Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe kom jij in contact met je mede paardenmens?

 
Profiel   

Hii!

Even een korte situatieschets:
Sinds 4 maanden ben ik in het bezit van een eigen paard, deze staat op een stal waar ik 3 stalgenootjes heb. Daarvoor gedurende een jaar een bijrijdpaard gehad, daarvoor vooral manege ervaring. Veel mensen in de paardenwereld ken ik dus ook niet. Opzich niet erg, maar ik zou het soms zo prettig vinden om ook eens te kunnen sparren met mede paardenmensen over bepaalde zaken of eens lekker samen wat te kunnen doen. Af en toe lukt dat op stal wel, maar van mijn stalgenootjes ben ik de enige die echt bijna dagelijks op stal is en actief traint.

Verder heb ik eigenlijk niemand in mijn omgeving die ook echt wat met paarden heeft. Nu ben ik van mezelf al vrij slecht in het leggen van contacten en dus vraag ik me af: hoe doen anderen dat? Het gaat dus niet zozeer om online, maar echt in je eigen omgeving. :)

Alvast bedankt! :D

Groetjes, Demi
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:36 



 
Profiel   

Je aansluiten bij een actieve vereniging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:40 



 
Profiel   

Ik kies er altijd bewust voor om op een grote stal te staan omdat ik het sociale aspect voor mezelf en paard heel belangrijk vind. Het is niet altijd makkelijk om een stal te vinden die aan je eisen voldoet en waar de mensen je ook liggen dus ik ben daarom voor een leuke stal ook bereid een half uur te rijden met de auto. Ik snap ook dat niet iedereen dat acceptabel vind, maar dat is dus een afweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:41 



 
Profiel   

De makkelijkste manier is imo om vrijwilligerswerk te gaan doen bij een vereniging. Als je vaak aanwezig bent bij evenementen krijg je vanzelf aanspraak en ook bestuur en commissies zullen contact met je willen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:41 



 
Profiel   

Als vrijwilliger bij wedstrijden. Ik heb mijn paarden in eigen beheer dus ik ken je situatie maar al te goed, het is iets dat ik erg mis sinds mijn verhuizing van een pensionstal. Daarom help ik zo veel mogelijk bij wedstrijden en ben ik actief bij mijn vereniging, zo houd ik de aansluiting. Ook probeer ik mee te doen aan trainingen, afhankelijk van of mijn paarden het aan kunnen, maar daar heb je natuurlijk wel een trailer voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:44 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 21:48 



 
Profiel   

Ik ken juist weinig mensen waar ik veel aanspraak mee heb via vrijwilligerswerk. Juist meer via een vereniging. Ik ging als voorlezer vaak mee met een ruiter ;) Vaak tref je dan dezelfden van de club op wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 22:03 



 
Profiel   

Ik heb echt veel mensen leren kennen via bokt.
Als er nog geen topic is over mensen ontmoeten in jouw regio, maak er dan 1 aan is mijn advies.
Het kost vaak wel wat energie om zo'n topic actief te houden maar ik vind het dat wel waard.
Voor corona tijd waren er ook wat meer bokt meetings. Dat ligt nu helaas wat stil.
Dus de basis in nieuwe contacten kan bent online gelegd worden en daarna irl afspreken.
Ik heb zelf 2 Haflingers en heb regelmatig dingen gedaan met bokkers en mijn paarden.

Als je mensen ontmoet via bokt, zit er vast iemand of meerdere mensen tussen waarmee je kunt sparren of samen dingen kunt doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 22:05 



 
Profiel   

Dat is wel herkenbaar, mijn paarden staan aan huis en geen familie of vrienden die iets met paarden hebben. Op de club rij ik niet meer. Op moment haal ik veel uit mijn insta account. Ja het is online en zou ook liever real live doen maar hier haal ik wel weer extra tips weg en leuke babbels, een aantal ga ik ontmoetten ook zo kom ik aan de contacten nu in corona tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 22:30 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips! Vrijwilligerswerk bij een vereniging o.i.d. zal ik even naar kijken, maar of dat voor 'vast' in m'n planning past wordt lastig. Werk erg onregelmatig namelijk :)

Sure_lee schreef
Ik heb echt veel mensen leren kennen via bokt.
Als er nog geen topic is over mensen ontmoeten in jouw regio, maak er dan 1 aan is mijn advies.
Het kost vaak wel wat energie om zo'n topic actief te houden maar ik vind het dat wel waard.
Voor corona tijd waren er ook wat meer bokt meetings. Dat ligt nu helaas wat stil.
Dus de basis in nieuwe contacten kan bent online gelegd worden en daarna irl afspreken.
Ik heb zelf 2 Haflingers en heb regelmatig dingen gedaan met bokkers en mijn paarden.

Als je mensen ontmoet via bokt, zit er vast iemand of meerdere mensen tussen waarmee je kunt sparren of samen dingen kunt doen.


Een topic voor mijn omgeving is er en ik heb daar gisteren ook al een oproepje in geplaatst, dus dat wacht ik af! Vind het verder wel vrij 'eng' stom genoeg om ook online (dus bijvoorbeeld via bokt of social media) echt op mensen af te stappen, dus dat is wel een bergje die ik even over moet mentaal. :)

RianneP schreef
Dat is wel herkenbaar, mijn paarden staan aan huis en geen familie of vrienden die iets met paarden hebben. Op de club rij ik niet meer. Op moment haal ik veel uit mijn insta account. Ja het is online en zou ook liever real live doen maar hier haal ik wel weer extra tips weg en leuke babbels, een aantal ga ik ontmoetten ook zo kom ik aan de contacten nu in corona tijd


Ik heb inderdaad ook een instagram account en probeer daar nu ook echt weer actiever te worden, maar echt veel haal ik er helaas nog niet uit. Vind het ook lastig (zoals ik hierboven ook al aangaf) zelf op mensen af te stappen, zowel online als fysiek. Dus daar probeer ik aan te werken. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:09 



 
Profiel   

Ik kon het niet meer vinden maar er is een topic geweest met een naam als paardenvrienden/vrienden voor iedereen. Daarin stonden volgens mij verschillende Bokkers uit verschillende provincies.

Ik weet niet meer wat precies wat de strekking van dat topic was maar misschien kun je het nog terugvinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:15 



 
Profiel   

Gewoon volhouden en met iedereen praten. Na een jaar of wat ken je bijna iedereen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:31 



 
Profiel   

Je zou ook contact kunnen proberen te onderhouden met de mensen die je al kent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:02 



 
Profiel   

Geen idee waar bovenstaande reacties vandaan komen?
Ik zou je aansluiten bij een vereniging. Zoals Kookaburra zegt lijkt mij een leuke manier om mensen te ontmoeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:40 



 
Profiel   

Ania schreef
Je zou ook contact kunnen proberen te onderhouden met de mensen die je al kent.


Dat dus. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:43 



 
Profiel   

Zoiets komt toch echt van twee kanten is mij altijd geleerd ;)

Aan de anderen: bedankt voor de tips! Ik ga er zeker even naar kijken of er iets in mijn omgeving is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:47 



 
Profiel   

Ach lieve Demi jij bent een schat van een meid en super lief weet zeker als je over die berg heen bent gestapt dat je heel snel meer contacten zult krijgen. Wie wil er nou niet zo'n gezellige soms beetje gekke meid om mee te sparren. En lieverd als ik had gekund qua tijd was ik iedere dag op stal geweest om te sparren met je. En idd contact moet van beide kanten komen.. dikke knuf voor jou en de grootste knuffelpony

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:51 



 
Profiel   

Mama_Rianne schreef
Ania schreef
Je zou ook contact kunnen proberen te onderhouden met de mensen die je al kent.

Dat dus. :j

Jullie kennen ts?

Nagenoeg al mijn vriendinnen ken ik van de paarden. Ik ken vrij veel mensen al van de manege waar ik als kind/ puber heb gereden. Daarnaast nog een paar vriendinnen van latere manege en pensionstal. Ik heb hiervoor een poosje op een kleine stal gestaan waar ik vaak alleen was. Vind dat een fijne plek, maar ik had dus al een netwerk. Nu sta ik weer op een grote pensionstal en krijg ik steeds meer contacten met de anderen hier. Hoe ik in jouw situatie aan nieuwe contacten zou komen zou ik ook niet zo goed weten. Heb je niet zoveel aan misschien, maar ik snap je dus wel.
Kan je met je paard naar les op een vereniging? Of anders lid/ vrijwilliger worden bij een vereniging in de buurt? Daar zijn vaak veel mensen te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 17:57 



 
Profiel   

Flubberboot schreef
Geen idee waar bovenstaande reacties vandaan komen?
Ik zou je aansluiten bij een vereniging. Zoals Kookaburra zegt lijkt mij een leuke manier om mensen te ontmoeten!


Zeg, mogen we misschien van mening verschillen zonder zo'n rare inleiding. Beetje respect

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 21:30 



 
Profiel   

Heb je je stalgenootjes al eens gevraagd voor een buitenrit, een keer samen lessen of iets dergelijks? Wie weet gaat zo het balletje een beetje rollen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 21:41 



 
Profiel   

Ik weet niet of je van buitenrijden houdt maar je zou bijvoorbeeld lid van de NVVR kunnen worden.
Dit is een zeer laagdrempelige recreatieve vereniging waar iedereen welkom is.
Kijk maar eens op hun website en FB pagina

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 21:49 



 
Profiel   

Daar is een club voor :j :D :D

Zie mijn onderschrift.

De leden zitten door het hele land dus dikke kans dat er ook bij jou in de buurt wonen maar dat maakt eigenlijk niet uit want je krijgt vanzelf vrienden en kennissen door het hele land als je een paar keer mee doet aan de ritten en weekenden.


SjonnieZ schreef
Ik weet niet of je van buitenrijden houdt maar je zou bijvoorbeeld lid van de NVVR kunnen worden.
Dit is een zeer laagdrempelige recreatieve vereniging waar iedereen welkom is.
Kijk maar eens op hun website en FB pagina

:wave:
:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 21:50 



 
Profiel   

ikke schreef
Daar is een club voor :j :D :D

Zie mijn onderschrift.

De leden zitten door het hele land dus dikke kans dat er ook bij jou in de buurt wonen maar dat maakt eigenlijk niet uit want je krijgt vanzelf vrienden en kennissen door het hele land als je een paar keer mee doet aan de ritten en weekenden.


SjonnieZ schreef
Ik weet niet of je van buitenrijden houdt maar je zou bijvoorbeeld lid van de NVVR kunnen worden.
Dit is een zeer laagdrempelige recreatieve vereniging waar iedereen welkom is.
Kijk maar eens op hun website en FB pagina

:wave:
:D

+:)+ :wave:

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 21:59 



 
Profiel   

mrie schreef
Flubberboot schreef
Geen idee waar bovenstaande reacties vandaan komen?
Ik zou je aansluiten bij een vereniging. Zoals Kookaburra zegt lijkt mij een leuke manier om mensen te ontmoeten!


Zeg, mogen we misschien van mening verschillen zonder zo'n rare inleiding. Beetje respect

Waar ben ik dan respectloos? Ik vraag alleen waar die meningen vandaan komen? Kennen jullie TS ofzo?

TS, wat ikke schrijft lijkt mij ook een goed idee! Lijkt mij een leuke manier om paardenmensen te ontmoeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 22:23 



 
Profiel   

Flubberboot schreef
Zeg, mogen we misschien van mening verschillen zonder zo'n rare inleiding. Beetje respect

Waar ben ik dan respectloos? Ik vraag alleen waar die meningen vandaan komen? Kennen jullie TS ofzo?


Als iemand op een topic reageert en jij zet daar onder dat je geen idee hebt waar die meningen vandaan komen dan zeg je dat niet voor niks. Dan hoef je nu niet de vermoorde onschuld uit te hangen omdat niet expliciet iets gezegd hebt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 22:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen