Noorwegen op zijn mooist.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Noorwegen op zijn mooist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:13

Geweldig, wat een heerlijk plekje daar! Het is alweer even geleden dat ik in Noorwegen woonde, maar als ik jouw foto's zie begint het toch wel weer wat te kriebelen hoor..

tengeltje11
Berichten: 7152
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:17

Prachtig!!!!

Hier ook een droom om te emigreren…..

Wat ik me ook altijd afvraag bij zoon prachtige foto’s. Je woont er nu een jaar, wat vind jij nu de mindere punten van het land en alles errond?(in de veronderstelling dat niets perfect is :') )

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Noorwegen op zijn mooist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:20

Prachtig en wat een fijne paarden

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:22

Parchtig zeg! Ik ben drie jaar geleden naar Noorwegen geweest op fotoreis en zou dolgraag terug gaan dit jaar als ik kan <3 Parchtige natuur daar zeg!

Selina

Berichten: 14339
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:40

Wat een rijkdom zo <3
Al zou ik het een week volhouden denk ik :') Maar m'n Fjord zou zich vast thuis voelen.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:45

Hornindal...ik dacht al waar heb ik dat nog gehoord ?
Was dus een hele serie afleveringen hier op tv 2 jaar geleden van belgen die naar het hoge noorden verkast zijn.
Eén koppel was een alpaca boederij begonnen en dat was ook in Hornindal. 8-)

mystery1980
Berichten: 4244
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:47

Schitterend! Ik hoop daar ooit ook nog eens een kijkje te gaan nemen!

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:49

Prachtige foto's, wij willen dit of volgend jaar richting Noorwegen op vakantie. Ik volg super gaaf om dan een rit te maken <3

jojoleinee

Berichten: 2681
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Noorwegen op zijn mooist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:52

Prachtig zeg, ik zou heel graag eens naar Noorwegen gaan. Lijkt me prachtig. Mijn vriend is alleen bang dat het er te veel regent in de zomervakantie :?

Hingarden

Berichten: 260
Geregistreerd: 04-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 11:00

tengeltje11 schreef:
Prachtig!!!!

Hier ook een droom om te emigreren…..

Wat ik me ook altijd afvraag bij zoon prachtige foto’s. Je woont er nu een jaar, wat vind jij nu de mindere punten van het land en alles errond?(in de veronderstelling dat niets perfect is :') )


Tja de mindere punten zijn er natuurlijk ook, die heb je overal.
En ik hoop dat ik nu niemand tegen het hoofd ga schoppen. :o
De Noren zijn heel erg behulpzaam maar…… het gaat wel in hun tempo. En dat ligt niet zo hoog :') Als je iets aan ze vraagt, komen ze meteen langs, ze kijken overleggen en roepen dat het geen probleem is. Vervolgens zie je ze niet meer terug. -O- Maar als je ze dan belt, dan staan ze meteen dezelfde dag nog op de stoep. Om vervolgens nogmaals alles te bespreken en te bekijken. Maar verwacht niet dat ze dan al iets gaan ondernemen. Dat kan nog even duren _O-
Maar als ze dan vervolgens beginnen, dan doen ze alles wel heel netjes.

Ja en dan heb je de sneeuw natuurlijk. Machtig mooi en je hebt echt het idee dat je midden in een schilderij woont. Maar…. Voordat je gaat uitmesten, zal je eerst een pad sneeuw vrij moeten maken van stal, paddock naar mesthoop. En soms gaat het net als met paarden, als je denkt dat je klaar bent kun je weer opnieuw beginnen. Afgelopen zondag bijvoorbeeld, lag er in de ochtend ongeveer 60 cm sneeuw. Daar was met de hand geen door komen aan. Dus met de tractor alle sneeuw netjes aan de kant. Maar s’avonds lag er alweer 20 cm sneeuw. Nou dan mag je best weten dat ik een keer vloek :D
Maar dan haal je een keer diep adem je kijkt even om je heen en denkt…. Wauw! Wat is de natuur toch mooi <3

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Re: Noorwegen op zijn mooist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:13

Zie je bij jullie ook wel eens noorderlicht?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18015
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Noorwegen op zijn mooist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:14

Oké, ik denk dat ik weet welke plek in de Scandinavië-vakantie opgenomen gaat worden 8-)

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Noorwegen op zijn mooist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:57

Wauw, wat een heerlijke omgeving. Echt een droom die uitkomt lijkt mij!

thequeensmum
Berichten: 3556
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Noorwegen op zijn mooist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:16

Jeetje, wat ben jij een bofkont. Echt heel mooi. Wil ooit zo graag eens naar Noorwegen. Als ik jouw foto's zie en je website bekijk moeten we dat toch eens snel gaan doen.

Luna01

Berichten: 49
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:26

Oooo wauw!! Wat mooi!!

Ben wel een klein beetje jaloers hoor O:)

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Noorwegen op zijn mooist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:38

Wow waanzinnig mooi. Heb je ook een insta account om te volgen? En kun je iets meer vertellen over je verhuizing en hoe je daar terecht bent gekomen?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Noorwegen op zijn mooist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:38

Prachtige foto's van een prachtige omgeving.
Wij willen komende zomer naar Noorwegen dus zo hebben we vast wat voorpret :D

Dieuwke_
Berichten: 4551
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Noorwegen op zijn mooist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:41

Ik ben je gaan volgen op insta! Super mooie omgeving daar, stiekem heb ik ook wel de droom om ooit daarheen te emigreren

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8347
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Noorwegen op zijn mooist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:48

Prachtig zeg! Noorwegen is zo gaaf <3

Hingarden

Berichten: 260
Geregistreerd: 04-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 14:55

DiantaM schreef:
Wow waanzinnig mooi. Heb je ook een insta account om te volgen? En kun je iets meer vertellen over je verhuizing en hoe je daar terecht bent gekomen?


Ja ik heb een facebook en insta account Hingardenstall.

Wil je echt weten hoe ik hier terecht ben gekomen en hoe de verhuizing is verlopen?
Dat wordt dan wel een heeeeeel lang verhaal. Heb je even. :D

Misschien is het handig als ik het in etappes doe. Dan begin ik vandaag met hoe ik hier terecht ben gekomen.

In Nederland werkte ik op een stal waar voornamelijk fjordenpaarden stonden. Hierdoor is mijn liefde voor dit ras ontstaan. Dit ging zover dat ik regelmatig naar het buitenland ging om naar keuringen te gaan.
Tja en op 1 van deze keuringen in Noorwegen gebeurde het.......
Ik kwam een leuke man tegen. Maar ik was heel stellig, ik ga nooit in Noorwegen wonen. Mijn te koud en veelte donker in de winter. :') :brr:

Dus dit betekende dat we veel heen en weer reisde tussen Noorwegen en Nederland. We zagen elkaar regelmatig en het ging best oké op deze manier.
Maar toen kwam Corona |(
Reizen werd opeens een stuk moeilijker en was op een gegeven moment helemaal niet meer mogelijk.
We begonnen steeds serieuzer te praten over samenwonen. Ik had een super leuke baan en wilde dus helemaal niet weg uit Nederland dus ik vond dat hij maar hier moest komen wonen O:)

Maar op mijn werk rommelde het een beetje, er stonden allemaal veranderingen gepland, en de toekomst zag er in mijn ogen opeens een stuk minder rooskleurig uit. Maar ik hield van mijn werk. Wat zou ik nou zonder mijn werk moeten?

Dus heel voorzichtig begon ik aan mijn (toen nog) vriend (inmiddels man) te vragen of er in Hornindal, waar hij woonde, misschien geen behoefte was aan een leuke stal waar de kinderen uit de buurt konden komen rijden.
Dus hij is met deze vraag naar de gemeente gegaan om te horen of er interesse voor was.
Nou dat was er, ze waren zo enthousiast dat ze meteen begonnen over instanties waar we geld konden regelen om op te starten. En vanuit de gemeente hielpen ze hier aan mee. Wel wilde ze graag dat er ook iets voor de toeristen gedaan zou gaan worden. Als we hier iets mee konden zouden we extra geld krijgen. :oo

Tja met dat enthousiasme kon ik vanuit Nederland natuurlijk geen nee meer zeggen :x
En dus begonnen de voorbereidingen.
Ik had een eigen koop woning, wat moest ik daar mee doen? Verhuren? Verkopen? Maar wat nou als ik het verkoop en ik krijg heimwee of heb het niet naar mijn zin in Noorwegen? Dan heb ik niets meer in Nederland en met de huidige huizen prijzen kan je 1,2,3 ook niets terug kopen als je geen werk hebt.
Ik vond dit dilemma echt het moeilijkste. :(
Ik had gesproken met bedrijven die het huis voor mij wilde verhuren. Maar het voelde allemaal niet goed. En dus toch besloten om mijn huis te verkopen. Dit voelde echt, alsof ik geen weg meer terug had. En hier heb ik het dan ook echt wel heel moeilijk mee gehad. |(

En ik wilde natuurlijk mijn 2 paarden meenemen naar Noorwegen. Maar hoe leuk is het als ik misschien ook nog wat leuke bloedlijnen kan vinden die in Noorwegen waardevol zouden kunnen zijn.
Dus ging ik samen met mijn (toen nog) vriend opzoek naar fjordenpaarden die we mogelijk mee konden nemen vanuit Nederland. Zo kwam het dat er in november 2020 5 paarden vanuit Nederland naar Noorwegen vertrokken.

Morgen zal ik mijn verhaal doen over hoe dit verlopen is.

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:17

Hingarden schreef:
DiantaM schreef:
Wow waanzinnig mooi. Heb je ook een insta account om te volgen? En kun je iets meer vertellen over je verhuizing en hoe je daar terecht bent gekomen?


Ja ik heb een facebook en insta account Hingardenstall.

Wil je echt weten hoe ik hier terecht ben gekomen en hoe de verhuizing is verlopen?
Dat wordt dan wel een heeeeeel lang verhaal. Heb je even. :D

Misschien is het handig als ik het in etappes doe. Dan begin ik vandaag met hoe ik hier terecht ben gekomen.

In Nederland werkte ik op een stal waar voornamelijk fjordenpaarden stonden. Hierdoor is mijn liefde voor dit ras ontstaan. Dit ging zover dat ik regelmatig naar het buitenland ging om naar keuringen te gaan.
Tja en op 1 van deze keuringen in Noorwegen gebeurde het.......
Ik kwam een leuke man tegen. Maar ik was heel stellig, ik ga nooit in Noorwegen wonen. Mijn te koud en veelte donker in de winter. :') :brr:

Dus dit betekende dat we veel heen en weer reisde tussen Noorwegen en Nederland. We zagen elkaar regelmatig en het ging best oké op deze manier.
Maar toen kwam Corona |(
Reizen werd opeens een stuk moeilijker en was op een gegeven moment helemaal niet meer mogelijk.
We begonnen steeds serieuzer te praten over samenwonen. Ik had een super leuke baan en wilde dus helemaal niet weg uit Nederland dus ik vond dat hij maar hier moest komen wonen O:)

Maar op mijn werk rommelde het een beetje, er stonden allemaal veranderingen gepland, en de toekomst zag er in mijn ogen opeens een stuk minder rooskleurig uit. Maar ik hield van mijn werk. Wat zou ik nou zonder mijn werk moeten?

Dus heel voorzichtig begon ik aan mijn (toen nog) vriend (inmiddels man) te vragen of er in Hornindal, waar hij woonde, misschien geen behoefte was aan een leuke stal waar de kinderen uit de buurt konden komen rijden.
Dus hij is met deze vraag naar de gemeente gegaan om te horen of er interesse voor was.
Nou dat was er, ze waren zo enthousiast dat ze meteen begonnen over instanties waar we geld konden regelen om op te starten. En vanuit de gemeente hielpen ze hier aan mee. Wel wilde ze graag dat er ook iets voor de toeristen gedaan zou gaan worden. Als we hier iets mee konden zouden we extra geld krijgen. :oo

Tja met dat enthousiasme kon ik vanuit Nederland natuurlijk geen nee meer zeggen :x
En dus begonnen de voorbereidingen.
Ik had een eigen koop woning, wat moest ik daar mee doen? Verhuren? Verkopen? Maar wat nou als ik het verkoop en ik krijg heimwee of heb het niet naar mijn zin in Noorwegen? Dan heb ik niets meer in Nederland en met de huidige huizen prijzen kan je 1,2,3 ook niets terug kopen als je geen werk hebt.
Ik vond dit dilemma echt het moeilijkste. :(
Ik had gesproken met bedrijven die het huis voor mij wilde verhuren. Maar het voelde allemaal niet goed. En dus toch besloten om mijn huis te verkopen. Dit voelde echt, alsof ik geen weg meer terug had. En hier heb ik het dan ook echt wel heel moeilijk mee gehad. |(

En ik wilde natuurlijk mijn 2 paarden meenemen naar Noorwegen. Maar hoe leuk is het als ik misschien ook nog wat leuke bloedlijnen kan vinden die in Noorwegen waardevol zouden kunnen zijn.
Dus ging ik samen met mijn (toen nog) vriend opzoek naar fjordenpaarden die we mogelijk mee konden nemen vanuit Nederland. Zo kwam het dat er in november 2020 5 paarden vanuit Nederland naar Noorwegen vertrokken.

Morgen zal ik mijn verhaal doen over hoe dit verlopen is.


Ja super interessant! Bedankt voor je bericht. Zat je in Nederland ook in de paarden?

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Noorwegen op zijn mooist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:31

ik kwam even kijken. Toen werd ik jaloers en verliet ik het topic, maar nu ben ik weer terug om te zeggen hoe ongelooflijk gaaf dit is. Wat is Noorwegen toch een prachtland.

*gaat weer stampvoetend het topic uit*

Geke_Lizzy

Berichten: 494
Geregistreerd: 08-04-10
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:33

Wat leuk! Ik woon zelf al 2,5 jaar in Noorwegen. Alleen aan de andere kant van het land :D

Jammer dat ik vorige zomer niet van jullie bestaan wist, toen was ik in die regio en wilde we op buitenrit |(

thequeensmum
Berichten: 3556
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Noorwegen op zijn mooist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:56

Leuk om te lezen van het hoe en wat. Bedankt daarvoor, kijk uit naar het vervolg

Dieuwke_
Berichten: 4551
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Noorwegen op zijn mooist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:13

Oh wat een tof begin! Ik ben benieuwd naar de rest van je verhaal. En foto's *\o/*