Wat gek..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:42

Gefeliciteerd wat een leuk bericht. Veel plezier met elkaar!!

piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:26

Wat ontzettend fijn dat je haar hebt kunnen kopen voor jou en voor de merrie! Hopen dat jullie een fijne tijd tegemoed gaan <3

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:55

Rocamor schreef:
Wat fijn dat ze nu bij jou komt / van jou is. Ze ziet er moe uit op de foto's


Dat was ook het 1ste wat ik dacht.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:19

Ooh wat mooi dat je nog meer jaren samen gaat hebben dan gedacht! <3 Het is je zo gegund. :D
Grappig hoe het leven zo kan lopen.

Ik weet nog toen de mijne op mijn pad kwam, haar fokker met pensioen ging. Zij, een zusje en een halfzusje werden naar onze manege verhuisd om door de manege-eigenaar (een vriend van haar fokker dus) de verkoop te laten doen. Wij reden lessen op die manege, en na drie weken strijd met mijn ouders is ze nu al 12 jaar ons familiepaard dat straks met mij het huis uit gaat. <3 We hebben toen alles zelf gedaan, beleren, doorrijden en hebben een enorm mensgericht en lief dier eraan overgehouden. In 2016 bleek ook onze fokker overleden, zijn vrouw woont in een bejaardentehuis en ik twijfel nog steeds (als ze nog leeft) haar een brief met foto's te doen.. Ik heb echt een vriendinnetje voor het leven gekregen..

Ik hoop zo dat jij diezelfde band en mooie geniet-momenten mag beleven als mijn vriendinnetje en ik hebben. <3 Het verhaal van jullie samen is al onwijs en iets wat je later nog vaak aan mensen kan vertellen. :D Ik weet zeker dat ze straks met rust en vastigheid van jullie gaat opknappen naar een heel knap paard. :j

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:46

De titel van je topic kun je wel veranderen in
"Wat gaaf *\o/* *\o/* "
Gefeliciteerd TS.
Heel bijzonder dat je haar hebt gevonden en kunnen kopen.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:08

wouw wat een goed nieuws!! gefeliciteerd

Hoe heet ze, En begrijp ik dat toen de man overleden was ze direct naar de manege is gegaan via een handelaar? Dus dat ze daar dan al een jaar of 5 woont? En dat je nu nog 3 mnd op de manege blijft en ze in de lessen mee mag lopen zodat zij een ander paard kunnen zoeken?
Superlief van die mensen en die drie maanden is enerzijds ook nog wel te overzien. Nogmaals van harte. Kan me wel voorstellen dat je dichter bij huis wilt gaan staan met de tijd.. maar goed eerst maar eens genieten van je eigen paard.. Het heeft zo moeten zijn

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:10

Dat het nou gewoon gelukt is joh!! Wat gaaf! Gefeliciteerd!

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:03

Jaah! Ik hoopte er ontzettend op! Gefeliciteerd ts!

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:00

Ik had al een positief voorgevoel die nu bevestigd is *\o/*

Wat een ontzettend gaaf en bijzonder verhaal is dit! Eind goed al goed zullen we maar zeggen!

18 wil echt niet altijd wat zeggen, sommige van 18 zijn fitter dan een 4 jarige!

Anoniem

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:23

Nog eens veel dank voor alle mooie, lieve berichten in dit topic.

Als ik nu de OP teruglees, ben ik nog gelukkiger dat het gelukt is. Haar kopen is iets wat ik op dat moment niet eens durfde dromen, ook omdat het in mijn eigen leven ook nog even haalbaar moest zijn.
Maar het is echt bijzonder hoe (paarden)liefde zich een weg baant door dingen ;)

@Invdh dat is inderdaad hoe het gegaan is, ze staat nu 5 jaar op de manege :)
En is het is zeker super lief van die mensen dat ze haar willen verkopen, want omdat ze tenslotte nog maar 18 is, braaf is met kinderen, het klappen van de zweep kent wat lessen betreft,... is het toch een waardig paard wat ze laten gaan. Dus ja het zijn de liefste manegemensen ooit :o
Ik vond het ook heel bijzonder met hoeveel liefde ze over het paard altijd praten. Ze is echt meer voor hen dan gewoon een manegepaard.

Het klopt dat ze er moe utiziet, gelukkig is ze bijna aan haar prepensioen toe :)
we gaan een hoop leuke dingen doen samen, niets moet, alles kan.
En zodra ze er aan toe is mag ze gezellig samen met onze andere oudjes oud worden <3

thequeensmum
Berichten: 3520
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:38

Ik vind het geweldig zoals het nu gelopen is. Het zijn zeker toppers die manege eigenaren. Er zullen vast een hoop kinderen en volwassenen verdrietig zijn dat ze niet meer op haar kunnen rijden. Ben zelf jaren manegeklant geweest en was altijd even slikken als er weer een leuk paard verkocht werd. Heel veel geluk met haar

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:07

Ik krijg hier helemaal kerstgevoel van, van zo'n mooi verhaal! {:)
Als voormalig manegehouder kan ik je zeggen: een goed lespaard dat is z'n gewicht in goud waard. Die kun je als manegehouder niet kopen, die moet je "maken" en draag je op handen. Paarden zo rond 18 jaar waren voor mij vaak de allerbeste en belangrijkste die ik had. Deze eigenaren moeten het dit paard én jou wel echt heel erg gunnen. Veel geluk samen!

Anoniem

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:14

*\o/*

Wat een geweldig nieuws. Het paard zag er gelukkig uit op de weide en nu ziet ze inderdaad vermoeid. Wat fijn dat jij haar leven een positieve wending kan geven! :wow: Wens jullie veel mooie momenten toe samen :knuffel:

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:50

Echt super mooi te lezen dat je haar toch hebt kunnen kopen. Geniet van haar!!!!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:12

Wat een fantastisch nieuws! Echt heel erg leuk om te lezen, gefeliciteerd.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:16

hoe gaat het inmiddels???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:03

Vandaag een fles wijn gaan brengen bij de manegehouders, incl. de geschreven versie van het hele verhaal :Y) zit nog steeds een beetje op een roze wolk :o paspoort is ook overhandigd. Fun fact, ze heeft dezelfde grootvader (Ramiro Z) als mijn andere merrie, terwijl ze beide bij een ander stamboek zitten. Vond ik toch een leuk detail, ik val blijkbaar op een bepaald type :')

Ben vandaag ook tot de blije ontdekking gekomen dat de manegepaarden echt vaak op de wei staan, het hele jaar rond, 24/7 buiten met onbeperkt hooi, enkel in het weekend staan ze op stal voor de lessen, en op woensdag. Maar niet eens elke woensdag. Hoe heerlijk is dat!
Het voordeel is dat zij ook gewoon in de manegekudde mag blijven, wat duidelijk echt haar kudde is. Ben haar vandaag een bezoekje gaan brengen en ze had het er reuze gezellig, ze zag er ook echt blij uit <3

Vanaf januari kan ik haar vaker gaan bezoeken en trainen en kunnen we een team gaan vormen :)

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:06

Wat een superleuk verhaal <3 Heel veel plezier samen!

Amber_anne

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:29

Oh wauw dat klinkt echt echt heerlijk! Wat een fijne manege staat ze op

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:42

Eigenlijk ben ik wel heel nieuwsgierig en naar een recente foto

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:42

Ik vind dit wel het kerstverhaal van Bokt ook gewoon.

Rocamor

Berichten: 10852
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:43

Klinkt alsof de manege het niet slecht voor heeft met de paarden, gelukkig!

Fijn daar ze in haar eigen groepje mag blijven.

Per wanneer is ze nu van jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 01:27

Avalanche81 schreef:
Ik vind dit wel het kerstverhaal van Bokt ook gewoon.



Eens

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 01:48

Ah ik wil je echt even feliciteren! Volgde het al een tijdje maar lees nu pas alle berichten terug! Wat geweldig nieuws! Kan niet wachten op alles updates de komende maanden :)

Lukasje
Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 09:37

Canon schreef:
Ooh wat mooi dat je nog meer jaren samen gaat hebben dan gedacht! <3 Het is je zo gegund. :D
Grappig hoe het leven zo kan lopen.

Ik weet nog toen de mijne op mijn pad kwam, haar fokker met pensioen ging. Zij, een zusje en een halfzusje werden naar onze manege verhuisd om door de manege-eigenaar (een vriend van haar fokker dus) de verkoop te laten doen. Wij reden lessen op die manege, en na drie weken strijd met mijn ouders is ze nu al 12 jaar ons familiepaard dat straks met mij het huis uit gaat. <3 We hebben toen alles zelf gedaan, beleren, doorrijden en hebben een enorm mensgericht en lief dier eraan overgehouden. In 2016 bleek ook onze fokker overleden, zijn vrouw woont in een bejaardentehuis en ik twijfel nog steeds (als ze nog leeft) haar een brief met foto's te doen.. Ik heb echt een vriendinnetje voor het leven gekregen..

Ik hoop zo dat jij diezelfde band en mooie geniet-momenten mag beleven als mijn vriendinnetje en ik hebben. <3 Het verhaal van jullie samen is al onwijs en iets wat je later nog vaak aan mensen kan vertellen. :D Ik weet zeker dat ze straks met rust en vastigheid van jullie gaat opknappen naar een heel knap paard. :j


Doen! Niet twijfelen! Schrijf die brief en leeft die vrouw niet meer, is mss iemand anders hier blij mee.