Wat gek..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:45

Ik duim met je mee, spannend.
En slim om er nog niet teveel van te verwachten.

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:15

Spannend! En vooral heel bijzonder dat je haar weer tegen het lijf loopt. Ik ga duimen dat je haar over mag nemen.

imaudy
Berichten: 5038
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:31

Ook bijzonder dat ze zulke specifieke aftekeningen heeft, anders had je er nog niks van gedacht.
Hoop dat je haar nu al kunt kopen.

Anoniem

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:42

Ik volg, wat een gaaf verhaal. Zonde eigenlijk dat ze niet eerder bij je gekomen is. Zo zie je maar weer dat het leven gek kan lopen. Mijn vorige welshpony bleek op dezelfde stal te staan waar mijn vorige paard ook heen gegaan was. Beide via totaal andere wegen, dat ze daar uiteindelijk stonden, ruim 2z5 uur rijden van mij vandaan. Via de website kwam ik erachter en zo heb ik haar terug gevonden omdat ik haar uit het oog verloren was. Dat paard had ik dan weer via bokt terug gevonden _/-\o_

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 01:07

Ik ben benieuwd.

Heb jarenlang geprobeerd mn eerst geboren veulen terug te kopen en is uiteindelijk gelukt. Wel pas toen hij 17 was, maar geen dag spijt.

Zijn moeder ook terug gekocht en uiteindelijk ook bij toeval een zus. Die had ik eerder te koop zien staan, maar hadden we net een ander jong paard. Nu kwam ze te koop, maar werd voor onze neus verkocht. Die koper haakte af, dus kwam ze bij ons. Wel pas jaar later vanwege veulen.

Met onze honden ook een soort toeval bestaat niet, maar bijzonder is het wel situatie. En dat blijft echt bijzonder, zelfs na 7jaar.

Ik zou ook begrip tonen dat je de manege hebt overvallen met je vraag en ze evt tijd geven of inderdaad een overgangs periode. Aanbod van paarden en pony's wordt echt weer groter straks en prijzen zullen echt wel zakken.

Weet je of ze geliefd is en in veel lessen loopt? Als ze niet veel gevraagd wordt, is verkoop misschien makkelijker. Is ze heel erg gewild, dan is verkopen wel lastiger voor nu.

Overigens ken ik echt wel maneges die nooit een manege paard verkopen. Maar ook maneges die wat meer wisseling hebben en het als een soort doorrijden en goede handel zien.
Maar echt niet elk paard is te koop, ook niet voor elk bedrag.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 01:58

Goh ts, ik hoop het echt voor je. :) Je eigen persoonlijke pennyverhaal heb je in ieder geval al! Nu nog met een mooie afsluiting. *D
Heel slim van je niet te veel te verwachten, maar een sprankeltje hoop niet vergeten, je weet in ieder geval waar ze is en hoe het met der gaat, dat is meer dan menig mens die op zoek is naar zijn\haar oude, al wel niet verkochte, pony.

sas66
Berichten: 631
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:47

Wat een mooi verhaal ts. Of het zo heeft moeten zijn dat ze weer op je pad komt. Ik hoop voor je dat je het paard mag kopen en dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 10:29

wat een bijzonder verhaal ,ik hoop echt dat ze je haar gunnen en je haar mag overnemen. Bij onze manege vlakbij staat ook een heel leuk paard die mijn vriendin heel graag wilt kopen maar dat is een no go, dat paard is zo veelzijdig dat de manegehouder niet wilt verkopen. Zij overweegt nu te gaan leasen voor 4 dan in de week. mss is dat een optie???

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 11:00

Het is natuurlijk niet jou bedoeling dat het paard meeloopt in de lessen als je haar zou kopen,maar je heb dan wel de zekerheid dat ze toch niet verkocht word aan iemand anders.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:05

Wauw wat een mooi verhaal..kippenvel van!! Ik ga met je mee duimen....dit moet gewoon zo zijn!!

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:25

Oh wat duim ik hard voor jullie dat jij haar oude dag baasje mag worden +:)+

Komt het wel een beetje gelegen verder om dit paard nu in je gezin op te nemen...?
Het zou natuurlijk wel geweldig zijn als dit dier bij jullie komt en je dochter er mooie herinneringen mee mag maken :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:36

Bedankt voor de leuke reacties nog :)
En ook mooi om te lezen dat er soortgelijke verhalen bestaan én goed zijn afgelopen <3

Of ze een geliefd manegepaard is weet ik niet, het enige wat ik heb horen vertellen waren kinderen die praatten over een meid die er al 4 x was afgevallen. Verder heb ik haar nog niet zien lopen dus geen idee of ze braaf is of niet... in de beginnersles waar mijn dochter rijdt loopt ze in ieder geval nooit mee. Dus dat is misschien een beetje 'een voordeel'.

Of het gelegen komt... eigenlijk niet :o de tijd voor de paarden is nu echt al erg krap.
Maar willen = kunnen en ze zou zeker niets tekort komen natuurlijk.

Ik heb niet meteen het gevoel dat ze per direct verkocht zal worden aan mij :o het lijkt me inderdaad snel, de manege had het ook niet zien aankomen natuurlijk.

Misschien inderdaad alvast leasen of iets dergelijks, dan sta je er toch weer net iets dichter bij :)
Ben sowieso benieuwd of ze een voorstel heeft :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:40

Maar stel..........

Voor een ouder paardje zijn er vaak wel iets betaalbaardere plekken. Als je niet intensief wilt rijden, heb je geen binnenbak, kantine etc nodig.

Onze paarden zijn op 1 na 20+ ( nu wel 2 overleden al ) en die hebben echt veel baadt bij 24/7 vrij bewegen, goede schuilmogelijkheid, voldoende goed eten en droge plek om te liggen en staan. Met fijne vriendjes.

Als ze vrij kunnen bewegen, hoef je ook niet elke dag te gaan per se.

Anoniem

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:24

Ze wordt niet verkocht, helaas.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:39

Ach wat jammer...

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:43

Nee, wat stom zeg! Hadden ze een goede reden waarom niet, of misschien hoop dat het op een later moment misschien wel zou kunnen?

Anoniem

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:53

Nee geen reden, gewoon dat ze niet te koop is. Maar dat als ze verkocht wordt ik de eerste ben die het weet.
Maar bij hun gaan paarden niet weg vrees ik :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:08

Echt balen, had er ergens wel op gehoopt. Ondanks ik best wel wist dat het zelden wat wordt met manegepaarden ...
Was er toch wel even verdrietig om :o dit was dus de derde keer dat ik een blauwtje loop met dit paard :=

Jammer dat die oude wonde weer open gehaald wordt zo, maar anderzijds ben ik ook wel blij dat ik haar weer heb kunnen ontmoeten. Dat had ik echt nóóit gedacht.

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:08

AMCM schreef:
Nee geen reden, gewoon dat ze niet te koop is. Maar dat als ze verkocht wordt ik de eerste ben die het weet.
Maar bij hun gaan paarden niet weg vrees ik :o


Jammer!
Wie weet hoe het nog gaat lopen!

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:10

Ahhhh wel naar hoor dit..... zou je haar kunnen leasen eventueel?

Anoniem

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:13

Mee in de les rijden, dat was het enige..

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:13

Ah oliebol....... echt niet leuk dit :(

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:17

ach wat jammer! Maar het is wel fijn dat je nu weet waar ze staat. Je kunt regelmatig even gaan buurten en als ze te oud wordt dan krijg je nog de kans haar te kopen. Wie weet... En ga je het overwegen om mee in de les te rijden?

Wesseltje

Berichten: 2182
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:18

Ah nee.. ik had het zo gehoopt voor jullie.. wat jammer dat het jullie niet gegund is. Hopelijk komt de dag dat je haar alsnog mag kopen.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:25

Wat jammer. Maar wie weet toch ooit.