Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 37 van de 101 [ 2525 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

 
Profiel   

Als 's avonds de staldeuren gesloten zijn loopt Madammeke tegen de andere paarden op te scheppen hoe goed ze haar mens getraind heeft :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:21 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Als 's avonds de staldeuren gesloten zijn loopt Madammeke tegen de andere paarden op te scheppen hoe goed ze haar mens getraind heeft :')


Ik denk dat ze ook haar eigen topic heeft.. Over haar 2-voeter die ze aan het trainen is, voorlopig nog grondwerk, maar binnenkort een stapje verder. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:24 



 
Profiel   

_O- _O- _O-

Paarden hebben tegenwoordig ook personeel, net als katten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:26 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Wat schattig. Dat hebben mijn paarden nooit gedaan (naar het krukje gelopen) maar dat hoefde ook niet met 1,47 en 1.43 (hahaha).

Wij hadden er een op stal en die liep zelf naar de picknicktafel als eigenaar erop moest ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:39 



 
Profiel   

Muga schreef
Rex_Rolfo schreef
Als 's avonds de staldeuren gesloten zijn loopt Madammeke tegen de andere paarden op te scheppen hoe goed ze haar mens getraind heeft :')


Ik denk dat ze ook haar eigen topic heeft.. Over haar 2-voeter die ze aan het trainen is, voorlopig nog grondwerk, maar binnenkort een stapje verder. :+

_O-

Maar echt he, ik heb zo het gevoel dat de rollen omgedraaid worden :') Niks erg :D


Morganlefay schreef
pien_2010 schreef
Wat schattig. Dat hebben mijn paarden nooit gedaan (naar het krukje gelopen) maar dat hoefde ook niet met 1,47 en 1.43 (hahaha).

Wij hadden er een op stal en die liep zelf naar de picknicktafel als eigenaar erop moest ;)


Je kan het paarden prima leren :j voordeel vind ik dat ze zelf kunnen kiezen of ze gereden willen worden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:59 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
pien_2010 schreef
Wat schattig. Dat hebben mijn paarden nooit gedaan (naar het krukje gelopen) maar dat hoefde ook niet met 1,47 en 1.43 (hahaha).

Wij hadden er een op stal en die liep zelf naar de picknicktafel als eigenaar erop moest ;)


Ik ken er een die na de pauze van de groep in het café, naar het slootje liep, erin ging staan, zodat de baas 85 + jaar met een "rode neus vanwege het neutje" alleen maar het been over de rug hoefde te leggen en gelijk zat. Vervolgens klauterde die de kant op en sloot zich aan bij de groep. Hilarisch, ik heb zo gelachen toen ik het zag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:21 



 
Profiel   

Paarden zijn echt geweldig als we ze de vrijheid geven zichzelf te zijn en ze respecteren zoals ze zijn <3

Madammeke is zelfs met box rust (en ze vindt het echt NIET leuk) nog een stuk blijer dan ze was toen ze bij mij kwam <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:40 



 
Profiel   

Ik denk dat ze zich nu helemaal veilig voelt en dat maakt gelukkig :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:47 



 
Profiel   

Denk het en hoop het <3

Ik kan dat verband er wel af kijken gewoon. Ik wil rijden!!!!!

*haalt diep adem
*oefent meditatieles van Madammeke

*zzzzzzennnnnnnn

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:58 



 
Profiel   

Even samen in- en uitademen....in- en uitademen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:34 



 
Profiel   

Geduld is een schone zaak! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:53 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Even samen in- en uitademen....in- en uitademen....

Thank you :+:


fransje23 schreef
Geduld is een schone zaak! :D

Ja, moeilijk hoor. Met stappen ook....... ze heeft echt een geweldige stap, heel mooi lang en zuiver.

Ohhh haar gangen zijn echt geweldig....... :+: al denk ik niet dat ze lekker zit :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:59 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Paarden zijn echt geweldig als we ze de vrijheid geven zichzelf te zijn en ze respecteren zoals ze zijn <3

Precies dit! Helaas snappen veel te veel mensen dit niet voldoende en moet het paard van alles onder dwang. Het grappige is, dat als je ze wat meer ruimte laat, ze je nog veel meer geven. Zelf na laten denken en grenzen aan laten geven en altijd de "vluchtdeur" vrij houden. En natuurlijk mag je best wat vragen en streng zijn, maar je moet ook echt blijven luisteren en kijken.

Voorbeeld: Die van mij heeft artrose en hoeft, als zijn lijf die dag niet wil, niet door te draven bij de warming-up. Hij heeft van zichzelf echt voldoende kooplust, dus als hij niet blijft draven, kan hij het gewoon echt nog niet. Zodra zijn lijf wil, draaft hij vanzelf aan. Gisteren met het rijden voelde ik echt zijn frustratie: "ja maar ik wil gewoon draven!". Mijn ijverige lieverd. <3 Daarbij is veel overgangen rijden alleen maar goed. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:39 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Denk het en hoop het <3

Ik kan dat verband er wel af kijken gewoon. Ik wil rijden!!!!!

*haalt diep adem
*oefent meditatieles van Madammeke

*zzzzzzennnnnnnn

Heb je er in de stal al een keer op gezeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:48 



 
Profiel   

Er op gehangen, zitten durf ik niet in de box. Maar hangen vond ze helemaal leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:49 



 
Profiel   

Zucchero schreef
Avalanche81 schreef
Paarden zijn echt geweldig als we ze de vrijheid geven zichzelf te zijn en ze respecteren zoals ze zijn <3

Precies dit! Helaas snappen veel te veel mensen dit niet voldoende en moet het paard van alles onder dwang. Het grappige is, dat als je ze wat meer ruimte laat, ze je nog veel meer geven. Zelf na laten denken en grenzen aan laten geven en altijd de "vluchtdeur" vrij houden. En natuurlijk mag je best wat vragen en streng zijn, maar je moet ook echt blijven luisteren en kijken.

Voorbeeld: Die van mij heeft artrose en hoeft, als zijn lijf die dag niet wil, niet door te draven bij de warming-up. Hij heeft van zichzelf echt voldoende kooplust, dus als hij niet blijft draven, kan hij het gewoon echt nog niet. Zodra zijn lijf wil, draaft hij vanzelf aan. Gisteren met het rijden voelde ik echt zijn frustratie: "ja maar ik wil gewoon draven!". Mijn ijverige lieverd. <3 Daarbij is veel overgangen rijden alleen maar goed. ;)

Dat herken ik idd :j

Ik roep heel vaak: geef je paard eens de keuze of die mee wilt doen. Niet dwingen, gewoon vriendelijk vragen en het antwoord accepteren. Ze zeggen echt alleen nee als ze niet kunnen, en als ze ja zeggen zijn ze veel ijveriger :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:51 



 
Profiel   

Mooi gezegd! Zo zie ik dat precies zo...inmiddels...Maar daar heb je vast eerst een heel intelligent paard voor nodig die dat ons vertelt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:14 



 
Profiel   

Ik heb een heel bijzondere merrie gehad, nu alweer bijna 20 jaar geleden, die mijn leven heeft veranderd. Die merrie heeft me ontzettend veel geleerd, en van elk paard daarna heb ik bizar veel geleerd. En deze dame is ook echt een heel bijzonder meisje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:40 



 
Profiel   

Die bijzondere paarden doen zoveel met je, mijn merrie blijft nooit liggen na het rollen, maar ging vandaag vlak naast me rollen en bleef liggen, kwam ander paard aan en zag aan dr hoofd dat ze daar echt even geen zin in had, dus ik jaag die rustig weg, en toen kon ik zo bij dr gaan zitten, even connectie maken en niets moet, kusjes heen en weer, toen ze op wilde staan duwde ze me zachtjes aan de kant met dr hoofd zo van hallo ik heb ruimte nodig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:26 



 
Profiel   

Ja mooi he <3 ik ben een fanatieke sporter, maar die momenten leef ik voor. Echt. Je paard is je teammaatje. Je partner. Je compagnon. Samen vriendjes zijn is het belangrijkste. De rest komt dan wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 00:33 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Ja mooi he <3 ik ben een fanatieke sporter, maar die momenten leef ik voor. Echt. Je paard is je teammaatje. Je partner. Je compagnon. Samen vriendjes zijn is het belangrijkste. De rest komt dan wel :)


Het teamwork maakt de paardensport mooi, dat je zonder taal zo'n groot dier met je aan t werk hebt.
Communicatie in de zin van mening mogen uiten heeft hier heel lang geduurd, en is soms nog veel te groot, ze is 3 en half jaar in mijn bezit maar is zeker 11 jaar manegepaard geweest, heeft ook toen ik dr verzorgde heel lang geduurd voordat ze zich open durfde te stellen, merk wel in veel dat zij mijn paard is (of ik haar mens) ze staat in een groep maar gedraagt zich naar anderen zo anders, zoals gewoon haar eigen weg vervolgen ook al staat iemand daar, niet vol beukend dat je om ligt maar subtiel van jij hebt mijn respect niet, en om mij loopt ze gewoon heen _O- dat soort grapjes hou ik wel van, kan t ook wel waarderen dat je eerst haar respect moet verdienen voor ze dat voor jou krijgt, je krijgt bij haar precies wat je geeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 01:35 



 
Profiel   

Ga eens gewoon bij haar zitten in de box :) doe ik veel. Undemanding time. Paarden vinden het super gezellig ook.

Madammeke is erg bezitterig op mij. Ze werd pasgeleden erg boos op de buurman omdat hij naar mij keek :')
Ik ben namelijk HAAR mens en van niemand anders. Alleen haar vriendje mag ik ook knuffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 02:06 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Ga eens gewoon bij haar zitten in de box :) doe ik veel. Undemanding time. Paarden vinden het super gezellig ook.

Madammeke is erg bezitterig op mij. Ze werd pasgeleden erg boos op de buurman omdat hij naar mij keek :')
Ik ben namelijk HAAR mens en van niemand anders. Alleen haar vriendje mag ik ook knuffen.

Je zult er twee hebben die daar zo over denken......

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 07:57 



 
Profiel   

ikke schreef
Avalanche81 schreef
Ga eens gewoon bij haar zitten in de box :) doe ik veel. Undemanding time. Paarden vinden het super gezellig ook.

Madammeke is erg bezitterig op mij. Ze werd pasgeleden erg boos op de buurman omdat hij naar mij keek :')
Ik ben namelijk HAAR mens en van niemand anders. Alleen haar vriendje mag ik ook knuffen.

Je zult er twee hebben die daar zo over denken......


Ik kan uit ervaring vertellen dat dat niet leuk is.. -O-
Kwamen beide dames in galop naar het hek om elkaar,vlak voor mijn neus, n elkaar te slaan om als eerste aandacht te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:14 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Ga eens gewoon bij haar zitten in de box :) doe ik veel. Undemanding time. Paarden vinden het super gezellig ook.

Madammeke is erg bezitterig op mij. Ze werd pasgeleden erg boos op de buurman omdat hij naar mij keek :')
Ik ben namelijk HAAR mens en van niemand anders. Alleen haar vriendje mag ik ook knuffen.


Toen ik met de 1ste date met mijn man even Hercule moest losgooien en dan buitenzetten, stond mijn man aan de bak te kijken. Hercule, allang ruin, gedroeg zich als een pittige hengst en liep rakelings langs mijn man, trots, verheven, intimiderend, dikke nek erop. Echt niet normaal.
Mijn man (0 ervaring met paarden) dacht, je zult haar moeten delen en ik ga geen stap achteruit want dan wordt het nooit iets tussen onsen dus ook niet tussen Pien en mij".
Hij vond mij erg pittig want zag dat Hercule diep respect voor me hand en wij de beste vrienden waren.
Zaten we in de auto, vraag ik mijn man:"wat was dat nou tussen jullie". Waarop mijn man zei:"een testeron gedoe tussen een hengst en een man".
Waarop ik naief zei:"maar het is een ruin, zijn ballen zijn eraf gehaald want hij was teveel hengst "
Waarop mijn man grappig zei:"maar goed dat dit bij mannen niet kan, anders zou ik nu afgehaakt zijn".
Wij hebben zo gelachen.
Later ging hij alleen met Hercule naar buiten en waren het de beste vrienden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 37 van de 101 [ 2525 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen