Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is een paard met Kissing spines waard?

 
Profiel   

Beste Bokkers,

Ik twijfel om mijn paard te verkopen, mijn paard heeft kissing spines het gaat maar om 1 wervel helemaal achteraan in de rug, ze kan alles nog en zelfs springen. Je merkt er dus eigenlijk niets van, maar wat kun je hier nou nog voor vragen, ik twijfel heel erg omdat er zo veel verschillende antwoorden zijn. Het is echt een bomproof paard en geweldig in de omgang.

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 11:19 



 
Profiel   

Dat ligt er aan. Leeftijd? Papieren? Is het erfelijk? Wat is de prognose?
Is ze geklasseerd? Heb je een standfoto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 11:26 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Dat ligt er aan. Leeftijd? Papieren? Is het erfelijk? Wat is de prognose?
Is ze geklasseerd? Heb je een standfoto?


Leeftijd is 18 jaar, ze heeft een paspoort met daarin info, ouders wel onbekend. Geen wedstrijden gereden maar wel L klasse klaargestoomd, B proefjes kun je zeker met haar rijden en ze doet het met plezier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 11:30 



 
Profiel   

Welke gradatie van KS hebben we het over? Het gaat van 1 tot en met 7.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 11:31 



 
Profiel   

Een 18 jarige met KS ga je niet snel kwijt kunnen. Is het een groot paard of eentje dat geschikt als leerpony (E maat?) voor kinderen?
Ik zou ergens rond de 500-800 euro gokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 11:32 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Dat ligt er aan. Leeftijd? Papieren? Is het erfelijk? Wat is de prognose?
Is ze geklasseerd? Heb je een standfoto?


Erfelijk is het ook niet, de prognose van de dierenarts is dat ze nog jaren kan lopen, indien ze last heeft word aangeraden met pijnstilling te rijden, ze gokt dat ze zeker nog tot haar 25e bereden kan worden als in matig intensief. Katie heeft namelijk een echte werk wil en zet zelf erg door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 11:33 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Een 18 jarige met KS ga je niet snel kwijt kunnen. Is het een groot paard of eentje dat geschikt als leerpony (E maat?) voor kinderen?
Ik zou ergens rond de 500-800 euro gokken.


1.43 stokmaat, volwassenen passen er mooi op maar ook kinderen rijden erop. Eigenlijk alles is mogelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 11:33 



 
Profiel   

Simbaa schreef
Welke gradatie van KS hebben we het over? Het gaat van 1 tot en met 7.


Ze heeft echt het minst erge volgens de dierenarts, ik heb geen score van 1 - 7 gekregen Als ze nageeflijk gereden word raken deze wervels zich niet eens aan namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 11:34 



 
Profiel   

Dat gaat gezien de leeftijd wel lastig worden. Voor de fokkerij heeft ze ook geen meerwaarde en een prognose van een dierenarts geeft natuurlijk geen zekerheid.
Niet rot bedoeld natuurlijk, maar ik denk dat je echt op zoek zou moeten naar iemand die een weidemaatje zoekt die nog recreatief bereden kan worden.
Ik zou hier niet meer als 1000 tot 1500 euro voor durven te vragen. Voor iemand met kinderen die willen leren rijden is ze hopelijk nog wel wat jaartjes bruikbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 11:35 



 
Profiel   

jeth schreef
Beste Bokkers,

Ik twijfel om mijn paard te verkopen, mijn paard heeft kissing spines het gaat maar om 1 wervel helemaal achteraan in de rug, ze kan alles nog en zelfs springen. Je merkt er dus eigenlijk niets van, maar wat kun je hier nou nog voor vragen, ik twijfel heel erg omdat er zo veel verschillende antwoorden zijn. Het is echt een bomproof paard en geweldig in de omgang.

Alvast bedankt!


Als het om 1 wervel gaat, (eigenlijk 2 want anders is het geen KS), maar in feite om 1 locatie dan is het klasse 3 en gewoon acceptabel. Het klinisch beeld daarbij is dan bepalend.
Is het paard klinisch goed en zonder beperkingen, dan vind ik dit geen reden om aan de prijs af te doen. Het paard krijgt gewoon een positief advies van de veearts.
Haar leeftijd is meer bepalend voor de prijs dan dit plekje in de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 11:36 



 
Profiel   

Babootje schreef
jeth schreef
Beste Bokkers,

Ik twijfel om mijn paard te verkopen, mijn paard heeft kissing spines het gaat maar om 1 wervel helemaal achteraan in de rug, ze kan alles nog en zelfs springen. Je merkt er dus eigenlijk niets van, maar wat kun je hier nou nog voor vragen, ik twijfel heel erg omdat er zo veel verschillende antwoorden zijn. Het is echt een bomproof paard en geweldig in de omgang.

Alvast bedankt!


Als het om 1 wervel gaat, (eigenlijk 2 want anders is het geen KS), maar in feite om 1 locatie dan is het klasse 3 en gewoon acceptabel. Het klinisch beeld daarbij is dan bepalend.
Is het paard klinisch goed en zonder beperkingen, dan vind ik dit geen reden om aan de prijs af te doen. Het paard krijgt gewoon een positief advies van de veearts.
Haar leeftijd is meer bepalend voor de prijs dan dit plekje in de rug.



Ooh super! Want ze is verder compleet in orde, ze heeft zo veel kinderen aangeleerd te rijden en ik vond het zo zonde omdat ik zo weinig tijd voor haar heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 11:39 



 
Profiel   

Hoe zijn jullie achter de KS gekomen? Toeval, vanwege een keuring of omdat er klachten waren?

Als er geen klachten waren, dan zou ze theoretisch het prima moeten doen bij iemand die hetzelfde van haar za vragen als jullie nu doen, maar het zal wel altijd een aandachtspunt blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 11:54 



 
Profiel   

jeth schreef
Poekkie schreef
Een 18 jarige met KS ga je niet snel kwijt kunnen. Is het een groot paard of eentje dat geschikt als leerpony (E maat?) voor kinderen?
Ik zou ergens rond de 500-800 euro gokken.


1.43 stokmaat, volwassenen passen er mooi op maar ook kinderen rijden erop. Eigenlijk alles is mogelijk


1.43 voor volwassenen..? Daar moet ik met mijn 1,75 en normaal gewicht niet op gaan zitten hoor :=
Ik zou niet meer dan 1000 voor haar vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 11:56 



 
Profiel   

jeth schreef
Poekkie schreef
Een 18 jarige met KS ga je niet snel kwijt kunnen. Is het een groot paard of eentje dat geschikt als leerpony (E maat?) voor kinderen?
Ik zou ergens rond de 500-800 euro gokken.


1.43 stokmaat, volwassenen passen er mooi op maar ook kinderen rijden erop. Eigenlijk alles is mogelijk


Dat is geen paard maar een pony. Topic titel en OP zijn dus wat misleidend.
Overigens is 18 voor een pony dan weer niet zo oud.
Als ze de "looks" heeft en nog leuk kan bewegen vind ik 2500 nog wel acceptabel. Jammer dat ze niet geklasseerd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 12:28 



 
Profiel   

2500 voor een 18 jarige pony met een gebrek? :')
Je mag mijn 17 jarige, bomproof, kerngezonde haf van 1m48 direct hebben voor dat bedrag, met een strikje en zijn zadel erbij.

Ik heb 3 maand geleden een dikke 3000 betaald voor een jonge gekeurde KWPN, braaf, doorgereden en beetje wedstrijdervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 12:33 



 
Profiel   

Poekkie schreef
2500 voor een 18 jarige pony met een gebrek? :')
Je mag mijn 17 jarige, bomproof, kerngezonde haf van 1m48 direct hebben voor dat bedrag, met een strikje en zijn zadel erbij.

Ik heb 3 maand geleden een dikke 3000 betaald voor een jonge gekeurde KWPN, braaf, doorgereden en beetje wedstrijdervaring.


Dat is echt super goedkoop! Voor een veulen heb ik al 3000 euro betaald een maand terug, ik krijg op Facebook bedragen van 4000 geboden op haar, nu moet ik ook zeggen, ze heeft ook therapeutisch gewerkt met kinderen, ze kent dus extra dingen en is voor veel geschikt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 12:40 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Ik heb 3 maand geleden een dikke 3000 betaald voor een jonge gekeurde KWPN, braaf, doorgereden en beetje wedstrijdervaring.


Dat lijkt me in deze tijd echt spotgoedkoop :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 12:41 



 
Profiel   

2500 is geen gekke vraagprijs voor een brave kinderpony. Als ze klinisch ok is en echt braaf is 1000 euro echt weinig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 12:43 



 
Profiel   

Dat is idd een goede deal geweest :)
Maar toch verbaas ik mij erover wat mensen voor een oude kinderpony willen geven. Zijn de prijzen dan echt zo aangetrokken?
Kinderpony van mijn instructrice was 2 of 3 jaar geleden 1000 euro, rasloos, ergens rond de 13 jaar toen en +/-1.45 maar zonder gebrek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 12:55 



 
Profiel   

Is ze klinisch helemaal goed? Hoe kom je er dan achter dat ze ks heeft want normaliter wordt van een oudere pony de rug toch niet geröntgend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 13:13 



 
Profiel   

anjali schreef
Is ze klinisch helemaal goed? Hoe kom je er dan achter dat ze ks heeft want normaliter wordt van een oudere pony de rug toch niet geröntgend?


Katie begon met bokken, het zadel van haar lag niet goed en paste niet en dat heeft op die spine gedrukt, daardoor had ze pijn en liet ze dat zien, ik heb een zadel aangeschaft waardoor ze hier geen last meer van heeft, maar omdat ik me zorgen maakte wel foto’s laten maken, nu weet ik precies waar het zit en kan ik dus ook aantonen dat het heel erg licht is, we hebben de foto’s namelijk 3x opnieuw moeten maken van de wervel waar het zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 13:16 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 13:36 



 
Profiel   

jeth schreef
Cayenne schreef
Dat ligt er aan. Leeftijd? Papieren? Is het erfelijk? Wat is de prognose?
Is ze geklasseerd? Heb je een standfoto?


Erfelijk is het ook niet, de prognose van de dierenarts is dat ze nog jaren kan lopen, indien ze last heeft word aangeraden met pijnstilling te rijden, ze gokt dat ze zeker nog tot haar 25e bereden kan worden als in matig intensief. Katie heeft namelijk een echte werk wil en zet zelf erg door.


Met pijnstilling rijden? Wat een bijzonder advies, zou ik echt nooit doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 13:39 



 
Profiel   

jeth schreef
anjali schreef
Is ze klinisch helemaal goed? Hoe kom je er dan achter dat ze ks heeft want normaliter wordt van een oudere pony de rug toch niet geröntgend?


Katie begon met bokken, het zadel van haar lag niet goed en paste niet en dat heeft op die spine gedrukt, daardoor had ze pijn en liet ze dat zien, ik heb een zadel aangeschaft waardoor ze hier geen last meer van heeft, maar omdat ik me zorgen maakte wel foto’s laten maken, nu weet ik precies waar het zit en kan ik dus ook aantonen dat het heel erg licht is, we hebben de foto’s namelijk 3x opnieuw moeten maken van de wervel waar het zat.

Maar als ze pijn en hinder uit door te bokken,wat overigens heel terecht is,dan is ze als superbrave pony voor beginnende kinderen niet geschikt.Ze zal het nog goed kunnen doen onder specifieke omstandigheden bij begripvolle mensen die van haar houden.Dus bij jou zelf ts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 13:42 



 
Profiel   

Je schrijft L klaar gestoomd.
Nou een 18 jarige die L loopt is niet echt klaargestoomd :D

Ze is oa een kinderpony schrijf je.
Maar dan omdat ze super braaf is, goed verkeersmak, of loopt ze ook echt heel fijn nageeflijk en is het zo een leerpony. De meeste paarden die als leerpaard aangeboden worden hebben minimaal Z gelopen.

Ze heeft dus el last met een verkeerd zadel. Iets om dus goed rekening mee te houden.
Is dat dan een te lang zadel?
Een langere ruiter heeft vaak ook een langer zadel nodig en dus vaak wel 17,5 inch. Past dat?
Anders is het toch een paard voor kinderen.

En dan kom ik weer bij het eerste, is zij echt 100% betrouwbaar is ze zeker wel wat waard als betrouwbare kinderpony. Kan haar KS tegen een beginner die stuitert?
En is het met buitenrijden toch niet zo vertrouwd zakt de prijs ook weer behoorlijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 13:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen