Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is een paard met Kissing spines waard?

 
Profiel   

Moet eerlijk zeggen dat een 18 jarig paard die L is klaar gestoomd sowieso niet heel veel waard is denk ik. 18 is al vrij oud..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 13:12 



 
Profiel   

Naast alle opmerkingen vind ik het ras ook wel belangrijk en gezien het een tinker betreft ( adv op Facebook) is de evt prijs ook al anders dan een type sportpony.

Wellicht is het wel zo handig om ook alle info dan te delen want zo kan men natuurlijk geen goed beeld geven.

En een 18 jarige tinker , met kissing spines vind ik 1000 euro toch wel meer dan voldoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 14:19 



 
Profiel   

Azmay schreef
jeth schreef
Erfelijk is het ook niet, de prognose van de dierenarts is dat ze nog jaren kan lopen, indien ze last heeft word aangeraden met pijnstilling te rijden, ze gokt dat ze zeker nog tot haar 25e bereden kan worden als in matig intensief. Katie heeft namelijk een echte werk wil en zet zelf erg door.


Met pijnstilling rijden? Wat een bijzonder advies, zou ik echt nooit doen.


Dit vond ik ook een hele bijzondere, verbaasde mij er ook over dat er verder nog niemand over valt. Voor mij is het absoluut een no go om op een paard te rijden die pijnstillers nodig heeft om gereden te worden. Dan verkies je jouw eigen plezier boven het paard.

Poekie, de prijzen zijn inderdaad heel erg opgelopen. Ik val vaker echt stijl achterover voor de prijzen die ik op t moment voorbij zie komen, vind het echt belachelijk. Een 10 jarige e pony die normaal braaf is maar niks kan of bijzonder is verder word zo 8.000 voor neer gelegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 14:49 



 
Profiel   

Poekkie schreef
2500 voor een 18 jarige pony met een gebrek? :')
Je mag mijn 17 jarige, bomproof, kerngezonde haf van 1m48 direct hebben voor dat bedrag, met een strikje en zijn zadel erbij.

Ik heb 3 maand geleden een dikke 3000 betaald voor een jonge gekeurde KWPN, braaf, doorgereden en beetje wedstrijdervaring.


Ik ken iemand die 2500 euro heeft betaald voor een 26 jarige fjord. Het is maar net wat de gek er voor geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 15:11 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Poekkie schreef
2500 voor een 18 jarige pony met een gebrek? :')
Je mag mijn 17 jarige, bomproof, kerngezonde haf van 1m48 direct hebben voor dat bedrag, met een strikje en zijn zadel erbij.

Ik heb 3 maand geleden een dikke 3000 betaald voor een jonge gekeurde KWPN, braaf, doorgereden en beetje wedstrijdervaring.


Ik ken iemand die 2500 euro heeft betaald voor een 26 jarige fjord. Het is maar net wat de gek er voor geeft.


Sorry, maar zelfs gratis nemen de meesten een 26jarige nog niet aan. Dat is gewoon pure diefstal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 15:13 



 
Profiel   

XxLiEsJuHhxX schreef
Erfelijk is het ook niet, de prognose van de dierenarts is dat ze nog jaren kan lopen, indien ze last heeft word aangeraden met pijnstilling te rijden, ze gokt dat ze zeker nog tot haar 25e bereden kan worden als in matig intensief. Katie heeft namelijk een echte werk wil en zet zelf erg door.


Met pijnstilling rijden? Wat een bijzonder advies, zou ik echt nooit doen.

Dit vond ik ook een hele bijzondere, verbaasde mij er ook over dat er verder nog niemand over valt. Voor mij is het absoluut een no go om op een paard te rijden die pijnstillers nodig heeft om gereden te worden. Dan verkies je jouw eigen plezier boven het paard.

Poekie, de prijzen zijn inderdaad heel erg opgelopen. Ik val vaker echt stijl achterover voor de prijzen die ik op t moment voorbij zie komen, vind het echt belachelijk. Een 10 jarige e pony die normaal braaf is maar niks kan of bijzonder is verder word zo 8.000 voor neer gelegd.


Te kort door de bocht, juist bij KS is het belangrijk dat de bovenlijn bespiering goed blijft. Vaak wordt het alleen maar erger als ze uit de training gehaald worden. Dus als dat kan met lichte pijnstilling dan is dat uiteindelijk beter voor het paard.

TS: ik zou het goed passende zadel mee verkopen met het verhaal erbij dat ze gewoon goed nageeflijk over de rug getraind moet worden. Ja wat is ze dan waard..dit is een hele vreemde markt. Ik zou zeggen zo'n e2500/ e2000,- als ze verder goed gezond is en inderdaad zo'n super karakter heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 15:16 



 
Profiel   

18 jaar, kissing spines, geen ouders (oke dat klinkt raar) niet geklasseerd en buiten niet heel braaf.
Lastig. Weg geven zou ik niet doen, je hoort zulke rare dingen tegenwoordig. Wellicht een symbolisch bedrag met contract. Ben je iig van de maandelijkse koste post "af"

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 15:21 



 
Profiel   

Toushie schreef
Naast alle opmerkingen vind ik het ras ook wel belangrijk en gezien het een tinker betreft ( adv op Facebook) is de evt prijs ook al anders dan een type sportpony.

Wellicht is het wel zo handig om ook alle info dan te delen want zo kan men natuurlijk geen goed beeld geven.

En een 18 jarige tinker , met kissing spines vind ik 1000 euro toch wel meer dan voldoende.


Ik denk dat ik me hierbij wel aansluit. Als het echt een tinker is dan kan ze misschien ook nog voor de kar. Wellicht wat minder belastend voor de rug. Dan kun je er richting de €2000 voor vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 15:28 



 
Profiel   

@Poekkie. Ben ik met je eens hoor. Maar diegene is wel zo stom geweest om het ervoor te betalen. Paard is overigens wel nog in goede gezondheid en conditie maar persoonlijk had ik toch nog even verder gezocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 15:29 



 
Profiel   

jeth schreef
mijn paard heeft kissing spines het gaat maar om 1 wervel helemaal achteraan in de rug, ze kan alles nog en zelfs springen. Je merkt er dus eigenlijk niets van,

Helemaal achteraan in de rug? :? Zie je eigen verklaring:
jeth schreef
Katie begon met bokken, het zadel van haar lag niet goed en paste niet en dat heeft op die spine gedrukt, daardoor had ze pijn en liet ze dat zien, ik heb een zadel aangeschaft waardoor ze hier geen last meer van heeft, maar omdat ik me zorgen maakte wel foto’s laten maken, nu weet ik precies waar het zit en kan ik dus ook aantonen dat het heel erg licht is, we hebben de foto’s namelijk 3x opnieuw moeten maken van de wervel waar het zat.

Dit klinkt niet helemaal consistent... :n


jeth schreef
ze is verder compleet in orde, ze heeft zo veel kinderen aangeleerd te rijden en ik vond het zo zonde omdat ik zo weinig tijd voor haar heb.

Maar dit is geen betrouwbare kinderpony (meer?), want:
jeth schreef
Als ze nageeflijk gereden word raken deze wervels zich niet eens aan namelijk.

Een goede kinderpony die kinderen kan leren rijden kan tegen wat gestuiter in het zadel en nog geen stabiele aanleuning etc. En dat gaat funest zijn voor deze pony (en daarna het vertrouwen van het betreffende kindje)

jeth schreef
de prognose van de dierenarts is dat ze nog jaren kan lopen, indien ze last heeft word aangeraden met pijnstilling te rijden, ze gokt dat ze zeker nog tot haar 25e bereden kan worden als in matig intensief.

En dit klinkt ook op z'n zachtst gezegd heel bijzonder.


Ik snap wat je hier graag wilt lezen. Dat het heel verantwoord is om deze pony te verkopen, dat het nog een prima kinderpony kan zijn, en dat je er met een beetje mazzel nog een fatsoenlijke prijs voor kunt krijgen ook.

Maar heel eerlijk?
Ik denk dat je je verantwoording zou moeten nemen en 'm fijn zelf een goede oude dag moet geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 15:31 



 
Profiel   

jeth schreef
Erfelijk is het ook niet, de prognose van de dierenarts is dat ze nog jaren kan lopen, indien ze last heeft word aangeraden met pijnstilling te rijden, ze gokt dat ze zeker nog tot haar 25e bereden kan worden als in matig intensief. Katie heeft namelijk een echte werk wil en zet zelf erg door.

Dit is toch het antwoord?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 15:34 



 
Profiel   

jeth schreef
anjali schreef
Is ze klinisch helemaal goed? Hoe kom je er dan achter dat ze ks heeft want normaliter wordt van een oudere pony de rug toch niet geröntgend?


Katie begon met bokken, het zadel van haar lag niet goed en paste niet en dat heeft op die spine gedrukt, daardoor had ze pijn en liet ze dat zien, ik heb een zadel aangeschaft waardoor ze hier geen last meer van heeft, maar omdat ik me zorgen maakte wel foto’s laten maken, nu weet ik precies waar het zit en kan ik dus ook aantonen dat het heel erg licht is, we hebben de foto’s namelijk 3x opnieuw moeten maken van de wervel waar het zat.


Als ze er last van heeft wordt het wel een heel ander verhaal. Ze moet klinisch wel helemaal oke zijn.
Onder pijnstilling rijden is echt niet de bedoeling. Een keer inspuiten om een actieve ontsteking tot rust te brengen is een ander verhaal.
Als de KS veroorzaakt is door een verkeerd zadel en het zadel ligt nu goed, en ze is klinisch goed, zie ik het probleem niet echt. In de meeste gevallen valt dit goed te managen.
Het ligt een beetje ook aan het soort pony wat de waarde zou zijn. Een tinker vind ik meestal geen echte kinderpony. De meeste pony's zijn tot op hoge leeftijd nog goed te rijden. Tinkers vallen daar nu net niet onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 15:41 



 
Profiel   

Geen idee van waarde. Maar heb al de gekste bedragen zien voorbij komen voor 21+ paarden/ponies. Zeker ten tijde van de lockdown in 2020 stegen de prijzen enorm.

Het kan wel degelijk dat het vorige zadel te groot was en op de wervel met ks drukte. Tinkers en al zeker de iets kleinere maat D pony hebben zo al een korte rug. Vaak past een doorsnee 17,5 inch zadel niet eens op die korte rug en drukt dus op de lendenwervels.

Voor kinderen kan je al naar 15-16inch zadels en deze kan dan net die wervel vrij houden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 16:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen