Paard voelt iemand aan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Paard voelt iemand aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-22 23:33

Mijn paard begon jaren geleden te hoesten vooral in de natte maanden, in noodgevallen gaf ik prednison. De veearts kwam 2 jaar geleden in de zomer hij had het benauwd, het was echt heftig. Toen kreeg hij het in februari weer benauwd, hij had er een pollen allergie bij. Het hooi zijn we gaan stomen, hij had goede en slechte dagen.
Soms lagen er grote kwakken slijm dan dacht ik daar gaan we weer.In augustus vorig jaar ten einde raad een flexineb aangeschaft. Mijn moeder overleed vorig jaar eind maart, ze had al jaren een pollenallergie. Ze durfde niks meer te eten of te drinken omdat ze daar erg van moest hoesten. Echt liters slijm kwam er uit haar longen, mijn moeder had mijn paard al jaren niet meer gezien. Ze woonde naast mij en mijn paard staat op 5 minuten van mijn huis.
Ze vroeg altijd hoe gaat het met zijn longen, dan vertelde ik wat ik er allemaal aan deed om hem zo comfortabel mogelijk te houden. Als ik aan kom en ik zie slijm liggen dan weet ik al hoe laat het is. Dan riep mijn moeder ja ik weet er alles van hij lijkt mij wel. In juni bedacht ik me opeens dat ik geen druppels van Puur pollen meer had gegeven sinds eind maart. Maar ik was toch wel bang voor de herfst dus kocht ik een flexineb. Die heb ik nooit hoeven te gebruiken, medicijnen heb ik nooit meer hoeven geven en het hooi heb ik nooit meer gestoomd of geweekt.
Slijm heb ik nooit meer gevonden, het was gewoon bizar, hij had astma en zijn longen zouden alleen maar achter uit gaan. Mijn moeder was ook veel afgevallen en mijn paard viel ook opeens af, nu is hij weer op gewicht.Ik begreep het niet hoe was dit mogelijk, tot ik opeens aan mijn moeder haar long probleem dacht en haar pollen allergie. Zouden ze elkaar echt hebben aangevoeld, stonden ze echt met elkaar in contact? Ik kan nu alleen maar volmondig ja zeggen.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 21-01-22 00:00, in het totaal 2 keer bewerkt

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Paard voelt iemand aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:34

Nee, sorry.. Maar zo werkt het niet..

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-22 23:35

Hoezo niet?

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:37

Idd, tussen aanvoelen en een paar die medische problemen heeft, zit een wereld van verschil. Een paard kan zeker dingen aanvoelen, maar geen medische problemen overnemen.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-22 23:38

Oh ja hoor dat kan zeker, ik heb dit van meer mensen gehoord.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:39

Omdat lichamelijke problemen bij een paard een lichamelijke oorzaak voor een paard hebben en niet op komen zetten omdat een mens toevallig last heeft van z'n longen..

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Paard voelt iemand aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:40

Bijzonder verhaal. Zoiets heb ik weleens gehoord van een hond, maar nog nooit bij een paard.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:40

Als jij erin gelooft en het dat idee voor jou goed voelt. Dan is het toch goed?

Dan heb je geen bevestiging van bokt nodig.

Ik geloof er niet in, ik ga mee met mijn voorganger, een paard kan dingen aanvoelen,zoals spanning etc en daarop reageren.
Maar geen ziektes overnemen.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:40

Er is veel wat we niet weten.... maar het staat vast dat dieren zeer ontvankelijk zijn voor sfeer, emotie, pijn, verdriet, ziekte van de mensen die hen omringen. Uiteraard heeft dat invloed op hun eigen gemoed en ook hun gezondheid.

Er is eigenlijk best veel onderzoek gedaan naar dit soort zaken, en er gebeuren wel degelijk opmerkelijke dingen die niemand nog echt kan verklaren.

Voor jou is het vooral heel fijn dat je paard gezond is, en dat je dit mooie gevoel hebt over het contact tussen jouw paard en jouw moeder.

Voor een ander is dat misschien lastig te begrijpen, daarom is het stiekem soms het fijnste het voor jezelf te houden. Het is jammer wanneer iemand anders zo'n mooi gevoel overschaduwt door onbegrip.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:41

Ninx schreef:
Er is veel wat we niet weten.... maar het staat vast dat dieren zeer ontvankelijk zijn voor sfeer, emotie, pijn, verdriet, ziekte van de mensen die hen omringen. Uiteraard heeft dat invloed op hun eigen gemoed en ook hun gezondheid.

Er is eigenlijk best veel onderzoek gedaan naar dit soort zaken, en er gebeuren wel degelijk opmerkelijke dingen die niemand nog echt kan verklaren.

Voor jou is het vooral heel fijn dat je paard gezond is, en dat je dit mooie gevoel hebt over het contact tussen jouw paard en jouw moeder.

Voor een ander is dat misschien lastig te begrijpen, daarom is het stiekem soms het fijnste het voor jezelf te houden. Het is jammer wanneer iemand anders zo'n mooi gevoel overschaduwt door onbegrip.

Wat mooi gezegd :j

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-22 23:42

Ik deel het omdat er zo meer is wat wij niet zien of weten, ik zit in meer groepen en ook daar lees ik zulke mooie verhalen.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:42

Nee, ik geloof daar niet in.

Maar als jij er in gelooft, dan moet je dat zeker doen. Dan kan bokt van alles geloven maar als jij het gelooft, prima toch? :)

pien_2010

Berichten: 43233
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:42

Wat mooi gezegd Ninx en ook verstandig advies.
Fijn TS dat je paard geen klachten meer heeft.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:44

We hebben een zeer mild jaar gehad, dat is de wetenschappelijke verklaring.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:48

Onali schreef:
We hebben een zeer mild jaar gehad, dat is de wetenschappelijke verklaring.


Luchtwegklachten zijn niet weersafhankelijk.... alleen wanneer het pollenallergie betreft...

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:48

Oud-minister Zalm gaf eens een reactie in een programma over ‘wonderen’ dat er op miljoenen mensen altijd toevalligheden zijn die heel bijzonder zijn. Dat vond ik mooi gezegd en geloof ik ook wel in.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-22 23:49

Nee de 1e jaren hoeste hij alleen in november tot februari, dus echt nate vochtige mistige maanden.

Avalanche

Berichten: 15972
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Paard voelt iemand aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:51

Stond hij in die tijd toevallig ook veel binnen? Want als een paard een stof allergie heeft, hoesten ze in die maanden, omdat ze in de zomermaanden veel meer buiten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:52

Ninx schreef:
Onali schreef:
We hebben een zeer mild jaar gehad, dat is de wetenschappelijke verklaring.


Luchtwegklachten zijn niet weersafhankelijk.... alleen wanneer het pollenallergie betreft...


Eh, ik heb astma en dan zijn weersinvloeden zekers wel van invloed hoor.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:53

Ik geloof hier zelf absoluut niet in. Prima als anderen dit wel doen zolang het de reguliere zorg niet beknot. Er was een bokker die haar pony’s niet behandelde tegen enorme fysieke problemen want het was immers niet fysiek ze namen gewoon haar pijn over. Dan houdt het voor mij wel op. Maar als jij je dier onder goed medisch toezicht hebt en het eerlijk houdt vind ik het prima dat je dit gelooft.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-22 23:59

Zijn huisvesting is veranderd 2 jaar geleden, van schone zeelucht naar lucht vervuiling. Verder is er niks veranderd vorig jaar, hij staat altijd buiten. En in de winter altijd met een dunne deken, nu voor het eerst staat hij zonder deken.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 00:00

Ik denk dat veel meer mogelijk is dan wij ooit zullen weten, zeker met dieren die niet ''afgevlakt'' zijn door meningen van de rest van de wereld. Hoewel ik hierin niet per direct geloof, weet ik zelf ook wel dat er veel dingen zijn die (nog) niet feitelijk zijn bewezen.
Zolang inderdaad fysieke hulp wel word aangeboden vind ik het juist mooi dat iedereen zelf mag geloven wat ie wilt geloven. Zolang er maar geen levende wezens onder lijden.

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 00:04

Ik geloof ook dat er veel meer is.
Mijn paard staat aan huis. Een aantal jaar gelden had ik een flinke buikgriep. Ik lag op de bank en kon mijn paarden zien lopen. Ineens trekt mijn paard zijn staart op en de poep spuit eruit. Heel bizar. Was het toeval? Het was ook niet een keer, maar een paar dagen. Dezelfde dagen dat ik ook ziek was.

Ik heb daarna nooit meer buikgriep gehad en mijn paard heeft nooit meer spuitpoep gehad. Toeval, het zou kunnen, maar ik heb altijd gedacht/ gevoeld dat er meer was.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 00:07

Ninx schreef:
Er is veel wat we niet weten.... maar het staat vast dat dieren zeer ontvankelijk zijn voor sfeer, emotie, pijn, verdriet, ziekte van de mensen die hen omringen. Uiteraard heeft dat invloed op hun eigen gemoed en ook hun gezondheid.

Er is eigenlijk best veel onderzoek gedaan naar dit soort zaken, en er gebeuren wel degelijk opmerkelijke dingen die niemand nog echt kan verklaren.

Voor jou is het vooral heel fijn dat je paard gezond is, en dat je dit mooie gevoel hebt over het contact tussen jouw paard en jouw moeder.

Voor een ander is dat misschien lastig te begrijpen, daarom is het stiekem soms het fijnste het voor jezelf te houden. Het is jammer wanneer iemand anders zo'n mooi gevoel overschaduwt door onbegrip.


Ik vind dit echt heel mooi verwoord en ik ben het er ook hartgrondig mee eens.

Wetenschap is niet altijd zaligmakend.

Plausibel
Berichten: 118
Geregistreerd: 07-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 00:43

Je kunt jouw manier van relateren ook zien als een stukje verwerking. Hoe mooi is het als je paard en moeder stiekem wel in contact met elkaar stonden op hoger niveau. Of het echt zo is, daar komen we nooit achter maar mensen geloven ook massaal in een god. Als jij hier je rust in vind en dit logisch te verklaren vind is dat toch prima? Er is zoveel niet te verklaren.