Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Doelen en volg je paard 2022!

 
Profiel   

Weer een jaar bijna voorbij, hoogste tijd voor een nieuw topic! De afgelopen paar jaar heb ik veel plezier beleefd aan het volgen van elkaars voortgang, en dit jaar vooral met zo veel actieve deelnemers! Ik hoop dat we dat in 2022 ook weer kunnen bereiken!

Topics van vorige jaren:
[PP] Volg je paard, 2018
[PP] Doelen en Volg je Paard 2019!
[PP] Doelen en volg je paard 2020!
[PP] Doelen en Volg je paard 2021!

Heb je geen specifieke wedstrijddoelen maar wil je toch een beetje bijhouden waar je mee bezig bent, of ergens naartoe werken dit jaar, doe dan vooral mee!

Dit schreef ik vorig jaar:
nessinator schreef
Mijn doelen voor 2021 zijn dus:
Stinky
- Ok zijn met het zadel
- Helemaal niet meer blokken
- Rustig het rijden weer oppakken
- Bosritje

Madelief
- Dressuurwedstrijden oppakken (3x mijn debuut afgelast wegens Corona). Voornamelijk focussen op ontspanning op vreemd terrein.
- Endurancetraining: succesvol op vreemd terrein een rondje rijden
- Horsemanshipweekenden succesvol afleggen


Ook 2021 is volledig anders verlopen dan ik verwacht had. Begin 2021 was onze senior Sandy (26) nog aan het herstellen van een blessure, dus die zat dichtbij een permanent pensioen. Met Madelief en Stinky had ik wilde plannen en goede hoop.
Stinky is door een hoop heen geweest. Ik heb het stukje grondtraining tot aan het in rust opzadelen volledig afgerond, en kon rustig ook het rijden weer meepakken. In stap ging hij hard vooruit, maar zodra we gingen draven waren we weer terug bij af. Ik heb hem in training gezet, waar hij doorgelicht is en doorverwezen naar de Lingehoeve voor een laatste ronde diagnostiek. Lang verhaal kort, hij is volledig afgekeurd om bereden te worden -O-
De initiële klap te boven zijn we nu aan het kijken wat nog wel kan en dat is gelukkig verrassend veel.

Madelief ging haar gangetje, maar kreeg in de loop van de zomer steeds meer kwaaltjes, met als dieptepunt een pony op 3 benen 3 maanden geleden. Gelukkig viel de schade mee, na 2 weken was ze weer rad en na 4 weken hebben we het werk weer rustig opgepakt, waarna ze een aantal keer achter elkaar de hik kreeg. Ook toen weer doorgelicht, gelukkig niks ernstigs, dus gefocust op stress wegnemen, en aanpassingen in het voer. Dit lijkt aan te slaan, dus voor volgend jaar heb ik goede hoop!

Mijn Doelen voor 2022:
Stinky
[ img ]
- Aftasten wat nog wel kan
- Lekker veel wandel- (en wat hardloop-)kilometers maken
- Focus en ontspanning
- Kijken hoeveel gymnastiserende oefeningen vanaf de grond mogelijk zijn

Madelief
[ img ]
- Rust, ontspanning, connectie en vertrouwen
- Geen spanning meer bij opzadelen (nu nog zichtbare spanning bij aanraken, bijvoorbeeld om de deken af te halen)
- Conditie opbouwen met als doel ongeveer impulsklasse endurance
- Kracht en coördinatie opbouwen tot het punt dat ze zonder protest in galop kan aanspringen (B dressuur)
- Ontspannen op vreemd terrein

Sandy & Cris
[ img ]
- Genieten, genieten, genieten
- Gezond het jaar door
- Vele wandelkilometers
- Cris: met lange lijnen aan zelfvertrouwen en conditie werken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 20:23 



 
Profiel   

Yeah een nieuw topic!! Super leuk :D
Ik doe natuurlijk weer mee.

Mooie doelen voor 2022 Nessinator. Wel enorm balen dat Stinky is afgekeurd om te rijden. :(:)


Mijn 2021 doelen:

- M1 startgerechtigd,behaald. Inmiddels mogen we alweer M2 starten. <3
- Andere discipline proberen, ook behaald. Begin van het jaar hebben we wat Working Equitation lessen gereden, helaas is een paar maand terug onze instructeur die die lessen gaf overleden. Nu volgen we alleen nog dressuur lessen.

- Meer springen, dit doel niet helemaal behaald. Ik ben niet een echt een springer dus dat doen we gewoon niet zo vaak. Wil dit eingelijk wel weer gaan oppaken volgend jaar.


Doelen 2022:

- Z1 gaan starten
- Meer gaan springen

Doelen januari 2022:

- M2 debuut maken
- Miley krijgt enting
- Tandarts en hoefsmid komt
- 1x in de 2 weken springen
- 1x in de week lessen
- 1x in de week balkjestraining


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 20:39 



 
Profiel   

Ik meld me hier uiteraard, maar moet even gaan zitten voor een overzichtje! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 10:51 



 
Profiel   

Oh wat leuk! Ik heb voor 2022 eigenlijk maar 1 heel groot doel: onwijs genieten van mijn allereerste eigen paard!

Eind januari komt mijn Portugese Lusitano eindelijk naar Nederland. Ze wordt aankomend jaar twee, dus we gaan elkaar in alle rust leren kennen en vertrouwen en dan zien we wel hoe en wat. Heerlijk om na al die jaren paarden van derden te hebben gereden dan eindelijk echt mijn eigen paard te kunnen aanschaffen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 12:00 



 
Profiel   

LvdO schreef
Oh wat leuk! Ik heb voor 2022 eigenlijk maar 1 heel groot doel: onwijs genieten van mijn allereerste eigen paard!

Eind januari komt mijn Portugese Lusitano eindelijk naar Nederland. Ze wordt aankomend jaar twee, dus we gaan elkaar in alle rust leren kennen en vertrouwen en dan zien we wel hoe en wat. Heerlijk om na al die jaren paarden van derden te hebben gereden dan eindelijk echt mijn eigen paard te kunnen aanschaffen!


Geweldig leuk, alvast gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 12:19 



 
Profiel   

Dank je!!! Als ze er is, stel ik haar hier meteen voor!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 15:34 



 
Profiel   

Zo, laat ik eens even de doelen op een rijtje zetten! :D

Oud 2021 topic schreef
Citaat
Doelen 2021:
Dressuurmatig groeien. Niet per sé in startgerechtigheid, maar gewoon voor de algehele gymnastisering; Nobli is een ex-renpaard dus wij vinden de basis dressuur nu het belangrijkste.

Ons tweede werkpunt voor nu; ontspanning.
Lekker adh kunnen werken, wandelen zonder ontploffingen.
Ook hopen wij in 2021 met een ontspannen Nobli van het erf af te kunnen. Iig aan de hand, maar wellicht wel er op ook. Geen idee hoe dit zal gaan lopen, dit hangt ook af van hoe hij nu weer gaat ontspannen.

Beginnen aan grondwerk, zo breed als deze term is.


Ik vind dat wij deze doelen relatief goed hebben voldaan. Grondwerk gaat super goed, we doen af en toe wat kunstjes, maar vooral wandelen, op verschillende manieren longeren en hebben ook veel les gehad voor het leiden en jeetje; wat gaat dat al goed! *\o/*

Dressuurmatig trainen gaat ook super goed. Het is geen Totilas en we doen lekker rustig aan, maar het begint nu echt vorm te krijgen en wij hebben straks een super fijne basis dankzij de lessen.

Ontspanning is een dingetje, omdat Nobli veel sterker is geworden en wat meer om zich heen kan kijken, maar mijn moeder en ik kunnen hem dankzij oefenen met lessen super afvloeien! Erf af gaat over het algemeen ook prima! Dus hier gaan we gewoon lekker in door.


Ik ben tevreden over 2021. We hebben lekker rustig aan gedaan en zijn ook zo hier en daar uit onze comfortzone gekropen! :j
En niet onbelangrijk; ik ben bijna 20 kg kwijt! Van bijna 80 naar een nette 67 (wat natuurlijk veel beter op Nobli past). Dat is een mooie overwinning! *\o/*

Voor 2022 zijn de doelen iets verder uit de comfortzone opgesteld:
Doelen 2022 schreef
Rijden:
- Stabiele aanleuning tijdens het bakwerk
- Zijgangen bevestigen in draf
- Galop oppakken
- Balkentraining uitbreiden
- Buitenritjes maken zonder spanning
- Rijles volgen op vreemd terrein

Grondwerk:
- Inparkeren bevestigen
- Round pen werk verder uitbreiden (los)
- Cirkelen bevestigen
- Meer kunstjes aanleren :P
- Schriktraining volgen op vreemd terrein
- Wandelen buiten het erf zonder spanning


Nobli is een 4,5 jarige EV uit Engeland en sinds nov. 2020 van ons. Het is een super lief en sociaal paard met een meewerkend en doorzettend temperament. Wel kan zijn emmer snel overlopen en moet je dit als leider goed kunnen oplossen. Wij verwachten dat dit er met kilometers en tijd wel uit gaat, want als die emmer niet overspoelt, is het de braafste ruin die je kan wensen.
Daar werken we dus vooral aan! :j

Het gaat deze dagen eigenlijk wel super fijn. Tijdens het rijden zijn zijn schrikreacties minder overdreven, dus ik kan hem na het hupsje weer fijn doorpakken. Zeker in de lessen zitten er super stukken tussen en ik kan hem nu wat meer naar de hand toe rijden. We hebben nu gemiddeld 1 á 2 lessen per week van de fijnste instructrice ooit (mams één en ik één) en rijden dan 1 á 2 keer wat minder intensief.
Wandelen gaat al met veel minder uitbarstingen. Toen we net waren verhuisd durfde ik amper met hem te lopen, omdat hij zo opgefokt kon raken. Maar dat is nu eigenlijk geen probleem meer. :D Dit bevestigde de stalhulpen ook, dus super dat ons harde werk zoveel vruchten aflegt! <3
We doen verder vooral wat longeerwerk en los werken in de roundpen op lichaamstaal. Dat vind ik erg leuk en Nobli kan dan echt effe al zijn energie kwijt! :D
Nu even twee weekjes rustig aan wegens de jaarwisseling en een weekendje weg. Maar we trainen gewoon gestaag door!

Leuk overzichtje aan foto's om te delen, eind 2020 vs eind 2021:
[ img ]

Oktober 2020:
[ img ]

December 2021:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 11:55 



 
Profiel   

Ik heb ook meegedaan aan het vorige topic. Een aantal doelen zijn zeker bereikt maar sommige blijven het zelfde als vorig jaar.

Doelen met Valentijn:
- Zorgen dat hij lichamelijk weer helemaal tiptop in orde komt
- Zonder sedatie de osteopathie behandeling doorkomen
- Als hij weer beter is zadelmak maken
- Wandelen door het bos
- Verder met grondwerk training waar we gebleven waren
- Vrijheidsdressuur training oppakken mochten we niet verder kunnen met zadelmak maken

Doelen met rijden
- Galloperen met een bosrit (Helaas is dat in mijn manege groep nu nog niet mogelijk)
- Strandrit
- Betere balans
- Zonder zadel of zonder stijgbeugels rijden
- Meer vertrouwen krijgen met de wat moeilijkere manege paarden rijden.
- Een keer te vallen om over mijn valangst heen te komen (natuurlijk niet te hard)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 12:38 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ik ga heel erg mijn best doen om jullie te volgen *\o/* En alles bij te houden. :+

Ik ben Isabel (wellicht ook handig om te weten :p ) en ik heb sinds augustus 2021 Storm. Hiervoor had ik Joep die helaas in juni is verongelukt. Hij had altijd van alles dus echt rijden en trainen zat er niet in.

Stormi is nu 13 jaar en op latere leeftijd beleerd. Hij heeft altijd bij dezelfde eigenaresse gestaan (vanaf jaarling) die bijna 4 jaar geleden is overleden. Daardoor had hij niemand meer en was hij een beetje alleen op de wereld. Afgelopen maanden hebben we hard gewerkt aan de basis. Storm is bizar slim en gebruikt dat of heel positief of negatief. Hij is altijd aan en actief maar blijft wel veilig en is niet echt een renner, dus dat voelt heel veilig.

doelen 2021
• alleen op pad met de trailer (buitenrit, wandeling of iets anders)
• thuis op buitenrit
• stap, draf, galop in de bak (OHZ)
• zijgangen op de grond

doelen januari
• wekelijks academisch grondwerk
• wekelijks wandelen
• APK'tje
• 1 les


[ img ]
Daarnaast heb ik een zadel besteld wat ook hopelijk in het eerste kwartaal van 2021 komt en dan wil ik minimaal wekelijks ohz rijden. Ook wil ik dan vaker gaan lessen.

[ img ]
Dit was tijdens de test week van het zadel. Hij is eigenlijk nauwelijks beleerd maar braaf. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 08:53 



 
Profiel   

Welkom allemaal! Iedereen de beste wensen voor 2022. Laten we er een mooi jaar van maken en zoveel mogelijk doelem behalen. :D

Vandaag lekker getraind met Miley op de vereniging. Ging erg fijn. Vooral bezig geweest met zijgangen rijden.

Volgende week zondag gaan we onze online M2 debuut maken. Eerst aankomende week nog even de puntjes op de I zetten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:20 



 
Profiel   

Ik kom mij hier ook melden. Zal later even een overzichtje maken voor mij en mijn paarden.

Erg leuk dat er weer een topic is en dit jaar wil ik na een paar jaar afwezigheid weer aansluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 01:04 



 
Profiel   

Ik kom mij ook weer eens melden, ik heb elk jaar wel even gereageerd, volgens mij vorig jaar niet, alleen of er al een nieuw topic was, ik zag hem maar niet en dacht open zelf wel, maar toen ik paardenpraat opende zag ik dat er dus al een topic was. De meeste topics heb ik alleen voorgesteld haha.

Dus het eerste doel van mijzelf is dit topic blijven volgen en reacties te plaatsen haha.

Mijn naam is Joyce, ik heb 2 eigen paarden Enya en Betsy

Enya is een fjordenmerrie van 13 jaar, word dit jaar 14 Helaas heeft ze sinds 19 febr 2020 een peesblessure opgelopen, begin 2021 weer opgebouwd en toen vond ze het nodig om met dat been in een draad te gaan hangen, en heeft ze het checklignament geblesseerd. In maart maak ik een nieuwe echo en hopelijk mogen we dan opbouwen, ik moest eigenlijk 4 tot 6 weken na de laatste echo komen, maar ze had ineens een dik been, reactie op smeerwortel wat de osteopaat aanraden. Dus weer een echo gemaakt op die helft van die 6 weken en toen besloten niet na 2 weken weer te gaan, helaas kreeg ze 12 juli ook nog eens koliek.

Doelen 2022 - Enya
* haar opbouwen
* zorgen dat ze heel blijft
* buitenritjes maken

Januari doelen - Enya
* elke dag wandelen (anders mag ik ook geen afspraak maken, wil 30 min met haar aan de hand kunnen stappen voor ik echo maak, ik stap 2 weken 10 min, daarna 2 weken 15 min etc.)


[ img ]
Oude foto, we crossde vaak, fijnste cross ooit 22 september 2019

Betsy is tinker merrie van 9 jaar, word dit jaar 10. Ze is een gevoelig meisje dat enorm spiegelt. Ik heb op het punt gestaan in 2019 om haar te verkopen, omdat ik alleen maar bang was op haar, maar toen raakte Enya geblesseerd en moest ik het allemaal met haar doen, en we zijn zo naar elkaar toe gegroeid ik ben gewoon helemaal niet bang op haar, en daar ben ik mega blij om!

2022 doelen - Betsy
* Al onze trec wedstijden op planning starten (hopelijk gooit Corona geen roet in het eten zoals vorig jaar en 2020)
* kenninsmakingsklasse starten- endurance
* Oefencrossen en cross lessen

Januari doelen - Betsy
* 3x per week rijden
* 1x per week lessen


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 11:33 



 
Profiel   

Wat zijn jouw merries stoer. Ik heb ook een gepensioneerde fjord en ik heb er nog steeds een zwak voor.

Uiteindelijk hoop ik met Storm ook TREC te gaan doen dus leuk om je te volgen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 13:27 



 
Profiel   

Isabel_k schreef
Wat zijn jouw merries stoer. Ik heb ook een gepensioneerde fjord en ik heb er nog steeds een zwak voor.

Uiteindelijk hoop ik met Storm ook TREC te gaan doen dus leuk om je te volgen. :D


Dankjewel

Super leuk dat je ook TREC gaat doen, het is echt super leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 13:45 



 
Profiel   

Voor 2021 had ik weinig doelen, zelf kwam ik uit een bewogen jaar en ben ik flink overspannen geweest. 2021 stond voor mijzelf in het teken van herstel. Ook Falco heeft 2021 in het teken van herstel gestaan nadat we in 2020 een flinke leverbeschadiging hadden gevonden maar de oorzaak nog niet.

- Zelf ben ik voor 80% hersteld, herstel gaat met ups en downs.
- De oorzaak van de leverproblemen zijn gevonden, paarden zijn verhuisd van stal én binnen 3 maanden zijn zijn leverwaarden voor 75% verbeterd!! (Zo snel hadden de artsen niet verwacht dat het zou verbeteren)
- Ook in 2021 hebben we genoten van vele leuke uitjes. Bosritten, Crossles, Trainingsweekend en vakantie op de Veluwe <3
- Nyomi heb ik in 2021 meer opgepakt met rijden en zijn we bezig met doorrijden. ze is voor het eerst alleen mee geweest naar vreemd terrein. Keuring bij het EASP, hier hebben we gereden en dit vond ze érg spannend.


Doelen 2022 met Falco:
- Richten op de academische rijkunst. Om de maand een les van Angela Remie.
- Renvers uitbreiden.
- Travers in draf.
- Werk pirouette uitbreiden.
- Piaffe eind van het jaar onder de knie.
- Bij andere instructeurs ook lessen volgen en kennis verbreden.
- Starten met Liberty training.
- Cross weer oppakken.
- Veel buitenritten maken ter voorbereiding van de Eper paarden4daagse!

Januari 2022 met Falco; doelen
- 2x per week trainen academische rijkunst.
- 5 januari geplande les bij Romy Huisman (dressuur/academische rijkunst).
- 15 januari Clinic bij Pedro Torres (Working Equitation).
- 1x per week bezig met Liberty.

Foto's 2021:
[ img ]

[ img ]




Doelen 2022 met Nyomi:
- Meer werken aan de hand met academische rijkunst.
- Opbouwen om alleen naar buiten te gaan.
- Alleen op bosrit gaan.
- Les op vreemd terrein rijden.

Januari 2022 met Nyomi; doelen
- Na de december stop Nyomi weer oppakken. Zonder rodeo de baan rond.
- Lekker naar buiten, minimaal 3x een stukje alleen wandelen.
- 1x per week aan de hand werken.
- 1x per week bezig met Liberty.

Foto's 2021
[ img ]

[ img ]



2021 heeft Falco zich bewezen als kinderpony én tegelijk begeleiding van Nyomi in het bos tijdens de kinderendurance.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 14:00 



 
Profiel   

Even een update van wat ik heb gedaan.

3 januari 2021

Eerste ritje van 2022. Storm is nog redelijk onervaren onder het zadel ondanks zijn leeftijd en ik heb voorlopig alleen een barebackpad. We zijn nog voornamelijk bezig met het stappen en sturen bevestigen en dat ging super goed. Hij was heerlijk los in zijn lijfje en kon zelfs een slalom. :D Wel vloog ik er nog bijna naast omdat hij als hij iets moeilijk vind gaat bokken als het 'voorbij' is. Dus na de slalom had hij door de moeilijkheidsgraad wat spanning en begon te bokken. Dat was prima uit te zitten maar door mijn barebackpad kon ik hem er net niet helemaal lekker uitrijden en ging hij om zijn as draaien :') Gelukkig stopte hij op tijd want dat had ik niet uit kunnen zitten.

[ img ]

4 januari 2021

Gelongeerd. Klinkt simpel, maar dat vind hij nog erg moeilijk. Hij crosst het liefste met zijn kop in de lucht rondjes, maar dat mag niet. :+ Hij zocht al heel fijn zijn eigen houding en was heel erg zoekende naar wat ik vroeg dus ook een fijne training!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 09:13 



 
Profiel   

Hey! De meesten zullen mij kennen van het vorige topic. Ik ben daar de laatste maanden helaas wat minder fanatiek geweest. Ik merk nu ook aan alles dat ik even niet te veel doelen wil stellen. Ik heb net geaccepteerd dat ik in de winter gewoon even wat minder ga doen met Elaya en daarna zien we wel.

Voor degene die ons nog niet kennen. Ik ben Felien en mijn paard heet Elaya. Elaya is een 12 jarige merrie (wordt dit jaar 13) van Tangelo van de Zuuthoeve. We rijden momenteel nog in de klasse B, maar wie weet wat er in 2022 gebeurt ;) Elaya en ik hebben wat pech gehad. Toen we begonnen met elkaar zaten we beide in de pubertijd, niet erg, maar we begrepen elkaar totaal niet. Vervolgens toen we een team werden kreeg Elaya een blessure en nu zijn we sinds ruim een jaar weer bezig :) In het afgelopen jaar meer winstpunten gereden dan in de voorgaande 7 jaar daaraan vooraf. Veel dingen wil ik ook nu inhalen nu ik zelf ouder en wijzer ben en ik beter weet hoe ik met Elaya om moet gaan. Dit zijn wij:
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Het enige doel wat ik heb voor 2022 en wat nu even stil is komen te liggen, is dat ik graag de angst voor de trailer weg wil hebben. Dus hier gaan we zodra het wat langer licht is en wat mooier weer is weer mee aan de slag. Het is niet zo dat we helemaal niet weg kunnen. Dat lukt wel, mocht er spoed zijn, maar verder ligt dat dus even stil. Mijn stalgenoot en ik hebben met deze koude en donkere dagen weinig energie en ook beide druk met werk. Verder wil ik gewoon heel graag dat Elaya gezond blijft en dat gaat al ruim een jaar goed :D :D oke op de mok na..... :( Oja en het gewicht van Elaya mag nog wel even wat omlaag. Dus daar gaan we ook voor! We zijn nu al goed op weg. Ik hoop in ieder geval met een wat slanker paard dan vorig jaar het voorjaar in te gaan. Toch nog wel meer dan alleen het trailerlaad doel nu ik zo aan het schrijven ben.

Doelen voor januari 2022:
- Mok onder controle krijgen en houden
- Minimaal 2 a 3 keer in de week trainen (longeren/ rijden/ grondwerk/ wandelen)
- Springen weer oppakken (heeft 1,5 maand door weinig energie van mezelf stilgelegen). Dit zou ik in ieder geval graag 1 keer in de week/ 2 weken willen doen deze maand.

Ik ben momenteel nog erg druk met werk, maar ga proberen vaker hier van me af te schrijven. Vond het vorig jaar wel heel fijn om met mensen te kletsen die mij begrepen als er iets was of om mijn blijdschap mee te delen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:41 



 
Profiel   

Welkom Felien_kyra, mooie doel voor 2022! Hopelijk kunnen jullie dit jaar zonder angst met de trailer weg.

Isabel_k: Lekker bezig! Storm is wel echt een leukerd... <3

Welkom EliseXJoelle, leuke doelen voor dit jaar!! :D

--------

Hier zijn we al weer lekker druk aan het trainen.

01-01/02-01 op de vereniging getraind. Beide dagen dressuurmatig, ging eingelijk wel heel fijn!

03-01

Verenigingsles gehad. Ging opzich wel prima, ze was wat druk dus niet zo fijn als normaal kunnen rijden. Maar wel weer nieuwe dingen geleerd

04-01

Vrije dag

05-01

Dressuurmatig losgewerkt, vooral veel zijgangen mee gepakt.

06-01

Galopintervaltraining gehad op de vereniging.

07-01

Miley gelongeerd, om zo de spierpijn van de galoptraining te verminderen.

Komend weekend staan er twee online proefjes (M2 debuut) gepland. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 20:04 



 
Profiel   

Iedereen is lekker bezig! En wat is Elaya knap. Ik vind vosjes de mooiste <3

6 januari 2021
Wandeling buiten. Het ging een beetje met horten en stoten maar wel veel meer ontspanning! Zondag ga ik als het weer meezit weer. Dan is het super rustig langs onze weg dus dan kunnen we misschien wat langer. *\o/*


[ img ]

7 januari 2021
Cavaletti gebruikt om wat over te springen maar voornamelijk voor been coördinatie. Het laatste was minimaal leuk en dat springen te leuk. Geen gedrag om over naar huis te schrijven :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 21:35 



 
Profiel   

Plop1997 schreef
Ik heb ook meegedaan aan het vorige topic. Een aantal doelen zijn zeker bereikt maar sommige blijven het zelfde als vorig jaar.

Doelen met Valentijn:
- Zorgen dat hij lichamelijk weer helemaal tiptop in orde komt
- Zonder sedatie de osteopathie behandeling doorkomen
- Als hij weer beter is zadelmak maken
- Wandelen door het bos
- Verder met grondwerk training waar we gebleven waren
- Vrijheidsdressuur training oppakken mochten we niet verder kunnen met zadelmak maken

[ [url=m/ohQatH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ga mijn doelen met Valentijn voor Januari even wat verfijnen. We gaan namelijk naar een paddock paradise pensionstalling verhuizen dus dat wordt een hele omslag!

- Verhuizen naar de nieuwe pensionstal
- Valentijn daar in de nieuwe kudde laten wennen
- Hopen dat hij ook wat nieuwe vriendjes maakt en niet het kudde kneusje is
- Verder de lazer behandelingen doorzetten met de osteopaat
- Hem laten wennen aan de binnenbak en daar de revalidatie training kunnen oppakken

En natuurlijk dat het allemaal goed gaat op het nieuwe plekje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 23:32 



 
Profiel   

Leuk! Ik doe mee met mijn monsters!
Mijn haflinger is inmiddels een paar weken onder het zadel maar nog groen, grote plannen in slechts een jaar heb ik niet. Hij is hier in het dorp\parkje ingereden dus hardstikke trots natuurlijk. Ook mijn shetlandertje is 4 dus die mag aan de slag!

- In het voorjaar\zomer onze eerste keer naar het bos. (Moeten we een viaduct voor over).
- Fijne, stevige, actieve draf. Die mag er wel echt opzitten in een jaar.
- Kleine hoop op een galopje buiten.
- Wil eigenlijk met hem eens op pad, schriktraining op afstand, etc.
- (amateur) fotoshootje in de zomer, mijn 18e verjaardag en zijn 6e levensjaar.
- Meer lessen\verdiepen in grondwerk. Momenteel bezig met gewichtverplaatsing van voor naar achter benen.
-Beginnetje\eerste baby pasjes goede piaffe maar vooral lol hebben hierin.

- Shetlander wennen aan tuigje
- Karretje erachter
- Grondwerk meer oppakken en leuk maken voor hem.

Mijn nieuwe zadel komt na 4-5 maanden eindelijk aan over een weekje of twee dus ontzettend benieuwd! Kunnen we zonder zadel zorgen lekker aan de slag en het dorp onveilig maken(Grapje)
Vandaag een wat grotere ronde gereden met hem dan normaal, 20 minutjes, stukje langer gedraafd. Nog heel voorzichtig met de beentjes maar de ondergrond werkt ook niet mee, ontzettend trots op hem.

Over het algemeen hopend op een gezond 2022 en wens dat ook iedereen toe!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 00:02 



 
Profiel   

Vandaag weer fijn getraind op de vereniging! M2 proef 19 geoefend, deze moeten we ook rijden voor de online proefjes. Voor het eerst de proef gereden en dat ging eingelijk wel heel goed!

Ik kon haar er heel fijn aan rijden, ze dacht goed mee en liep er netjes over. Hopelijk kunnen we dit vast houden morgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 20:54 



 
Profiel   

@roosjenat en hoe is het vandaag gegaan? De dag is natuurlijk nog niet om maar misschien heb je de proefjes al wel gelezen als je dit ziet? :)

@Anastasia24 welkom! Leuk een haflinger. Een knappe ook zo te zien :D Is ooit mijn eerste eigen paardje geweest. Deelde ik samen met mijn zus. Was destijds alleen te sterk voor mij en toen toch maar voor mij een B pony er bij gekocht.

@plop1997 wat gaaf zeg dat je naar een PP gaat! Ben heel benieuwd hoe je dit gaat ervaren en je paardje. Leuk om updates over te lezen.

@isabel_k Dank je wel voor je lieve compliment. Jouw pony mag er ook wezen :D
Ik kwam er net achter dat ik je account van Joep volgde op insta. Wat fijn dat je nu Storm een fijn leven kan bieden ondanks het verdriet wat je zult hebben van Joep.
Storm ziet er ook echt wijs uit. Vind hem ook echt een vriendelijke blik hebben.

Qua paarden had ik echt een top week. Ik was van mijn werk op maandag en donderdag vrij. Beide dagen een dressuurlesje ingepland en gister springles gehad. Hoopte vandaag nog even wat te kunnen doen op stal maar de bak en de longeerbak zijn meer zwembad dan bak :(
Ben best weer heel erg moe door mijn nieuwe baan en heb ook even niet zo zin om naar de binnenbak te rijden ondanks dat die echt heel dicht bij is. Dus dan maar even niet, beter dan met tegenzin wat gaan doen heb ik de afgelopen maanden wel geleerd. Ik heb vanochtend de paarden buitengezet en vond El haar mokbeentje wel echt even wat minder dan aan het begin van de week. Nu is het zo dat ik een kuur geef en dat ik ook weet dat het eerst even erger kan worden voor het beter gaat. Meer dan het elke dag droog houden en even schoonborstelen kan ik nu ook even niet. Aangezien het nu niet meer op knappen staat ben ik even opgehouden met een dikke laag vaseline erop smeren. Heb het idee dat het zand hier alleen maar aan vast plakt. Helaas is de wei qua nattigheid nu ook echt niet ideaal voor een mokbeentje. De wei op zich is droog, maar het gedeelte vooraan bij de in/uitgang en bij de waterbak is echt megablub... gelukkig staat ze daar alleen om te drinken en vlak voor het naar binnengaan.

Hopelijk droogt de bak vandaag en morgen nog even. Heb voor morgenavond ook weer een lesje ingepland. Kan ik even lekker in het ritme komen weer na even een aantal weken rustig aan te hebben gedaan of anders ga ik wel even naar de vereniging toe, maar daar mag je alleen buiten privéles hebben ivm corona en volgens mij kan je niet zomaar zelf de buitenlampen aan doen :') maar even navragen morgen. Verder wordt ze woensdag geënt. Vorig jaar had ze daar een hele erge reactie op gekregen (dikke borst). Hopelijk dit jaar niet weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:16 



 
Profiel   

Felien_kyra: Fijn dat je een goede week met de paarden hebt gehad! Wat een regen is er ook weer gevallen hè, alles was weer opgedroogd maar inmiddels is alles weer nat.

Grappig, Miley krijgt woensdag ook haar enting. De ene keer krijgt ze wel een bult en de andere keer niet.


Proef ging slecht.. heel slecht. Tijdens het losrijden was ze er al niet bij en dat ging in de proef niet anders.

Uitgestrekte draf ging niet mooi, kwartwending naar links was niet netjes. Halthouden en achterwaarts ging ook op haar manier. Gelijk na het halthouden achteruit lopen en bij aandraven een bok geven. De galop was overleven, kon haar niet bij me houden. Daardoor was de contragalop ook heel slordig.

Wel de hele proef afgefilmd maar ga hem niet insturen. Ga samen met de instructeur er naar kijken en vanuit daar weer verder werken.

Gaan nu ook hard aan de galop werken. Ze kan prima verzameld galopperen maar dit laat ze niet altijd zien. Even kijken hoe we dit kunnen gaan verbeteren. Gelijk een nieuw doel erbij voor deze maand. }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 14:42 



 
Profiel   

@plop1997

Wat fijn dat je naar een pp gaat. Ik zou niet anders meer willen (ondanks de altijd smerige pony :+ )

@anastasia
Leuke doelen en een knappe haf. Ik ben zelf inmiddels in maand 3 van het wachten op mijn zadel wat op 5-6 maanden wachten stond dus ik herken dat :D

@roosje fijn dat de training goed ging! Ik hoop vandaag ook *\o/*

@felien Wat grappig dat je me volgde op insta. :D Nog steeds veel gemis idd, maar dat zal ook nog wel even duren. Van Storm heb ik gelukkig veel plezier en daarom ben ik ook zo blij dat hij heel anders is. Dat voelt toch minder als 'cheaten'. Grappig dat je hem wijs over vind komen. Dat is hij namelijk niet perse. Typetje dat denk dat je ook door het voordeurtje van de trailer naar buiten kan. Hij is gelukkig wel lief, dat maakt een hoop goed :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 17:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen