Iriscopie bij paarden, ander gedrag kunnen zien?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Iriscopie bij paarden, ander gedrag kunnen zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 18:23

Even een gekke titel, maar ik had hier zelf nog neit van gehoord. Ik zag op FB voorbij komen dat Annette Timmer een iriscopie doet bij paarden. Zij kan daarin gedrag herkennen maar ook andere zaken uitlezen zoals:
Karakter van het paard
Spijsvertering
Organen
Spieren

In de fb post stond ook dat 'druiven' ofwel de corpora nigra in de ogen van een paard kunnen leiden tot gedragsverandering, doordat een paard met helder weer minder goed ziet. Ik vind dat interessant, want als dat zo is, kan dat een hoop onverklaarbaar gedrag verklaren. Dit hieronder zijn gezonde ogen, maar als deze CN dus heel groot is, dan kan dat voor een belemmering zorgen, zo stellen ze in dit vak. Zie de link onder de foto.
Afbeelding

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=61F594B4
©paardeniriscopie facebook.

http://www.paardeniriscopie.nl/ is de site. Ik ben benieuwd of mensen dit kennen, hier ervaring mee hebben en ik hoop een leuke en leerzame discussie aan te gaan :) Dit is dus niet om deze site af te branden, ik ben oprecht nieuwsgierig :)

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Iriscopie bij paarden, ander gedrag kunnen zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:25

Ik lees graag even mee want ben ook wel benieuwd.

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:55

Een stalgenootje van mij heeft haar bij haar paard laten komen. Annette wist zoveel te vertellen wat ze niet kon weten. Daarop heb ik gevraagd of Annette mijn paard ook wilde doen. Ik ken mijn paard vanaf 6 dagen oud en heb hem gekocht toen hij 3 weken oud was.
Ik dacht dus alles al te weten,maar ik kreeg de tip om weer de micro comp van phytonics te geven. Heeft hij vorig jaar ook al gehad. Het was verstandig om regelmatig lymfedrainage te laten doen. Ik heb gelijk weer een afspraak gemaakt en dat was toch al weer 1,5 jaar terug.

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Iriscopie bij paarden, ander gedrag kunnen zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:57

er is ook een podcast van gemaakt door Horse in Mind. Best heel intetessant.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Iriscopie bij paarden, ander gedrag kunnen zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:39

Maar ik neem aan dat er geen diagnose gesteld wordt toch?
Bekijkt ze alleen de Iris of neemt ze ook de rest mee..