Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Penny-achtige dingen die je deed als kind

 
Profiel   

Hoi :D

Ik had al een tijdje het idee voor dit topic. Geen idee of er al zoiets is, maar leek me wel grappig om te lezen :D

Wat deden jullie allemaal, als penny-meisje (of jongen)?

Bij mij een aantal voorbeelden:
- Uiteraard de Penny lezen, en mijn kamer volhangen met paardenposters uit de Penny :P
- Alle paardenspelletjes van mijn-paard had ik (Mijn renstal, mijn manege, mijn paard etc..)
- Paardenspeelgoed (My little pony)
- Kinderfeestje paardrijden op de manege :D

En natuurlijk altijd paarden tekenen..

Als we in de auto langs een weiland met paarden reden "Kijk, paarden!" Of altijd paarden aaien als we erlangs liepen.

Vanuit de auto in gedachten met een paard over hindernissen springen.. :')

Nouja, ga zo maar door. Ben benieuwd wat jullie hebben :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 23:33 



 
Profiel   

Zodra ik kon paardrijden, en ik moest oefenen met lichtrijden, ging ik over de witte blokken fietsen die je bij zebdrapaden hebt. Daar heb ik het lichtrijden op geoefend en dit ging dus al een stuk makkelijker toen ik het op het paard moest oefenen _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 23:36 



 
Profiel   

Hakken naar beneden oefenen tijdens het fietsen!

En ik roep trouwens nog steeds de hele tijd ‘paardje!’ In de auto m’n vriend is er ondertussen zo aan gewend dat hij het ook doet _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 23:57 



 
Profiel   

Op de fiets in springzit over elk hobbeltje.

Speelgoedstal vullen met zaagsel (van de hamster die ik toen had) als bodembedekking. Die speelgoedpaarden konden natuurlijk niet op een kale bodem staan.

Tijdens de hond uitlaten hem over takken laten “vrijspringen”.

Serieuze koopplannen voor elk paard dat langer dan 5 seconden naar me keek, want dan hadden we natuurlijk meteen een super goede band.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 00:00 



 
Profiel   

Haha, grappig dit!
Op mijn slaapkamer had ik vroeger een elektrische radiator waarop ik kon zitten. Dit was mijn paard _O-
Ook had ik van bruin behang een paard aan elkaar geknipt en geplakt op mijn slaapkamermuur. Hij heette Porty. Géén idee waarom.
En natuurlijk altijd naar paarden kijken, paardenfoto's uit bladen en kranten knippen, namen van paarden verzamelen, paarden tekenen, stallen bouwen van papier en karton... Zucht... :D
Ik had van die plastic paardjes met een pinnetje op de rug waarop je een zadeltje en een ruiter kon prikken. Zo leuk!


Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 07-11-21 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 00:01 



 
Profiel   

Goh, heb je ff? :')
Inderdaad uit de auto rennend ernaast. Goh, wat een droom.
Springen over drempels, moet toegeven, nooit afgeleerd.
Boom op het hofje voor, daar gooide ik een handdoek overheen en goedkope beugels en beugelriemen, zweep erbij en paardje spelen!
Op het schoolpleintje paardje spelen, wat we deden? Geen idee. Rondjes draven en galopperen.
Springen over boomstammen en natuurlijk een tak erbij als zweep.
Dressuur oefeningen in het bos nadoen, wijken, etc.
zonder tuig met pony-huren de binnenbak rondcrossen.
Als paard de trap op piafferen op handen en voeten. Zat ook echt ritme in. :')
Ohh! En mijn honden gek maken met tuigjes, zadel, singel, peesbeschermers. Pootjes uitkrabben en springen.
Alles van playmobiel met paarden, tuig geknutseld voor sleich(?), hele stalblokken gemaakt, foto's etc.
Ik had een knuffel paard die mij daadwerkelijk hield. Uiteindelijk zei die krak, maar ik had een mooie tijd met mijn eigen..Spirit..
Wat een verademing toen ik een eigen paard kreeg zeg. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 00:03 



 
Profiel   

Hoefijzers aan mijn schoenen binden en zo in de tuin constant rondjes "draven en galoperen" :') . Er was zo een hele weg uitgesleten in het gras zoals in een piste :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 01:07 



 
Profiel   

Touwtjes aan het stuur van de fiets knopen als teugels om mee te sturen, lichtrijden te fiets, tikje geven als hij stout was.

Ook had ik eens een deel van de vloer van mijn slaapkamer afgezet met speelgoed hekjes (lees: een weiland gemaakt) en mijn speelgoedpaarden daar achter gezet. Toen ik thuis kwam van school had mijn moeder de 'rommel' in mijn kamer opgeruimd, de wei en de paarden waren opgeruimd en lagen allemaal weer in het speelgoedstalletje wat ik ook had. Mijn commentaar daarop was dat ze de paarden dus zonder voer op stal had gezet, en dat ze het de volgende keer echt eerst moest vragen als ze ze uit de wei wou halen, want dit was zielig voor de paarden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 01:29 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
Haha, grappig dit!
Op mijn slaapkamer had ik vroeger een elektrische radiator waarop ik kon zitten. Dit was mijn paard _O-


Herkenbaar!

Wij hadden een schommel op zolder en die hing aan bijna 3 meter lange touwen, het plafond was heel hoog. Al snel had ik er een paard van gemaakt door kussens over de zitplank te binden met broekriemen, net zoveel tot die helemaal rond was.
Stokpaard aan één kant tussen het schommeltouw en de kussens gestoken en aan de andere kant een staart van slierten wol aan het touw gebonden bij de zitting. Dan overdwars tussen touwen van de schommel zitten en dan flink van voor naar achter bewegen, zodat de schommel zijwaarts schommelde.

Ik heb uren op dat “paard” doorgebracht.
Ik heb er prima van leren zitten, want met een touw voor en achter werd de plank flink scheef getrokken bij de zijwaartse beweging van de schommel. Ga je naar voren, dan trok het achterste touw de zitting omhoog en ga je naar achter, dan trok het voorste touw de zitting omhoog. Leunde je niet genoeg tegen, dan sneed het touw in je hals of rug.
Het leek dus meer rodeo rijden dan schommelen, maar daardoor wel goede reflexen ontwikkeld, wat weer nuttig was met onbeleerde “rodeo” pony’s in het echt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 01:57 



 
Profiel   

Touw aan stuur van de fiets als teugels

Buitenrit met mijn eigen stokpaardje

Springen met de ijzeren ros fiets

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 06:21 



 
Profiel   

Christiene schreef
Touw aan stuur van de fiets als teugels

Dit, en dan keihard op je bek gaan, maar geen hersenschudding, want cap op je hoofd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 06:57 



 
Profiel   

Ja heel herkenbaar dit! :D
Hakken naar beneden op de fiets, "drijven" als ik sneller ging fietsen (ik had gelukkig een dichte kettingkast).
Toen ik heel klein was en voor het eerst een cap had voor paardrijlessen, ging ik voor de spiegel staan en deed ik hem af met zo'n dramatische zwiep van mijn losse haren, en deed ik alsof ik werd geïnterviewd na een Olympische wedstrijd. _O-
En posters, schriftjes, stickers, alles met paarden erop. Ook altijd paarden aan het tekenen. Op de manege schreef ik hele verhalen over wat de paarden s'nachts uitvraten als er niemand was. En natuurlijk de namen van de manegepaarden op mijn rugzak en etui enzo kladden...
En als klein kind had ik ook best veel van die My Champions(?) Paarden, met magnetische neuzen. Werden ook allen naar manegepaarden vernoemd. :D
Hier dus ook blij dat ik inmiddels een echt eigen paard heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 07:45 



 
Profiel   

Mijn vriendin en ik gingen op buitenrit met onze fiets. Een springtouw aan het stuur geknoopt als teugels, cap op en zweep mee. Rugzak mee met wat lekkers en drinken en hoppake fietsen door de natuur met onze stalen poownies. :D

We gingen ook een keer 'mennen' in haar achtertuin met een slee. Dus de één zat op de slee en de ander trok hem door het gras. Hele gazon naar de klote dus boze ouders. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 07:48 



 
Profiel   

Heerlijk dit :D

Wij speelden altijd paardje, op school maar ook thuis. Dat ging dat met zo'n tuigje die om je hals en voor je borst langs liep, met teugels naar achteren.
We speelden ook weleens rodeo, dan ging je dus wel bovenop iemand zitten. Mijn arme kortere jongere zusjes ;)

Verder ging ook mijn hele kamer vol posters en verzamelde ik alle boeken waar het woord paard in voorkwam.

Op de fiets deed ik ook drijven, lichtrijden en springen over drempels.

Ohhh en in de achtertuin springen over een hindernis, die op een gegeven moment toch wel wat aan de hoge kant werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 08:02 



 
Profiel   

Ik vond vroeger doorzitten best lastig en ik fietste vaak met een buurmeisje door zo’n zandweg met veel kuilen, dus ik ging dan altijd door de kuilen net zo lang tot ik fatsoenlijk bleef zitten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 08:24 



 
Profiel   

Ik kan denk ik met alles van bovenstaand meegaan. Met onze verhuis vond ik oude school brieven waar mijn leraar van groep 6 of 8 zich ernstig zorgen maakte over mijn ‘paarden obsessie’ en dat mijn gedrag niet normaal was. Het voelt goed dit te lezen dat ik helemaal niet zo raar was :+

Weet nog dat die leraar tegen mij zei, doe je nooit wat anders in het weekend. Sassy als ik was, maar de jongens toen toch ook nooit wat anders dan voetballen of boomhutten bouwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 08:35 



 
Profiel   

Oh ja vroeger … en nu! Veel van bovenstaande herken ik ook.
Als kind een denkbeeldige stal mef 2 ponies naast het huis. Daarin stond de pony van m’n buurjongen en mij. Die verzorgden en poetsten we :+ .
Op de fiets zat eigenlijk altijd op het paard.
“Hooo braaf” zeg ik nog steeds regelmatig.

Het kind in mij is er nog hoor :D en het paard zit in dit kind versmolten.
Nu mijn paard er niet meer is… Ogen dicht en ik kan ‘m zo weer voor me halen. Als ik aan het wandelen ben klik klak ik wel eens met m’n tong in het ritme van stappen en hoor dan zijn voetjes weer naast me op het pad terwijl hij aan een slap touwtje naast me liep <3 .
En als ik in de auto zit…in de avond op een rustige weg…rij ik wel eens met mijn linker wielen over de witte strepen. Dat geluid klinkt serieus voor mij precies als galop! Heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 08:55 



 
Profiel   

Haha, ik had volgens mij ook een boekje waarin ik foto's had geplakt van alle manegepaarden en dan met een soort 'paspoort' erbij (naam, leeftijd, ras, karakter etc :') )

Dat op de fiets had ik niet zo, wel hindernissen bouwen in de tuin etc.

Wel grappig dat iedereen vergelijkbare dingen deed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 10:04 



 
Profiel   

Domi_94 schreef
Ik vond vroeger doorzitten best lastig en ik fietste vaak met een buurmeisje door zo’n zandweg met veel kuilen, dus ik ging dan altijd door de kuilen net zo lang tot ik fatsoenlijk bleef zitten :')


Dit deed ik inderdaad ook op een heel hobbelig paadje! Doorzitten oefenen en verlichte zit. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 10:14 



 
Profiel   

Omany schreef
Hoefijzers aan mijn schoenen binden en zo in de tuin constant rondjes "draven en galoperen" :') . Er was zo een hele weg uitgesleten in het gras zoals in een piste :Y)


Dit deed ik ook in de tuin, maar dan zonder de hoefijzers :D Ook op school in de pauze, inclusief over steeds hoger gaande stokken springen.

Toen ik voor het allereerst naar mijn les ging op de manege had ik mijn cap thuis al opgedaan want ik wilde aan iedereen onderweg laten zien hoe trots ik was dat ik eindelijk op paardrijden mocht :')

En idd het paard rijden/springen tijdens het fietsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 10:37 



 
Profiel   

Geweldig topic, zo veel dingen die ik herken van vroeger :')

Op de fiets in verlichte zit bij elke hobbel, in elk schrift moest ik paarden tekenen (mijn geschiedenis docent in de 2e klas zag de binnenkant van mijn schrift een keer, en zei op elke pagina 'horsie' :') (tweetalig onderwijs)), kamer hing vol met posters van de penny, heeel veel spelen met paarden playmobil, schleich, lego, ...

En dan het mooiste :') Zoals iemand hier ook zei liep ik op handen en voeten de trap op in een mooie drafpas. En boven & beneden terroriseerde ik de vloer met rondstappen/draven/galopperen op wederom handen en voeten (iets met klein en lenig zijn). Op een gegeven moment maakte ik zelfs met een sjaal aan de deurklink en een stoel een sprong, en daar sprong ik dan overheen op 4 'benen'. Mijn record was geloof ik 60cm ofzo :wow: . Ook met 3 sjaals balkjes maken en daar overheen 'draven'. En als ik een proefje moest rijden ging ik die, ook weer op handen en voeten, oefenen rond de eettafel

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 11:33 



 
Profiel   

Aan veel dingen in dit topic heb ik mij ook schuldig gemaakt. Vaak was de hond ook de pineut.

Een keer paardje aan het spelen met een buurmeisje en daarbij de haak van een halstertouw tegen mijn tand gehad. Tand afgebroken en ‘s avonds om 22:00 uur naar de spoedtandarts. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 12:03 



 
Profiel   

Geen idee of het echt Penny waardig is maar ik had vroeger met mijn beste vriendin een stel verzorgpony's bij een boertje. Kostte 100 gulden per maand en je mocht doen wat je wilde wanneer je wilde. Er waren meerdere pony's maar je had in principe 1 vaste pony. 2 personen per pony. Maar niet alle pony's waren bezet dus je kon ook een andere pakken. Er liep een droge sloot langs de wei en daar gingen wij dan zonder zadel in rijden. :') Wel met cap altijd. (ik was toen verstandiger dan nu haha!) We gingen springen zonder zadel en kei hard de bak door. Denk dat iedereen zulke dingen wel deed vroeger.

Maar dingen met gevonden wilde zwarte hengsten hebben wij nooit gedaan. _O-

Edit: ik had vroeger een skate bike, zo'n ding met 1 groot achterwiel en 2 kleine voorwieltjes. Daarmee ging ik over takken rijden alsof het hindernissen waren, deed dan de voorkant van mijn skate bike omhoog zodat hij 'sprong'. :') Ok, dat is wel Penny waardig. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 12:15 



 
Profiel   

Ik ging paardrijden op de bankleuning
Aan de box van mijn broertje een sjaal gemaakt (teugels)
Kussens als zadel
Beugelriemen van broekriemen
En zo dus lichtrijden oefenen


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 12:43 



 
Profiel   

Ansichtkaarten met paarden sparen. Hadden allemaal een naam, was mijn denkbeeldige manege. En ja, mijn fiets had een naam :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 12:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen