Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Sepp & Sirre, brothers in crime

 
Profiel   

Hoi allemaal!

We hebben besloten een volgtopic aan te maken over de avonturen van Sepp en Sirre, nu nog in de opfok (maar daar beleven ze ook genoeg). Als je ons nog niet kent, lees dan even mee!

Zoals zo veel mensen hier op bokt waarschijnlijk, droomde ik vroeger van een eigen paard. Dit veranderde van een zwarte hengst van 1.80, naar een haflinger of een welsh. Ik vond eigenlijk elk paard mooi. Wel had ik over sommige rassen ernstige vooroordelen (fjorden = sloom, arabieren = hyper). Toen ik een relatie kreeg met Isabel (ook Isabel op bokt) ging ik af en toe mee naar de fjord waar zij op reed. Ik begon ze toen toch wel wat leuker te vinden. Isabel zelf wist dat al veel langer. Nu was er altijd één (grijze) merrie op bokt, die ik zelfs voor die tijd altijd al volgde, omdat ik het zo'n mooie merrie vond. Onthoud dit even.

Isabel en ik hadden met elkaar eens erover gehad dat we misschien, nu we allebei een goede baan hadden, in 2022/2023 eens langzaam op zoek konden gaan naar een paard. Een fjord, dat was al wel snel duidelijk eigenlijk. Totdat ik dit jaar in april weer eens het topic aanklikte over de merrie die ik al eerder noemde en zag dat ze een veulentje had gekregen. Ik zal dit lange verhaal niet nog langer maken: korte tijd later zijn we wezen kijken en hebben we hem ook gekocht. 2022/2023 is dus niet gelukt, maar kun je het me kwalijk nemen op basis van deze foto's? (beide gemaakt door de fokster)

[ img ]

[ img ]

Eerste keer kijken (in de regen):

[ img ]


Een tijdje later ging mijn beste vriendin eens mee om te kijken bij wat we hadden gekocht. We kennen elkaar intussen al iets van 12 jaar. Toen hebben we deze foto gemaakt:

[ img ]

Een periode later werd het laatste veulen van de fokster dit jaar geboren. Dit keer werd mijn beste vriendin (Fanou op bokt) verliefd en zo kocht zij Sirre, het halfbroertje van Sepp.

[ img ]

We zijn regelmatig gaan kijken en kregen ook veel foto's toegestuurd, van de twee samen met hun halfzusje, Sydney:

[ img ]

[ img ]

Inmiddels zijn de veulens afgespeend en vertrokken naar hun nieuwe adres. In ons geval een opfok waar we ontzettend tevreden mee zijn: er staan alleen koudbloed ruinen/hengsten, ze kunnen 24/7 kiezen of ze binnen of buiten staan, hebben onbeperkt hooi, krijgen genoeg brok gevoerd om te kunnen groeien en zodra het weer het enigszins toelaat mogen ze het gras op. We mogen komen zo vaak we willen en we mogen ze uit de groep halen. Ook worden er regelmatig dingen georganiseerd (schriktrainingen, trailerlaadcursussen) en zijn de eigenaren aardig en betrokken.
Hier waren ze net aangekomen bij de opfok (het blijven fjorden he, eten is erg belangrijk)

[ img ]

[ img ]

En zo stonden ze er afgelopen zaterdag bij:

[ img ]

[ img ]


We doen nog weinig met ze, halen ze eruit, borstelen een beetje, we knippen de manen bij, werken aan voetjes geven (bij Sepp gaat het al heel goed, Sirre vindt het nog wat moeilijker) en soms lopen we even heen en weer langs de hooibalen. We willen het langzaam uit gaan breiden. Ons doel is om twee leuke, relaxte rijpaarden te hebben, maar we zouden ze ook graag (in het tweespan) willen beleren om ook met de kar op pad te kunnen gaan en wie weet pakken we ooit nog wel een wedstrijdje mee. Voorlopig mogen ze nog lekker spelen! Sorry voor het lange verhaal en ik hoop dat jullie gezellig mee volgen. Updates kunnen door mij, Isabel of Fanou geplaatst worden :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 14:53 



 
Profiel   

Wat leuk! Nu weet ik natuurlijk al lang van hun bestaan af, maar ik volg graag mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 14:57 



 
Profiel   

Gezellig hoor! Leuk om zo wat achtergrond te lezen haha!

Staan trouwens niet alleen koudbloeden in de groep, die van mij (de grote bonte) is een NRPS rijpaard ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:06 



 
Profiel   

Muiz schreef
Gezellig hoor! Leuk om zo wat achtergrond te lezen haha!

Staan trouwens niet alleen koudbloeden in de groep, die van mij (de grote bonte) is een NRPS rijpaard ;)

Oh staat er van jou ook eentje! Grappig haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 21:20 



 
Profiel   

Leuk topic :)) uiteraard volg ik mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 01:40 



 
Profiel   

Leuk, wij volgen mee :-)
Ze zullen allebei hartstikke leuk zijn maar, de grijze is mijn favoriet, ik weet niet waarom O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 12:21 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Leuk, wij volgen mee :-)
Ze zullen allebei hartstikke leuk zijn maar, de grijze is mijn favoriet, ik weet niet waarom O:)

Wat raar, ik weet ook niet waarom! :')


Maris_ schreef
Leuk topic :)) uiteraard volg ik mee :D

Gezellig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 12:24 



 
Profiel   

Groot gelijk dat jullie niet hebben gewacht, wat een knappie is Sepp! <3 En Sirre mag er ook zijn. Die gaan vast een heerlijke jeugd/leven krijgen bij jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 14:30 



 
Profiel   

Leuke beestjes. Ga zeker mee volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 18:56 



 

De rode met kol is net mijn fjord al veulen <3 [ img ]

Hou je ze allemaal zelf of zitten er ook een paar bij voor de verkoop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 19:22 



 
Profiel   

Leuk, nieuwe volgers!

Evamarie schreef
De rode met kol is net mijn fjord al veulen <3 [ [url=m/ybxG1q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hou je ze allemaal zelf of zitten er ook een paar bij voor de verkoop?

Hoe bedoel je zelf houden of een paar voor de verkoop? Het zijn er maar 2 :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 19:50 



 
Profiel   

Wat een leuk stel! Benieuwd hoe ze zich verder ontwikkelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 20:01 



 

Mijn excuus, ik las verkeerd. Sirre de rode is ook van jou. Wat leuk! Mocht je haar ooit verkopen, houdt ik mij aanbevolen. Een rode met kol is uniek. Ik ben fan hoor! Mijn merrie is als 2,5 jarige bij mij gekomen. Nu is ze ruim in de 20.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 20:33 



 
Profiel   

Niet van mij, wel van mijn beste vriendin. Ik denk niet dat hij zomaar weggaat haha, zeker voorlopig niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 20:37 



 

Begrijpelijk. Veel geluk met jullie knappe kleintjes. Ik volg gezellig mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 22:20 



 
Profiel   

Update!
Vandaag zijn we eindelijk weer eens met z’n drieën geweest (ivm drukte, positieve coronatest etc etc etc). Isabel had haar camera mee en we hebben een hele fotoshoot gehad. Hier alvast twee van de gemaakte foto’s!

[ img ]

[ img ]

Daarnaast met de eigenaresse van de opfok gesproken, die aangaf dat ze ontzettend verschillende karakters hebben en intussen ook dingen durven zonder elkaar. Sepp is wat meer op zichzelf, maar maakt vriendjes met de andere paarden en Sirre wil vooral heel veel aandacht van alles en iedereen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:24 



 
Profiel   

Prachtige foto's van de 2 knappe heren <3 hadden geen beter nieuw huisje kunnen krijgen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 23:32 



 
Profiel   

Prachtige foto's van prachtige veulens!!
Veel plezier met ze en ik ben benieuwd hoe ze opgroeien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 23:57 



 
Profiel   

Ik had de foto's al op FB voorbij zien komen maar ze blijven leuk! Gezellig samen in de opfok, ze zien er goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 17:04 



 
Profiel   

Maris_ schreef
Prachtige foto's van de 2 knappe heren <3 hadden geen beter nieuw huisje kunnen krijgen :))

<3 Tegelijk hadden ze ook geen betere start kunnen krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 10:40 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg <3

Ze zijn beide zo mooi en schattig! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 10:44 



 
Profiel   

Zo te zien doen ze het daar hardstikke goed! Ik volg mee!
Misschien zelf ooit weer terug naar mijn jeugdliefde in de fjorden.
Bijzondere familie, die fjorden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 10:50 



 
Profiel   

Vandaag spelenderwijs wat schriktraining gedaan. Ze waren allebei onwijs braaf!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 20:17 



 
Profiel   

Afgelopen keren zijn we bezig geweest met manen bijhouden (vooral die van Sirre neigen een beetje naar wc borstel. 29 januari komt als het goed is iemand meten en wegen, dus dan krijgen jullie een update hoe groot en zwaar ze zijn!

Ook heeft Sepp een nieuw halster (dezelfde die hij had maar dan een maatje groter; cob dus) omdat zowel hij (pony) als Sirre (veulen) uit hun halster aan het groeien waten. Sirre heeft nu dus pony en Sepp is naar cob. Ook is Sepp zijn staart echt al lang (en vies :') ). We gaan tegen de zomer als het wat warmer is aan de slag met wassen enzo, dus tot die tijd mogen ze lekker smerig zijn :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 18:19 



 
Profiel   

Respect dat je die manen zo netjes bijhoudt zeg, die van mij loopt als een wandelende knoop rond :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 18:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen