Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Je paard verkopen en vreemde kopers

 
Profiel   

Stuur ze maar naar C & A, daar staat Palomino. Voor wat muntjes gegarandeerd geen bokken of andere nare toestanden! Met zulke eisen ben je geen levende wezens waard!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:06 



 
Profiel   

Knikmops57 schreef
Stuur ze maar naar C & A, daar staat Palomino. Voor wat muntjes gegarandeerd geen bokken of andere nare toestanden! Met zulke eisen ben je geen levende wezens waard!


Ik vind het raar een palomino die zwart is met groene rode en blauwe stippen dus ik doe daar niet aan mee }:0

Die heeft wel het eeuwige leven geloof ik...

Volgens mij is verkopen van een paard sowieso een hel.. :P met al dat volk wat erop af komt... en dat je dan ziet hoe ze er wat mee proberen rond te hobbelen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:18 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Naar aanleiding van een verhaal wat ik hoorde van iemand die haar paard te koop heeft:

Bizarre eisen van kopers.
Paard moet top braaf zijn, geschikt voor beginners.
Moet mee naar buiten kunnen.
Mag nooit, maar dan ook nooit bokken.
Moet nageeflijk zijn. Moet mee op wedstrijd.

Moet ook nog goedkoop.

Jullie verhalen?



mwah, deze 'eisen/wensen' had ik ook, en ik heb echt geluk gehad uiteindelijk precies zo'n paard te vinden. :)
ze was toen al wel 14 jaar, en kostte incl zadel/hoofdstel/dekens etc. 2000,-

beste paard ooit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:20 



 
Profiel   

juval schreef
Avalanche81 schreef
Naar aanleiding van een verhaal wat ik hoorde van iemand die haar paard te koop heeft:

Bizarre eisen van kopers.
Paard moet top braaf zijn, geschikt voor beginners.
Moet mee naar buiten kunnen.
Mag nooit, maar dan ook nooit bokken.
Moet nageeflijk zijn. Moet mee op wedstrijd.

Moet ook nog goedkoop.

Jullie verhalen?



mwah, deze 'eisen/wensen' had ik ook, en ik heb echt geluk gehad uiteindelijk precies zo'n paard te vinden. :)
ze was toen al wel 14 jaar, en kostte incl zadel/hoofdstel/dekens etc. 2000,-

beste paard ooit!


En dat paard liep van zichzelf al nagevelijk/ in de Krul?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:23 



 
Profiel   

Toen de koop niet doorging na de tweede bezichtiging want ze wilden geen vos. Ik had hem toch echt niet geschilderd bij de eerste keer _O-

En een keer een koop afgeketst omdat het paard rondom op ijzers stond. Die moest wel wat mankeren. Hij stond op ijzers om op concours schroeven in te kunnen draaien, maar dat geloofden ze niet ^)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:24 



 
Profiel   

@Daphara, ja hoor, was dressuurmatig prima voor elkaar. Ik heb er ook wel wedstrijden mee gedaan, maar had zelf niet veel ambitie of talent haha... dus we zijn meer voor veelzijdigheid/recreatie gegaan, dochter heeft er ook op leren rijden en heeft er veel mee gesprongen. Ze kan ook aangespannen lopen en heeft een aantal veulens gehad, en op een gehandicaptenmanege gelopen... echt een gouden paard... maar geen grandprix topper als je dat bedoelt :) ;)

ze is inmiddels 29 en geniet van haar pensioen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:26 



 
Profiel   

Gini schreef
Avalanche81 schreef
Leuke reacties al!

Gini: budget was 2000 euro......


Dat is niet veel en de zoektocht zal moeilijk en lang zijn, met misschien onderweg wensen die moeten sneuvelen.
Maar ben je meteen een vreemde koper? Moet je meteen belachelijk gemaakt worden?
Precies alsof je pas een normale en serieuze koper bent wanneer je zonder blikken of blozen een bedrag met 5 cijfers neerlegt voor een paard waarmee je de eerste 3 jaar best niet mee op buitenrit gaat.

1 enkeling zal inderdaad misschien belachelijke eisen hebben en daar een belachelijk bedrag voor over hebben, maar ik denk dat de meeste kopers gewoon doodnormale mensen met een doodnormaal budget zijn die dromen van een eigen paardje.


Paard in kwestie was een sensibele vlugge KWPN. Dus hoe braaf ze hem wilden hebben was zonder meer belachelijk, dan moet je naar een ander ras op zoek gaan, plus kijkend naar de bloedlijn was ie ietsje meer waard dan 2000 euro......

Ineens nageeflijk is bizar.
Als jij kan rijden is paard super fijn, als je niet kan rijden krijg je dat terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:57 



 
Profiel   

juval schreef
Avalanche81 schreef
Naar aanleiding van een verhaal wat ik hoorde van iemand die haar paard te koop heeft:

Bizarre eisen van kopers.
Paard moet top braaf zijn, geschikt voor beginners.
Moet mee naar buiten kunnen.
Mag nooit, maar dan ook nooit bokken.
Moet nageeflijk zijn. Moet mee op wedstrijd.

Moet ook nog goedkoop.

Jullie verhalen?



mwah, deze 'eisen/wensen' had ik ook, en ik heb echt geluk gehad uiteindelijk precies zo'n paard te vinden. :)
ze was toen al wel 14 jaar, en kostte incl zadel/hoofdstel/dekens etc. 2000,-

beste paard ooit!

Mazzelaar :D 14 is ook niet idioot. Die kan nog prima jaren mee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 15:00 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Ik heb zo’n paard. Bokt alleen aan de longe maar nooit onder het zadel. Echt een super fijn en betrouwbaar paard. Dus ze bestaan echt wel. Alleen mensen moeten wat meer buiten de kaders denken qua leeftijd bv.
Als je een paard rond de 6-8 jaar zoekt betaal je inderdaad de hoofdprijs.

Ze bestaan zeker,maar vooral toch in de oudere leeftijdscategorie.En daar hebben veel mensen een vooroordeel tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 15:35 



 
Profiel   

Ja hoevaak ik al berichten tegenkom dat mensen een leuk paard zien, maar ál 12 > … :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 16:11 



 
Profiel   

Irish draught van 1.78, groot breed sterk paard.
Komen ouders + 2 kids uit de auto gestapt (incl rubberen rij laarsjes en zweepje).
Dochter wilde graag barrages rijden en spring wedstrijden winnen.
Andere dochter had nog nooit op een groter paard gereden dan de Shetlander van de maneges….
Dood eng. Heb toch maar afgezegd, ondanks paard echt super braaf was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 16:20 



 
Profiel   

Goh ik vind het ook niet zo’n vreemde eisen…

Ik ben destijds op zoek gegaan naar een pony die erg betrouwbaar is, geschikt voor beginners, inderdaad lagere prijsklasse, … en akkoord ik ben niet helemaal thuis gekomen met eentje die aan al die eisen voldeed (geen beginnerspony), maar we zijn wel al meer dan 15 jaar een team. Omwille van negatieve ervaringen met mijn eerste paard en mijn beperking was betrouwbaarheid erg belangrijk voor mij. Ik besef dat ik veel geluk gehad heb dat mijn pony op mijn pad kwam. Hij stond al een tijd te koop en was zeker niet duur. Ok, hij heeft geen papier, maar dat vind ik niet belangrijk. Hij had wedstrijden gelopen en is best veelzijdig (springen en dressuur). En hoewel het geen beginnerspony is, is hij wel erg betrouwbaar. Er zit totaal niks kwaad in. Ja hij bokt wel eens, maar niet met de bedoeling zijn ruiter eraf te gooien. Hij heeft “een handleiding” (dwz hij heeft nood aan duidelijke grenzen, consequente ruiter, maar ook vrijheid en autonomie). Als je daar rekening mee houdt is het echt een geweldige pony.
Reden dat hij langere tijd te koop heeft gestaan is dat hij eigenlijk niet echt een kinderpony is, maar hij qua formaat niet geschikt is voor de meeste volwassenen.

De mensen die hem aan mij verkocht hebben, hadden ontzettend veel spijt dat hij weg moest, maar om te rijden was hij voor de kinderen niet de ideale pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 16:41 



 
Profiel   

Ik heb ook zo'n verhaal, paard staat te koop als geen beginnerspaard, gevoelig, heet onder het zadel, noem maar op. Komen er mensen met een dochter met handicap aan die er alleen mee naar het bos wil :+

Ook veel meer mensen die mij appen omdat ze dit paard voor hun kinderen willen hebben, waarschijnlijk combinatie van een gunstige prijs en filmpjes waarop die braaf zijn rondje springt. Maar met beginner op zijn rug doet dit beest het gewoon niet zo braaf :+

Ik overweeg om hem toch ergens voor de verkoop neer te zetten, trainingsstal ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:49 



 
Profiel   

Ik heb hem andersom. Zadelmakke pony zonder papieren uit het buitenland kent verder weinig (niet verkeersmak e.d.) van 6 jaar voor €4000. Koekoek.

Enerzijds een brave pony gezond hoeft niet voor een dubbeltje weg, maar ergens zijn verkopers ook gestoord (of brutaal of slim, hoe je het noemen wil) om voor 'merkloze' dieren bizarre bedragen te vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:10 



 
Profiel   

Knikmops57 schreef
Stuur ze maar naar C & A, daar staat Palomino. Voor wat muntjes gegarandeerd geen bokken of andere nare toestanden! Met zulke eisen ben je geen levende wezens waard!


Die loopt niet nageeflijk ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:46 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Ik heb hem andersom. Zadelmakke pony zonder papieren uit het buitenland kent verder weinig (niet verkeersmak e.d.) van 6 jaar voor €4000. Koekoek.

Enerzijds een brave pony gezond hoeft niet voor een dubbeltje weg, maar ergens zijn verkopers ook gestoord (of brutaal of slim, hoe je het noemen wil) om voor 'merkloze' dieren bizarre bedragen te vragen.


Als deze pony knap (en gezond) is en goed kan lopen of springen is er niks vreemds aan de prijs....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:48 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Elin_ schreef
Ik heb hem andersom. Zadelmakke pony zonder papieren uit het buitenland kent verder weinig (niet verkeersmak e.d.) van 6 jaar voor €4000. Koekoek.

Enerzijds een brave pony gezond hoeft niet voor een dubbeltje weg, maar ergens zijn verkopers ook gestoord (of brutaal of slim, hoe je het noemen wil) om voor 'merkloze' dieren bizarre bedragen te vragen.


Als deze pony knap (en gezond) is en goed kan lopen of springen is er niks vreemds aan de prijs....


Nee gewoon een hele simpele mengelmoes zonder enige ervaring. Geen spring of dressuur talent.

Daarnaast komen hogere prijzen vaak ook van de moeite en inzet van fokkers. Goede hengsten etc kosten nou eenmaal veel geld, maar dat gaat over wanneer je de hengst van de buren (bij wijze van) bij je merrie laat. De paardenmarkt is knettergek momenteel. Uiteindelijk voor minstens de helft van de paarden geldt het gezegde wat de gek ervoor geeft. En er zijn momenteel veel "gekken' als ik de prijzen zie :+

Zelfs paarden hoger in de leeftijd of met gebreken brengen een paar duizend euro op
Van de zotte

Edit: toegevoegd

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:59 



 
Profiel   

Binnenkort ga ik mijn paard verkopen en ik zie er nu al tegenop. Dat komt vooral door alle mensen met allerlei eisen :=

Hoop dat het mee gaat vallen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 20:05 



 
Profiel   

Ik had vorig jaar een Welsh-hengstveulen te koop staan. Daar kwamen ook bijzondere reacties op.

-Meerdere moeders die een leuke knuffelpony voor hun kleuter-dochters zochten en het leuk vonden als ze elkaar alles konden leren. 3-Jarige meisjes en een brutaal hengstveulen is niet echt een goede combi.

Ik wilde echt een goed huisje, prijs was niet zo belangrijk. Klonk allemaal prima waar hij heen zou gaan. Totdat het halen steeds werd uitgesteld en de koper het geld niet had om hem te betalen, hij moest wachten op de uitbetaling van zijn overuren. Ik heb de koop geannuleerd. Als je geen €400,- hebt liggen, heb ik een ander beeld van het goede huisje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 20:11 



 
Profiel   

Ik had een kijker, ze kwam om 20.00 met een peuter in een buggy aan. Naja oké, wij maar op haar peuter letten terwijl ze met het paard bezig was.
Dit was een 5 jarige merrie, ze kon volgens zeggen erg goed rijden. Ze durfde amper te draven en had zo’n medelijden met mijn paard, die was zooooo braaf voor haar. Ze zei ik kom morgen terug met mijn instructrice, inmiddels wachtte ik die dag 3 uur en er kwam niemand opdagen. Met een rare smoes via een appje, nadat ik haar al 5x gebeld en geappt had.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 20:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen