Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 21 [ 510 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Je paard in de opfok-praattopic

 
Profiel   

Dankjewel! Hij is leuk hè? <3
Zo blij met mijn vriendje en hij is zo grappig, vind hij zelf vooral ook. _O-

[ img ]

Hij is van Strandgaards Mangold, Tinkels.
Helaas maar 1 jaar ter dekking gestaan, want had nog heel erg graag zo'n kopietje erbij gehad (liefst in merrie vorm om in de toekomst mee verder te kunnen gaan fokken, al hoop ik met Milo ook te kunnen gaan fokken :):) ). Andere kant is het ook erg leuk dat ze nu volop focussen op de sport en hij nu opgenomen is in het A kader en met als doel het EK dit jaar.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dit is zijn vader Mangold
[ img ]

En stukje van de ereronde van Deense jonge dressuur pony kampioenschappen


Namen vind ik ook altijd zo lastig. :=
Moet de naam met de S beginnen of een ander stamboek?

Lijntje past wel bij mij, mijn naam is Alice. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 08:18 



 
Profiel   

Alice, die van jou is gewoon echt fantastisch. Ben zo benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen! Hij lijkt echt alles mee te hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 09:53 



 
Profiel   

Julia schreef
Moet het nog met een specifieke letter beginnen?


Ja met de S :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:07 



 
Profiel   

Wat een leukerds allemaal.
Hoe vaak gaan jullie langs bij de opfok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:07 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Wat een leukerds allemaal.
Hoe vaak gaan jullie langs bij de opfok?


Veel te weinig...
Ik ben in de zomer langs geweest.. maar naast ons gezin, werk en de paarden thuis vindt ik niet vaak de gelegenheid om naar hem toe te gaan.
Hij staat ook niet om de hoek.. je bent wel een ochtend of middag kwijt.
Maar wil zeer binnenkort wel die kant weer op gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:28 



 
Profiel   

Zoals je van mij weet (maar ik denk rest niet :o )
1 a 2 keer per week!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:35 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Wat een leukerds allemaal.
Hoe vaak gaan jullie langs bij de opfok?


ik heb hem al van vorig jaar niet meer gezien :P :P

Ik probeer een tot twee keer per maand

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:36 



 
Profiel   

Ik probeer iedere 2 weken te gaan. Meer red ik niet met de paarden thuis, werk, minikinderen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:44 



 
Profiel   

Mag ik meelezen en schrijven?
Wij hebben ook een “opfok-veulen”. Friese hengst die zich sinds een paar dagen een jaarling mag noemen :+
Hij staat in Gouden Hoep, daar hebben zich hier geloof ik al meer van gemeld?
Helaas niet regelmatig wat filmpjes/foto’s op de Facebook pagina om ook zo even een glimp op te vangen.

Reisafstand maakt ook bij ons dat we nog maar 1 keer hebben gekeken. Hoop binnenkort weer eens te gaan.

Ons eerste veulen bij de opfok dus we hebben verder geen ervaring. Moet zeggen, zou hem liefste gewoon thuis willen hebben. Maar ik heb maar 2 merries dat vind ik te weinig kudde om in op te groeien.

Wanneer/ welke leeftijd zijn jullie van plan om veulen op te halen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:47 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Wat een leukerds allemaal.
Hoe vaak gaan jullie langs bij de opfok?


Voor mij is het in de winter 10 minuten met de auto dus ik ga 1 a 2 keer per week.
In de zomer is het ongeveer 30 ~ 45 minuten rijden dus voor ik van baan wisselde ging ik ongeveer 1 a 2 keer per maand. Nu ik mijn nieuwe baan heb rij ik praktisch langs de weide waar hij staat in de zomer dus ga ik uiteraard wat vaker langs om gewoon alleen al even te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:48 



 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Mag ik meelezen en schrijven?
Wij hebben ook een “opfok-veulen”. Friese hengst die zich sinds een paar dagen een jaarling mag noemen :+
Hij staat in Gouden Hoep, daar hebben zich hier geloof ik al meer van gemeld?
Helaas niet regelmatig wat filmpjes/foto’s op de Facebook pagina om ook zo even een glimp op te vangen.

Reisafstand maakt ook bij ons dat we nog maar 1 keer hebben gekeken. Hoop binnenkort weer eens te gaan.

Ons eerste veulen bij de opfok dus we hebben verder geen ervaring. Moet zeggen, zou hem liefste gewoon thuis willen hebben. Maar ik heb maar 2 merries dat vind ik te weinig kudde om in op te groeien.

Wanneer/ welke leeftijd zijn jullie van plan om veulen op te halen?


Gouden Hoep was bij ons vol, maar uiterst tevreden over de opfok nu.
Ik denk dat wij elkaar kennen?

Als het veulen van dit jaar een merrie wordt haal ik mijn hengstje.. dan ruin denk ik ;) na de zomerperiode op. Dan is hij 2.5 jaar. Dan kunnen ze elkaar afwisselen. Ik vindt twee in de opfok iets te veel van het goede eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 14:45 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Wat een leukerds allemaal.
Hoe vaak gaan jullie langs bij de opfok?

In principe dagelijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:13 



 
Profiel   

Wat een verschillen qua hoevaak jullie gaan. Logisch dat je niet zo vaak gaat als het verder erg druk is thuis en het veulen niet in de buurt staat.
Voordeel is wel dat hij of zij dan echt ineens groot is.
Ik ga zelf 1x in de 2 weken, het is 45 minuten enkele reis maar het maakt het vooral de moeite dat ik er ook bij mag en hem er uit kan halen.
Een andere opfok zat op ruim anderhalf uur enkele reis en mocht je hem er ook niet uithalen of erbij in stal, dan zou ik misschien maar 1x in de 3 maanden gaan kijken.

Wat betreft naar huis halen, ik denk net voor het weideseizoen eind april, dan is hij net 3 geworden.

Leuk Sunnyhorse ook een Fries hengstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:24 



 
Profiel   

Die van mij staat een paar dorpen verder, ik wil 2 keer per maand minimaal gaan. Maar ik kan er toch niet veel, een beetje aaien.

Ik wil die van mij met 2.5 halen als hij kwaliteit genoeg is. En dan klaarmaken voor de hengstenkeuring. Maar dan moet hij toch wel mooi genoeg zijn al. Anders langer of verkoop als ruintje.
Maar er is nog niets afgesproken met waar hij staat. En het is nog lang niet zo ver ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:36 



 
Profiel   

Hier komt hij naar huis met 2.5, en dan gaan z'n ballen er ook af :) hij staat tussen de sportpaarden die een bepaald traject ingaan, dus de groep houdt op te bestaan met 2.5. Maar vind het ook wel een fijne leeftijd om verder thuis op te groeien en grondwerk wat op te pakken etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:43 



 
Profiel   

Ik dacht niet vaak te zullen gaan met een uur reistijd enkele reis. Maar ben uiteindelijk toch bijna elk weekend langs geweest. Het zal dit jaar wel wat minder worden, aangezien ik vooral vaker ben geweest omdat anderen hem ook graag evenin het echt wilden zien.

Verder ga ik het combineren met bezoekjes aan een vriendin die daar in de buurt woont. Ik ga er wel vanuit dat ik haar vaker dan normaal ga zien de komende paar jaar, haha

Per wanneer ophalen zie ik tegen die tijd wel. Hij zal in ieder geval moeten verhuizen na het weideseizoen als 3 jarige. Hopelijk is er op tijd plaats bij de stal waar ik naartoe wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:54 



 
Profiel   

Wij gaan eigenlijk elke week (iets langer dan halfuurtje rijden) , maar we kkmen erlangs onderweg naar mijn schoonfamilie (ruim een uur rijden) dus als we gaan, gaan we vaak even extra langs.
Naar huis halen ligt aan de pensionstallen, wanneer ze plek hebben. Onze opfok is best flexibel daarin, dus dat is heel fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:58 



 
Profiel   

Ik kom hier ook even aansluiten. Mijn veulen van 2021 staat een kwartiertje van mijn werk af. Alleen ben ik er momenteel wat minder aangezien hij 24/7 buiten staat en het dus al praktisch donker is voordat ik er ben. :+

Wat ik het fijne vindt bij mijn opfok is dat iedereen een contract heeft getekend dat ze (er zijn natuurlijk uitzonderingen op de regel) tot 2,5 daar moeten blijven staan. Dit zorgt voor een zeer stabiele kudde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 18:07 



 
Profiel   

Ik ga 1x per 6 weken denk ik. Ik vind het in de zomer leuker om te gaan als ze in het land staan. Ik ben vorige maand nog geweest en toen zaten de 2 kleintjes vol met schimmel. Niet leuk, dus ik wacht wel weer 2 maanden voordat ik weer ga kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 18:31 



 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Mag ik meelezen en schrijven?
Wij hebben ook een “opfok-veulen”. Friese hengst die zich sinds een paar dagen een jaarling mag noemen :+
Hij staat in Gouden Hoep, daar hebben zich hier geloof ik al meer van gemeld?
Helaas niet regelmatig wat filmpjes/foto’s op de Facebook pagina om ook zo even een glimp op te vangen.

Reisafstand maakt ook bij ons dat we nog maar 1 keer hebben gekeken. Hoop binnenkort weer eens te gaan.

Ons eerste veulen bij de opfok dus we hebben verder geen ervaring. Moet zeggen, zou hem liefste gewoon thuis willen hebben. Maar ik heb maar 2 merries dat vind ik te weinig kudde om in op te groeien.

Wanneer/ welke leeftijd zijn jullie van plan om veulen op te halen?


Met 2,5 wil ik hem wel bij me hebben om rustig te gaan beginnen met wandelen over de straat. Daarbij kan ik de keuze maken om hem met 2 hier heen te halen om het weide seizoen bij ons te doen in plaats van 95 kilometer verderop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 09:53 



 
Profiel   

Ik meld me ook!
Ik heb sinds vorig jaar september een merrie veulen in de opfok. Stond eerst redelijk ver weg maar heb nu toch een plekje dichter in de buurt gevonden. Probeer 1x in de week of 1x in de 2 weken even langs te gaan, is zo'n 15-20 minuten rijden voor mij.

Ik twijfel ook nog heel erg wanneer ik haar wil ophalen.. Mijn andere merrie staat op een paddock paradise met nog 1 ruin, er komt nog een derde paard bij en mogelijk een 4e maar vind het iig nu nog even een te kleine kudde voor haar. Ik twijfel tussen deze herfst of voorjaar 2023.

Foto van Nanook:

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 16:24 



 
Profiel   

Ik krijg bijna dagelijks updates van Arthur, en net kreeg ik dit binnen
[ img ]

Klein maar fijn, kan goed bij de brokjes in ieder geval :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:02 



 
Profiel   

Phill haar opfok houd er per januari 2023 mee op. Dus dan moet ze helaas ergrns anders heen. Bij onze rijpaarden is op dit moment, en voorlopig ook, nog geen stal vrij. :7

Iest met een uit de hand gelopen hobby hahaha. Dus tegen die tijd moeten we zo wie zo opzoek na een oplossing voor onze paarden. Philaina moet dan nog 3 worden dar jaar. En misschien wil ik haar naar de keuring brengen. Of misschien zoek. Ik nog een plekje voor één jaar tot dat ze 4 is. Dat hangt helemaal af van hie ze zich. Gaat ontwikkelen het komende jaar.

Ps. Stiekem zijn we op zoek jaar een huisje met land erbij dit jaar. Zodat in 2023 iedereen aan huis kan staan. Maar dat lijkt wel een onmogelijke opgave op dit moment. :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 20:53 



 
Profiel   

Dat is wel balen, Kevinsky.. Hopelijk komt er uitzicht op een goede oplossing en nog beter; een eigen plekje aan huis in de toekomst!

Pino verwacht ik met 2,5 naar huis te halen, of iig te verhuizen. Nog even afwachten hoe hij zich gaat ontwikkelen, hoe de foto’s zijn en wat hij tzt laat zien op de sprong. Als alles gaat zoals ik wil (note, dat is dus nooit met paarden :D) dan willen we misschien hengstenkeuring gaan proberen. Dromen mag iig. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 21:53 



 
Profiel   

Cool Julia!!

Ach ik droom dat mijn half Duitse één oog merrie wellicht Elite kan worden. *D

We hebben nu 4 paarden en 3 stallen. Mandlief en ik hebben beide één rijpaard. Mijn man zijn ex sport merrie is door een blessure fok merrie geworden en dan hebben we Philaina nog. Maar eigenlijk willen we geen van allen op dit moment verkopen. O:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 22:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 21 [ 510 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen