Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 14:35

pmarena schreef:
Gelukkig is hij goed aangekomen. Wel praktisch dat jullie al wat voorwerk gedaan hebben qua behandelen en in de hand hebben zodat ze niet een totaal onbenullig "veulen" in de kliniek krijgen. Hopelijk gaat alles goed....

Ik moet zeggen dat ik het wel erg "makkelijk" vind klinken allemaal zo hoor.... niet de moeite nemen om de DA er naar te laten kijken, zelfs het probleem downgraden tegenover de DA zodat die besluit niet te komen. Terwijl Gust dus +5 uur zit te wachten....op een DA die nooit gaat komen?! Hoe kan je iemand (die notabene eigenlijk niks te maken heeft met jou of je paard) nou zo lang voor niks laten wachten.... -O-

En er niet bij kunnen zijn als je paard naar de kliniek moet?? Ook dat weer door jullie op laten knappen.
Alsof dat allemaal maar vanzelfsprekend is.... het komt heel weinig betrokken over zo.

Er zijn natuurlijk best redenen te bedenken waardoor iemand ècht niet kan komen maar ik vind wel dat jullie op deze manier wel héél intensief alle zorg over andermans paard op je nemen. Dat vinden ze toch nooit meer ergens als de opfoktijd voorbij is :=

Dat sowieso niet. := denk dat ze ‘enigszins’ onderschatten hoeveel service ze gekregen hebben. := sowieso maandag van 2 tot 7 met hem bezig geweest. Vorige week dinsdag ben ik bij hem geweest met de DA want ze durfde hem zelf niet vast houden. Gust vrijdag omdat ik vrijdag die uren gewoon echt niet kon. En dan gisteren ook nog eens van 3 tot.. denk dat mijn man rond zeven uur thuis was. :=
Ik denk ook niet dat ze dat op veel plaatsen gaan vinden.

Edit: en dan nog zolang hij er stond elke dag de wonde zo goed mogelijk schoon maken en verzorgen. Wat op het laatste eigenlijk nog amper een optie was maar goed je moet wat. Er komt een punt dat je er isobetadine in giet en bid.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-02-24 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:36

Wow bizar. Dat is echt extreme goodwill van jullie. Kijk uit dat ze geen loopje met je nemen.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:40

Dat is echt wel intensieve zorg :=

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zeggen / denken van paard staat op volle verzorging bij jou / het probleem is bij jullie ontstaan dus jullie nemen deze verzorging ook maar op je om het weer te herstellen zeg maar. Of dat je misschien zelf zo denkt als je echt een enorm watje bent. Uit schuldgevoel zou ik die neiging ook wel hebben vrees ik := Maar ik denk dat het vrijwel nergens zo werkt dat de extra zorg vanwege een blessure, vanzelfsprekend op de "stalhouder" aankomt. Of dat de stalhouder degene is die het paard overal vasthoudt en verzorgt, zodanig dat de eigenaar niet eens er bij aanwezig is.

Hoewel dat bij een opfok misschien wel sneller het geval zal zijn omdat mensen toch regelmatig hun veulen wat verder weg zetten met de afspraak dat ze er zelf niet naar om hoeven te kijken en alleen maar af en toe vrijblijvend op bezoek komen.

Nu je weet hoe hard het gegaan moet zijn, vind je de kans nu groter of kleiner dat het kapot is gegaan op de plek die ze als waarschijnlijke / mogelijke schuldige aangewezen hebben....?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 14:46

Ik ben nooit overtuigd geweest van die plek en nog steeds niet. De wonde heeft een verkeerde ‘vorm’. Als hij het daar gedaan had was er een lap vel los maar geen ‘gat’.
Dan had hij ook deze schilfers niet gehad en was de wonde rechter geweest. Ben nog steeds aan het zoeken waar het gebeurt kan zijn.

Ik denk dat menig opfok hier wel voor had laten bij betalen overigens. Het klopt dat meer zorg bij ons komt omwille van niet elke dag komen maar ik geloof nooit dat een andere opfok dit niet aangerekend had.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:50

Zou het toch niet gewoon een schop geweest kunnen zijn, dat de huid puur door de klap opengesprongen is...? Of uitwijken voor iets en dan met het knarretje tegen hoek van stal of paaltje geknald ofzo...?

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:51

Ik weet niet anders dan dat je bijbetaald voor medische zorg die gedaan wordt door opfok of pensionstal. Voor wat zalf smeren wordt hier in de buurt gerust al €5,- per keer gerekend, kun je nagaan wat jij extra kunt vragen als je echt zou willen. Ze mogen in hun handjes knijpen met zoveel uren aan extra zorg, hulp bij het vervoer en de kosten ervan... 9 van de 10 had daar allemaal een flinke factuur voor gestuurd.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 14:58

Vrees dat de kliniek hem al ettelijke euro’s duurder gaan maken maar moet wel eens nadenken over dit soort dingen idd. :)

Met een schop zou ik meer breuk verwachten. Tot nu toe heb ik alleen gehoord van een schilfer. Verder zou het neusbeen in orde zijn. Sam heeft een trap gehad en die had een gebroken onderkaak en amper een wonde en dat is dan nog een sterkere plek dan waar Whiskey zijn wonde zit.

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 15:14

Hoeft niet perse een breuk te zijn bij een schop. Als het er net langs geschampt is zeg maar kan er prima een lap vel met schilfers afgesprongen zijn, zonder een daadwerkelijke breuk.

Mijn trekpaard heeft mijn PRE zo eens een klap op haar voorknie gegeven. Ik dacht dat het einde verhaal was, maar blijkbaar heeft ze er net langsgeschampt ipv vol meegehad. Enkel een lange maanvormige jaap door de huidlagen, maar niks getoucheerd aan of in het gewricht.
Dat is kwestie van geluk te hebben in de pech vermoed ik :+

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 16:41

Mij lijkt het ook de meeste kans dat het een schamp-schop geweest is. Misschien net ff met het scherpe randje van een hoefwand ofzo. Of daardoor met ontwijken het hoofd ergens tegen aan en langs gestoten. Rand container ofzo?

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 17:30

Die beesten weten zich op de meest onmogelijke dingen kapot te krijgen. Mijn PRE stond zo ook eens met een afgescheurd onderooglid. Nog altijd geen idee hoe ze het gedaan heeft. Tijdje geleden kwam ze binnen met een stuk ijzer in haar voet. Uit de paddock waar al jaren paarden lopen en die "schoon" is (voor zover je dat kan garanderen ) ...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 17:35

Neusbeen was gelukkig in orde. Ze hebben wat meer vel moeten weg snijden maar ze hebben hem terug kunnen naaien en hij blijft 10 dagen daar om zeker te zijn dat de wonde ook echt geneest voor hij terug in de kudde komt.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:43

Geen scherfje(s).....? Oef 10 dagen, dat wordt wel katsjing..... en is het de bedoeling dat jullie hem dan weer gaan halen....?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 20:18

Ja dat ide heb ik wel. Wat zouden jullie in deze situatie redelijk vinden?

Heb net een foto gekregen en ben eigenlijk niet zeker of het bij 10 dagen gaat blijven. :o hoop dat ik mis zit natuurlijk.

Ze hebben er een schilfer uit gehaald maar verder geen breuk of barst.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 07:47

Gelukkig alleen een schilfer dan. Hopelijk gaat het herstel in een rechte lijn zonder dipjes, dan kan het nog snel heel veel verbeteren natuurlijk, als het nu meteen dicht zou beginnen te groeien zeg maar :(:)

Ik vind het lastig wat dat vervoer betreft. Zoals ik al zei kan ik me ook wel heel goed de gedachte voorstellen van jullie hebben de zorg over mijn paard, hij zou daar veilig moeten zijn en in plaats daarvan is hij bij jullie beschadigd geraakt. Heb ik nu een beschadigd paard en zelf flinke kosten van een kliniek. Dat mensen zelfs kunnen proberen om die kosten te verhalen.

Zichzelf wellicht al op de borst kloppen dat ze dat niet doen. En als stalhouder "als dank" dan nog even "wil vangen" voor het naar de kliniek brengen.... kan dat bij mensen die zo denken best in het verkeerde keelgat schieten denk ik. En kan je alsnog gezeik krijgen. Of dat risico in dit geval bestaat / hoe groot het is, kan je zelf het beste inschatten denk ik.

Ik weet wel dat als ik een gewond paard had gehad dat zelfs naar de kliniek moest, ik super dankbaar zou zijn dat stalhouder vervoer heeft geregeld en ook nog eens veel tijd er in stopt. Als die er niets voor zou willen hebben dan zou ik alsnog er op staan om 100 euro per rit te geven als een tegemoetkoming voor de tijd en benzine die het gekost heeft.

Ik denk dat in jouw situatie het gevaar ook op de loer ligt dat je zo heel hands-on bent bij de knullen, zo intensief er mee omgaat en om ze geeft zeg maar, ook meermaals benoemd dat je de eigenaars volledig wilt ontzorgen en voor de jongens zorgt alsof het je eigen paarden zijn...... dat het dan sneller kan lijken alsof echt àlle zorg door jou / jullie wordt voorzien. Dat dat bij jou sneller als normaal / vanzelfsprekend gezien wordt misschien...?

Tegenover een plekje waar de stalhouder voor huisvesting zorgt en je zelf verder de individuele verzorging van je dier op je moet nemen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-24 12:20

Ja, dagdagelijkse zorg. Maar vervoer hoort daar niet echt bij en ook medische zorg niet dat wordt gezegd bij het kijken. Vervoer naar ons hebben ze zelf geregeld en de paarden die we zijn gaan halen hebben de eigenaren betaald.

Verder kunnen ze proberen de schuld op mij te steken maar vooralsnog doen ze dat niet en dat verwacht ik ook niet. Zouden ze dat wel doen moet ik hem sowieso niet meer gaan halen want dan zoeken ze een andere plek. Als ik na de hele afgelopen week dat verwijt krijg is het geduld op vrees ik. :o :o
Maar zoals ik al zei. Ik verwacht dat eigenlijk ook echt niet in dit geval. Ze zeiden zelf meteen dat het nu eenmaal gebeurde in kuddes (hun merrie heeft ook een hoofdwonde gehad in kudde. Niet bij mij overigens jaren geleden.)
Dus het zou me heel sterk lijken dat ze zo zouden om slaan. :o

Ze zijn akkooord gegaan met de plaats en omstandigheden hè. Ik ben goed maar niet gek op dat gebied. :o
Joy was de eerste die een accidentje had. Toen heb ik ook gewoon gezegd ‘dat kan gebeuren in kudde. Doe je niks aan.’ Dus dat hebben ze ook mee gekregen.

Wat misschien ook waard is om te vermelden: ze hebben zelf een twee paards trailer en auto die m mag trekken.

Verdere extra tijd die er in gestoken is heb ik bij nog niemand aangerekend dus ook niet bij hen. Maar de dieselprijzen staan niet laag en de gekozen kliniek is niet die wat het dichtst bij ligt zeg maar. := begrijpelijk. Je moet de kliniek vertrouwen maar onze camion rijdt ook niet op lucht. :=

Rocamor

Berichten: 10915
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 13:19

Pmarena, ik vind eigenlijk dat je de boel en plein public heel erg aan het opkloppen bent en je berichten komen op mij over alsof je vindt / aanneemt dat de eigenaren van Whiskey een stel gierigaards zijn.

Ik neem echter aan dat jij ze niet kent. En er worden nu dingen bijgehaald die wellicht niet eens van toepassing zijn. Ik zou er niet blij van worden als ik de stress heb over mijn dier ik ook nog zo wordt weggezet op bokt door iemand die er in zijn geheel niet bij is geweest.

Ayasha heeft tot nog toe aangegeven dat ze heel blij is met de huidige groep eigenaren. In the heat of the moment kunnen mensen net even anders reageren dan wat je verwacht. Ik ga er vanuit dat ze dit onderling gewoon netjes oplossen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-24 13:42

Ik ga er idd niet van uit dat de eigenaren zo negatief zullen reageren. Ik denk persoonlijk dat ze momenteel zo in zitten met Whiskey dat ze er gewoon niet bij stil staan.

Ik vroeg eigenlijk meer voor wat redelijk zou zijn omdat ik al zei dat ik hier naar de toekomst toe wel over wilde nadenken zodat dit soort dingen vooraf duidelijk afgesproken kunnen worden.
Ik wil niemand af zetten en ik heb altijd eigen vervoer gehad en mijn eigen plan moeten trekken dus ik heb geen flauw ide hoe dat financieel verloopt als je bv iemand moet huren of de stalhouder moet vragen dingen te doen die buiten de standaard verzorging vallen. :o

Niemand van het groepje dat ik heb staan vindt het vanzelfsprekend dat ik al die extra’s doe dus het zou me verbazen als dit nu wel zo zou zijn. Denk dat hun hoofd gewoon vol zit en geheel terecht. :(:)

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:04

Rocamor: Ik zet helemaal niemand weg, jij zit hier zelf een nare aanname over mij te doen en dat kan ik niet zo waarderen eerlijk gezegd -O-

Ayasha informeert wat wij als meelezer in een dergelijke situatie redelijk zouden vinden. Ook op het oog naar de toekomst. Mijn reactie daarop is algemeen bedoeld: hoe een dergelijke situatie kàn ontwikkelen bij verschillende soorten mensen, met daarbij nog aangegeven "in hoeverre dat risico in DIT geval bestaat..." wat al aangeeft dat ik er helemaal niet vanuit ga dat dat in dit geval zo is.

Maar het lijkt me wel iets om mee te nemen in de overweging hoe je dergelijke dingen kan gaan brengen bij (toekomstige) klanten :j Om gezeur te voorkomen.

Ayasha: ik denk inderdaad dat je er al goed voorstaat wat dat betreft, met de dingen die je noemt.
Dat ze zelf verantwoordelijk waren voor het vervoer naar jullie toe, wanneer jullie dat deden er ook voor betaald is. En er duidelijk aangegeven is dat ongelukken (zeker in de kudde) nu eenmaal kunnen gebeuren en dat eigen verantwoordelijkheid is :j

Als dat allemaal duidelijk is uitgesproken dan lijkt me dat het duidelijk is dat het in dit geval ook eigen verantwoordelijkheid is. Wat je er in dit geval voor zou kunnen vragen blijft voor een buitenstaander lastig te bepalen denk ik. Voor jezelf kan je denk het beste wat punten af gaan van Wat heb je gevraagd voor eerdere tripjes om knullen te halen? Hoe heb je die prijs bepaald?

Hoe is het tot stand gekomen dat jullie dit zijn gaan doen in plaats van dat ze het zelf met hun eigen vervoer geregeld hebben? Hoe hebben ze het gevraagd / hoe hebben jullie het aangeboden? Wat denk je dat hun verwachtingen zijn? Wat vind je zelf een realistisch bedrag dat je met een goed gevoel kan vragen als zoiets nu en in de toekomst gebeurt?

Wil je dan een tarief aanhouden zoals een professionele paardentaxi zou doen? Je kan sowieso eens kijken wat de kosten daarvan zijn. En dan bedenken of je als service voor je klanten die prijs aanpast. Of wil je alleen maar uit de kosten komen?

Jij weet de kosten het beste, jij weet hoe ver het was en hoeveel tijd het heeft gekost enzo :)

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:25

Tja we zijn hier nu eenmaal dierenmensen en Ayasha zorgt voor de veulens als voor haar eigen. Dat blijkt ook uit de actie om Whiskey te vervoeren en pas later na te denken over kosten etc. Als je eigen dier met een wond staat die je niet vertrouwd laad je hem ook in zonder een seconde over de dieselprijs na te denken.

Ik weet niet hoe het in België werkt met aansprakelijkheid (in NL zijn werkelijk óveral regeltjes voor) maar als je vervoer naar kliniek aan wilt bieden is het wellicht goed daar eens in te duiken. Moet je je extra verzekeren als je een dier van een ander vervoert? Stel, er gebeurd iets onderweg en paard raakt gewond ben jij dan ook verantwoordelijk voor de dierenarts kosten? Wie moet schade vergoeden als het paard jouw wagen beschadigd tijdens t vervoer?
Zijn wel allemaal zaken die je goed dicht wilt timmeren om discussie te voorkomen denk ik.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-24 14:28

De anderen zijn we gaan halen ivm gebrek aan vervoer. Daar hebben we de camion vol getankt bij het goedkoopste station, gereden en terug vol getankt bij hetzelfde station.. Letterlijk het opgereden bedrag geteld dus.

In dit geval dacht ik eigenlijk dat zij geen vervoer hadden omdat hij met een taxi gebracht is. Omdat het vrij dringend was en dan een taxi regelen nog extra stress is hebben wij hem nu vervoerd. Toen hij de camion niet op ging kwamen ze er ineens mee dat ze een 2 paardstrailer hadden. := Dat wisten wij dus niet. :=

Denkende in deze specifieke situatie met wat we gezien hebben zou ik hen aan raden hun trailer te gebruiken gezien hij daar op 5 minuten op stond. Sommige paarden waarderen een vrachtwagen meet, sommige een trailer. Whiskey zijn voorkeur lijkt duidelijk. :=

Het enige probleem dan is dat de kliniek niet wil helpen laden en zij hem zelf niet geladen krijgen. Ik vermoed nu dat hij daarom ook gebracht is met de taxi ipv hun eigen trailer.

Zalf smeren ga ik nog steeds niet stom om doen maar nu met hem is het drie dagen van 14:00-20:00 geweest gemiddeld. Omdat ze dus ook niet alleen met de DA kunnen bij hem. IMO is dat dan weer het andere uiterste een beetje… dat soort situaties wil ik dus eigenlijk wel een plan voor… dat zijn geen ‘te verwachten uren voor standaard verzorging’ lijkt me. :=

In dit geval ga ik daarin mijn verlies nemen maar naar de toekomst toe lijkt het me wel slim om daar ook duidelijke afspraken over te maken.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:41

Nee dat lijkt me ook niet :=

Je kan maar beter voorkomen dat je mensen aantrekt die dat wel bij de standaard verzorging vinden horen. Want ze zullen ongetwijfeld bestaan :=

Van een goedwillende eigenaar die een goede band met zijn paard op wil bouwen en zelf zijn dier wil kunnen handelen, zou je dan toch zeker op dit punt verwachten dat er wat ogen geopend worden en deze en andere eigenaren na gaan denken over hoe ze hun dieren wat handzamer kunnen maken zodat ze niet zo afhankelijk zijn van jou bij troubles in paradise...?

Ik denk dat dat voor jullie ook iets is om over na te denken: wat verwacht je van de eigenaars van de jongens die bij jou lopen. Dat zij zelf kunnen in deze situaties. Want wellicht zijn er wel meer in de (huidige en toekomstige) kudde die door de eigenaars nu zelf niet gehandeld kunnen worden. En als iedereen er dan vanuit zou gaan dat jij wel voor zorg en eventueel vervoer opdraait dan kan het wel wat veel worden :=

Wil je dan wat meer hands-on eigenaren trekken die misschien wel vaker aanwezig zijn.
Of heb je liever niet al teveel aanloop.

Wil je iets van een prijs maken voor extra verzorging / vervoer en dat er echt bij aanbieden als service.
Of wil je liever dat het zo min mogelijk nodig is dat jullie tijd en energie daar ingestopt moet worden.
Want ik denk dat het er bij jou ook best wel in hakt zo'n weekje... nog los van het emotionele.

Rocamor

Berichten: 10915
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:44

Pmarena, dan heb ik jouw teksten verkeerd geinterpreteerd. Ik had ze gelezen als zijnde hoe de huidige eigenaren zouden kunnen denken. Ik begrijp nu dat je het geschreven hebt als zijnde dat er ooit wellicht mensen zouden kunnen komen die wellicht zo zouden kunnen denken. Excuses dat ik dat verkeerd heb opgevat.

TS, toen mijn huidige paard op een pensionstal stond en koliek kreeg, heeft de stalhouder ons naar de kliniek gebracht, op een vrijdagavond / bijna in de nacht. Ikzelf heb toen ook niks gevraagd hoe en wat. Heb een dag later een enveloppe met geld (meeeeeer dan genoeg voor de benzine, maar nooit voldoende voor uurtarieven) en een flinke doos chocolade gebracht. Ik heb zelf ook meermaals mensen met hun paarden (al dan niet in de nacht) met spoed naar de kliniek gebracht. Alle keren een aantal dagen later nog een enveloppe en een doos Merci of een bloemetje ofzo gekregen. Ook voor de benzine, niet voor de uren, maar in de gevallen dat ik chauffeurde, was ik geen stalhouder.

Het scheelt wellicht ook heel erg hoe de mensen in kwestie zijn. Zijn ze echt dankbaar, kun je fijn samenwerken, helpen ze je op de wei ook wel eens uit de brand, ben je vaak al wat schappelijker. Zijn het eigenaren die constant zeiken (gras groeit de verkeerde kant op, de wateremmers zijn maar voor de helft gevuld, als ik de wormenkuur bij kliniek X haal (lees 50 km verder weg), dan betaal ik 19.50 en ik moet jou 20 euro betalen --> ik wil 50 ct terug, dat soort geneuzel) dan zul je eerder ook zakelijker (moeten) zijn.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-24 15:01

pmarena schreef:
Nee dat lijkt me ook niet :=

Je kan maar beter voorkomen dat je mensen aantrekt die dat wel bij de standaard verzorging vinden horen. Want ze zullen ongetwijfeld bestaan :=

Van een goedwillende eigenaar die een goede band met zijn paard op wil bouwen en zelf zijn dier wil kunnen handelen, zou je dan toch zeker op dit punt verwachten dat er wat ogen geopend worden en deze en andere eigenaren na gaan denken over hoe ze hun dieren wat handzamer kunnen maken zodat ze niet zo afhankelijk zijn van jou bij troubles in paradise...?

Ik denk dat dat voor jullie ook iets is om over na te denken: wat verwacht je van de eigenaars van de jongens die bij jou lopen. Dat zij zelf kunnen in deze situaties. Want wellicht zijn er wel meer in de (huidige en toekomstige) kudde die door de eigenaars nu zelf niet gehandeld kunnen worden. En als iedereen er dan vanuit zou gaan dat jij wel voor zorg en eventueel vervoer opdraait dan kan het wel wat veel worden :=

Wil je dan wat meer hands-on eigenaren trekken die misschien wel vaker aanwezig zijn.
Of heb je liever niet al teveel aanloop.

Wil je iets van een prijs maken voor extra verzorging / vervoer en dat er echt bij aanbieden als service.
Of wil je liever dat het zo min mogelijk nodig is dat jullie tijd en energie daar ingestopt moet worden.
Want ik denk dat het er bij jou ook best wel in hakt zo'n weekje... nog los van het emotionele.

Heb nu nog eentje staan buiten hen die het niet zelf kan denk ik. Maar die voorziet wel zelf alles want ook dat is bij Whiskey een apart verhaal. := (bv zalf)
Whiskey is van begin tot nu een verhaal dat me blijft verrassen eerlijk gezegd. :+ De zalf ging ze wel vergoeden zei ze maar snap dat ze daar nu even niet mee bezig is.

Ik wil sowieso een prijs maken. Liefst heb ik natuurlijk dat ze het zelf kunnen maar als ik iets geleerd heb het afgelopen jaar is dat veel mensen groen+groen=bont en blauw nooit mee gekregen hebben. := dus wil sowieso wel iets achter de hand hebben dat dat ook duidelijk van het begin af gesproken kan worden. Zodat nieuwe mensen ook weten waar ze aan toe zijn.

Dit hakt er idd wel in. Mijn lijf is nog steeds in protest stand, het is droog vandaag maar denk dat ik er niet eens op raak. :+ :=

Ze willen ons trakteren op een etentje samen met hen en dat is heel lief een dan komt het tweede probleem: daar doe je ons eigenlijk geen plezier mee. :o
Wij zijn daar vast uitzonderingen in hoor maar we hebben het vaak al zo druk met alles dat alles van feestjes of etentjes eigenlijk meer belasting is want dan moet er van alles verzet worden en is het haasten enz. :o
Maar dat is ook zo ondankbaar natuurlijk. :=

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 16:15

In jouw situatie zou ik gewoon aangeven dat je dagelijkse beslommeringen al zo intensief zijn dat je enkel nog energie hebt voor zetel en bed, en dat je voor een etentje je te slecht voelt en geen energie voor over hebt.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 16:37

Oh mijn reactie zou precies hetzelfde zijn :=

Ik zou ook denken van heel lief aangeboden hoor en vast met de beste bedoelingen, maar dat kost me een bult energie en is geen cadeau maar een extra belasting. Nòg iets dat "moet". Daar hebben we al genoeg dingen van .

Misschien is het met de intentie om 1 en ander door te spreken...? En dan als goed gebaar om dit aan een eettafel te doen? Of echt als bedankje? Ik zou het persoonlijk voor alleen dat laatste doel wel heel ongemakkelijk vinden eigenlijk, zo tegenover elkaar tot elkaar veroordeeld ik weet niet hoe lang :=

Als je nou echt iets te bespreken hebt dat makkelijk een paar uur kan duren, dan vind ik het al anders.
Maar ik zal daar ook wel een aparte in zijn dat je mij daar niet zo blij mee zou maken, voelt zo formeel :=