Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Doelen en volg je paard 2022!

 
Profiel   

Wat leuk! Ik wil me ook graag melden :)

[ img ]

Doelen 2022:
- L2 starten
- M1 startgerechtigd
- Weekend naar de Veluwe
- Extreme horse trial
- 2 keer per maand cavelleti

Mijn doelen voor januari zijn:
- Behandeling osteopaat -check-
- Online L1 proef rijden
- L2 proef doorrijden
- Achterwaarts bevestigen
- Bosrit Staatsbossen Sint Anthonis
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 18:22 



 
Profiel   

Hoi! Wat super zijn jullie alweer bezig zeg! Wordt weer net zo'n gaaf topic als vorig jaar!
Imke95, Welkom! Mooi paard <3 En hele toffe doelen! Veel plezier dit jaar!
Isabel, leuk om je weer terug te zien! Wij wandelen ook veel, leuk om ook bij jullie die lol terug te zien!
Roosjenat, lekker bezig alweer! Jammer dat je proef niet ging, maar gelukkig staat hij op film zodat je er gericht aan kan werken. Komt vast goed!
Felien_Kyra, Wat fijn dat het zo lekker ging, en fantastisch gebruik van je vrije dagen! Gelukkig is het deze week beter qua water, heb je nog wat kunnen doen? Die vermoeidheid herken ik! Sandy heeft de afgelopen 2x ook heftig gereageerd, een week een stijve hals en daardoor moeite met eten, en aangezien ze dit jaar 27 wordt hebben we besloten het niet meer te doen.
Anastasia24, Gezellig! Een net zadelmak paard is zeker moeilijk om doelen voor te maken voor een jaar, maar het is sowieso leuk om aan het eind van het jaar terug te lezen wat je allemaal hebt gedaan!
Plop1997, Leuk om jou ook weer terug te zien hier! Succes met de verhuizing! Ben heel benieuwd hoe Valentijn dit jaar ontwikkelt!
ElisexJoelle, heel herkenbaar, zo is mijn 2021 ook gegaan. Fijn dat jouw herstel ook vordert, en dat je paarden opknappen! Heel benieuwd om te zien hoe je bij je doelen gaat komen, ik ben met academisch (bij Romy Huisman) net voor de travers gestopt! Wat een prachtige paarden heb je <3
JoycexEnya, Meelezers zijn ook hartstikke welkom :j Ik hoop dat Enya dit jaar niet weer iets raars uithaalt zodat je het jaar rijdend uit kan!
AlwaysH, 2021 was je lekker bezig! Heel benieuwd naar 2022!
LvdO, dat is een heel gaaf doel! Laat je ons af en toe weten hoe het daarmee gaat?

Januari is alweer half voorbij. Wij zijn ook lekker aan de wandel geweest met alle 4 de paardjes, wat voor hen allemaal heel goed is. Cris moet in beweging komen en blijven na jaren van HB en PPID-pech, Stinky kan ook alleen op die manier in beweging blijven (rust roest natuurlijk, en ik wil zijn achteruitgang zo lang mogelijk uitstellen). Voor Madelief is het een hele goede oefening om te leren te ontspannen op plekken waar ze zich niet op haar gemak voelt.
Verder hebben we vooral ontdekt wat Stinky niet meer kan, en dat is gewicht onder de massa brengen, dat wil zeggen, bijvoorbeeld schouderbinnenwaarts waarbij hij zijn binnenachterbeen onder moet brengen, lukt hem niet meer. Ik ben wel begonnen met aan de hand draven, en dan vooral stoppen als ik ook stop, zodat we misschien later toch een 'bosritje' kunnen maken met Stinky aan de hand, waarbij ik mee kan rennen.
Sandy gaat lekker, we rijden lekker onze rustige ritjes in het bos hoewel ze in haar eentje toch wat drukker is dan in gezelschap.
Madelief leert steeds beter ontspannen, en doet de grondoefeningen eigenlijk heel goed, maar er komen ook wat dingetje naar boven die eerst opgelost moeten worden voordat we weer kunnen rijden. Ik moet toegeven dat ik eigenlijk erg geniet van het proces om haar de rust te geven die ze zo diep heeft weggestopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:55 



 
Profiel   

Wij zijn weer lekker wezen wandelen! Madelief wordt steeds zelfverzekerder!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:49 



 
Profiel   

Mijn doelen voor januari zijn:
- Behandeling osteopaat -check-
- Online L1 proef rijden - check-
- L2 proef doorrijden
- Achterwaarts bevestigen
- Bosrit Staatsbossen Sint Anthonis -zaterdag-

Ik heb gisteren een L1 proef ingestuurd, afgelopen dinsdag wezen lessen & ze begint er super fijn aan te staan. Wel heb ik het idee dat mijn zadel te krap begint te liggen, dus een afspraak met de zadelmaker staat op de planning, alleen zij hebben een wachttijd van 4-6 weken helaas. Dus dit komt op mijn doelen lijstje voor volgende maand(en).

De eerste pasjes achterwaarts zitten erop, alleen het moet nog een stuk vloeiender en makkelijker gaan. Langzaam zonder dwang oefenen we verder.

Doel is om het indoor seizoen nog L1 te starten & het outdoor seizoen een start te maken met het L2.

Doel Februari/Maart
- Check zadel
- L2 Proef oefenen
- Achterwaarts

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 08:53 



 
Profiel   

Dag allen!

Hier weer een goede week gehad! :) Vorige week gelukkig niet heel erg last gehad van de enting. Even een paar dagen laten staan omdat het ietsje dik en warm was.
Maandag dressuurles gehad, dinsdag zelf dressuur gereden, woensdag springles, gisteren gelongeerd en vandaag heerlijk ruim een uur op buitenrit geweest. Toen begon ik het ook wel koud te krijgen :) Vooral veel gestapt.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Merk dat ik springen echt weer regelmatiger moet gaan doen. Was een aantal weken heel zelfverzekerd en nu door het 1,5 maand amper doen, is ineens alles weer een stuk spannender.

[ img ]

[ img ]

Ook de osteopaat afgelopen week maar even geappt en die gaat Elaya weer inplannen. Gewoon even voor de zekerheid. Even controleren of alles nog goed aan voelt en haar weer even wat losser maken.
Blijf zelf ook verder lekker veel masseren en mijn oefeningen van de osteopaat doen om haar los te houden. Tot de zomer was de osteopaat nog mijn stalgenoot, helaas verhuisd naar volpension ivm drukte en nu is Elaya dus al een tijd niet meer behandeld. Had eerder de luxe dat dit maandelijks gebeurde. Blijft gelukkig goed gaan, merk wel dat ze iets minder los is, maar dat is ook niet zo gek.

Zelf op het moment weer erg aan het twijfelen over het bitje wat ik nu heb. Ze loopt er niet slecht op, maar ook niet heel fijn. Andere bitje wat ik had vond ik haar erg fijn op, maar als ze heet werd dus bijvoorbeeld bij het springen dan liep ze zo met mij weg :') ipv ik met haar. Misschien ene beetje voor de dressuur en met springen t huidige bitje in :) Iemand tips om het perfecte bitje te vinden?
Bitfitter heb ik er al eens bij gehad, dat bitje heeft ze nu ook in maar wil ik niet nog eens. Vond ik duur en ik heb zelf echt wel wat meer tijd nodig om te kijken of een beetje fijn is.

De mok gaat trouwens erg goed. Was een van mijn doelen om de mok onder controle te krijgen en dan ook houden. Krijgen is in mijn ogen nu al wel gelukt, nu nog onder controle houden ;)

@roosjenat wat balen dat de proef niet goed ging. Nu alweer meetmomenten gepland staan?

@Isabel_k hahaha ja vond het toch echt een wijze blik ;) Snap dat je Joep nog steeds mist.... Wel fijn dat Joep dan zo lief is en dat je veel plezier van hem hebt.

@imke95 welkom! :D Goed gevoel bij de online proef?

@nessinator, weinig last gehad van het vele water gelukkig :D Uiteraard wel iets, maar het viel me allemaal erg mee. Begrijpelijk dat je er voor kiest om Sandy dan niet meer te enten.
Fijn dat je lekker aan het wandelen blijft en dat je op een rustige en eigen manier toch lekker verder kan trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 21:42 



 
Profiel   

Felien_Kyra schreef
Dag allen!

Hier weer een goede week gehad! :) Vorige week gelukkig niet heel erg last gehad van de enting. Even een paar dagen laten staan omdat het ietsje dik en warm was.
Maandag dressuurles gehad, dinsdag zelf dressuur gereden, woensdag springles, gisteren gelongeerd en vandaag heerlijk ruim een uur op buitenrit geweest. Toen begon ik het ook wel koud te krijgen :) Vooral veel gestapt.

[ [url=m/oPcIKP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n33TXT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SgCphL.png]Afbeelding[/url] ]

Merk dat ik springen echt weer regelmatiger moet gaan doen. Was een aantal weken heel zelfverzekerd en nu door het 1,5 maand amper doen, is ineens alles weer een stuk spannender.

[ [url=m/QX5Azf.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/t4AHOV.png]Afbeelding[/url] ]

Ook de osteopaat afgelopen week maar even geappt en die gaat Elaya weer inplannen. Gewoon even voor de zekerheid. Even controleren of alles nog goed aan voelt en haar weer even wat losser maken.
Blijf zelf ook verder lekker veel masseren en mijn oefeningen van de osteopaat doen om haar los te houden. Tot de zomer was de osteopaat nog mijn stalgenoot, helaas verhuisd naar volpension ivm drukte en nu is Elaya dus al een tijd niet meer behandeld. Had eerder de luxe dat dit maandelijks gebeurde. Blijft gelukkig goed gaan, merk wel dat ze iets minder los is, maar dat is ook niet zo gek.

Zelf op het moment weer erg aan het twijfelen over het bitje wat ik nu heb. Ze loopt er niet slecht op, maar ook niet heel fijn. Andere bitje wat ik had vond ik haar erg fijn op, maar als ze heet werd dus bijvoorbeeld bij het springen dan liep ze zo met mij weg :') ipv ik met haar. Misschien ene beetje voor de dressuur en met springen t huidige bitje in :) Iemand tips om het perfecte bitje te vinden?
Bitfitter heb ik er al eens bij gehad, dat bitje heeft ze nu ook in maar wil ik niet nog eens. Vond ik duur en ik heb zelf echt wel wat meer tijd nodig om te kijken of een beetje fijn is.

De mok gaat trouwens erg goed. Was een van mijn doelen om de mok onder controle te krijgen en dan ook houden. Krijgen is in mijn ogen nu al wel gelukt, nu nog onder controle houden ;)

@roosjenat wat balen dat de proef niet goed ging. Nu alweer meetmomenten gepland staan?

@Isabel_k hahaha ja vond het toch echt een wijze blik ;) Snap dat je Joep nog steeds mist.... Wel fijn dat Joep dan zo lief is en dat je veel plezier van hem hebt.

@imke95 welkom! :D Goed gevoel bij de online proef?

@nessinator, weinig last gehad van het vele water gelukkig :D Uiteraard wel iets, maar het viel me allemaal erg mee. Begrijpelijk dat je er voor kiest om Sandy dan niet meer te enten.
Fijn dat je lekker aan het wandelen blijft en dat je op een rustige en eigen manier toch lekker verder kan trainen.



Mooie drukke week gehad zo te lezen, wel lekker afwisselend!

Met het bitprobleem kan ik helaas niet helpen. Ik gebruik eingelijk altijd een dubbelgebroken bitje, daar lopen ze hier het fijnst op.

Fijn dat de mok verbeterd is!



Hier zaten we afgelopen tijd in een dipje, het rijden ging niet zo heel fijn. Maar sinds donderdag gaat het eingelijk wel weer heel fijn! Vandaag ook lekker getraind op de vereniging, een fijne afsluiter van het weekend.

Zaterdag gaan we onze M2 debuut maken! Proef 19 hebben we nu aardig onder de knie, alleen proef 20 nog niet helemaal. De travers rechtsom lukt wel al aardig goed, linksom is nog wat oefening voor nodig.

Ben heel benieuwd hoe het gaat zaterdag, voor nu eerst nog even hard door trainen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:11 



 
Profiel   

En ik zit nog steeds te wachten op de komst van mijn paard... Het duurt wel heel erg lang voor het APSL stamboek het paspoort naar de fokker stuurt... Mijn paard staat dus nog in Portugal te wachten tot ze op transport kan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:41 



 
Profiel   

De trainingsmaand zit er voor ons zo goed als op. Donderdag vertrek ik voor 4 dagen naar Tsjechie naar de Fokker van Nyomi.

Citaat
Januari 2022 met Falco; doelen
- 2x per week trainen academische rijkunst.
- 5 januari geplande les bij Romy Huisman (dressuur/academische rijkunst).
- 15 januari Clinic bij Pedro Torres (Working Equitation).
- 1x per week bezig met Liberty.


Niet alle doelen voor deze maand zijn gehaald. De 2 keer per week academische rijkunst is er niet altijd van gekomen.
De les van Romy Huisman was geweldig, ondanks de stromende regen. Helaas daardoor geen beeld materiaal.
Clinic WE was ook echt geweldig om mee te rijden, en zo onwijs veel van geleerd.
Liberty hebben we de laatste 2 weken niet gedaan omdat ik zelf iets minder in mijn vel zat en het trainen op een laag pitje heb gehouden en vooral lekker genoten van ze.

Op dit moment zit Falco niet lekker in zijn hals en bekken. de Osteopaat zal hem volgende week lekker los maken zodat we weer lekker kunnen gaan trainen.

Februari 2022 met Falco; doelen
- Eerste week rustig herstellen van de Osteopaat en libertywork
- Daarna 2x per week Academische rijkunst
- WE oefeningen oefenen
- Dagje naar het bos
- Liberty verder oppakken



Citaat
Januari 2022 met Nyomi; doelen
- Na de december stop Nyomi weer oppakken. Zonder rodeo de baan rond.
- Lekker naar buiten, minimaal 3x een stukje alleen wandelen.
- 1x per week aan de hand werken.
- 1x per week bezig met Liberty.


Nyomi zijn we onder het zadel weer aan het oppakken. Dit gaat nog niet zo soepel als ik gehoopt had. op stal zijn ze begonnen de nieuwe rijbak aan te leggen. Gezien Nyomi haar spanningen ga ik op die momenten niet met haar onder het zadel aan het werk. Tot nu toe gaat het rijden niet slecht gelukkig.
Alleen wandelen hebben de verzorgster en ik iedere week een keer geprobeerd te doen en de laatste keer was ze voor het eerst écht ontspannen. Dit blijven we zeker volhouden.
Ook met Nyomi is liberty niet elke week er van gekomen.
Ook Nyomi wordt volgende week behandeld door de osteopaat, dus dan kunnen we ook weer lekker aan de slag daarna *\o/*

Februari 2022 met Nyomi; doelen
- Het rijden verder oppakken
- Naar de binnenrijhal
- 4x alleen buiten wandelen wandelen
- spelenderwijs WE oefeningen mee pakken


Met beide paarden hebben beide paarden een (puppy) springlesje in de binnenrijhal 5 maart en 26 maart onderlingedressuur wedstrijd. Springen gaan de verzorgsters doen (ik loop/ren mee met mijn shet en zijn verzorgster die niet los kan rijden ivm tubostand die vastloopt :+ ) en dressuur doen we allemaal een proefje *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 00:10 



 
Profiel   

En toen was januari alweer bijna voorbij..

Mijn doelen voor januari waren:


- M2 debuut maken (Behaald!)
- Miley krijgt enting (Is ook gebeurd)
- Tandarts en hoefsmid komt (tandarts wel hoefsmid nog niet)
- 1x in de 2 weken springen (niet gehaald)
- 1x in de week lessen ( door verschillende omstandigheden 2 lessen overgeslagen)
- 1x in de week balkjestraining ( niet elke week gelukt maar wel een paar keer gedaan)


Vandaag ons M2 debuut gemaakt met 175,5 en 171 punten. Voor nu daar helemaal tevreden mee. Ik had vandaag enorme spanning wat daardoor overging op Miley. Daarmee kwamen er veel slordigheidsfoutjes helaas.

Maar we zijn weer een ervaring rijker. Nu lekker doortrainen voor de volgende M2 wedstrijd. :D


Doelen Februari:

- Om de week clublessen
- Om de week privelessen
- 2x M2 starten
- Winstpunt halen in de M2
- Travers bevestigen
- Keertwendingen bevestigen
- 1x springen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 18:14 



 
Profiel   

Januari ging gigantisch snel! Dit waren de doelen:

Januari 2022
- Verhuizen naar de nieuwe pensionstal
. gelukt
- Valentijn daar in de nieuwe kudde laten wennen. gelukt, al wordt hij nog vaak weg gejaagd
- Hopen dat hij ook wat nieuwe vriendjes maakt en niet het kudde kneusje is. Hij is 100% het kudde kneusje maar heeft twee vriendinnetjes!
- Verder de lazer behandelingen doorzetten met de osteopaat. Niet gelukt de osteopaat had corona
- Hem laten wennen aan de binnenbak en daar de revalidatie training kunnen oppakken. Half gelukt, hij is al een keer in de binnenbak geweest maar we gaan eerst voor een second opinion.

En natuurlijk dat het allemaal goed gaat op het nieuwe plekje! Gelukt, het nieuwe plekje is fantastisch

Doelen Februari

- Second opinie voor Valentijn’s kreupelheid
- Beentjes af kunnen spuiten met water
- Manen en staart wassen

Even rustig aan doen deze maand dus ik ben heel blij als dit lukt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 18:25 



 
Profiel   

Mijn doel is B springen te starten, paard is nu 7 en loei hard gegroeid dus die had de tijd nodig. En M1 dressuur starten. We zijn nu L1+4 dus dat moet lukken

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 18:48 



 
Profiel   

Ik zou eens wat actiever in dit topic worden ipv einde van de maand :P
Aangezien morgen laatste dag van januari is.

Januari doelen Enya
* elke dag wandelen (anders mag ik ook geen afspraak maken, wil 30 min met haar aan de hand kunnen stappen voor ik echo maak, ik stap 2 weken 10 min, daarna 2 weken 15 min etc.) Ja zitten al op 20 minuten stappen, en de pees voelt goed aan *\o/*

Februari doelen
* elke dag blijven wandelen tot 30 min.
* afspraak maken voor begin maart voor scan

Januari doelen - Betsy
* 3x per week rijden - Ja dit is zeker gelukt, ik hou in mijn mascha planner bij wat ik gedaan heb met ze, zie hieronder
* 1x per week lessen Ik heb deze maand 1x gelest.


[ img ]
Enya heeft 31x gewandeld
Betsy heeft 5x gewandeld (donker groen), 7x op buitenrit geweest(lichtgroen), 3x in de bak gereden(roze), 1x gelest(rood), 1x gesprongen (geel)en 14x vrij geweest(donker blauw)

februari doelen - Betsy
* ga ik nog even bedenken -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 19:20 



 
Profiel   

Goed bezig iedereen!
Ik zie dat ik voor januari helemaal geen doelen specifiek heb gesteld. Het is de afgelopen maand zijn gangetje gegaan. Sandy is super-energiek waardoor ik geniet van elke rit. Madelief gaat hard vooruit nu ze maagbeschermers krijgt. Stinky is zijn vrolijke zelf. Gisteren hebben we met hartslagmeter om gewandeld, omdat ik wilde weten of die grote neusgaten van de pijn of van de inspanning waren. Het antwoord is: van de inspanning! *\o/* Gelukkig maar!

