Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vinden jullie een beginnende ruiter?

 
Profiel   

Ik vind dat jij je in ieder geval heel erg open en netjes opstelt voor alle feedback die je krijgt in dit topic. Super! Met zo’n instelling kom je er wel! +:)+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 22:58 



 
Profiel   

dankjewel!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 22:59 



 
Profiel   

Van je manier van denken, communiceren en reageren op feedback kan menig gevorderd ruiter iig nog wel wat leren ;)

Kan me ook nog wel voorstellen dat een verkoper het erbij zet om te voorkomen dat teleurstelling of anderszins misgaan achteraf op het gedrag van het paard wordt gegooid. Terwijl het paard misschien gewoon niet goed werd begrepen.
Zou geen enkele beginner aanraden een paard te kopen, al was het maar voor het welzijn van het paard zelf. Maar een beginnend paardenhouder moet ergens beginnen en fouten zullen hoe dan ook wel eens gemaakt worden, daar leer je alleen maar van. Is niet erg zolang je daar dan ook wat mee doet :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 23:32 



 
Profiel   

Deze instelling is wel de juiste die je nodig hebt voor een eigen paard. Het uitpluizen van advertenties is ook lastig, veel van de paarden die bij ons op de manege rijden zou ik ook geen beginners paarden noemen maar ze lopen wel mee in de les. Tussen beginner en beginner zit ook een verschil.

Ik ben zelf ook geen ervaren ruiter. Ik kan blijven zitten in stap, draf, gallop, mag mee op lange buitenritten en zou op het strand mogen rijden maar of ik echt correct een paard kan aanvoelen en zou kunnen sturen... dat weet ik ook niet. Ik mag ook nog veel werken aan mijn balans en zeker ook mijn vertrouwen. Mijn handen en benen zijn niet altijd stil maar ik kan best een bokje uitzitten. Zoals veel in dit topic als ervaren beschrijven pas ik daar dus ook niet tussen maar echt een beginner past ook niet meer bij mij. Ik en mijn instructrice omschrijven mezelf als intermediate, net ertussen. Ik mag ook van de instructrice niet meer op onze rustige manege knollen rijden maar ze vraagt me ook niet om op de net zadelmakke 4 jarige, stuurloze springefokte warmbloedjes te kruipen.

Ik snap je helemaal als je zegt dat je de trainings methodes van een manege niet fijn vind. Het voordeel aan een eigen paard is wel dat je een eigen trainer kan kiezen en daarmee waarschijnlijk meer vooruit gaat dan dat je doet in manege groepslessen. Met grondwerklessen met mijn paard alleen al heb ik meer geleerd dan in alle jaren dat ik op de manege heb gereden. Ik zou zeggen ga op zoek naar een bijrijd paard. Ik denk dat je daar wel een goede leermeester kan vinden die je tegelijkertijd klaarstoomt voor een eigen paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 23:59 



 
Profiel   

beide dankjewel!
Ik ben al opzoek naar een bijrijdpaard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 06:46 



 
Profiel   

MimixDaina schreef
De manege liet mij gewoon fysiek slecht voelen en ik was opgegeven moment de motivatie kwijt om te rijden omdat het absoluut niet goed ging (schreeuwende en boze instructrice) en dan ook nog zwaar tegen in gaan wat mij is bijgebracht(geen dieren slaan of schoppen).


Ik weet niet of je nog op de manege rijdt totdat je je bijrijdpaard hebt gevonden, maar is het mogelijk in een andere les, met een andere instructrice te rijden die zich wél normaal kan gedragen? (Als een andere manege nog een stap te ver is, wanneer je toch al van plan bent te vertrekken)

Het verhaal van een boze schreeuwende instructrice hoor ik vaker en heb ik zelf ook meegemaakt, en dat is zó jammer want je zit er uiteindelijk toch voor de lol, en daar betaal je ook flink voor. Maar ondertussen heb ik ook geleerd dat op dezelfde stallen vaak ook instructrices zijn die zich wél kunnen gedragen tijdens het lesgeven, en die ook gewoon netjes met de paarden omgaan. Dus niet zomaar slaan of schoppen, ontspanning is belangrijk, enzo.

Daarmee steun je nog steeds een manege die ook de slaan/schop/schreeuw methode toepast, dus moraal helemaal correct is dat misschien nog niet, maar dat kan er wel voor zorgen dat jij in de tussentijd jezelf iets kan blijven verbeteren zonder dat je motivatie kapot gezeikt wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 13:24 



 
Profiel   

MimixDaina schreef
beide dankjewel!
Ik ben al opzoek naar een bijrijdpaard!



Heel goed.
Dan doe je er veel ervaring mee op en leer je veel van.

Heel veel plezier en succes toegewenst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 14:07 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Je moest eens weten hoeveel mensen ik nog aan de longe zet....... eerst zitles :D


Beginner Chantal wil wel graag een zitles aan de longe van Avalanche hoor! :j :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 14:31 



 
Profiel   

Dat kan. PB me even :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 14:51 



 
Profiel   

MimixDaina schreef
Dat ben ik idd. Heb overigens nergens gezegd dat ik het niveau ben onrgroeid maar dat ik de manier van rijden op de maneges niet fijn vind. Heb er namelijk geen behoefte aan paarden te schoppen en te slaan.

Misschien moet je dan een andere manege zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 15:04 



 
Profiel   

Voor de mensen hierboven. Ik ben daar sws al gestopt. Ik rij nu 1 a 2x in de week met school. in de vakanties vaker.
beide instructrices daar vinden dat een prima manier van met paarden om gaan en les geven dus ik blijf er zeker niet.

Zit je ver van het prachtige limburg avalanche?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 18:52 



 
Profiel   

Hahahaha dat ligt er voor nu een beetje aan wat de toekomst ons gaat brengen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 20:06 



 
Profiel   

ahh okee!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 11:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen