Doelen en volg je paard 2022!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:58

nessinator schreef:
Plop1997, Wat een naar resultaat... Valentijn is toch nog helemaal niet oud? Ik hoop dat het beslag helpt!


Klopt Valentijn wordt in april pas 4. Echt heel zuur. We hebben mega pech gehad met hem. Morgen komt de hoefsmid voor hem kijken. We doen zeker ons best voor hem!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Doelen en volg je paard 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:42

Ik verplaats mijn februari doelen naar maarr. In de wond (van een trap) was namelijk een abcesje ontstaan. Lijkt de goede kant op de gaan, komt geen troep meer uit. Maar dat durf ik niet hardop te zegen. _O-

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:16

Even een tijdje afwezig geweest, doelen van februari ook niet allemaal behaald helaas. Veel regen gehad daardoor had ik ook wat minder motivatie om te rijden.

Vorige week zowel verenigingsles als priveles gehad. Gingen beiden erg goed!

Daarna op vakantie gegaan tot vandaag. Morgen pak ik Miley weer op.

Doelen voor maart heb ik opzich niet, volgend weekend hebben we weer wedstrijd. :D

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:29

Ik zou de doelen van Enya nog maken, 7 maart hadden we controle en we mogen het rijden op gaan bouwen *\o/* , ik doe het wel langzamer dan dat de dierenarts aangaf, we hebben alle tijd.

Doelen Enya maart
* elke dag 10 min stappen onder het zadel 2 weken lang
* na 2 weken, dagelijks 20 min stappen.

Zet even doelen van Betsy hier ook nog even bij, kan ik het makkelijker weer terug vinden.
Doelen Betsy maart
* Dingen van de les oefenen
* Sokken scheren
* Plezier hebben tijdens trec wedstrijd
* Genieten tijdens de oefencross, meer voor mijzelf, want ik wil dan gelijk goed, en dat gaat sws niet, maar heb goed gevoel bij
* Zelfgemaakte crosshindernissen springen ( zeiltjes over de hindernis, vlaspakken, dekjes over hindernis etc.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 21:31

Plop1997, absoluut! Ik vind het erg fijn om te lezen wat je allemaal doet om zeker te weten dat hij het goed heeft.
AlwaysH, Naar dat er een abces is ontstaan, ik duim mee dat het niet alleen maar de goede kant op lijkt te gaan!
Roosjenat, ik miste je al! Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad. Fijn dat de lessen goed gingen en succes op wedstrijd! Op naar het Z!
JoycexEnya, fijn dat je weer mag opbouwen! Voelt het niet raar na die endurance-km's om beperkt te zijn tot 10-20min stappen?

Hier gaan de paardjes gelukkig als een trein! Madelief gaat nog steeds langzaam de goede kant op en Stinky kent het seintje tot ontspannen zo goed dat ik eigenlijk niks meer hoef te doen. Omdat Madelief hopelijk dit jaar andere prioriteiten krijgt ben ik met Sandy voor het eerst in zeker 15 jaar maar misschien wel voor het eerst in haar 27-jarige leven grondwerk met haar gaan doen en man wat pakt ze dat goed op zeg! Het is echt elke dag een feestje met die pony en ik geniet zo intens van haar. Hopelijk mag ze nog héél lang bij ons blijven!

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:42

Fijn dat het goed gaat met je paardjes Nessinator! Wat tof dat Sandy het grondwerk zo goed oppakt, goed bezig :D


Helaas gaat de wedstrijd volgende week niet door, te weinig deelname...

Gisteren en vandaag wel echt heerlijk getraind! We zaten afgelopen maand(en) in een dip qua rijden. Maar het gaat nu echt weer de goede kant op. Vandaag heel veel stap-galop en galop-stap oefeningen mee gepakt, ging heel erg goed. Vanuit stap naar galop zitten er geen drafpassen meer tussen andersom nog wel een paar maar gaat al beter.

Morgen hebben we weer verenigingsles.

Na het harde werken heerlijk even liggen <3

Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Doelen en volg je paard 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 23:25

Alles goed met iedereen hier?

Wij zijn lekker druk aan het trainen! Rijden gaat steeds beter, merk echt heel veel verschil.

A.s woensdag waarschijnlijk een wedstrijdje mee pakken. Laatste keer indoor en laatste keer de oude proeven. Ga dan 2 rondjes M1 doen om even weer in te komen. Die week erop gaan we dan M2 starten.

Travers zitten er nog niet 100% op maar gaat de goede kant op. Schouderbinnenwaarts gaat inmiddels super. Heel blij mee :D

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Doelen en volg je paard 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 08:31

@nessinator, ik ben in 2017/2018 laatst gestart in de endurance, we waren voor de peesblessure best fanatiek aan het crossen, iets te fanatiek, want ik denk dat ze daarom een peesblessure heeft gehad.

Hier gaat het goed, vandaag de oefencross, vorige weekend was TREC. Vind vandaag super spannend, ik hoop dat ik zonder verwachting de cross in kan gaan, maar heb er echt vertrouwen in dat het goed komt.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Doelen en volg je paard 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:47

Wij zijn vanavond weer gaan starten!

2 proefjes M1 en met een resultaat van 188 en 189 punten ben ik meer dan tevreden. We blijven nog even in het M1, vanaf volgende week rijden we mee in een competitie :D

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:54

Doelen 2022
Dresuurmatig vorderingen maken, zoals:
Rechtrichten
Achterkant eronder krijgen
Actief laten lopen
Nagefelijk

Ik rij op een heel leuk paard. Ulonka heeft vroeger internationaal 1,50 gesprongen. Maar is wegens blessure terug getrokken. Ik wil haar dus proberen zo correct mogelijk te rijden(dit om blessures zoveel mogelijk te voorkomen). Dit wil ik gaan behalen door prevelen te nemen, veel te oefenen en te herhalen.

Op dit moment heb ik geen leuke foto. Zal is kijken of ik er een kan maken.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 20:59

Welokm, CaptainJS! Ik ben heel benieuwd naar je paard!
Roosjenat, wat fijn dat het zo goed ging! Veel plezier met je competitie!
JoycexEnya, oh dat is al een tijdje geleden. Lange afstanden al een beetje verleerd? Hoe ging je cross?

Maart... Bijna de hele maand prachtig weer en dan toch nog sneeuw...
nessinator schreef:
Doelen maart
1. Stinky: Zijwaarts in het grondwerk oefenen
2. Stinky: Wijken voor lichaamstaaldruk (achterwaarts, voorhand en achterhand)
3. Sandy: Stilstaan bij het opstijgen
4. Sandy: kijken hoe ver we komen met focus-grondwerk
5. Sandy: Turbo uit op buitenrit
6. Madelief: Ontspannen opstijgen
7. Madelief: meer aandacht voor de hulpen (er altijd netjes op reageren)


De paardjes hebben deze maand mooie stappen gemaakt. Stinky deed zoals altijd super zijn best en nu hij voorop mag bij het wandelen is hij ook wat rustiger geworden. Sandy pakt het grondwerk super op en vindt ook onder het zadel steeds meer rust. Afgelopen woensdag heb ik aan een lang teugeltje een sukkeldrafje kunnen doen. Turbo was dus heel even uit. Madelief heeft eindelijk een doorbraak gehad. Opeens vielen alle stukjes op hun plek, ik heb gewoon even op haar kunnen rijden! Onze connectie wordt steeds sterker.

Doelen april
1. Madelief: Nog een keer rijden
2. Sandy: conditie opbouwen
3. Stinky: Wandelen

Helaas ging Crisje afgelopen maand toch weer moeilijker lopen. Geen idee waarom, we dachten dat alles zo goed ging. Geen gras, wel lopen, goed op haar dieet gelet maar ze ging alleen maar achteruit. Zelfs met ontstekingsremmende pijnstillers bleef ze deze week achteruit gaan, ze strompelde alleen van voer naar water en weer terug. Daarom hebben we haar tot ons grote verdriet vandaag moeten laten gaan. |(
De andere drie hebben afscheid genomen, elk op hun eigen manier. We gaan haar ontzettend missen maar ik ben ook opgelucht om haar van haar onpaardwaardige pijn te kunnen verlossen.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Doelen en volg je paard 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:30

Wat naar! Sterkte. Mooi dat ze afscheid kunnen nemen. Toen mijn eerste paard overleed vond ik dat zo mooi hoe zijn kudde dat deed. Hij overleed onverwacht en al mijn stalgenoten waren toevallig op stal en al die paarden hingen ook zo aan hun mens. Heel mooi. Sterkte de komende periode.

Ik heb zelf een beetje gekwakkeld afgelopen maand dus niet veel kunnen doen. Wel veel geknuffeld en gedaan. Ook waardevol. Wel heb ik eindelijk mijn zadel gekregen en de paar keer dat ik heb gereden ging fantastisch. Storm is nauwelijks beleerd en kon alleen wat stappen maar draf ging al gelijk heel simpel. Hij vind het zelf ook leuker!

Afbeelding

Daarnaast heb ik hem voor het eerst kunnen wassen en is hij behandelt bij de tandarts. Allemaal belangrijk dus een goede maand gehad.

Hij is ook 14 jaar geworden dus dat betekent foto's

Afbeelding

En dan gisteren sneeuw. Hij was medium enthousiast. Mijn 26 jarige fjord liep heel de kudde op te fokken want die vond het fantastisch :+ Afbeelding
Afbeelding


Komende maand wil ik een centred riding les gaan doen en een normale les. Verder gewoon kijken wat er gebeurt na die lessen.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en volg je paard 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 22:02

Hoe gaat het met iedereen? Het is stil hier!
Isabel, ik las het vorig jaar. Wat fijn dat iedereen er was en dat er afscheid genomen kon worden.

Madelief lijkt er nog wel wat mee te zitten, zij was ook het meest gehecht aan Cris. De dynamiek in de kudde is ook wel aan het verschuiven. Maar het werken, rustig aan oppakken en verder bouwen gaat helemaal niet verkeerd.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 22:15

Sterkte nog Nessinator, nooit leuk afscheid nemen... Fijn dat de verwerking bij de kudde steeds beter gaat.


Hier gaat het rijden erg goed. Vorige week weer gestart en met 194,5 punt in de M1 gewonnen.

Gisteren les gehad, deze ging erg fijn. Kunnen weer lekker verder trainen.

Vandaag een springparcour opgebouwd in de bak om van het weekend lekker te gaan springen.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en volg je paard 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 19:45

Gefeliciteerd Roosjenat! Hoe ging het springen?

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Doelen en volg je paard 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:05

Ik heb de laatste tijd weinig tot niks kunnen doen met mijn paardje. Ze is kreupel en mag dus geen gekke dingen doen. Ik heb dus laatst een rondje met haar op het harde gelopen. Hopelijk is ze snel weer beter. Maar ja het is nu afwachten.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en volg je paard 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:02

Dag allen,

Ik ben soort van terug van weggeweest. Merk dat ik het echt mega lastig vind om met de drukte van werk/ de paarden hier te reageren maar dat ik het nog wel heel leuk vind om jullie verhalen te lezen.

Sterkte nog Nessinator. Verschrikkelijk, maar dit is wel het meest paardvriendelijke wat je kon doen voor haar. Hoe gaat het inmiddels met Madelief? Lijkt ze weer volledig terug de oude?

Isabel_k hier gelukkig geen sneeuw gehad haha....Fijn dat je wel een goede maand had voor wat betreft Storm ondanks dat je niet heel veel met hem hebt gedaan als het gaat om training.

Roosjenat, je blijft gelukkig goed gaan zo te lezen :D

CaptainJS wat balen... heeft het te maken met haar (oude) blessure?

Hier gaat het eigenlijk heel lekker op het trailer laden oefenen en haar gewicht onder controle houden na. Trailer laden oefenen is er weinig van gekomen de afgelopen maanden. Het onder controle houden van haar gewicht is ook lastig nu het gras weer groeit...... en we gingen zo goed.
Wel heb ik inmiddels de 10 winspunten in de B binnen :D L1 zijn we nog lang niet klaar voor maar ben hier al hartstikke blij mee. Ook was mijn vertrouwen in het springen behoorlijk weg door het weinige oefenen, maar dat komt langzaam weer terug bij ons beide. Heel erg fijn dus. Verder gaan we lekker zo door. Voor april heb ik verder geen doelen meer. Mocht ik de behoefte hebben om in mei wel weer doelen op te stellen dan zal ik die hier zeker plaatsen.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:49

Felien_Kyra schreef:
Dag allen,

Ik ben soort van terug van weggeweest. Merk dat ik het echt mega lastig vind om met de drukte van werk/ de paarden hier te reageren maar dat ik het nog wel heel leuk vind om jullie verhalen te lezen.

Sterkte nog Nessinator. Verschrikkelijk, maar dit is wel het meest paardvriendelijke wat je kon doen voor haar. Hoe gaat het inmiddels met Madelief? Lijkt ze weer volledig terug de oude?

Isabel_k hier gelukkig geen sneeuw gehad haha....Fijn dat je wel een goede maand had voor wat betreft Storm ondanks dat je niet heel veel met hem hebt gedaan als het gaat om training.

Roosjenat, je blijft gelukkig goed gaan zo te lezen :D

CaptainJS wat balen... heeft het te maken met haar (oude) blessure?

Hier gaat het eigenlijk heel lekker op het trailer laden oefenen en haar gewicht onder controle houden na. Trailer laden oefenen is er weinig van gekomen de afgelopen maanden. Het onder controle houden van haar gewicht is ook lastig nu het gras weer groeit...... en we gingen zo goed.
Wel heb ik inmiddels de 10 winspunten in de B binnen :D L1 zijn we nog lang niet klaar voor maar ben hier al hartstikke blij mee. Ook was mijn vertrouwen in het springen behoorlijk weg door het weinige oefenen, maar dat komt langzaam weer terug bij ons beide. Heel erg fijn dus. Verder gaan we lekker zo door. Voor april heb ik verder geen doelen meer. Mocht ik de behoefte hebben om in mei wel weer doelen op te stellen dan zal ik die hier zeker plaatsen.


Ja het heeft helaas te maken met haar oude blessure. Ik was haar aan het opbouwen met rijden, maar dit heeft zich uitgepakt in een blessure.

Ze mag nu lekker rusten en dan kijken we daarna wel verder hoe het dan gaat.

Fijn dat het goed gaat met trailerladen. lekker op je gemak voorblijven oefenen.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 20:07

CaptainJS, wat jammer...Ik hoop dat ze opknapt van de rust.
Felien_Kyra, ik herken het helemaal. Vind het heel leuk dat je er bent! Dank je wel. Nee, de paarden zijn nog niet helemaal hunzelf, wat zich het duidelijkst uit in de uitblijvende hengstigheid van de normaal pismerrie Madelief.
Gefeliciteerd met je winstpunten, en wat fijn dat je zo goed bezig bent met de trailer en het springen!

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Doelen en volg je paard 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 20:20

Hoe gaat het rijden bij jullie?

Hier gaat het erg goed. Gisteren een fijne verenigingsles gehad. Vandaag hebben we getraind met balkjes. Ging heel erg fijn! Merkte ook dat ze er heel los van werd.

Nu hebben we eerst beiden vakantie en daarna pak ik haar weer op. Lekker verder trainen voor de M2.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en volg je paard 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 20:44

Wat fijn dat het zo goed gaat Roosjenat!
Hier gaat het rustig aan de goede kant op. Ik heb van de week voor het eerst weer kunnen rijden op Madelief, rustig een rondje door het bos gestapt. Helaas is ze nog steeds niet hengstig. Maar dat geeft niet, het is nog vroeg in het jaar!
Sandy wist vandaag eindelijk te ontspannen met focus op mij! Gelukkig maar, want dit weekend mag ze mee op trainingskamp.
Stinky is zijn eigen schattige zelf. Ik heb hem vandaag aan de longe gehad, maar hij liep erg kort en begon al na een paar rondjes te protesteren dus heb ik het daarbij gelaten. Ik overweeg misschien binnenkort een fysio te vragen welke oefeningen ik kan doen om hem te ondersteunen. Beter hoeft niet, maar slechter mag niet.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-22 20:30

April is weer voorbij! Dit was een rare maand, met raar weer. De paarden hebben erg moeten wennen aan het afwezig zijn van Crisje. Toch hebben we leuke stappen gemaakt.
nessinator schreef:
Doelen maart
1. Stinky: Zijwaarts in het grondwerk oefenen
2. Stinky: Wijken voor lichaamstaaldruk (achterwaarts, voorhand en achterhand)
3. Sandy: Stilstaan bij het opstijgen
4. Sandy: kijken hoe ver we komen met focus-grondwerk
5. Sandy: Turbo uit op buitenrit
6. Madelief: Ontspannen opstijgen
7. Madelief: meer aandacht voor de hulpen (er altijd netjes op reageren)

1. Stinky had veel slechte dagen deze maand, dus zijwaarts hebben we een beetje achterwege gelaten.
2. Wijken voor druk ging uit het boekje, maar rustig aan gedaan, zie punt 1. Wel hebben we het opzadel- en inparkeertruukje gedaan, omdat hij dat leuk vindt. Hij is zo schattig <3
3. Stilstaan is nog niet helemaal gelukt, maar ze loopt al veel minder.
4. Sandy is dit weekend mee geweest op horsemanshipweekend. Thuis liepen we een beetje vast in het focuswerk, maar dit weekend hebben we geweldige stappen gemaakt! Wat een geweldige pony <3
5. We hebben ook een bosrit gemaakt, maar alleen gestapt. Turbo is uit gebleven!
6. Opstijgen bleek niet het probleem te zijn. Zodra ze ok was met het zadel konden we zo door met rijden. Bakwerk is niet haar grootste passie, dus hebben we lekker een rondje door het bos gestapt (zie punt 5). Eerste helft was heerlijk, tweede helft raakte ze toch wat gespannen toen we langs het stuk reden waar ze de laatste keer zo erg geschrokken is. Maar ik ben heel blij dat we weer een keer het bos in zijn geweest!
7. In het bos was ze ook heerlijk aan de hulpen. Ook in het grondwerk doet ze het heel goed!

En nu voor de doelen van april :')
nessinator schreef:
Doelen april
1. Madelief: Nog een keer rijden
2. Sandy: conditie opbouwen
3. Stinky: Wandelen

1. Jup, bos in geweest zelfs!
2. Niet echt gedaan.
3. Gewandeld hebben we! Op hoog tempo zelfs...

Doelen mei
1. Sandy: Doorwerken aan focus en ontspanning. Focus op de cirkel.
2. Sandy: Kijken of ze met de worteloefening wat soepeler wordt in haar hals.
3. Stinky: Rondje hardlopen :D
4. Stinky: Oefeningen om hem wat comfortabeler te houden, evt in overleg met een paat of peut.
5. Madelief: Hopelijk wordt ze eindelijk hengstig!
6. Madelief: Rijden! Hopelijk 2-3x

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:42

Toch mooi wat doelen behaald in april met Madelief en Stinky. Ook erg leuke doelen voor mei, duimen dat Madelief hengstig word!

Doelen voor april had ik niet, maar wel weer veel geleerd. Zowel fijne als wat minder fijne M1 proeven gereden op verschillende locaties. Ook veel gewerkt met balkjes om haar lekker los te maken. Afgelopen hadden we beiden lekker vakantie dus vandaag haar weer voor het eerst opgepakt.

Doelen MEI:

- Een paar keer gaan springen
- Eind mei weer M2 gaan starten
- Wekelijkse Cavalleti training
- 1 a 2 keer per week gaan lessen

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 07:07

Ik zal vandaag weer even actief mee doen. Mijn motivatie vorive maand om dingen bij te houden is dramatisch. Weet niet waar het aan ligt.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 12:20

Roosjenat, leren is ook een doel! Veel plezier deze maand met je M2 debuut!
JoycexEnya, ja, motivatie is voor mij ook weleens lastig. Hoe knapt je paardje op?

Hier gaat alles zijn gangetje. Madelief is nog steeds niet hengstig -O- Maar we hebben wel het rijden weer kunnen oppakken!
Sandy pikt dat ook lekker op, die stapt lekker ontspannen mee. Turbo is er een stuk minder als ze met een maatje is!
Ik ben met Stinky wezen hardlopen! Ernaast dus. Hij kan hard :wow: We hebben nu 6 km gedaan, en elke km hadden we een pieksnelheid van meer dan 15 km/h (max was zelfs 19 km/h)! Hij had de tijd van zijn leven, oortjes naar voren en gáán! Dus daar gaan we lekker mee door, en als het goed blijft gaan, gaan we toch weer Endurance starten :+ Je hoeft alleen de start en de finish maar te rijden, en die 2x 5 meter kan hij wel aan. Maar voorlopig blijft het een droom :j