Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 71 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Paard verkopen, twijfel nog steeds..

 
Profiel   

Mandy_89 schreef
De koper is wel de juiste persoon voor haar, ze vind haar helemaal geweldig, en ze woont ook nog eens in de buurt.
Dus mocht mijn paard aan haar verkocht worden, dan kan ik ze altijd opzoeken en ik ben dan ook altijd welkom als ik toch graag een keer met dr wil rijden. Dus eigenlijk de perfecte plek.

De twijfels zitten m meer in dat ik dat weer aan het terug denken ga over de mooie ritten die we samen beleefd hebben en het voelt dan zo oneerlijk dat het mij niet meer lukt te genieten van de ritten.

Maar wij zijn echt uit elkaar gegroeid en ik ben veranderd in de zin van dat ik die fanatieke ritten niet meer leuk vind. Oftewel bijna de hele rit draven en galloperen, en het liefste nog een goede rengalop op een zandpad. Daar maak je mijn paard gelukkig mee.

Vind een relaxt ritje aan een lange teugel met hier en daar een drafje op galop wel prima.


Ik denk dat jullie wensen dan misschien ook te ver uit elkaar liggen, want als ik het zo lees wordt jouw paard niet blij van een rustig ritje en jij niet van heftige ritten, dus dan is verkopen misschien wel het juiste om te doen. Zeker omdat je een ruiter hebt gevonden die wel bij haar wensen past.
En wat je zegt, je wordt volwassen en gaat meer over de gevaren en "wat als" nadenken.
Nu heb je ook nog mooie herinneringen aan jullie avonturen en snap dat je baalt dat dat niet meer gaat zoals je wil. Dus je hebt 2 opties of heel hard mee aan de slag of toch voor de verkoop gaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 07:23 



 
Profiel   

Mijn eerste reactie was ook dat je die val nog moet verwerken en het bij lange na geen lost cause is, maar dan moet jij je wel realiseren en accepteren dat jij de grootse factor bent in het probleem.

Karakter van paard speelt een rol, maar het probleem zit voor 99% in jouw hoofd. Dat moet je eerst accepteren voordat je eraan kan werken. Als je niet kan of wil accepteren dat het probleem, en dus de oplossing, voor 99% bij jou ligt is verkoop misschien een betere optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 07:28 



 
Profiel   

Als ik jou verhaal zo lees, zeker met de laatste informatie zou ik gaan voor verkoop. In feite zijn jullie uit elkaar gegroeid. Je kan alle therapie van de wereld krijgen maar als jij lekker rustig door het bos wil stappen en zij alleen maar hard wil doen jullie elkaar er geen plezier mee.

Dan is het wellicht verstandiger om iemand ze te zoeken (en die heb je al gevonden zag ik) die dat wel leuk vind.

Soms ben jij niet het beste meer wat je je paard kan bieden. Waarom dan per se vasthouden? Omdat het not done is? Maar waarom mag je eigenlijk geen ander plekje zoeken waar je paard misschien wel veel gelukkiger is en jij straks ook?
Ik heb dit ook een keer gedaan, paard en ik waren geen match en niet gelukkig samen. Ik heb hem verkocht en hij heeft het daar veel beter dan ik hem zou kunnen geven. Ik heb nu een paard waarbij ik wel goed pas en ben heel blij met haar.
Veel mensen kopen geen paard met de intentie om te verkopen maar soms is het gewoon de beste optie voor beiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 07:38 



 
Profiel   

Zeer herkenbaar dit. Ben nooit een grote held geweest maar hoe ik 20 jaar geleden door het bos croste zit er nu niet meer in.. Het ouder worden maakt toch voorzichtiger blijkbaar.
Ik heb mijn vorige paard 17 jaar gehad en achteraf bekeken was dat te lang. Ik wou rustige bosritten maken en hij was een sensibel springpaard, braaf maar onrustig/te voorwaarts. Nooit over mijn hart gekregen hem te verkopen terwijl ik met een ander paard meer lol zou hebben gehad.. Ik zou dus zeggen verkopen maar weet hoe moeilijk dat is. Succes met je keuze in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 07:44 



 
Profiel   

Ik heb in dezelfde situatie gezeten, en ik ben blij dat ik uiteindelijk toch mijn paard verkocht heb. Ik denk dat je voor jezelf moet proberen te achterhalen of het echt twijfel is, of meer rouwen om wat was en niet meer lukt. Sterkte met de beslissing

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 08:03 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Als ik jou verhaal zo lees, zeker met de laatste informatie zou ik gaan voor verkoop. In feite zijn jullie uit elkaar gegroeid. Je kan alle therapie van de wereld krijgen maar als jij lekker rustig door het bos wil stappen en zij alleen maar hard wil doen jullie elkaar er geen plezier mee.

Dan is het wellicht verstandiger om iemand ze te zoeken (en die heb je al gevonden zag ik) die dat wel leuk vind.

Soms ben jij niet het beste meer wat je je paard kan bieden. Waarom dan per se vasthouden? Omdat het not done is? Maar waarom mag je eigenlijk geen ander plekje zoeken waar je paard misschien wel veel gelukkiger is en jij straks ook?
Ik heb dit ook een keer gedaan, paard en ik waren geen match en niet gelukkig samen. Ik heb hem verkocht en hij heeft het daar veel beter dan ik hem zou kunnen geven. Ik heb nu een paard waarbij ik wel goed pas en ben heel blij met haar.
Veel mensen kopen geen paard met de intentie om te verkopen maar soms is het gewoon de beste optie voor beiden.


Ik sluit mij hier bij aan. In eerste instantie dacht ik 'is nog wat aan te werken', maar als je letterlijk zegt 'de wensen van mijn paard en mijn wensen sluiten niet bij elkaar aan' dan moet je eerlijk wezen, verkopen en een dier zoeken dat wel bij jouw wensen past.
De herinneringen aan de mooie ritten blijven wel. Sterkte met de beslissing. Tis nooit leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 09:40 



 
Profiel   

Volg je gevoel. Verkopen went nooit, maar soms kun je niet anders, eerlijker voor jezelf en je paard.
Met een ander paard kun je waarschijnlijk het plezier terugvinden.
Helaas heb ik dit zelf ook gedaan, had het paard nog geen 2 jaar, maar was toch moeilijk.
En geen spijt, want met deze klopt alles, elke dag word ik blij van hem.
Succes met wat je ook beslist!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 12:34 



 
Profiel   

Ik heb mijn paard ook moeten verkopen na een blessure van mij.
Voor mij was het heel heftig, ik had er nooit voor gekozen om hem te verkopen, maar kon het financieel niet meer aan helaas.
Hij is naar iemand gegaan die er zo super verliefd op is, hij geeft haar het vertrouwen dat ze al zo lang moest missen.
Ik mag er naar toe wanneer ik wil, maar de wond is nog te diep bij mij.
Dus ik snap dat je twijfelt.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 12:39 



 
Profiel   

wil je stoppen met rijden?
want ik begrijp dat, dat niet je doel is en je wilt blijven rijden.

Je omschrijft je paard als zijnde braaf en ik lees vooral onzekere ruiter....... dat ga je op en met ieder ander paard ook krijgen
Ik zou eerst eens goed les gaan volgen en ook in het buitenrijden, laat iemand meerijden/meefietsen en begeleiden.

mocht je paard wat onrustiger zijn kan magnesium bijvoeren soms wel wat helpen, maar ik lees vooral in het verhaal dat jij spiegelt naar je paard in de negatieve zin

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 12:48 



 
Profiel   

StalNollie schreef
wil je stoppen met rijden?
want ik begrijp dat, dat niet je doel is en je wilt blijven rijden.

Je omschrijft je paard als zijnde braaf en ik lees vooral onzekere ruiter....... dat ga je op en met ieder ander paard ook krijgen
Ik zou eerst eens goed les gaan volgen en ook in het buitenrijden, laat iemand meerijden/meefietsen en begeleiden.

mocht je paard wat onrustiger zijn kan magnesium bijvoeren soms wel wat helpen, maar ik lees vooral in het verhaal dat jij spiegelt naar je paard in de negatieve zin


Ik wil inderdaad niet stoppen met rijden, maar voorlopig geen eigen paard meer terug en de tinker van een vriendin bijrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 15:16 



 
Profiel   

Lijkt erop dat jullie hier van kunnen leren. Een ware uitdaging dat wel. Maar de twijfel die je hebt zou ik serieus nemen. Er zijn echt heel veel hulpbronnen. Alleen de juiste vinden die bij jullie past.
Klinkt ook of er druk is van anderen die jou vast willen helpen met het juiste besluit. Maar luister naar je intuïtie.

Ik geef wat tips waar je wellicht wat aan hebt:

*atletischerijkunst.nl; Monique de Rijk :begint in februari met haar nieuwe online training. Ze heeft veel ervaring met problemen tussen mens en paard en ook met rechtrichten en juist lichaam gebruik van paarden.
*Pantherflow.com; Kathy Sierra: heeft veel informatie over pijn / trauma en neurobiologie en hoe daar mee om te gaan.
*joshnichol.com; Josh Nicol : heeft achtergrond in het doorgronden van relaties tussen mensen en paarden en het verbeteren van de relaties.

Dit zijn een paar. Er zijn zoveel goede leermeesters. Maar je paard zelf kan je ook helpen.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 15:47 



 
Profiel   

Mandy_89 schreef
StalNollie schreef
wil je stoppen met rijden?
want ik begrijp dat, dat niet je doel is en je wilt blijven rijden.

Je omschrijft je paard als zijnde braaf en ik lees vooral onzekere ruiter....... dat ga je op en met ieder ander paard ook krijgen
Ik zou eerst eens goed les gaan volgen en ook in het buitenrijden, laat iemand meerijden/meefietsen en begeleiden.

mocht je paard wat onrustiger zijn kan magnesium bijvoeren soms wel wat helpen, maar ik lees vooral in het verhaal dat jij spiegelt naar je paard in de negatieve zin


Ik wil inderdaad niet stoppen met rijden, maar voorlopig geen eigen paard meer terug en de tinker van een vriendin bijrijden.


Dit klinkt alsof je (inmiddels) weet wat je echt wilt. Betekent dit dat je twijfels weggenomen zijn, of? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:52 



 
Profiel   

@TS Succes met de keuring vandaag! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 03:45 



 
Profiel   

Dankje! Ben erg benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 09:34 



 
Profiel   

Mandy_89 schreef
Dankje! Ben erg benieuwd.

En? Goed gekeurd/ verkocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 16:28 



 
Profiel   

Ja ze is goedgekeurd, kreeg zelfs complimenten van de dierenarts dat ze er voor haar leeftijd er nog zo super goed uitzag.
Morgen gaat ze naar haat nieuwe huisje, ik ga ze zelf erheen brengen.

Echt een beter plekje had ik niet kunnen bedenken voor haar, de nieuwe eigenaresse is echt helemaal verliefd op dr, en die gaan samen daar in de bossen van het montferland heel veel plezier krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 18:18 



 
Profiel   

Eind goed, al goed.
Veel geluk gewenst voor jullie drieën.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 18:32 



 
Profiel   

Klinkt goed!
Inderdaad veel geluk voor jullie allen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 18:36 



 
Profiel   

Mandy_89 schreef
Ja ze is goedgekeurd, kreeg zelfs complimenten van de dierenarts dat ze er voor haar leeftijd er nog zo super goed uitzag.
Morgen gaat ze naar haat nieuwe huisje, ik ga ze zelf erheen brengen.

Echt een beter plekje had ik niet kunnen bedenken voor haar, de nieuwe eigenaresse is echt helemaal verliefd op dr, en die gaan samen daar in de bossen van het montferland heel veel plezier krijgen



Super! Gefeliciteerd, iedereen blij

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:18 



 
Profiel   

Nou dat klinkt inderdaad alsof je een goede keuze hebt gemaakt! Mooi! Wens jullie beide mooie toekomst toe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 22:18 



 
Profiel   

Wat fijn dat het een goed einde heeft. Complimenten aan jou dat je alsnog een topic geopend hebt en een weloverwogen keuze gemaakt hebt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 22:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 71 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen