Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Houden of verkopen?

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Alvast bedankt voor de tijd en moeite om dit berichtje te lezen..

Ik zit al een aantal weken in een onwijze strijd met mezelf in deze keus. En vind het fijn om van jullie, onafhankelijk van mijn omgeving een mening te horen.

afgelopen zomer is mijn merrie bevallen van een prachtig veulen. Inmiddels staat hij in de opfok

De merrie heb ik al heel wat jaartjes, en wordt recreatief bereden. Het is geen paard wat je blij maakt met bakwerk. Ik heb het veulen bewust gefokt om het over een paar jaar naar eigen hand op te leiden. Zelf heb ik wel de ambitie om verder te willen komen dan alleen buitenritjes maken.
Ik heb ook een bijrijder voor aantal dagen per week.

Mijn vraag..

Is het raar als ik eraan denk om haar te verkopen naar mensen die wel recreatief aan de slag willen met haar? Ik sta zelf in de randstad, veel optie tot buiten lopen heeft ze niet helaas. Er zijn eventueel al wel geïnteresseerden die haar dit wel allemaal kunnen bieden inclusief het recreatiewerk. Ik mag dan ook gewoon haar blijven bezoeken. Maar ik ben bang haar onwijs te missen :(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:40 



 
Profiel   

Ik vind dit geen rare overweging. Zeker als het op een gegeven moment als combinatie niet meer past en je een goede plek voor haar kan krijgen zodat jullie allebei tot je recht kunnen komen. Maar ik kan me voorstellen dat het een lastig besluit is als je haar al meerdere jaren hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:44 



 
Profiel   

Als jij echt blij word van bakwerk en je paard niet. Dan is verkoop naar een recreatie ruiter naar mijn idee niet raar.
Zeker als ze daar ook nog beter staat.
Dan zou ik het zeker doen.
En fijn dat de mensen open staan dat je haar mag bezoeken. Geeft ook meteen de goede intentie aan.

En dan zelf de komende jaren op zoek naar een goede plek voor als je veulen dadelijk oud genoeg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:46 



 
Profiel   

Natuurlijk kun je haar verkopen. Maar bedenk wel:verkocht=verkocht. En je hebt nu wel aardige mensen voor haar maar er is geen garantie dat die haar niet weer willen of moeten doorverkopen zodat ze uit je zicht raakt.Of wou je het doen met een contract met terugkoopclausule?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:57 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 23:18 



 
Profiel   

Tuurlijk is dat prima!

Maak goede foto's, filmpjes in beweging, vertel een eerlijk verhaal en wacht af wie er komt kijken. Als je geen klik hebt met kopers dan gewoon zeggen dat je merrie niet bij hen past. En als je wel een klik hebt een dikke kus geven en haar veel succes wensen! Het is voor het dier ook fijn om op een passend plekje te staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 10:22 



 
Profiel   

Nee hoor, helemaal geen rare gedachte..ze is daar misschien wel veel beter op haar plek en dan doe je uiteindelijk wat het beste is voor het paard.

Ik weet niet in hoeverre je zelf veel met de merrie doet? dat kun je natuurlijk wel gaan missen..zeker omdat het veulen nog niet oud genoeg is. Aan de andere kant als het veulen wel oud genoeg is dan verschuift waarschijnlijk de focus naar hem toe en heb je ook minder tijd voor je merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 10:30 



 
Profiel   

Gewoon lekker verkopen. Als jou ambitie anders is dan is dit voor dit paard ook eerlijker.
Voor de merrie is het immers ook niet leuk zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 10:40 



 
Profiel   

Nee hoor helemaal geen rare gedachte. Mijn vorige heb ik ook verkocht omdat deels onze ambitie niet gelijk lagen. Tuurlijk mis ik hem maar hij is ontzettend blij op zijn nieuwe plek. Hele dag mag die tutten en troetelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 10:55 



 
Profiel   

Je wil het beste voor zowel jezelf als het paard en zo te lezen zijn jullie niet zo'n match.
Als jij zo'n plek voor haar kan vinden denk ik dat jullie daar beiden gelukkig van worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 13:03 



 
Profiel   

En wat ga je zelf dan doen de komende jaren? Het veulen is pas over een jaar of 4 klaar om echt aan het werk te gaan.

Ik heb ook de moeder van mijn veulen verkocht omdat onze ambities niet pasten, en het veulen, toen jaarling, exact was wat ik wilde. Ik heb toen een ander paard gekocht om te rijden. En jaar later bleek de merrie het niet goed te hebben en kon ik haar terug kopen. Wat was ik blij. 3 weken later overleed haar dochter bijna, werd bijna 3 inmiddels... Mijn aangekochte paard had ik niet de klik mee zoals ik met de moeder had, dus heb ik toen ook verkocht. Ik deed een stap terug qua ambitie omdat de band voor mij veel belangrijker bleek te zijn. Echter, een jaar later kwam er een paard op mijn pad die de potentie had voor wat ik wilde, en ik een enorme klik mee voelde. Toen heb ik de moeder opnieuw verkocht, gelukkig deze keer naar een plek wat voor haar ook een match was.

Kortom, beslis niet te snel. Verkopen kan doorgaans maar 1 keer. Als je verder wilt met je veulen, zou ik wachten tot het daadwerkelijk zo ver is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 13:10 



 
Profiel   

Maar je rijd nu nog met de merrie? Wil je dat voor nu opgeven totdat je opvolger er klaar voor is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 13:16 



 
Profiel   

anjali schreef
Natuurlijk kun je haar verkopen. Maar bedenk wel:verkocht=verkocht. En je hebt nu wel aardige mensen voor haar maar er is geen garantie dat die haar niet weer willen of moeten doorverkopen zodat ze uit je zicht raakt.Of wou je het doen met een contract met terugkoopclausule?



De nieuwe eigenaar wilt met mij een contract opstellen met terugkoopclausule :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 14:54 



 
Profiel   

AaronYve schreef
Maar je rijd nu nog met de merrie? Wil je dat voor nu opgeven totdat je opvolger er klaar voor is?


Klopt er word nog mee gereden. Ik heb er ook aan zitten denken om er eentje bij te nemen die ook jong is, maar wel al klaar voor het echte werk. Het is natuurlijk de gok of het veulen over een paar jaar is wat je ervan gehoopt had. Alleen 3 paarden bezitten word mij persoonlijk iets teveel qua tijd.
De merrie verdiend eerlijk gezegd zoveel beter. Ze is een echt buiten paard, en dat kan ik haar hier in de stad gewoon niet bieden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 14:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen