Wat gek..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:03

Bijna elk paard is in principe te koop.Verleasen ze de paarden daar ook?Dan zou je haar kunnen leasen en er zodoende zicht op houden.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:05

anjali schreef:
Bijna elk paard is in principe te koop.Verleasen ze de paarden daar ook?Dan zou je haar kunnen leasen en er zodoende zicht op houden.

was dat maar....zo heb ik ook een paard bij de manege terug willen kopen, ja te koop was hij voor een prijs van totilas.
En ik kon me niet voorstellen dat het een goed manege paard zou zijn. Maar deze eigenaar bemerkte mijn emotie en wilde daar zijn slag mee slaan.

Later iemand van daar gesproken, die echt niet begreep dat het paard niet aan mij verkocht was, want van dag 1 hadden de meesten angst voor hem.

Ondertussen is hij dood...en heb er nog elke dag moeite mee......

anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:10

DuoPenotti schreef:
anjali schreef:
Bijna elk paard is in principe te koop.Verleasen ze de paarden daar ook?Dan zou je haar kunnen leasen en er zodoende zicht op houden.

was dat maar....zo heb ik ook een paard bij de manege terug willen kopen, ja te koop was hij voor een prijs van totilas.
En ik kon me niet voorstellen dat het een goed manege paard zou zijn. Maar deze eigenaar bemerkte mijn emotie en wilde daar zijn slag mee slaan.

Later iemand van daar gesproken, die echt niet begreep dat het paard niet aan mij verkocht was, want van dag 1 hadden de meesten angst voor hem.

Ondertussen is hij dood...en heb er nog elke dag moeite mee......

Aangeven dat je belangstelling hebt.Op dat moment is het dan vaak een nee maar gaan ze later toch bellen.Wel soms als hij het werk niet meer aankan.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:12

Was het maar zo.... fokker had ook nog gebeld, ook een nee.
En wat ik al dacht, paard niet geschikt was ook zo.
Zo ongelooflijk.... alleen maar om veel geld te willen harken, meer was het niet.

Hopelijk voor ts en paard anders :j

anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:42

DuoPenotti schreef:
Was het maar zo.... fokker had ook nog gebeld, ook een nee.
En wat ik al dacht, paard niet geschikt was ook zo.
Zo ongelooflijk.... alleen maar om veel geld te willen harken, meer was het niet.

Hopelijk voor ts en paard anders :j

Je moet maar denken,dan was hij niet voor jou bestemd.Jammer zoiets maar je hebt dan plek voor een andere die wel voor jou in de sterren stond.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:46

Zo heftig bijzonder dit. Ik vind persoonlijk als iets zo telkens op je pad komt, dat het ergens voor is.

(klein voorbeeldje, huis waar we nu wonen was droom, advertentie was niet waar we wilden wonen, maar goed, bellen, nee al verkocht. Half jaar later kijk ik weer naar huizen in een andere buurt, was niet ons plan eigenlijk en staat het huis wéér te koop als aanliggende regio van die buurt. Boven budget. Maar nog steeds een droom. Ik vond dat het niet voor niets de 2e keer op mijn pad kwam. We wonen er nu, happier dan ever)

Dus voor mij komt dit paard niet voor niets op jouw weg. Voor mij is het wel voor jou bestemd. Die manege pikte je er random uit. Herkende zij jou eigenlijk? Had je er een klik weer mee? Kun je haar niet leasen voor je dochtertje en dan dat de merrie minder lessen hoeft te lopen zoiets?

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:54

Toeval bestaat niet…

Wellicht is de manege wel bereid tot verkoop met jouw verhaal, een fijne plek en de juiste prijs? Ik zou het zeker benoemen :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:58

Het is gewoon een kleine wereld. Ik geloof echt wel in toeval dus. Wel zijn mensen sentimenteel en is het zeker leuk om waarde te zoeken achter dit soort zaken (denk ik e, ik kan ongelijk hebben :D ).

Anoniem

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:17

DuoPenotti dat is wel erg om te lezen :( begrijpelijk dat je dat niet hebt kunnen plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:34

Ik weet niet of het toeval is of niet, maar ik vind de kans wel héél erg klein dat ze op deze manier terug in mijn leven is gekomen :o

De manege ligt 50 km weg van waar ik woon/waar haar wei was. Dat is toch al een redelijk eind.

Zij hebben haar van een handelaar gekocht dus ze had echt overal terecht kunnen komen.

Bovendien ligt de stal in een gebied waar ik eigenlijk nooit echt ben geweest,
dus de keuze was echt willekeurig. Gewoon gegoogled op een manege verder weg en dan gekozen op basis van een passend uurrooster.

Ik was afgelopen zaterdag eigenlijk van plan daar voor het laatst te lessen om verschillende redenen. En net dan laat ze zich echt zo opvallend zien waardoor ik het niet meer kon negeren :o (want de eerste keer dat ik haar zag blokte ik het idee echt volledig af, ik heb er afgelopen jaren ook nooit meer naar gezocht, voor mij was het volledig afgerond).

Toch best een bizar idee, als ze zich niet zo had laten zien had ik haar waarschijnlijk gewoon compleet mislopen.

Ik had een paar dagen nodig om het te verwerken :') maar inmiddels kan ik haar echt niet meer loslaten :o dus ik wil haar sowieso kopen.

Wanneer dat zal zijn, zal vooral van de eigenaar afhangen. Mocht ze nog een jong paard zijn had ik er niet op gehoopt, maar op haar leeftijd moet het einde toch in zicht zijn denk ik dan :) ik denk dat het in elk geval bespreekbaar is.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:52

AMCM schreef:
Ik weet niet of het toeval is of niet, maar ik vind de kans wel héél erg klein dat ze op deze manier terug in mijn leven is gekomen :o

De manege ligt 50 km weg van waar ik woon/waar haar wei was. Dat is toch al een redelijk eind.

Zij hebben haar van een handelaar gekocht dus ze had echt overal terecht kunnen komen.

Bovendien ligt de stal in een gebied waar ik eigenlijk nooit echt ben geweest,
dus de keuze was echt willekeurig. Gewoon gegoogled op een manege verder weg en dan gekozen op basis van een passend uurrooster.

Ik was afgelopen zaterdag eigenlijk van plan daar voor het laatst te lessen om verschillende redenen. En net dan laat ze zich echt zo opvallend zien waardoor ik het niet meer kon negeren :o (want de eerste keer dat ik haar zag blokte ik het idee echt volledig af, ik heb er afgelopen jaren ook nooit meer naar gezocht, voor mij was het volledig afgerond).

Toch best een bizar idee, als ze zich niet zo had laten zien had ik haar waarschijnlijk gewoon compleet mislopen.

Ik had een paar dagen nodig om het te verwerken :') maar inmiddels kan ik haar echt niet meer loslaten :o dus ik wil haar sowieso kopen.

Wanneer dat zal zijn, zal vooral van de eigenaar afhangen. Mocht ze nog een jong paard zijn had ik er niet op gehoopt, maar op haar leeftijd moet het einde toch in zicht zijn denk ik dan :) ik denk dat het in elk geval bespreekbaar is.


Dit bericht makes my day. Heb je foto's van vroeger en van nu?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:57

Ik vind dit zo'n tof verhaal. <3
Ik hou echt van ditsoort verhalen en gebeurtenissen. Ga je sowieso volgen. :D

Het enige wat ik je als tip kan geven is: laat niet teveel mensen op de manege merken dat je zo veel gevoel en geschiedenis met dit paard hebt. (Iedereen praat met iedereen namelijk.) Als het je lukt, laat de manegehouders zakelijk nadenken over de verkoop. Als ze vragen waarom dit paard kun je altijd nog zeggen "ik vind het een interessant dier.." Maar hoe meer sentiment zij begrijpen, hoe groter de kans op nee of een hoge prijs is..

Kun je als het je gelukt is alsnog losgaan. ;)
Op een soortgelijke maar kortere tijdlijn kwam mijn paard op mijn pad. (Niet een manege-paard, maar wel leren kennen via de manege..) Inmiddels delen we al bijna 12 jaar lief en leed en kennen we elkaar door en door. <3 Wie weet wat de toekomst jullie brengt. Maar zo een bekende terugvinden is altijd tof. :D

Anoniem

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:26

Aah wat een leuk verhaal Canon <3 er bestaan dus happy endings! Ik hoop het zo!
En dat is zeker een heel goede tip ook.

Heb om die reden via whatsapp ook gewoon gereageerd met: 'Wat leuk dat ze het is!', en verder nog niet al te veel emotie getoond.
Nu wil ik even de mensen daar wat beter leren kennen zodat ik de situatie zo goed mogelijk kan inschatten.

Eventueel wil ik voorstellen om naast het aankoopbedrag daar bijvoorbeeld een jaar op stal te staan of zoiets. Maar weet niet of ze daar op zitten te wachten, voor hetzelfde geld staat de stal gewoon vol.
Dus ik moet wat research doen om dan met een goed voorstel te komen, op het juiste moment :)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:35

Ik hoop dat het je gaat lukken!; hier wordt voor je geduimd!

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:26

Heb je vorige week ook extra tijd met haar doorgebracht bij de box???? Zou ik anders morgen zeker doen. Ik hoop ook op een goede afloop.

Avalanche

Berichten: 16051
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:59

Ook ik duim :j

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:13

Wat een geweldig verhaal, het is echt geen toeval dat jullie paden elkaar weer kruisen!
Helaas weet ik dat manege eigenaren vaak echt een gigantische hoofdprijs vragen; hopelijk kan hier een fijne regeling getroffen worden

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:40

Deze ga ik toch even volgen, wat een leuk verhaal! Ik hoop dat ze uiteindelijk in jouw handen terecht komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:41

Net terug van de manege.

Van zodra mijn dochter in de les zat ben ik naar haar stal gelopen om nog eens met eigen ogen te zien of ze het echt was en het is onmiskenbaar, ze is het echt. Haar aftekeningen zijn best specifiek.

Onmiddellijk weer buikpijn en een uur lopen ijsberen :7

Ik kon niet anders dan na de les vragen of ik haar eventueel mocht kopen. Ik wilde hier nog mee wachten maar ach :o

De eigenares vindt het ook een enorm speciaal verhaal. Normaal gaan manegepaarden niet weg maar ze wilde wel eens nadenken over wat er mogelijk is.

Ben benieuwd :o

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:42

spannend!!!
Ik ga mee duimen voor jou en het paard <3

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:45

Had je ook het idee dat het paard jou nog kende?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:45

Ach wat enorm lief! <3 Daar wordt je toch warm van.
Als ze er serieus zo goed in gaat heb je toch een heel prettige manege-houder gevonden, als ze echt een overdracht/verkoop wil doen helemaal!

Heel erg tof, ik hoop dat jullie het ook rond krijgen. Als meelezer ga je toch stilletjes hopen dat het kan.
Hopelijk stoken we je hier niet te hard op hier online. :D

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:46

Wat stoer van je! Duimen <3

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:53

Oh wauw ik hoop echt dat het iets wordt ts!

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:48

Ik krijg er zelf vlinders van in de buik :')

Ik hoop echt voor jullie beide dat dit verhaaltje samen mag eindigen :D