijn paarden is er ook niet binnen de 2h zijn. Toen mijn ezel met een gat van 10cm stond was ik net opweg naar een gesprek met mijn werkgever. Ben ook eerst dit gesprek gaan doen en heb staleigenaresse en verzorgster de da laten bellen. Toen was ik er ook pas na 3h (da was juist weg toen ik aankwam). Dat ken gebeuren, op foto en film leek het ook maar een wonde van paar mm diep en 2-3cm kwa oppervlakte. Toen da belde dat 10cm diep was heb ik gesprek met werkgever pas stil gelegd om naar stal te rijden.

Je vertrouwt je dierenarts. En deze moet het doen met informatie wat ze krijgen. Mijn da heeft ook (zware) fouten gemaakt omdat de foto’s goed uitzagen en ik niet door pushte en mijn gevoel niet volgde. oliebol happens. Herstel proces duurde langer, ben uiteindelijk ook naar kliniek moeten gaan, door fouten van da omdat ik niet standvastig genoeg was en da vertrouwde ipv mezelf. Zonder bokt stond mijn ezel er niet meer. En ik ben nu nog op rekeningen aan het afbetalen.
Maar wie geloof je meer ? Je dierenarts die je jaren kent of een vreemde die je nog nooit in je leven gezien hebt? Ik geloofde nota bene mijn da meer als mezelf, mijn ervaring en mijn gevoel. Het heeft mij bijna mijn paard gekost zonder bokt, maar het heeft me, het meest pijnlijke, de band tussen hem en mijn gekost.

Nogmaals, het is pas volledig mis gelopen na de 2de persoon die erbij kwam in het half uur wat ik ben weg geweest. Bij terug komst kreeg ik te horen dat ik geen temp mocht nemen, niet wist waar ik over aan het praten was, … Daarvoor was er niets aan de hand. Behalve wachten op nieuws van de dierenarts. Ik heb gisteren ook een bericht van haar gekregen en dit zal allrmaal wel glad gestreken worden :j

Ik ben iemand die nooit iets vergeet en heel moeilijk vergeeft. Dat kan Kathleen beamen. Aangezien Kathleen niet eens wist waarom ik haar “die van bokt” noemde. Voor Kathleen was het uitgepraat en opgelost. Voor mij lag het wat moeilijker en dat is voor mij al heel mijn leven een werkpunt. Zonder Kathleen in de zeikende regen met Joy had ik haar nooit een kans gegeven. Terwijl ze een pracht mens is, van binnen en van buiten. Een van de enige bij wie ik mijn paarden in vertrouwen zou geven. En dit is ook weer een les geweest.

Voor nu laat ik de opfok even los. Net zoals het topic. Dit is ook even het laatste bericht. In mijn ogen is er niemand iets kwalijk te nemen. Hebben we allemaal het beste met hem voor. En dat is het allerbelangrijkste.
Hij staat op de kliniek en nu kunnen we alleen maar hopen op het beste dat alles al bij al toch gaat meevallen. En vooruit denken en werken, blijven hangen in “wat als” of wat gebeurt is, is geen oplossing.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:18

pmarena schreef:
Gelukkig is hij goed aangekomen. Wel praktisch dat jullie al wat voorwerk gedaan hebben qua behandelen en in de hand hebben zodat ze niet een totaal onbenullig "veulen" in de kliniek krijgen. Hopelijk gaat alles goed....

Ik moet zeggen dat ik het wel erg "makkelijk" vind klinken allemaal zo hoor.... niet de moeite nemen om de DA er naar te laten kijken, zelfs het probleem downgraden tegenover de DA zodat die besluit niet te komen. Terwijl Gust dus +5 uur zit te wachten....op een DA die nooit gaat komen?! Hoe kan je iemand (die notabene eigenlijk niks te maken heeft met jou of je paard) nou zo lang voor niks laten wachten.... -O-

En er niet bij kunnen zijn als je paard naar de kliniek moet?? Ook dat weer door jullie op laten knappen.
Alsof dat allemaal maar vanzelfsprekend is.... het komt heel weinig betrokken over zo.

Er zijn natuurlijk best redenen te bedenken waardoor iemand ècht niet kan komen maar ik vind wel dat jullie op deze manier wel héél intensief alle zorg over andermans paard op je nemen. Dat vinden ze toch nooit meer ergens als de opfoktijd voorbij is :=

Dat was ook mijn gedachte :j Het klinkt allemaal wel érg makkelijk.
Voor mij is dit wel weer de bevestiging waarom ik écht geen pensionklanten wil. Je loopt je de benen uit het lijf voor het paard van een ander en het is veelal stank voor dank.
Als ik even negatief denk, dan zie ik zo iemand (die ik natuurlijk helemaal niet ken) ook nog in staat om vervolgens een deel van de kosten van de kliniek op jullie te willen verhalen, want tja, haar paard is immers daar gewond geraakt he. Had je maar moeten zorgen dat dit niet kon gebeuren.... zoiets.
Ik neem aan dat ze wel de kosten vergoedt voor het brengen en halen naar de kliniek?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 13:18

Eh nee die zijn vooralsnog niet vergoed. Verhalen op ons gaan ze niet doen. Daar zijn ze meteen heel duidelijk in geweest.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 13:30

Ze zijn overigens nu met hem bezig dus hoop over een paar uur meer te weten.