Februari
- Stinky: Grondwerk een beetje uitbouwen
- Sandy: lekker door het bos sjezen, in een gecontroleerd tempo. (Ik wil haar oude botten niet meer met 12 km/h door het bos laten scheuren, wat ze wel zou doen als ze de kans kreeg)
- Sandy: Dresuurmatig wat rechtrichtwerk doen, kijken of we wat meer zijgangen kunnen meepakken
- Madelief: Genoeg ontspanning om deken af, zadel op, zonder protest te kunnen uitvoeren
Spoiler:
- uitzoeken of fokken voor ons een optie is

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 17:36 



 
Profiel   

Ik stel de update over de doelen uit tot Nobli geen vocht meer in zijn been heeft door een wond! Maar eigenlijk ging het net weer lekker nadat hij door de stress buikpijn had gehad en weer was hersteld…

Maar hij voelt zich wel goed! Dus dat is super.

[ img ]
[ img ]

En de wond:
Spoiler:
[ img ]


Zou er bijna bubbeltjesplastic omheen wikkelen. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 11:59 



 
Profiel   

Morgen gaat mijn knappe Lusitano merrie eindelijk op reis vanuit Portugal. In maart wordt ze 2, dus ze is echt nog heel jong.

Deze foto kreeg ik net van haar fokker

[ img ]


De hengst is schimmel, de moeder valk en zij is of zwart of Smokey black!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 15:59 



 
Profiel   

LvdO schreef
Morgen gaat mijn knappe Lusitano merrie eindelijk op reis vanuit Portugal. In maart wordt ze 2, dus ze is echt nog heel jong.

Deze foto kreeg ik net van haar fokker

[ [url=m/SogD1q.jpg]Afbeelding[/url] ]


De hengst is schimmel, de moeder valk en zij is of zwart of Smokey black!


Ah wat fijn dat ze deze kant op komt! Wel ook spannend natuurlijk. Is ze zelf ook schimmel of blijft ze deze kleur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 21:45 



 
Profiel   

- eens per twee/drie weken met m'n oudste op buitenrit.
- wellicht eind 2022 eens op mn jonge grut kruipen mits ik het aandurf en de voortraining goed gaat
- fotoshoot met beide knapen ergens op een nooi plekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 21:58 



 
Profiel   

Plop1997 schreef
Ah wat fijn dat ze deze kant op komt! Wel ook spannend natuurlijk. Is ze zelf ook schimmel of blijft ze deze kleur?


Volgens de fokker blijft ze deze kleur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 23:58 



 
Profiel   

Ik heb het echt ontzettend druk gehad dus hier mijn late update :+

doelen januari
• wekelijks academisch grondwerk
gehaald
• wekelijks wandelen
niet wekelijks, wel een keer of 6
• APK'tje
deze maand
• 1 les
vergeten te plannen :+

Doelen februari
- Tandarts
- wekelijks wandelen, elke keer iets verder
- stukje met de trailer rijden
- wekelijks academisch grondwerk
- les plannen
gehaald, 9 februari
- oefenen met rustig meewandelen

En ik wil ook nog kijken of ik kan rijden, want dat wil ik wel een beetje bijhouden voor als mijn zadel binnenkomt. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 07:31 



 
Profiel   

Het was van de week rustig tijdens mijn werk dat ik even wat doelen heb bedacht voor Betsy.

Doelen feburari - Betsy
* dingen van de dressuurles oefenen
* Betsy der sokken scheren, ivm beschermers en dat ik de pezen goed in de gaten kan houden
* 1x pw een rondje van 15 km rijden, ivm aankomende trecwedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 13:51 



 
Profiel   

Ik had geen speciale januari doelen opgesteld en dat is maar beter ook omdat Nobli laatst een snee kreeg en daardoor hebben we eventjes rustig aan gedaan.

We hebben wel een paar keer fijn gelest en gereden in januari. Nobli staat samen met een nieuw vriendje en zit super in zijn vel. Dus januari was prima! +:)+

Citaat
Mijn februari doelen zijn:
- fijn lessen
- na grondwerk(les) terug kunnen wandelen zonder ontploffingen van Nobli
- voeten wassen :+


We doen nog maar even rustig aan, want ik vind de winter zo mega vreselijk. _O- Kan niet wachten op de lente…

Ik ben wel super trots op mezelf, want afgelopen week heb ik voor de eerste keer in het donker gereden. Nobli was erg eh… wakker, dus het was echt wel even zoeken naar de juiste oplossing, maar ik ben rustig mijn eigen ding gaan doen en uiteindelijk hebben we lekker gereden. Dat is wel echt een mega mijlpaal en ik denk het beste wat we in februari hebben behaald!

Nog wat plaatjes van januari:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 11:19 



 
Profiel   

AlwaysH, dat ziet er heel goed uit! En wat goed dat je in het donker bezig bent geweest!
JoycexEnya, is het scheren gelukt? Wanneer is je wedstrijd?
Isabel_K, ik ken het gevoel... Zo te zien heb je genoeg te doen de komende tijd!
Plausibel, leuke doelen!
LvdO, hoe is de reis verlopen? Is de knappert al een beetje gewend?

Wij zijn ook weer lekker bezig, het wandelen gaat heerlijk. We hebben nu een pad gevonden waar inmiddels 3 van de 4 een lekker zandbad hebben genomen, alleen onze dame van stand (Sandy) is daar nog niet aan toegekomen. Madelief rolt sowieso vaker als ze fijn zand onder haar hoefjes voelt, en het is erg leuk om te zien dat de rest dat nu overneemt! (ze rolt ook heel veel gewoon in de wei, vooral tijdens/na het grondwerk. Het is voor haar echt een manier om spanning los te laten.)
Madelief gaat sowieso erg goed, ze ontspant meer, maakt meer contact, is minder gevoelig bij har buik en reageert steeds beter op de dingen die ik van haar vraag. Vorig weekend had ik bedacht dat ik haar ook wilde leren inparkeren, en misschien is het omdat ik met haar veel meer voorwerk heb gedaan of omdat ik nu 'weet hoe het moet', maar ze pikte het zo snel op! Met Stinky heb ik over datzelfde stukje 2 weken gedaan!
Sandy mag wat vaker aan het werk, en eigenlijk moet ze dat nu ook wel om echt soepel te blijven op haar leeftijd. Volgende week weer een bosrit afgesproken dus dat is vast stap 1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 22:24 



 
Profiel   

Februari is nog niet over maar ik kan wel alvast een update geven.

Doelen Februari

- Second opinie voor Valentijn’s kreupelheid
Deze is gelukt maar helaas hebben we een negatieve diagnose gekregen
- Beentjes af kunnen spuiten met water gelukt
- Manen en staart wassen nog niet gelukt

Even rustig aan doen deze maand dus ik ben heel blij als dit lukt! Dit ging redelijk tot de domper van gister natuurlijk

Valentijn gaat helaas niet meer genezen. Hij heeft hoefkatrol, een cyste en verbeent kraakbeen in zijn linkervoor voet. We zijn intens verdrietig dus alle doelen zijn veranderd.

Doelen eind feb. en maart:
- orthopedisch beslag regelen en er onder zetten.
- een fotoshoot, voor de zekerheid…
- pijnvrij met pensioen
- zo veel mogelijk zonder verdriet nog van hem kunnen genieten

- voor mezelf moet ik ook rustig aan doen en aan de bel trekken bij de schoolpsycholoog en huisarts zodat ik geen terugval krijg naar een depressie of overspannen raak.

Geef je paard alsjeblieft een dikke knuffel en geniet van elk moment moment!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 23:19 



 
Profiel   

Zo februari weer voorbij, niet zo actief geweest helaas

Februari doelen Enya
* elke dag blijven wandelen tot 30 min. Ja ik durfde niet zo goed, maar toch gelukt
* afspraak maken voor begin maart voor scan Jaa ook de afspraak staat en hoop echt op goed nieuws, 7 maart gaan we naar de kliniek

Maard doelen - Enya
* Eerst maar echo afwachten, duimen voor goed nieuws

Doelen feburari - Betsy
* dingen van de dressuurles oefenen Kan beter, dus deze neem ik mee naar volgende maand ook
* Betsy der sokken scheren, ivm beschermers en dat ik de pezen goed in de gaten kan houden Nog niet gedaan, wil voor 20 maart sws eraf hebben
* 1x pw een rondje van 15 km rijden, ivm aankomende trecwedstrijd.Ik heb 1x een buitenrit gemaakt van 17 km

Doelen maart - Betsy
* Dingen van de les oefenen
* Sokken scheren
* Plezier hebben tijdens trec wedstrijd
* Genieten tijdens de oefencross, meer voor mijzelf, want ik wil dan gelijk goed, en dat gaat sws niet, maar heb goed gevoel bij
* Zelfgemaakte crosshindernissen springen ( zeiltjes over de hindernis, vlaspakken, dekjes over hindernis etc.

Ook heb ik weer hele maand bij gehouden wat ze gedaan hebben
[ img ]
Enya - 27x gewandeld
1x vrij, dat was die zondag van de storm 24u regen
Betsy - 1x in de bak gereden
3x gelesd, storm ging 1x niet door,
4x buitenrit,
15x vrij gehad,
4x gewandeld en
1x gelongeerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 09:52 



 
Profiel   

Plop1997, Wat een naar resultaat... Valentijn is toch nog helemaal niet oud? Ik hoop dat het beslag helpt!
JoycexEnya, Goed bezig! Fijn dat je alle doelen hebt gehaald!

nessinator schreef
Februari
1. Stinky: Grondwerk een beetje uitbouwen
2. Sandy: lekker door het bos sjezen, in een gecontroleerd tempo. (Ik wil haar oude botten niet meer met 12 km/h door het bos laten scheuren, wat ze wel zou doen als ze de kans kreeg)
3. Sandy: Dresuurmatig wat rechtrichtwerk doen, kijken of we wat meer zijgangen kunnen meepakken
4. Madelief: Genoeg ontspanning om deken af, zadel op, zonder protest te kunnen uitvoeren

Februari was weer een interessante maand. Ik merk dat ik altijd snak naar de lente en die kwam redelijk vroeg op gang gelukkig, begin van de maand heb ik me echt naar de paarden moeten slepen.
Qua doelen:
1. Op zich wel gehaald, hij is echt top, ook het rechts inparkeren lukt nu
2. We zijn maar een paar keer geweest, tempo was nog niet echt ontspannen maar ook niet meer knoerthard gelukkig
3. Zijgangen zijn toch wel moeilijk, maar het rechtrichten ging op zich lekker
4. Deken af blijft moeilijk, zadel op ging hartstikke goed. Ik ben ook begonnen haar te leren inparkeren, maar ze is wat eigenwijzer dan Stinky. Uiteindelijk zal ze het doorhebben :j

Gisteren meteen maar een vliegende start gemaakt, meteen gebruik gemaakt van het mooie weer om Stinky's (witte) staart te wassen. Eerder deed ik dat elke week waardoor zijn staart super schoon bleef en zacht werd, dus nu het weer beter wordt kan ik dat weer gaan oppakken!
Madelief doet het ook steeds beter. Onze connectie is echt geweldig en van daaruit kunnen we lekker doorbouwen.
Sandy is mee geweest het bos in met een Comtois (leuk, zo'n klein arabiertje naast zo'n tank van 30 cm groter) en was in de eerste helft vreselijk aan het stuiteren. Die mag dus iets vaker aan het werk!
Ook heb ik ze gisteren allemaal in de trailer gehad, omdat ik daar niet over wil stressen als er nood is (ook al wonen ze tegenover een kliniek) en dat deden ze allemaal hartstikke goed.

Doelen maart
1. Stinky: Zijwaarts in het grondwerk oefenen
2. Stinky: Wijken voor lichaamstaaldruk (achterwaarts, voorhand en achterhand)
3. Sandy: Stilstaan bij het opstijgen
4. Sandy: kijken hoe ver we komen met focus-grondwerk
5. Sandy: Turbo uit op buitenrit
6. Madelief: Ontspannen opstijgen
7. Madelief: meer aandacht voor de hulpen (er altijd netjes op reageren)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 17:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen